Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tosca2 schreef:Tosca2 schreef:@Narnia, Als god elk leven koestert en niet wil dat je abortus pleegt, waarom zijn er dan miskramen?
Ik weet nog niet of ik voor of tegen ben, ik heb namelijk nog nooit in die situatie gezeten.
@Narnia kun je me hier een antwoord op geven?
Colway schreef:amado7 schreef:ik vind persoonlijk: Er groeit toch een kind uit. Maar dat komt waars. ook door mijn geloof dat ik er zo over denk
Dat jij zo denkt is mooi, het gaat erom dat je het anderen niet oplegt...Kan me voorstellen dat als jij een niet gelovige vriendin heeft die op het punt staat om t beslissen, jouw visie geeft op het verhaal, maar je moet ook je vriendin kunnen steunen als die anders beslist toch?
Lynn_Nikita schreef:Als er een god was, waarom worden er zoveel kinderen mishandeld, vermoord, misbruikt? Ik geloof niet, en vind puur het geloof geen reden om een kindje wat je niet kan / wil opvoeden toch geboren te laten worden
Ik denk dat een kind liever niet geboren wordt dan zijn hele leven zich ongewild te voelen
Lynn_Nikita schreef:Als er een god was, waarom worden er zoveel kinderen mishandeld, vermoord, misbruikt? Ik geloof niet, en vind puur het geloof geen reden om een kindje wat je niet kan / wil opvoeden toch geboren te laten worden
Ik denk dat een kind liever niet geboren wordt dan zijn hele leven zich ongewild te voelen
verootjoo schreef:Colway schreef:Dat jij zo denkt is mooi, het gaat erom dat je het anderen niet oplegt...Kan me voorstellen dat als jij een niet gelovige vriendin heeft die op het punt staat om t beslissen, jouw visie geeft op het verhaal, maar je moet ook je vriendin kunnen steunen als die anders beslist toch?
Zal ik heus steunen hoor, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een van mijn vriendinnen in zo'n situatie komt.
Ik lees hierboven iets over 24 weken...wat gebeurt er op de grens van de 23e en 24e week dan dat het ineens wel een kindje is?
tringtring_ schreef:Dus jij vind het geen argument dat ik mijn kind gewoon niet zou willen laten vermoorden ?
voor jou is het dan misschien nog niks, voor mij wel
Citaat:En je vergelijking is een beetje raar
__YSB__ schreef:Lynn_Nikita schreef:Als er een god was, waarom worden er zoveel kinderen mishandeld, vermoord, misbruikt? Ik geloof niet, en vind puur het geloof geen reden om een kindje wat je niet kan / wil opvoeden toch geboren te laten worden
Dat staat niet ter discusie hie.
Dat is iets wat de omgeving doet.
Shadow0 schreef:tringtring_ schreef:Dus jij vind het geen argument dat ik mijn kind gewoon niet zou willen laten vermoorden ?
voor jou is het dan misschien nog niks, voor mij wel
Dat mag, niemand wil jouw keuzevrijheid beperken. Je mag er voor kiezen om het kind te houden: gedwongen abortus zou ik bv echt niet aanvaardbaar vinden.Citaat:En je vergelijking is een beetje raar
Nou ja, nee, niet echt. Veel mensen denken dat ze altijd voor 'het leven' zijn, of voor dierenwelzijn... maar dat kan niet. De grens tussen niet-leven en leven, tussen waardig leven en onwaardig (extreem lijden bv), tussen welk leven je mag doden en welk niet, is niet zo makkelijk te trekken. Voor elk individu zal die grens toch weer wat anders liggen, en dat is niet automatisch goed of fout. Mensen die denken dat het zwartwit is, met slechts 1 juist antwoord, hebben er vaak nog niet goed over nagedacht.
tringtring_ schreef:zeker niet, beesten staan bij mij gelijk maar goed..
Shadow0 schreef:tringtring_ schreef:zeker niet, beesten staan bij mij gelijk maar goed..
Beesten gelijk aan mensen? Onmogelijk. Mensen en bepaalde dieren (vee, en huisdieren) beschermen we actief van het gevaar van de natuur, zodat ze zo lang mogelijk niet opgegeten / gedood worden. Dat doen we uiteraard niet bij insecten die onze gewassen aanvreten, muizen en ratten die als plaag veel schade kunnen aanrichten, etc.
__YSB__ schreef:Narnia schreef:Wei veroorzaken er oorlogen, hongersnoden en dergelijke mensen!
Overal waar de mens zich mee bemoiet veranderd hij iets moois in....puinhopen...
Maar we zijn toch schepsels van God.... En hij heeft ons gecreeerd...
Lynn_Nikita schreef:bedoel je mij verootjoo?
__YSB__ schreef:Narnia schreef:Wei veroorzaken er oorlogen, hongersnoden en dergelijke mensen!
Overal waar de mens zich mee bemoiet veranderd hij iets moois in....puinhopen...
Maar we zijn toch schepsels van God.... En hij heeft ons gecreeerd...