Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:07

Wat laag zeg.

Batlow

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:08

Partij voor de dieren

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:08

De Quote wordt wel heel bang :(:) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:09

Best schrikken, die polluitslag tot nu toe met de PVV aan kop. :\ Ik vind het echt een naar idee dat zoveel mensen die partij en zulke standpunten een warm hart toedragen. Hopen maar dat Bokt niet representatief is voor de landelijke uitslag...

Ik stem deze keer op de Partij voor de Dieren. Dierenwelzijn heeft grote prioriteit voor mij en ik vind het belangrijk dat er in ieder geval een aantal Kamerleden zijn voor wie dat ook geldt. Daarnaast kan ik me ook vinden in de rest van het verkiezingsprogramma, al heb ik nooit veel vertrouwen in alle uitspraken, van welke partij dan ook. Daarom filter ik deze keer op wat ik echt belangrijk vind en hoop ik maar dat er iets van terecht komt. ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:09

Ik vind het echt sneu, je zou dat soort mensen haast een speen willen geven.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:14

RedPassion schreef:
Best schrikken, die polluitslag tot nu toe met de PVV aan kop. :\ Ik vind het echt een naar idee dat zoveel mensen die partij en zulke standpunten een warm hart toedragen. Hopen maar dat Bokt niet representatief is voor de landelijke uitslag...

Ik hoop heel erg dat er veel naïeve 12 jarigen voor de leuk de poll in hebben gevuld en dat het idd niet representatief is voor de stemmers in het land := .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:16

Rinske schreef:
De Quote wordt wel heel bang :(:) .

't Illustreert wel dat de SP voor die groep blijkbaar niet zomaar een protestpartij meer is, maar echt een partij om rekening mee te houden. :j
Verder vind ik het een nare manier van campagnevoeren - zelfs Wilders moet echt meer aangepakt worden op zijn uitspraken, plannen en bereikte punten dan op flauwe anti-campagnes.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:22

Ja Shadow dat klopt, ook Rutte laat in ieder debat zijn afschuw voor links duidelijk blijken en doet aan bangmakerij, alsof hij iets te bieden heeft of geboden heeft met zijn geslijm met Wilders en de SGP

Het is toch van de dolle dat je als leidende partij met op een geklemde kaken tegen iets moet stemmen waar je voor bent.
Nog maar niet te spreken over het gesjoemel met de Hedwige polder om een meerderheid in de eerste kamer te krijgen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:24

Zodra een partij campagne voert door andere partijen af te kraken, lijkt de zaak me duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:25

Al zou de PVV qua standpunten die ik belangrijk vind 100% overeen komen .. ik weiger op die partij te stemmen. Die Wilders hoeft er van mij echt niet te zitten met zijn rare ideeën over mensen met een ander geloof. Hoe bedoel je mensen over 1 kam scheren? Hij doet alsof Nederlanders heilig zijn, nooit iets verkeerd doen en dat je in de gevangenis alleen mensen tegen komt met een buitenlands paspoort. Droom lekker verder -O- Ik snap best waarom er bij vele uit de stemwijzer PVV komt, dat heb ik meestal ook ... maar sommige punten wegen voor mij te zwaar. En hoe hij met andere culturen omgaat vind ik gewoon echt schokkend. Tot nu toe komt SP overeen met de standpunten die ik momenteel het belangrijkste vind, maar na mijn laatste examen morgen heb ik wat meer tijd om nog eens goed in alle partijen te verdiepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:34

Electra63 schreef:
Wat betreft het gedogen door de PVV, zelfs de SGP had (een beetje) macht, de coalitie moet maar net een paar zetels tekort komen om een meerderheid te hebben, kwestie van onderhandelen. :D

Lovely,
Jij doet de macht van de PVV tijdens het "gedoogkabinet" echt tekort. Rutte liep echt aan de halsband van Geert en het CDA was inmiddels zo klein, die mocht alleen maar ja-knikken. :D

Naar mijn idee viel dat erg mee, maar misschien heb ik het wel mis. In de JSF discussie riep Wilders alsmaar zo tegen de aanschaf te zijn en in de defensiecommissie zei die glijer van Hoeheetie dat ze achter het kabinet stonden, die dus nog druk in de weer is met de aanschaf van dat vliegtuig. Ter illustratie ;).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:35

Nouja, ik redeneer altijd vrij simpel...

Ik ben niet gelovig, dus cda, ChristenUnie en sgp vallen af

Ik ben niet rijk, dus vvd valt af

Wilders vind ik een eikel die in zijn uppie al ontzettend veel geld kost, dus die valt af...., om over de rest van zijn partij nog maar te zwijgen...

dus tja, dan blijft er met name links over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:45

Ik stem blanco. Ben absoluut he-le-maal klaar met die fiets populistische politiek die nu gevoerd wordt. De wij zijn leuker dan zij-mentaliteit overheerst. Het gáát er niet om wie leuker is, maar om wie ons land uit de crisis weet te helpen. En dat zie ik op dit moment door zowel SP als VVD als PVDA als zeker ook door de PVV niet gebeuren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:48

Nouks, daarom ook D66, die kunnen dat denk ik eerder dan de idd. door jou genoemde partijen :P

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:49

Zowel de stemwijzer als de stembreker komt bij onomstotelijk op de PVV uit! Ben ik dan direct een aanhanger van Wilders? Dacht het niet maar kennelijk sluit mijn mening aan op zijn partijprogramma!
En wat niet-doen-wat-ze-zeggen-betreft: dat geld werkelijk voor iedere partij en dat kan logischerwijs ook niet anders want dan zou er geen coalitie gevormd kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door Vala op 04-09-12 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:50

stef schreef:
Nouja, ik redeneer altijd vrij simpel...

Ik ben niet gelovig, dus cda, ChristenUnie en sgp vallen af

Ik ben niet rijk, dus vvd valt af

Wilders vind ik een eikel die in zijn uppie al ontzettend veel geld kost, dus die valt af...., om over de rest van zijn partij nog maar te zwijgen...

Das wel kort door de bocht. D66 is net zo rechts als de VVD in 2006. VVD is op dit moment verreweg de meest rechtse partij die ons land kent. Dus zelfs als je rechts zou willen stemmen, bestaat daartoe absoluut de gelegenheid.

In dit artikel staat een leuke infographic waaruit je precies kunt aflezen waar de verschillende partijen zich in 2006 en 2010 bevonden, en waar ze zich nu bevinden binnen het politiek stelsel: http://www.hpdetijd.nl/2012-08-31/zijn- ... -of-rechts

(VWB de strekking van het artikel; het is een kritische noot naar de achterban van D66 maar een soortgelijk artikel zou je ook kunnen schrijven over bijvoorbeeld de PVV, die een (soms zelfs extreem)rechtse achterban heeft terwijl ze zich op dit moment het meest in het centrum bevinden dan alle andere partijen. Ook interessant om te zien is dat de VVD nu rechtser is dan de PVV in 2006 was.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:51

pmarena schreef:
[***], daarom ook D66, die kunnen dat denk ik eerder dan de idd. door jou genoemde partijen :P

Klopt, dat heb ik in het verleden ook wel eens gedaan, maar D66 is me op dit moment absoluut te rechts. Dat is zéker geen centrumpartij (meer) en de achterban is linkser dan de partij(programma's) zelf.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:53

D66 zit een beetje in een spagaat. Om straks mee te kunnen doen kunnen ze dus nu niet kiezen of zich echt uitspreken, maar dat is met D66 altijd al geweest.
Ten voorbeeld na iedere regering periode zakten ze enorm in de peilingen, er zijn dus mensen die op ze stemmen en meer van ze verwachten dan ze zijn

Hans van Mierlo zijn credo was altijd duidelijk, alles is goed, maar geen christelijke partij
Laatst bijgewerkt door sarabande op 04-09-12 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:54

Vala schreef:
Zowel de stemwijzer als de stembreker komt bij onomstotelijk op de PVV uit! Ben ik dan direct een aanhanger van Wilders? Dacht het niet maar kennelijk sluit mijn mening aan op zijn partijprogramma!

Waarschijnlijk is het andersom: dat Wilders in zijn programma heeft gezet wat bij een groot deel van de mensen goed ligt, om stemmen te trekken.

Vala

Interessant @Nouks!

Vala

Shadow0 schreef:
Vala schreef:

Waarschijnlijk is het andersom: dat Wilders in zijn programma heeft gezet wat bij een groot deel van de mensen goed ligt, om stemmen te trekken.

Dat doen ze allemaal!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:59

Vala: niet allemaal evenveel. Sommige programma's benoemen bv daadwerkelijk keuzes (omdat ze het ene willen, betekent dat dat iets anders niet mogelijk is.) Er zijn bovendien wel degelijk duidelijk verschillende visies, waardoor je de SP echt niet zomaar verwart met de CU bijvoorbeeld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:01

Nouks schreef:
stef schreef:

Das wel kort door de bocht. D66 is net zo rechts als de VVD in 2006.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:03

Ik heb het trouwens ook nog nooit zo moeilijk gevonden dan nu..en al die kinderachtige debatten maken het er niet makkelijker op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:19

Ik vind het ook niet eerlijk om de PVV helemaal als "extreme" partij neer te zetten, zeker omdat ze naast hun "extreme" punten ook gewone, normale punten hebben waar ook ik me in kan vinden. Ik snap best dat mensen daarom op de PVV stemmen. Ikzelf stem er niet op juist vanwege die paar extreme punten en hoe ze nu in de regering hebben gezeten.

Ik mag trouwens hopen dat ze nu wel zo slim zijn om als er een coalitie moet komen dit niet met gedoogsteun doen om maar een meerder heid te krijgen :=

Was ook zo mooi, ik ging half april op vakantie. Twee dagen later viel het kabinet maar ik zat in Cuba, dus geen internationaal nieuws etc. Kom ik thuis.. na twee weken er eens achter dat het kabinet was gevallen. Oh.. :+