' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:40

Dat is dan een mooie tegenhanger voor alle overdreven reacties ;) Ik reageer bij voorkeur wat milder - op veel andere dingen ook.
Zoals gezegd: ik sta niet achter zijn standpunten verder, ik vind de SGP veel te strikt en streng, maar ik denk wel dat dit wat wordt opgeblazen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:44

Blue_Eyes schreef:
Zoals gezegd: ik sta niet achter zijn standpunten verder, ik vind de SGP veel te strikt en streng, maar ik denk wel dat dit wat wordt opgeblazen.

Nou ja, weet je wat het is, er is de afgelopen jaren zoveel gezegd over vermeende onderdrukking door een bepaalde, niet bij name te noemen, religieuze groepering. Met als boventoon: dat zouden wij noooooit doen. Ik denk dat het goed is dat we (de maatschappij in het algemeen, niet specifiek jij of ik) ons beseffen dat wij ook nog steeds een partij in ons midden hebben die vrouwen gewoon het liefst rechtenarm heeft. In voorgeschreven kleding, en zonder stemrecht. Een partij waar onze regering verder heel prima mee samen kan werken, geen bezwaren tegen heeft, regelmatig concessies aan heeft gedaan.
Die storm lijkt mij dus wel terecht, het is alleen jammer dat het nu pas weer eens aandacht krijgt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:49

Mja, maar ja, er zijn dus ook wel genoeg mensen in Nederland die zodanig achter die groepering staan dat ze erop stemmen - ze hebben toch 2 zetels in de Tweede Kamer. Dus is het wel zo netjes om er af en toe ook rekening mee te houden, zo werkt een democratie. Ik denk dat als er een partij zou zijn van die andere groep die jij niet nader te benoemen noemt :+, de regering daar ook mee samen zou werken. Even afgezien van ene G.W. te V. dan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:01

2 zetels = 1.3% van de bevolking. Democratie gaat over wat de meerderheid wil. Daarnaast heeft dit land een scheiding tussen kerk en staat. Dat staat haaks op het doorvoeren van wetten met een religieuze basis.

Voor mij is religie een prive aangelegenheid die dus niet in de regering thuis hoort en in het verlengde daarvan partijen met een religieuze achtergrond ook niet (CU, CDA, SGP, maar ook een misschien toekomstige islamitische partij). Het opleggen van de religieuze regels van 1 geloof aan de gehele bevolking staat nl weer haaks op de vrijheid van religie in dit land.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:13

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:52

tamary schreef:
2 zetels = 1.3% van de bevolking. Democratie gaat over wat de meerderheid wil. Daarnaast heeft dit land een scheiding tussen kerk en staat. Dat staat haaks op het doorvoeren van wetten met een religieuze basis.

De SGP regeert dan ook niet echt mee, maar mag hier en daar ook eens wat over zeggen. Dat lijkt me niet zo vreemd. Samen spelen, samen delen ;)

tamary schreef:
Voor mij is religie een prive aangelegenheid die dus niet in de regering thuis hoort en in het verlengde daarvan partijen met een religieuze achtergrond ook niet (CU, CDA, SGP, maar ook een misschien toekomstige islamitische partij). Het opleggen van de religieuze regels van 1 geloof aan de gehele bevolking staat nl weer haaks op de vrijheid van religie in dit land.

Dat past misschien beter in het topic van Jans: [NM] Zijn kerk en staat nog wel gescheiden?

@Koper, haha, de Speld verzint er wel weer wat op _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:57

:D

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:27

_O- _O- Van wiens Facebook zou je die nou hebben?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:32

Uitspraak zoals in de OP is een beetje hetzelfde als zeggen
Van het eten van 10 zakken chips die je niet lust zul je niet aankomen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:44

Er wordt net gezegd op RTL dat vrouwen die verkracht zijn een iets grotere kans hebben op zwangerschap. Dit omdat vrouwen die verkracht worden, over het algemeen wat jonger zijn en dus vruchtbaarder.
Al met al, het is een domme, kwetsende uitspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:56

VdStaaij gaat het in KvdB recht praten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 23:00

purny schreef:
Maflinger_S schreef:
Tuurlijk joh. Mijn baarmoeder weet precies welke zwemmertjes er gewenst en welke er ongewenst zijn ...

Of er staan 2 bordjes: Ongewenst links afslaan en gewenst gaarne hard rechtdoor zwemmen s.v.p :+

Of zo'n poortje, als je ongewenst bent, wordt je afgeschoten :=

Een slotje op je baarmoeder kan wel hoor!

http://scoophunters.com/wp-content/uplo ... y-belt.jpg

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:32

Lovely schreef:
VdStaaij gaat het in KvdB recht praten.

Nou, hij werd zelfs kortgehouden door Knevel en van de Brink.( ja wij zijn ook tegen abortus, maar dit moet je terug nemen.)
Dat viel me heel erg mee moet ik zeggen.

En die Belg die aan tafel zat heeft hem gefileert :')

Het ging over al een tijdje over de straf van Justine Martin.
Dat begreep hij uiteraard ook niet. De belg had het over de barmhartigheidvan dat Belgische klooster wat haar opneemt.

Die Belg zei toen vlijmscherp: Ah wel, ik moet ook constateren dat bij u de christelijke barmhartigheid op een aantal punten toch wel ontbreekt.

Oeh.....van der Staay keek niet blij.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:51

Appelmoes_11 schreef:
_O- _O- Van wiens Facebook zou je die nou hebben?

Ik vonnum zo mooi :))

Moet eerlijk zeggen dat ik gister met een half oor heb geluisterd, maar inderdaad kreeg hij er van langs ja. Mooi zo. Het is toch van de gestoorde om er een onderzoek uit negentieneffingnegenenzeventig bij te halen. Tjeez.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:07

Blue_Eyes schreef:
De SGP regeert dan ook niet echt mee, maar mag hier en daar ook eens wat over zeggen. Dat lijkt me niet zo vreemd. Samen spelen, samen delen ;)

Dat zou een argument kunnen zijn, als het zou gelden voor iedereen. Maar de groep die de SGP zoveel ruimte gaf, wilde aan de andere kant die ruimte opeisen van moslims (omdat ze zo religieus extreem waren, en zo tegen vrouwen en homo's.)
Hypocriet of opportunistisch, veel anders kan ik er niet van maken. Het is wel duidelijk waar men de prioriteiten heeft. Niet bij vrouwen-, homowelzijn, niet bij keuzevrijheid, maar bij hun eigen spelletjes. Laten we dat in elk geval niet vergeten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:40

NatasjavE schreef:

Michel Martin ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:42

Ik heb me gisteren ook onwijs op zitten vreten, heb Knevel en v.d. Brink gevolgd, heerlijk.
En dan te bedenken dat v.d. Staaij zelf geen kinderen heeft, maar geadopteerde kinderen. Kreeg ie z'n vrouw niet zwanger? En daarom gefrustreerd? Of valt zijn seksleven onder verkrachting?

Die kerel spoort niet joh.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:47

Evolutionair gezien zal een man bij een nieuwe vrouw een grotere hoeveelheid goede kwaliteit sperma ejaculeren, om de kans te vergroten hun genen zoveel mogelijk te verspreiden.
Dat is ook mede een reden dat slippertjes vaak raak zijn; dit sperma is sterker en bevat meer stoffen om ander sperma te blokkeren dan dat van de man die er al jaar en dag overheen fietst.

Het lijkt me dat bij verkrachting de kans dus juist ook groter is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:56

Laatst bijgewerkt door Koper op 29-08-12 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:00

Kwanyin schreef:
NatasjavE schreef:

Michel Martin ;)

Ooopsie :o foutje..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:13

Koper schreef:
Michelle ;)

_O-
Ik gun dat mens niet veel ruimte op het het internet ~~}>

Ik kan het programma hier niet zien, maar die Belg was zeker Rik Torfs? :) (krijg ik een koelkast als ik het goed heb? :)) )

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:14

Kwanyin schreef:
Ik gun dat mens niet veel ruimte op het het internet ~~}>

_O- _O-

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:21

Kwanyin schreef:
Ik kan het programma hier niet zien, maar die Belg was zeker Rik Torfs? :) (krijg ik een koelkast als ik het goed heb? :)) )

:j :j

Maar je moet maar even kijken van wie je die koelkast krijgt, ik heb er geen over :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:22

O, mijn buurmeisje had er eentje op de gang staan, wie weet wil ze die wel kwijt. Heb je een aanhanger? :D :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 10:30

Ligt het nou aan mij of gaan we offtopic en snap ik niet meer waar het over gaat :')