Stemwijzer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:59

Sonja_vR schreef:
met wat de VVD wil word de samenleving steeds egoistischer, killer en leger.... algehele uitholling van ons sociale stelsel, naar amerikaans model...

Precies niet voor niets laat Rutte zich niet zien zoals hij zich ook vaak aan debatten in de kamer onttrok. Overigens wil ik Roemer ook wel eens in een debat zien.

Wilders lijkt me een gelopen race (hier is de wens wel de vader van de gedachte natuurlijk)

Bokkiej

Re: Stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:39

Bij mij kwam PVV op eerste plaats en daarna SP. Al wil ik wel op SP stemmen, maar vorige keer wouden ze ook niet meewerken. En dan denk ik, je doet maar want wij hebben gekozen! Dus ik twijfel nogal. PVV zou wel voor wat opschudding zorgen. :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:56

Bokkiej schreef:
Bij mij kwam PVV op eerste plaats en daarna SP. Al wil ik wel op SP stemmen, maar vorige keer wouden ze ook niet meewerken.

De anderen wilden vooral ook niet met de SP samenwerken, dat lijkt me toch wel belangrijk.

Citaat:
PVV zou wel voor wat opschudding zorgen. :P

Waarom denk je dat? De PVV heeft ontzettend veel macht gehad als gedoogpartner. Beter kunnen ze het niet doen. Hebben ze in die tijd wat bereikt? Is er daadwerkelijk iets veranderd? Waarom zou dat een volgende keer beter gaan dan ze het nu hebben gedaan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:35

Sonja_vR schreef:
het zelf betalen van thuiszorg en door familie laten doen is volstrekt onhaalbaar, ouderen hebben tweeverdieners als nakomelingen en het overgrote deel ouderen van nu (het gros van de mensen die ik tegenkom tijdens mijn werk in de thuiszorg) zou het geld niet hebben om dit zelf te betalen, waardoor er dus heel veel oudjes gaan zitten vervuilen en vereenzamen, zaken als geestelijk gesteldheid niet meer in de gaten gehouden kan worden en we dus eigenlijk beter de eskimo manier kunnen aannemen...kun je je eten niet meer kauwen en je kont niet meer afvegen? ijsschots en afduwen maar.
gevolg van thuiszorg op deze manier uit een vergoedingssysteem halen zal uiteindelijk leiden tot weer veel eerder het verzorgingshuis in moeten welke veel duurder zijn dan thuiszorg, waardoor de zorgkosten weer stijgen en ...iets met vicieuze cirkel anyone?
ik had tijdens de regeerperiode al besloten dat de VVD drie hoog de boom in mocht van me en ze maken het met dergelijke uitspraken niet echt beter op.

met wat de VVD wil word de samenleving steeds egoistischer, killer en leger.... algehele uitholling van ons sociale stelsel, naar amerikaans model...

Ja, dat klopt. Ik zag net Frits Huffnagel bij WNL op TV, ik griezel al jaren van die vent. Het ergste is, dat ik een aangetrouwd familielid heb, die 2 druppels water op hem lijkt. |(

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:02

sarabande schreef:
papagroom schreef:
en de CU?......BAH...

Die vind ik toch oprechter, nee dan de SGP die in het vorige kabinet ook zon frisse rol gespeeld heeft :r

Ik ook graag weer paars. Die kunnen dan de puinhopen van de laatste bruine kabinetten eerst opruimen.

Welke erbij. Voor mij toch GL of D66. Ik wil geen christelijke partijen meer in de regering. Zo seculier als het maar kan graag.

Ben het wel eens dat CU een oprechtere en echtere partij is dat het CDA.

SGP is voor mij een partij die verboden mag worden. Die sluiten de helft van NL zowieso uit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:08

De SGP is echt raar.

"Tijdens het verkiezingsdebat van woensdag kreeg D66-lijsttrekker Alexander Pechtold het aan de stok met Kees van der Staaij, de voorman van de SGP. Hij vond dat D66 aan het radicaliseren was. De partij zou haar liberale waarden willen opdringen aan andere partijen en gaat daarmee volgens Van der Staaij in tegen de keuzevrijheid van mensen. "
    http://www.nrcnext.nl/columnisten/2012/08/24/vrijheid/

|o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:05

nee, en de SGP wil mensen niet beperken in hun keuzevrijheid?? (euthanasie, abortus, zondagsrust etc etc etc)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:10

Sonja_vR schreef:
nee, en de SGP wil mensen niet beperken in hun keuzevrijheid?? (euthanasie, abortus, zondagsrust etc etc etc)

We moeten voor we gaan stemmen niet vergeten hoe Rutte in de wurggreep van niet alleen de PVV, maar ook van de SGP zal. Zodat ze opeens voor handhaving van de weigerambtenaar stemden.
Nu vind ik dat een totaal non issue want hoe leuk is het om als jolig homopaar door een homohater in de echt verbonden te worden, maar toch het hele liberale gedachtengoed werd even opzij gezet zodat er weer een meerderheid zou zijn voor een van de vele nare ideetjes van mevrouw Schipper

NU heeft Rutte nog minder keus en in de 30 jaren zei een politicus al rechts kiest alleen voor links als ze helemaal niet anders kunnen, dus laten we za daar maar toe dwingen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:53

sja, ik persoonlijk ben er al even uit en word door verschillende uitspraken vanuit de partij van mijn keuze gesterkt in die beslissing... en ik zal idd links stemmen...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:43

Vanavond is de aftrap van de campagne van Geert. Hij wil uit Europa, dat scheelt 7 miljard en dat geeft hij terug aan de Nederlandse burger :D , volgens het RTL-nieuws.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:26

Grapjas. Hij is ook weer lekker bezig met haatcampagnes richting oa Roemer. Kat in het nauw maakt rare sprongen :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:27

Ik kreeg als eerste PvdD, maar daar ga ik niet op stemmen. Daarna kwam SP en die had bij mij toch wel de voorkeur. Maar moet me sowieso nog maar even in alle standpunten gaan verdiepen. Wil niet stemmen op iemand die standpunten heeft waar ik het achteraf toch niet mee eens was :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:28

Maar Heino zijn aanhang gelooooooooft in hemmmm, zag ik op het nieuws

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:28

Gelukkig wordt die aanhang steeds kleiner en kleiner :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:31

Heino schreef:
Grapjas. Hij is ook weer lekker bezig met haatcampagnes richting oa Roemer. Kat in het nauw maakt rare sprongen :D

Ik ben benieuwd, hoeveel mensen er nog in trappen? Met zijn VVD-achtergrond de belangen van Jan de arbeider behartigen?

Edit, ik zag het ook Sarabanda, maar zijn het nog dezelfde mensen (Henk en Ingrid :D ), of zijn het "nieuwe" aanhangers en is het grootste deel van zijn aanhang overgestapt naar de SP?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:33

Geen idee zo intiem ben ik niet met zijn aanhang :D

Op anderen afgeven heeft ook een houdbaarheids datum he

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:01

En wat betekent multiculturalist zoals hij Roemer noemt :o?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:46

Net Wilders op de radio gehoord. Blijkbaar wil hij standop comedian worden. Eerst grapjes over Rutte daarna was Roemer aan de buurt.

't Was tenenkrommend.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:48

Volgens zijn aanhangers zegt hij het tenminste :?

Dat probeer ik al jaren uitgelegd te krijgen, waarom mensen blij zijn met zeggen terwijl er niets gedaan wordt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:49

Nou maar hopen dat pvv, cda en vvd niet teveel stemmen krijgen, dat wordt toch niks... :=
Ik had:
1. partij voor de dieren
2. groenlinks
3. SP

Ik twijfel dus precies tussen die 3 partijen... :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:54

Ik vraag me af wat de Partij voor de Dieren toe te voegen heeft aan bijvoorbeeld het verkeer, of financiën, ik zeg maar wat. Ik heb bij hun altijd een beetje een penny-idee, kan er niets aan doen :o

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:59

Jorinda__ schreef:
Ik vraag me af wat de Partij voor de Dieren toe te voegen heeft aan bijvoorbeeld het verkeer, of financiën, ik zeg maar wat. Ik heb bij hun altijd een beetje een penny-idee, kan er niets aan doen :o

Misschien eens op hun site kijken en al hun ideeën/standpunten lezen? :)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:13

Op stemwijzer had ik bovenaan de SP en op stemmentracker de partij voor de dieren.
Nou ben ik nog 17 en ik heb me dus totaal niet in de standpunten verdiept, dus ik zal eens nagaan of ik werkelijk één van die twee zou stemmen of niet. :Y)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:18

Laatst bijgewerkt door papagroom op 25-08-12 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:19

saskiakefie schreef:
Jorinda__ schreef:

Misschien eens op hun site kijken en al hun ideeën/standpunten lezen? :)

Denk dat ik het pennyidee zal blijven houden... :o Nee is niet een partij die ik aan de leiding zou zien, maar daar is iedereen vrij in toch?