Appelmoes_11 schreef:Reneee_ schreef:Dan kan deze industrie niet meer voortbestaan, maar je moet je wel realiseren hoeveel mensen hier dan het dupe van worden.
Dat is inderdaad een probleem. Alsnog vind ik het ongehoord dat mensen geld verdienen over de ruggen van dode dieren.
Dit is een keuze die je maakt, mensen eten nou eenmaal vlees, dit is altijd al zo geweest en dit moet net als al het andere voedsel betaald worden.
Ik vind het persoonlijk erger dat er mensen zijn die geld verdienen over de ruggen van andere mensen door middel van uitbuiting.
Magrathea schreef:Appelmoes_11 schreef:
Dat is inderdaad een probleem. Alsnog vind ik het ongehoord dat mensen geld verdienen over de ruggen van dode dieren.
Nogmaals, het gaat niet ineens. Tijd zat om om te scholen naar een andere tak van voedselindustrie, want eten moeten we toch.
Mensen zullen inderdaad niet ineens 'werkloos' zijn maar ik heb het niet alleen over de economie. Veel boeren hebben hun hart in hun bedrijf zitten (wat bij andere ondernemingen ook het geval is daar niet van).