Abortus: voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:59

Mm, ik denk er zo over: God bepaalt waar een kind geboren wordt, ook al snap ik niet waarom er dan miskramen zijn, waarom groeit er dan een kind, en dat gaat niet goed?
Misschien om mensen te laten nadenken? I don't know.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:00

Mjaaa als je je kindje met 20 weken voelt bewegen is het niet levensvatbaar maar ik kan me niet voorstellen dat je het dan nog weghaalt (tenzij er ernstige medische gronden zijn)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:01

18 weken.
Was er geen bokker die haar miskraam wat er redelijk mensen uitzag maar onder de 18 weken viel, zelf heeft begraven in de tuin omdat dit bij wet nog niet gezien werd als mens en dus toegestaan?

KM_Ris

[/quote]

Het is een klompje cellen vind ik, de eerste weken[/quote]

Eens. En zelfs als je vind dat het meer dan dat is vind ik dat (tot 24 weken) niet echt een argument..

Iedereen heeft ook vast weleens een vlieg doodgeslagen. Niet dat ik dat een eerlijke vergelijking vind, maar om een een cellenprutje met de potentie heeft om mens te worden nou even zwaar als een volwaardig mens te laten wegen...

Ik zeg dat nu wel heel makkelijk, maar dat is meer rationeel. Zelf zou ik het tot 12 weken denk ik nog wel kunnen, maar daarna weet ik niet of ik er wel mee zou kunnen leven.. Dan had ik er maar eerder achter moeten komen of zo imo.[/quote]

Dus jij vind het geen argument dat ik mijn kind gewoon niet zou willen laten vermoorden ?
voor jou is het dan misschien nog niks, voor mij wel
En je vergelijking is een beetje raar

Anoniem

Tosca2 schreef:
Tosca2 schreef:
@Narnia, Als god elk leven koestert en niet wil dat je abortus pleegt, waarom zijn er dan miskramen?

Ik weet nog niet of ik voor of tegen ben, ik heb namelijk nog nooit in die situatie gezeten.

@Narnia kun je me hier een antwoord op geven?

Miskramen zijn er doordat een ongeboren kindje niet levensvatbaar zal zijn m.a.w er zit een fout in de genen DNA/RNA soms is het baarmoederslijm niet functioneel waardoor een vruchtje niet kan innestelen...en soms ook zijn er geen medische redenen dan een te veel aan stress of verkeerde voedingsmiddelen en heel soms tast men volledig in het duister...

Lynn_Nikita

Als er een god was, waarom worden er zoveel kinderen mishandeld, vermoord, misbruikt? Ik geloof niet, en vind puur het geloof geen reden om een kindje wat je niet kan / wil opvoeden toch geboren te laten worden
Ik denk dat een kind liever niet geboren wordt dan zijn hele leven zich ongewild te voelen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:02

Colway schreef:
amado7 schreef:
ik vind persoonlijk: Er groeit toch een kind uit. Maar dat komt waars. ook door mijn geloof dat ik er zo over denk :)

Dat jij zo denkt is mooi, het gaat erom dat je het anderen niet oplegt...Kan me voorstellen dat als jij een niet gelovige vriendin heeft die op het punt staat om t beslissen, jouw visie geeft op het verhaal, maar je moet ook je vriendin kunnen steunen als die anders beslist toch?

Zal ik heus steunen hoor, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een van mijn vriendinnen in zo'n situatie komt.

Ik lees hierboven iets over 24 weken...wat gebeurt er op de grens van de 23e en 24e week dan dat het ineens wel een kindje is?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:02

amado7 schreef:
Mm, ik denk er zo over: God bepaalt waar een kind geboren wordt, ook al snap ik niet waarom er dan miskramen zijn, waarom groeit er dan een kind, en dat gaat niet goed?
Misschien om mensen te laten nadenken? I don't know.

Dat zijn kinderen van Satan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:03

Lynn_Nikita schreef:
Als er een god was, waarom worden er zoveel kinderen mishandeld, vermoord, misbruikt? Ik geloof niet, en vind puur het geloof geen reden om een kindje wat je niet kan / wil opvoeden toch geboren te laten worden
Ik denk dat een kind liever niet geboren wordt dan zijn hele leven zich ongewild te voelen

Dat doet God toch niet :7 vraag me ook af wat het met dit topic te makenn heeft.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 17-08-12 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

__YSB__

Lynn_Nikita schreef:

Dat staat niet ter discusie hie.
Dat is iets wat de omgeving doet.

Kahawa

verootjoo schreef:
Colway schreef:
Dat jij zo denkt is mooi, het gaat erom dat je het anderen niet oplegt...Kan me voorstellen dat als jij een niet gelovige vriendin heeft die op het punt staat om t beslissen, jouw visie geeft op het verhaal, maar je moet ook je vriendin kunnen steunen als die anders beslist toch?

Zal ik heus steunen hoor, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een van mijn vriendinnen in zo'n situatie komt.

Ik lees hierboven iets over 24 weken...wat gebeurt er op de grens van de 23e en 24e week dan dat het ineens wel een kindje is?

Google het? volgens mij was dat de grens, maar weet niet zeker. Zal wel iets met de organen of het (zelfstandig) functioneren van het lichaam zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:04

tringtring_ schreef:
Dus jij vind het geen argument dat ik mijn kind gewoon niet zou willen laten vermoorden ?

Dat mag, niemand wil jouw keuzevrijheid beperken. Je mag er voor kiezen om het kind te houden: gedwongen abortus zou ik bv echt niet aanvaardbaar vinden.

Citaat:

Nou ja, nee, niet echt. Veel mensen denken dat ze altijd voor 'het leven' zijn, of voor dierenwelzijn... maar dat kan niet. De grens tussen niet-leven en leven, tussen waardig leven en onwaardig (extreem lijden bv), tussen welk leven je mag doden en welk niet, is niet zo makkelijk te trekken. Voor elk individu zal die grens toch weer wat anders liggen, en dat is niet automatisch goed of fout. Mensen die denken dat het zwartwit is, met slechts 1 juist antwoord, hebben er vaak nog niet goed over nagedacht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:04

__YSB__ schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Dat staat niet ter discusie hie.
Dat is iets wat de omgeving doet.

Nee, ze zeggen dat god wil dat je elk kind wat niet geboren is moet houden, omdat hij het zo wil
Maar als hij zoveel wil, waarom is er dan zoveel leed in de wereld?
dat is de reden waarom ik niet geloof

Niks tegen mensen die wel geloven, maar ik vind het iets wat mensen ooit bedacht hebben waar ze houvast aan hebben als ze het moeilijk hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:05

Lynn_Nikita schreef:

Het zijn vragen waar ook gelovigen mee kampen....het zijn vragen waar maar moeilijk antwoord op te geven is maar ik denk dat God, hoe verrot een leven ook is, toch Zijn wonder kan verrichten hoe onwaarschijnlijk ook...

Ik geef nog een keer de link...voor wie het nodig mocht hebben, ze staan met raad en daad voor je klaar!

http://www.siriz.nl/

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:05

Ik bedoel wat er volgens de schrijfster dan gebeurd :) qua ontwikkeling weet ik het wel, maar ik zie het al vanaf de bevruchting als eenn kindje :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:06

verootjoo schreef:
Ik bedoel wat er volgens de schrijfster dan gebeurd :) qua ontwikkeling weet ik het wel, maar ik zie het al vanaf de bevruchting als eenn kindje :)

Volgens mij had ik dat geschreven, maar ik noemde dat gewoon omdat dat de grens is.

Anoniem

Wie veroorzaken er oorlogen, hongersnoden en dergelijke mensen!

Overal waar de mens zich mee bemoeit veranderd hij iets moois in....puinhopen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-12 20:08, in het totaal 2 keer bewerkt

KM_Ris

Shadow0 schreef:
tringtring_ schreef:

Dat mag, niemand wil jouw keuzevrijheid beperken. Je mag er voor kiezen om het kind te houden: gedwongen abortus zou ik bv echt niet aanvaardbaar vinden.

Citaat:

Nou ja, nee, niet echt. Veel mensen denken dat ze altijd voor 'het leven' zijn, of voor dierenwelzijn... maar dat kan niet. De grens tussen niet-leven en leven, tussen waardig leven en onwaardig (extreem lijden bv), tussen welk leven je mag doden en welk niet, is niet zo makkelijk te trekken. Voor elk individu zal die grens toch weer wat anders liggen, en dat is niet automatisch goed of fout. Mensen die denken dat het zwartwit is, met slechts 1 juist antwoord, hebben er vaak nog niet goed over nagedacht.

Dat denk ik ook niet hoor..
zeker niet, beesten staan bij mij gelijk maar goed..

Lynn_Nikita

bedoel je mij verootjoo?

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:08

Lynn, omdat er niet alleen een God is maar ook een Duivel. Dus goed en slecht.
Daarbij zijn het handelingen die door mensen gedaan worden, als individu.
Er zijn zoveel vragen, maar die staan hier nog steeds niet ter discussie.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:09

Narnia schreef:
Wei veroorzaken er oorlogen, hongersnoden en dergelijke mensen!

Overal waar de mens zich mee bemoiet veranderd hij iets moois in....puinhopen...

Maar we zijn toch schepsels van God.... En hij heeft ons gecreeerd...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:09

tringtring_ schreef:

Beesten gelijk aan mensen? Onmogelijk. Mensen en bepaalde dieren (vee, en huisdieren) beschermen we actief van het gevaar van de natuur, zodat ze zo lang mogelijk niet opgegeten / gedood worden. Dat doen we uiteraard niet bij insecten die onze gewassen aanvreten, muizen en ratten die als plaag veel schade kunnen aanrichten, etc.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:10

Shadow0 schreef:
tringtring_ schreef:

Beesten gelijk aan mensen? Onmogelijk. Mensen en bepaalde dieren (vee, en huisdieren) beschermen we actief van het gevaar van de natuur, zodat ze zo lang mogelijk niet opgegeten / gedood worden. Dat doen we uiteraard niet bij insecten die onze gewassen aanvreten, muizen en ratten die als plaag veel schade kunnen aanrichten, etc.

eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:11

__YSB__ schreef:
Narnia schreef:

Overal waar de mens zich mee bemoiet veranderd hij iets moois in....puinhopen...

Tien jaar terug vond ik dat dus een typisch geval van productaansprakelijkheid......maar shoot ik werd Christen en toen kwam ik tot het besef dat elk mens de keuze heeft...tussen goed en slecht...

En laat ik je zeggen dat het onderscheid soms verdomd lastig is!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:12

Lynn_Nikita schreef:
bedoel je mij verootjoo?

Kan die quote niet meer vinden, gaat zo snel hier :+

__YSB__ schreef:
Narnia schreef:

Met eigen wil, we zijn geen marionettenpoppen die hij van boven bestuurd. We doen het echt zelf. God wil ook niet dat er zoveel oorlog is, maar mensen hebben t aan zichzelf te danken.