Facebook op zijn kop door foto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Facebook op zijn kop door foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:26

Uit de neus bloeden kan misschien ook komen omdat die holtes vrij ver doorlopen?

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:34

Ik vind deze foto wel een beetje naar maar niet heel schokkend. Dit gebeurt met ieder dier op je bordje, maar dat wil je dan gewoon niet zien. Als je dit dan ook erkend is deze foto denk ook wat minder schokkend.

Tevens zeggen mensen dat ze niet snappen waarom ze deze foto laten winnen. Ten eerste het is een vakjury, die weten heus wel waar ze naar moeten kijken. Het gaat er denk ik niet om bij deze foto om mensen te shockeren maar om mensen hierover na te laten denken.
Dat is denk ik ook waarom de foto gewonnen heeft, het zet je aan het denken. Dat is wat de foto sterk maakt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:16

YouthReiner schreef:
Als een vriend op 'vind ik leuk' klikt of een reactie plaatst bij deze foto, krijg ik hem automatisch te zien. En dát vind ik verkeerd. Als ik nu reageer op deze foto, krijgt mijn stiefzusje van 11 (die ook op facebook zit) deze foto ook te zien.
Dat iemand anders er een reactie bij zet of op vind ik leuk klikt, moet deze persoon zelf weten. Maar ik vind niet dat alle vrienden van deze persoon dat dan moeten kunnen zien. Ik vind dat facebook dat moet aanpassen..

In de voorwaarden van facebook staat luid en duidelijk dat je er niets te maken hebt tot je 13de.

Dat je zusje dan tóch op facebook wilt, tja, dat moet ze zelf weten. Maar de rest van de wereld hoeft daar dan geen rekening mee te houden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:20

op mijn 11e zat ik nooit op de computer, alleen o RedCat spelletjes te spelen ofzo :') Pas vanaf mijn 14e begon het een beetje op gang te komen

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:22

Zeg ik dat de rest van de wereld daar rekening mee moet houden dan?
Volgens mij niet. Denk dat jij beter moet lezen.
Maar ik zie vaak foto's en dingen voorbij komen waarbij iemand anders dan op vind ik leuk heeft geklikt en die ik echt niet hoef te zien.
En dan zul jij wel weer zeggen: dan moet je niet op social media zitten.
Maar ik plaats ook niet vaak reacties enzo omdat ik weet dat iedereen die kan lezen en daar ben ik niet echt blij mee.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:22

lifaya schreef:
op mijn 11e zat ik nooit op de computer, alleen o RedCat spelletjes te spelen ofzo :') Pas vanaf mijn 14e begon het een beetje op gang te komen

Je kunt 10 jaar geleden ook niet meer vergelijken met nu. :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:23

YouthReiner schreef:
Maar ik zie vaak foto's en dingen voorbij komen waarbij iemand anders dan op vind ik leuk heeft geklikt en die ik echt niet hoef te zien.
Maar ik plaats ook niet vaak reacties enzo omdat ik weet dat iedereen die kan lezen en daar ben ik niet echt blij mee.

Maar ja, dan toch de vraag, wat doe je dan op FB?

Dan kan je toch beter je contacten onderhouden via de e-mail? Gewoon zonder poespas?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:23

True :')
Maar helaas zijn het geen positieve veranderingen... Ik had best een chille jeugd met dat piraatje spelen, boomhutten bouwen en verstoppertje spelen etc en daarna werd het paardje spelen :')

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:27

Colway schreef:
YouthReiner schreef:

Maar ja, dan toch de vraag, wat doe je dan op FB?

Dan kan je toch beter je contacten onderhouden via de e-mail? Gewoon zonder poespas?

De meeste mensen die ik ken gebruiken hun email bijna nooit meer, dus dat schiet ook niet op. :+
Begrijp me niet verkeerd, ik kijk graag op facebook.
Maar als ik kon instellen dat andere mensen niet kunnen zien welke statussen en foto's ik leuk vind of waar ik op reageer, dan zou ik dat doen. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:16

nou, dan heb jij geluk, want dat kan gewoon :)

Aan al mijn FaceBook vrienden,
Mag ik jullie vragen om iets voor me te doen: Ik blijf graag privé vrienden met jullie. Echter, met de recente veranderingen in FB, kan het publiek nu al onze activiteiten zien op het prikbord. Dit gebeurt wanneer een vriend van ons klikt op "vind ik leuk" en "reageer". Automatisch krijgen ook al hun vrienden onze berichten te zien!! Helaas kunnen we deze instelling niet zelf wijzigen omdat Facebook het op deze manier heeft geconfigureerd. Dus ik heb jullie hulp nodig. Alleen jullie kunnen dit voor mij doen. Plaats je muis op mijn naam hierboven (niet klikken), er verschijnt er een venster, nu met de muis op "VRIENDEN" gaan staan (ook zonder te klikken), beweeg naar beneden naar "Instellingen", klik hier en er verschijnt een keuzelijstje. VERWIJDER het vinkje bij "REACTIES en VIND-IK-LEUKS" door er op te klikken. Door dit te doen, blijven mijn activiteiten onder mijn vrienden en zullen ze niet meer openbaar worden. Hartelijk dank! Plak dit bericht vervolgens op je eigen prikbord, zodat je vrienden dit ook weer kunnen delen.

know your 'enemy'

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:20

Dat is een hoax.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:20

Denk je dat ik dat bericht niet ken?
Net alsof al mijn facebook vrienden mijn bericht lezen en die instellingen gaan wijzigen. Dat doen ze niet. Je kunt die instellingen zelf NIET wijzigen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:25

ik vind de foto eerlijk gezegd niet schokkend hoor t hoort er nou eenmaal bij..t paard is net geschoten en gestoken en volgens mij op weg naar de tafel.
de foto lijkt wel te zijn genomen bij van veen...

en ik zie t altijd zo wil je t niet zien zit er zo een mooi kruisje rechts boven in die kan je altijd aanklikken...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:26

Knoffer schreef:
Dat is een hoax.

Hoezo een hoax?

Je kunt precies die instellingen wijzigen zoals staat aangegeven, en ik heb dit een tijdje terug inderdaad voor heel wat vrienden zitten doen.

En het werkt gewoon ;)

@YouthReiner:
Ik denk inderdaad dat je dat bericht niet kent, want anders had ik het niet neergezet :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:26

Een paard, koeien, varkens enz worden nu eenmaal geslacht, het is de realitiet. Waarom mag dat niet gezien worden??
Zet de TV aan aan en wat zie je, geweldadige kinder tekenfilmpjes, journaal met beelden van ...... noem maar op.
Een muizen/rattenval plaatsen is heel normaal, vergif strooien is heel normaal. Die vervelende beesten op stal....
Ooh jee stel dat kinderen de lugubere vondst doen van een geplette muis in een val...

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:28

Ik heb een stuk over 40 van die berichten voorbij zien komen op mijn facebook, dus dat bericht ken ik echt wel.
Maar 9 op de 10 mensen wijzigen die instellingen gewoon niet, dus je hebt er helemaal niks aan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 11:28

Van degene die het posten wijzig ik het wel.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:31

Amaris schreef:
Knoffer schreef:
Dat is een hoax.

Hoezo een hoax?

Je kunt precies die instellingen wijzigen zoals staat aangegeven, en ik heb dit een tijdje terug inderdaad voor heel wat vrienden zitten doen.

En het werkt gewoon ;)

@YouthReiner:
Ik denk inderdaad dat je dat bericht niet kent, want anders had ik het niet neergezet :)

http://onsoftware.nl.softonic.com/faceb ... p-reageert

Hoe heb je gecontroleerd dat het werkt?
Zelfs als ik vriend tag in een bericht van een vriend die niet met de eerste vriend bevriend is, kan degene het lijntje niet zien. Je hebt wel degelijk daar zelf invloed op. Al ben ik met YouthReiner eens dat die invloed een stuk groter zou mogen zijn. Ik vind het ook irritant dat reacties en likes op in de newsfeed komen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:33

YouthReiner schreef:
Ik heb een stuk over 40 van die berichten voorbij zien komen op mijn facebook, dus dat bericht ken ik echt wel.
Maar 9 op de 10 mensen wijzigen die instellingen gewoon niet, dus je hebt er helemaal niks aan.

Kijk, dat mensen die moeite niet nemen is nog iets anders dan dat het bericht niet zou kloppen.

Ik neem die moeite weer wel.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:36

Maar het ging bij mij om het feit dat ik die instellingen ZELF wil controleren en dat gaat dus niet.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:09

Ik zou de moeite ook nemen als het zou kloppen, maar het klopt dus niet.
Daarbij zou het idd heel vreemd zijn dat anderen die instellingen zouden beheren.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:38

Knoffer schreef:
Is dat trouwens, bedenk ik me nu, juist ook niet iets dat kinderen juist wel mooi en interessant vinden? Dan bedoel ik niet zozeer het bloedige gedeelte, maar wel botten. Ik vond het vroeger als kind prachtig om botten en vooral schedeltjes te vinden. Als een kind zo blij, alsof ik een schat had gevonden, en dan samen met m'n vader uitkoken en zorgvuldig op een plankje plaatsen bij de rest.

In ons re-enactment kampje zijn inderdaad de schedels en eventuele dode kippen ontzettend populair bij kinderen.
Even een geslachte haan aanraken, of kijken terwijl iemand uit het kamp de restanten laat zien (aan de pezen van een kippenpoot trekken heeft gegarandeerd succes :P) vinden de meeste mensen toch leuk/interessant, ook kinderen.

Tuurlijk heb je ook de miepjes die heel hard 'zielug!' roepen, maar goed, negen van de tien keer zie je diezelfde kinderen met een broodje vlees in de handen lopen, waardoor ik ze al niet meer echt serieus kan nemen.

Het is trouwens toch prima mogelijk om niet alle likes en zooi van vrienden te zien? Heb ik ook bij een van m'n facebook vrienden gedaan, die postte en like'te de hele dag door maar allerhande halfnaakte dames. Tja, heb ik weinig behoefte aan, krijg nu alleen nog zijn eigen geschreven berichtjes te lezen, wat ik wél leuk vind om te zien. :)