Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maura schreef:Femke schreef:En de conclusie die ik trek, is dat vooral de mensen met afgunst denken/hier schrijven dat de koningin bijna niets doet of in ieder geval een niet erg reeële kijk hebben op de hoeveelheid werkzaamheden die ze doet.
Eens met het feiten en reële kijk gebeuren, maar die afgunst kan ik niet helemaal plaatsen. Voor zover mensen iets hebben gezegd over jaloers zijn op de koningin heb ik alleen gelezen dat mensen dat juist níet zijn? Of heb ik ergens niet opgelet en zijn er maar twee smaken in dit topic, je bent ofwel moraalridder (lijkt me wel wat, mits paard gratis wordt bijgeleverd) ofwel je ben jaloers op de koningin (dat ben ik in elk geval niet, al heeft ze wel een stal vol leuke paarden natuurlijk).
Ojajoh schreef:Lovely schreef:Sommige mensen zijn wel erg verblind door afgunst in dit topic. Wat een zielige gedachten worden er hier de ether in geslingerd.
nou het is anders ook niet mis met de moraalridders hier
Ersina schreef:Om een goed gebaar een gril te noemen, vind ik ver beneden peil.
Maura schrijft...
Noem me achterdochtig, maar ik zou eerst iets meer over de achtergrond van deze actie van Carlos willen weten voor ik het kan zien als een goed gebaar. Want die Carlos, was dat niet die kerel die een paar maanden terug voor een bedrag met vier nullen gezellig op olifantjes ging schieten in Afrika? En die daar thuis wat imagoschade aan overhield? En die mogelijk hoopt dat de meeste van z'n onderdanen dat schandaaltje weer vergeten zijnen dat dit wel een handige zet is om weer wat puntjes te stijgen in de populariteitspoll? Ik denk eigenlijk dat 'gril' nog een behoorlijk neutrale aanduiding is voor deze actie.
Ersina schreef:@ Maura. Een "gril"is een bevlieging, een gedachte die maar even voortduurt. Dat hij zijn salaris met 7 % verlaagd, zal toch minstens en jaar duren.
Overigens vind ik, dat als iemand een fout maakt en dit recht probeert te zetten met een goed gebaar, dat je zo'n iemand niet meteen populair hoeft te vinden, maar je het wel even aan kan kijken of die iemand het voortaan beter gaat doen.
Dat je geen appels met peren kan vergelijken ben ik verder wel met je eens. Maar Beatrix vergelijken met iemand anders van het koningshuis is dat toch niet? Met wie kan ze anders vergeleken worden? De schandalen van ons koningshuis zijn er ook, misschien is ons koninghuis niet meer zo populair als 40 jaar geleden. Maar het topic gaat over het inleveren van een heel klein gedeelte van haar salaris. Ik blijf erbij dat Beatrix ook zo'n goed gebaar had kunnen maken. Of moeten we eerst helemaal aan de afgrond raken en gaan dan de mensen van het koningshuis dan pas beseffen, dat hun salaris niet in verhouding met hun inspanning staat? Regeren is toch ook vooruitzien????
Ons hele koningshuis kost miljoenen per jaar. Het salaris van alleen Beatrix (die wél de keuze heeft om af te treden)is zodanig, dat ze best een gedeelte kan afstaan zonder er iets van te merken. Nederland heeft 1 van het duurste koningshuizen van Europa. Waarom? Zo'n groot en belangrijk land is Nederland nu ook weer niet. Dat ons koningshuis geen goed gebaar maakt, laat mij denken (en misschien ook anderen) dat Beatrix geen benul heeft, wat er gaande is in ons land. En mocht je het denken dat ik tegen het koningshuis ben...nee...nog niet. Maar het wordt wel tijd dat ze met een goed gebaar komt.
Femke schreef:Die term kwam ook niet direct van mij, maar vanuit een bericht van o.a. Lovely.
Vjestagirl schreef:Het kost miljoenen per jaar, maar levert miljarden op. Ik denk dat iemand die miljarden per jaar binnenbrengt en gemiddeld zo'n 100 uur per week zal werken, op haar 74ste, en die fulltime in functie is, best €800.000 per jaar mag verdienen.
Ik ben het met je eens dat haar salaris niet in verhouding staat tot haar inspanningen, wat mij betreft zou ze nog veel meer krijgen. Ze doet ontzettend veel, is 24/7 in functie etc. Ik vind dat dat veel ruimer beloond mag worden.
Electra63 schreef:De kosten van het koningshuis worden ruim terug verdiend.
Ersina schreef:Electra63 schreef:De kosten van het koningshuis worden ruim terug verdiend.
@ Vjestagirl. Als haar inlevering niet helpt, waarom is het dan zo belangrijk om euro's weg te schrapen bij mensen die veel minder verdienen? Want bij heel veel mensen is er meer dan 7% gekort!!! (Door aftrek af te schaffen, jaren een salaris niet te verhogen,secundaire arbeidsvoorwaarden in te trekken.)
Van iedereen wordt verwacht dat er ingeleverd word. Ik zie niet in waarom de leden van het koningshuis niet mee zou tellen. Structueel zal er ook wat aan het uitgavepatroon gewerkt moeten worden en het koningshuis uitbetalen is een prima voorbeeld wat o.a. kan aangepakt.
24/7 na pensioenleeftijd vind ik persoonlijk niet netjes , als er anderen in de rij staan om je functie over te nemen. Ik neem aan dat dan haar salaris ook achteruit gaat...?