waarom is er geen moslim partij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: waarom is er geen moslim partij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:20

Niet mee eens. Zij geloven dat ze geloven, en dus geloven ze. Je kunt niet eenzijdig beslissen dat ze niet geloven omdat hun geloof je niet uitkomt, omdat jij vindt dat geloof uit liefde zou moeten bestaan.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:30

ja doei, zo kun je de hele wereld wel omdraaien. Dus haten vanwege geloof moet ik ook gaan respecteren? Dacht het niet!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:36

Vala schreef:
ja doei, zo kun je de hele wereld wel omdraaien. Dus haten vanwege geloof moet ik ook gaan respecteren? Dacht het niet!

Nee, je hoeft het niet te respecteren. Maar je kunt ze niet zomaar een geloof uitbonjouren. En het heeft ook weinig zin...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:38

Ik spreek alleen maar mijn onbegrip uit over de combinatie geloven en haten. Ze hoeven van mij geen geloof uit. Ik wil het kunnen rijmen en het rijmt gewoon van geen kanten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:43

geerke schreef:
Vala schreef:
Ik kan gewoon niet begrijpen dat je wanneer je gelovig bent, welk geloof dan ook, wat in mijn ogen vooral vredelievend en liefde zou moeten zijn, je dan juist zo diep en extremistisch kan haten. Dat vind ik zo onbegrijpelijk. dat je dan kisten emt de Amerikaanse vlag maakt en daarop schrijft: Obama's coffin(in werkelijkheid stond er cofin, goed amerikaans spellen was een probleem geloof ik) en die gaat verbranden en er op gaat staan springen. Dat je mensen de dood injaagt alleen omdat ze Amerikaan zijn. ik begrijp er niks van. Haat, extremisme en geloof, dat gaat toch niet samen??

Niet vergeten dat die haat tegen Amerikanen ergens vandaan komt.
Wij westerlingen bemoeien ons overal mee.Vallen Irak binnen omdat wij vinden dat daar maar een democratie moet komen.Een proces wat normaal gesproken heel geleidelijk moet gaan,daarvan verwachten wij dat het binnen een jaar geregelt is.

Pikken een stuk van Palestina af en vinden dat er Joden moeten gaan wonen en noemen het het beloofde land Israel.
Ik begrijp die haat tegen het westen wel.

We moeten ons gewoon beperken tot wat we wel en niet tolereren in Nederland.

Ja ben ik mee eens.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:03

Ben ik het niet mee eens.

Bij de eerste golf oorlog viel Irak Koeweit binnen en dat was een vriendje van Amerika, de tweede golf oorlog was vanwege dat ze dachten dat Hussein massa vernietig wapens had. Irak dreigde.

Engeland veroorzaakte het probleem van Israël/Palestina.