Driehuis, foto's van zelfmoordpoging op twitter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:49

Cayenne schreef:
Ik vind het eigenlijk wel schokkend dat een aantal mensen het blijkbaar niet zo schokkend vinden.
Wat zijn wij als generatie dan eigenlijk afgestompt..

weet je wat ik schokkend vind?
onschuldige mensen die worden gemarteld en vermoord voor de fun
onschuldige kinderen die worden doogeschoten omdat hun land in oorlog is
onschuldige dieren, die worden overgoten met benzine en in brand gestoken wordt, omdat het grappig is
dieren die worden gebruikt voor testen, in de bioindustrie
mensen en dieren die zich niet kunnen verweren, DAT vind ik schokkend!

één labiele persoon die zich voor een trein gooit, DAT vind ik niet schokkend, DAT was ZIJN keuze!
(maar zoals ik zei in mijn vorig bericht: het is jammer dat hij het op die manier doet, en iedereen ermee opzadeld ...)

Jildau

Re: Driehuis, foto's van zelfmoordpoging op twitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:51

Ja Duhelo prima dat het zijn keuze was, als iemand voor mijn neus in meerdere stukken op het spoor ligt vind ik dat wel degelijk schokkend.. Ik vind het wel schokkend dat ik één van de weinige ben op wie dat wel indruk zou maken. ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:55

Duhelo schreef:
onschuldige dieren, die worden overgoten met benzine en in brand gestoken wordt, omdat het grappig is

Want de ene situatie is te vergelijken met de ander? :?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:13

Cayenne schreef:
Duhelo schreef:

Want de ene situatie is te vergelijken met de ander? :?

graag alles quoten, dit was een antwoord op Cayenne, die het erg vind dat er mensen zijn die dit niet schokkend vinden. ik ben er daar een van, vandaar dat ik mijn gedacht wilde toelichten.

Jildau schreef:
Ja Duhelo prima dat het zijn keuze was, als iemand voor mijn neus in meerdere stukken op het spoor ligt vind ik dat wel degelijk schokkend.. Ik vind het wel schokkend dat ik één van de weinige ben op wie dat wel indruk zou maken. ;)

en als je mijn posts goed leest, zie je dat ik het ook erg vind voor de nabestaanden en de mensen die het gezien hebben.ik zeg ook niet dat ik niet onder de indruk zou zijn, of dat ik het zou willen meemaken.
ik reageer simpelweg op het feit dat ik die foto's en dat filmpje niet schokkend vind. ik zeg niet dat ik het gebeurde niet erg vind...

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:13

Gadver, wat ziek. Las op Twitter en komt er ineens de foto voorbij.
Moet er niet aan denken om een familielid zo voorbij te zien komen. Het zou nooit in me op komen om een foto te maken, zou helemaal in shock zijn....

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:49

Patty14 schreef:
Gadver, wat ziek. Las op Twitter en komt er ineens de foto voorbij.
Moet er niet aan denken om een familielid zo voorbij te zien komen. Het zou nooit in me op komen om een foto te maken, zou helemaal in shock zijn....

De jongen die de foto maakte was ook in shock..

Hij heeft er nu al heel veel spijt van.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:11

Ja dat zou ik ook zeggen als ik zoiets doms doe. Las dat ze er nog grapjes van gemaakt hadden. Nou, dan ben je in mijn ogen niet goed wijs.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:20

Dat heeft hij niet gezegd, maar in shock denk je daar wsl niet over na.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:21

Een mens kan raar reageren in dat soort situaties. Als het een actie van een volwassene was geweest, had ik het nog triester gevonden. Dit is een puber die de gevolgen van zijn impulsieve actie niet goed in heeft weten te schatten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:00

Even gezocht en heb de foto gevonden. Ik snap dat mensen die schokkend kunnen vinden, maar de man is onherkenbaar toch?

Ik keur het niet goed, zeker niet. Het verbaast me alleen niets. Wanneer er iets gebeurd, staat het tegenwoordig eerder op Twitter dan dat HartvanNederland er lucht van heeft gekregen.

Maar is het niet verschrikkelijk hypocriet wat we met zn allen zeggen? We vinden het respectloos en te ver gaan om deze fotos op internet te zetten, maar vertel mij nou eens: Waarom zijn deze fotos zo ontzettend veel erger dan het plaatsen van fotos waarop een vrouw in tranen is omdat die haar kind is verloren bij een bomaanslag?
Waarom is dit zoveel erger als een foto uit Irak van een zelfmoordaanslag?
Waarom is dit zoveel erger als een foto van een kind die is gedood door de holocaust?
Waarom noemen we dát niet respectloos, maar de normaalste zaak van de wereld?

Dagelijks komen er fotos en filmpjes op internet van mensen die mishandeld worden, van mensen die gedood worden, mensen die vernederd worden enzovoort. De media die er het eerste bovenop zit als er ergens weer een celebrity is doorgedraaid en ga zo maar door.

We vinden dit respectloos en te ver gaan, maar een foto van Japanners die verloren zijn na een tsunami mag wel op de voorpagina?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 01:59

Toen ik het las, dacht ik; Hoe getikt ben je, als je daar foto's van maakt en verspreid...

Maar ik heb de berichten van die jongen gelezen en eigenlijk vind ik het ook wel erg triest voor hem... Hij staat daar, trein komt eraan en opeens ligt er een dode man op het spoor, die ook nog eens flink verminkt is. Hij is 15 jaar!

Op TMF was altijd een stuk met vreselijke ongelukken, nou hoeveel mensen daar doodrustig gebroken armen die er een beetje aanbungelen, weer proberen recht te zetten, of een jongen die zijn scheenbeen helemaal open gescheurd had. Hij zat op z'n gemakje op de grond te kijken naar z'n been en probeerde de randen weer een beetje naar elkaar toe te trekken....
Vrienden of ouders stonden dat rustig te filmen en allemaal geinteresseerd te kijken

Pas na úren of dagen, kwam het besef....

Ik denk dus niet dat deze jongen gestoord is, omdat hij dit gedaan heeft... Hij was waarschijnlijk gewoon in shock en maakte daarom de verkeerde keuze's.
Met het gevolg dat hij de rest van zijn leven dit met zich mee kan dragen, hoe hij besproken werd op fora, 1000enden mensen hem afbekten op twitter en zijn berichten + profiel zelfs op tv geweest zijn. Terwijl hij er niet voor gekozen heeft, om dit mee te maken....

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 02:44

Ik kom hier even binnenvallen maar...

RT @AnneKruijsen: Zoon van man die sprong bij #Driehuis zag foto van zijn vaders lijk op Twitter, voordat hij wist dat zijn vader overleden was. Jezus, heftig

Wat erg..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 03:18

M_ariskaa schreef:

RT @AnneKruijsen: Zoon van man die sprong bij #Driehuis zag foto van zijn vaders lijk op Twitter, voordat hij wist dat zijn vader overleden was. Jezus, heftig

Wat erg..

:\

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 09:02

Aladinnetje schreef:
Winged schreef:
Ik ben er flink beroerd van, er is een man in Driehuis voor de trein gesprongen en wat doen mensen? Zij maken filmpjes en foto's en plaatsen die op twitter. Dit gaat IMO veel en veel te ver.

Ik vraag mij af waarom mensen dit zo doen, respect is ver te zoeken, eerder sensatiezoekerij...

Voor reacties op Twitter: link verwijderd (Pas op, kunnen dus ook foto's tussen zitten, dus niet alles aanklikken)

en zelf zet je hier de link neer zodat nog meer mensen die foto kunnen zien, dus zelf ben je niks beter dan zij.. :')

Alleen stonden de foto's er nog niet verkleind bij toen ik de link hier plaatste ;) Dus dit gaat IMO niet op. Daarnaast geef ik de melding dat er foto's tussen kunnen zitten in de linkjes.
Laatst bijgewerkt door Neej op 28-06-12 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: URL verwijderd

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:26

M_ariskaa schreef:

Wat erg..

Ik weet niet of je dat wel moet geloven.

Zo'n gerucht gaat hard op twitter en het is waar iedereen bang voor was...

Denk dat het niet waar is eigenlijk.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:28

Knap als je dááruit nog iemand kan herkennen....(uit die foto's dus).
Daar geloof ik dus niet erg in.
Daarbij vind ik nogmaals de filmpjes in het nieuws vaak veel schokkender en daar worden we dagelijks mee om de oren geslingerd....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:42

Misschien aan kleding, maar vind het ook een beetje een sensatietweet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:47

@Cayenne
Dat veel mensen zoiets niet meer schokkend vinden komt ook omdat ze dagelijks zulke dingen zien op t.v.
Er gebeuren zoveel schokkende dingen dat je er niet meer van opkijkt,het lijkt wel dagelijks te worden.
Ik vind ook zowat niets meer schokkend,maar dat heeft een reden.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:59

gohya schreef:
JJane schreef:
Nee voor de trein springen en geen rekening houden met de machinist, ambulancepersoneel, politie, brandweer en medereizigers dat is lekker fatsoenlijk |o _-:(

Jij snapt het echt niet,zulke mensen kúnnen niet denken!
Die springen echt niet voor hun lol hoor,die zijn zó ver weg psychisch dat ze niet eens kunnen denken aan ergens rekening mee houden.

Nou een vriend van mijn moeder is treinmachinist en die heeft dat 3 keer in eenn jaar meegemaakt en is daar toen 2 jaar van uit de running geweest. Ik vind nog steeds, hoe veel medelijden ik met die mensen heb, dat ze erg egoistisch zijn. Ik snap ook dat je daaar niet over nadenkt op zo'n moment maar er wordt bijna nooit gedacht aan de treinmachinisten, mensen die op het perron staan enz.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:53

Nee natuurlijk word er niet aan de machinisten gedacht,die mensen kunnen NIET DENKEN.
Medelijden hoef je niet te hebben met deze mensen,zij willen gewoon niet meer,ze zijn op.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:33

Mensen die in staat zoiets zichzelf aan te doen zijn écht klaar met het leven en alle levenden!
Zulke mensen krijg je ook niet meer "omgepraat" om het niet te doen want de last op hun schouders is gewoon te zwaar.Doen ze het nu niet dan gebeurd het wel over een week ofzo.
Dit kan men niet indelen in het vakje 'egoïstisch',daar kunnen wij als "gezond" mens ons niks bij voorstellen nml.

Ik vind het wel erg dat sinds de komst van het internet er nauwelijks nog normaal gecommuniceerd word,er steeds meer contact gestoordheid is en doordat alles zo openlijk is en word er ook geen remmingen meer zijn onder de mensen.
Ik blijf het best wel kwalijk vinden dat er mensen zijn die het normaal vinden dat hier in Nederland mensen zijn die foto's maken van zo'n trieste gebeurtenis en er ook nog heel lacherig over doen.

Dat baart mij meer zorgen want wat is de volgende onverschillige stap?
Ik vind dit ook richting zinloos "geweld" gaan hoor,het is niet normaal om zoiets op het internet te verspreiden.
Wat is dan het volgende wat normaal gevonden moet worden?

Weten jullie nog die foto's van die vrouw die in haar eigen dode paard ging liggen?Helemaal onder het bloed besmeurd en pratschend met de ingewanden aan het spelen liet ze de foto's op ( ik dacht ) Hyves zien.
De hele wereld sprak FOEI,wat ook foei was en dan word dit normaal gevonden?

Nee echt waar gaat het heen met deze maatschappij!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:35

Skygirl schreef:
M_ariskaa schreef:

Wat erg..

Ik weet niet of je dat wel moet geloven.

Zo'n gerucht gaat hard op twitter en het is waar iedereen bang voor was...

Denk dat het niet waar is eigenlijk.

Het is wél waar. Het is namelijk ook door een agent getwitterd. Ik kan de tweet niet zo snel vinden omdat ik nu mobiel bok, maar zoek eens op @WijkagentVEL (ofzoiets). Het is wel degelijk waar dat de jongen foto's van zijn vader zag, voordat hij wist dat het zijn vader was.

Edit: link naar de tweet: http://twitter.com/#!/WijkagVEL3/status ... 5031963649
Geplaatst door @WijkagentVEL3.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:37

Zoiets is echt heeel erg,germ arme jongen! |(

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:41

Die tweet is inderdaad zo waar als het maar kan.. Jongen zit bij mij op school en ik ken hem ook. Gaat volgens mij om zijn stiefvader.. Vind het wel echt heel heavy zo dichtbij hier allemaal, dat maakt het toch weer anders deze situatie.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:56

hamsterfan schreef:
Die tweet is inderdaad zo waar als het maar kan.. Jongen zit bij mij op school en ik ken hem ook. Gaat volgens mij om zijn stiefvader.. Vind het wel echt heel heavy zo dichtbij hier allemaal, dat maakt het toch weer anders deze situatie.

Ik wens je sterkte :(:) en als je de jongen ziet dan wens hem ook heel veel sterkte van mij ookal kennen we ons niet. :(:) ;(
Wat een verdriet moeten die mensen nu hebben en die jongen helemaal,heb echt met ze te doen hoor. ;(