Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BraveSpots schreef:Wat er erg aan is, ik vind dat iedereen buiten de persoonlijke omgeving (dus school, overheid, politiek etc) van een kind gewoon geloofsneutraal moet zijn. Zodat het kind ook andere visies leert kennen en zijn wereld leert verbreden. Ouders en familie dringen imo al veel te veel geloof op imo (maar dat is eigen keuze), dat hoeft op school ook nog niet eens bevestigd worden.
blokje schreef:BraveSpots schreef:Wat er erg aan is, ik vind dat iedereen buiten de persoonlijke omgeving (dus school, overheid, politiek etc) van een kind gewoon geloofsneutraal moet zijn. Zodat het kind ook andere visies leert kennen en zijn wereld leert verbreden. Ouders en familie dringen imo al veel te veel geloof op imo (maar dat is eigen keuze), dat hoeft op school ook nog niet eens bevestigd worden.
Ik wil graag dat mijn kind Christelijk onderwijs krijgt op een openbare basisschool krijgt hij evolutie theorie etc. (al zal ons kind waarschijnlijk wel naar een openbare school gaan puur omdat het onderwijs er beter isEn we wonen in een klein dorpje)
Wij dringen niets meer op als jullie. Jullie dringen het ongeloof op wij proberen ons kind in het geloof op te voeden. Snap dat punt nooit. Mensen die in de evolutie geloven zullen dat hun kids leren waarom mogen wij ons geloof niet aan onze kinderen leren?
blokje schreef:BraveSpots schreef:Wat er erg aan is, ik vind dat iedereen buiten de persoonlijke omgeving (dus school, overheid, politiek etc) van een kind gewoon geloofsneutraal moet zijn. Zodat het kind ook andere visies leert kennen en zijn wereld leert verbreden. Ouders en familie dringen imo al veel te veel geloof op imo (maar dat is eigen keuze), dat hoeft op school ook nog niet eens bevestigd worden.
Ik wil graag dat mijn kind Christelijk onderwijs krijgt op een openbare basisschool krijgt hij evolutie theorie etc. (al zal ons kind waarschijnlijk wel naar een openbare school gaan puur omdat het onderwijs er beter isEn we wonen in een klein dorpje)
Wij dringen niets meer op als jullie. Jullie dringen het ongeloof op wij proberen ons kind in het geloof op te voeden. Snap dat punt nooit. Mensen die in de evolutie geloven zullen dat hun kids leren waarom mogen wij ons geloof niet aan onze kinderen leren?
blokje schreef:Wij dringen niets meer op als jullie. Jullie dringen het ongeloof op wij proberen ons kind in het geloof op te voeden. Snap dat punt nooit. Mensen die in de evolutie geloven zullen dat hun kids leren waarom mogen wij ons geloof niet aan onze kinderen leren?
Yanouuu schreef:Blokje, ik neem aan dat de Bijbel dus ook als de enige waarheid beschouwt? Gewoon uit nieuwsgierigheid: heb je hier ooit zelf over nagedacht, over waarom je eigenlijk gelooft, of ben je gewoon zo opgevoed?
blokje schreef:Yanouuu schreef:Nog één vraag die redelijk off topic is: geloof jij dat 'God' een almachtig, alwetend, oneindig goedaardig bovennatuurlijk wezen is?
Waarom deze vraag? Ff benieuwd voor ik antwoord.
Sok schreef:Ik verafschuw de stemmers om wat ze geloven. Dat homoseksuelen ziek zijn, geen kinderen mogen (adopteren) en mensen niet zelf mogen beslissen of ze abortus plegen ja of nee. Dat vind ik bepaald geen menslievende gedachten, dat is zelfs in tegenspraak met hun bloedeigen geloof; heb een ander lief..
Yanouuu schreef:De VVD is net zo 'extreem' als de PvdA, alleen dan rechts?
gr_roos schreef:Yanouuu schreef:De VVD is net zo 'extreem' als de PvdA, alleen dan rechts?
Dat is ook zo, alleen is het wel bewezen dat als rood geregeerd heeft het land naar de kl*te is, er geen reserves zijn en een volgende regering alle puin kan ruimen. Dat was destijds met den Uijl zo en later ook met paars 1 & 2.
Ik vind veel prima, maar als werkende alleenstaande met een eigen huishouden hoef ik niet verder uitgemolken te worden voor de kinderen en buitenlandse partners van een ander. Dat ze naar Nederland komen, prima. Alleen eerst een jaar of 10 financieel je broek op kunnen houden voor er aanspraak gemaakt kan worden op de sociale zekerheden.