Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DaniBanani schreef:En nee, deze 4 studenten zijn misschien niet representatief. Maar ze zijn een voorbeeld, net zoals mijn zin over 3 jaar overdoen dat ook was.
Babsiej schreef:Sowieso hoe langer je studeert hoe minder je werkt hoe minder inkomstenbelasting je binnen brengt..
Als jij na 4 jaar normaal je studie afrondt en je gaat werken breng je weer geld op.. Hoe langer dit duurt hoe minder geld dus
Babsiej schreef:Sowieso hoe langer je studeert hoe minder je werkt hoe minder inkomstenbelasting je binnen brengt..
Als jij na 4 jaar normaal je studie afrondt en je gaat werken breng je weer geld op.. Hoe langer dit duurt hoe minder geld dus
Krips schreef:Ik denk dat een goed idee is om te het proberen van mensen die te lang over hun studie doen te verminderen.
Abiola schreef:Daar denk ik dus anders overJe krijgt pas een boete als je meer dan 1 jaar te lang over je studie doet, dus je hebt heus wel wat uitloop. Daarnaast is het collegegeld nu zwaar gesubsidieerd, dus op kosten van de maatschappij
Shadow0 schreef:Krips schreef:Ik denk dat een goed idee is om te het proberen van mensen die te lang over hun studie doen te verminderen.
Ik niet. Er is namelijk niet echt een reden waarom je dat zou willen - er is niet echt een probleem. Het prototype 'eeuwige student' is echt allang al uitgeroeid. Wat je overhoudt zijn mensen die hier en daar een omweg maken, en dat doet niemand echt kwaad, en het kan gewoon gebeuren.
(Er wordt wel geprobeerd om te doen alsof die studenten die een jaartje + een maand extra Heel Veel Geld kosten - maar dat is gewoon niet waar. En we doen wel net alsof dat allemaal uitzuigers en klaplopers zijn, maar ook dat is niet waar. De meeste zijn hele normale maar jonge mensen die niet alles voorzien en hier en daar dus eens afwijken van nominaal. Nogmaals: so what?)
Flosje446 schreef:Bachelor en master zijn apart. Voor beide mag je 1 jaar uitloop hebben. Maar het is niet zo dat als je geen uitloop hebt voor je bachelor dat je dan 2 jaar uitloop mag hebben voor je master. Die 2 zijn echt gescheiden van elkaar.
Je hoeft dus geen langstudeerboete te betalen voor je bachelor en zolang je je master afrondt binnen 2 jaar daarvoor ook niet.