HolyPope schreef:Je hoort vaak nogal veel over proef dieren.
Maar waar precies kan je ze nou proeven....?
Ze zoeken binnenkort vast mensen om vlees van gentechbeesten te proeven, om de veiligheid ervan vast te kunnen stellen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Manegepaard schreef:superwoman schreef:Ik bedoelde dat ik dat niet duur vind.
Maar als je zo ongeveer 20/30 muisjes nodig hebt, + onderhoud + verzorgers tikt dat toch wel aardig aan :3
Geryon schreef:Manegepaard schreef:Maar als je zo ongeveer 20/30 muisjes nodig hebt, + onderhoud + verzorgers tikt dat toch wel aardig aan :3
Maar het gaat er volgens mij om dat, hoe duur de muisjes ook zijn, ze nog wel goedkoper zijn dan alternatieven. En dat dat jammer is. Naar mijn weten (was in ieder geval een paar jaar geleden wel zo) zijn er nog best wat proefdieren die vervangen kunnen worden door alternatieven, terwijl dit niet gedaan wordt, omdat het goedkoper is.
_Monii_ schreef:Ik ben tegen, ik vind dit gewoon niet normaal. Die dieren kunnen er toch ook niks aandoen dat ze geboren zijn? En dan worden er allemaal vreemde dingen met ze gedaan.. Ik heb altijd zoiets van, als je het met een dier kan doen, kan dat ook met een mens. Het maakt mij dus niet uit. Dieren en mensen levens zijn evenveel waard in mijn ogen.
lifeofmarit schreef:_Monii_ schreef:Ik ben tegen, ik vind dit gewoon niet normaal. Die dieren kunnen er toch ook niks aandoen dat ze geboren zijn? En dan worden er allemaal vreemde dingen met ze gedaan.. Ik heb altijd zoiets van, als je het met een dier kan doen, kan dat ook met een mens. Het maakt mij dus niet uit. Dieren en mensen levens zijn evenveel waard in mijn ogen.
Hier ben ik het dus totaal mee eens!
Tyrcanol schreef:lifeofmarit schreef:
Een vraag aan de mensen met dit standpunt. Eten jullie vlees ?
lifeofmarit schreef:_Monii_ schreef:Ik ben tegen, ik vind dit gewoon niet normaal. Die dieren kunnen er toch ook niks aandoen dat ze geboren zijn? En dan worden er allemaal vreemde dingen met ze gedaan.. Ik heb altijd zoiets van, als je het met een dier kan doen, kan dat ook met een mens. Het maakt mij dus niet uit. Dieren en mensen levens zijn evenveel waard in mijn ogen.
Kentaro schreef:Als er de keuze was tussen een medicijn getest op dieren of hetzelfde medicijn getest op een andere manier maar dan met bijbetaling, zou ik ábsoluut voor de laatste kiezen.
Opereren wordt natuurlijk niet alleen maar op dieren gedaan.
Kentaro schreef:Ik ben tegen dierproeven die totaal zinloos zijn (zoals bijvoorbeeld het nabootsen van een botsing met een varken om de impact te bekijken) én wanneer tests vervangen kunnen worden door een andere manier dan met dieren.