Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sflj schreef:Ja, inderdaad! Weinig respect voor dieren, ja.
En dat veel 'boktpaarden' niet meer dan 2u buiten komen is onterend en onbeschoft!
En gemiddeld 4 uur slaat nergens op; hoeveel is het gemiddeld op hun hele leven?
_Noah schreef:Zeker na het programma bloed, zweet en luxeproblemen. Die meid die veganist is, en ontzettend arme mensen die met trots een stuk vlees op tafel zetten,dit weigert. Daar kan ik geen respect voor opbrengen.
_Noah schreef:Wat ik wel wil zeggen, is de reden dat ik dat ik niet hou van bont om de volgende reden. Zelf heb ik in de mode industrie gewerkt en met de productie daarvan. En weet helaas hoe bont verkregen wordt en het productieproces verloopt. De meeste dieren worden levend gevild, omdat als ze eerst sterven het bont niet meer mooi is. In Nederland zijn daar speciale wetgevingen voor en daarom is de bonprijs hier erg hoog, maar productielanden zoals China, India ed zijn die anders. Daarom is de douane streng met het invoeren van bont. Dus als je denkt snel een mooie jas met een bontkraagje te kopen voor een leuk prijsje op de Chinese markt, bedenk dan wel dat dit op een onethische manier verkregen is. Daarnaast zijn er ontzettend veel huiden nodig voor een artikel.
Daarbij vraag ik mij af hoe deze meid dit bont zou willen verkrijgen. Villen is vakwerk evenals het proces om de huid mooi te krijgen, net als leer. Dit kost veel kennis, geld en materiaal. Vraag mij af hoe zo'n kunststudente dit kan bekostigen.
Tja en welk dier het nou is, een dier is een dier. Het gaat om de manier waarop dit geslacht wordt. Dan vind ik halal slachten veel gruwelijker dan een pin door de kop.
En als opgegroeid bent met vlees eten en lekker koken, is het lastig te stoppen met vlees eten. Ik heb respect voor vegetariërs, maar ik begrijp niet waarom ze dan wel leer consumeren. En mocht de situatie er toe leiden dat er niks anders dan vlees te eten is, wat dan? Dat zet mij wel aan het denken.
Zeker na het programma bloed, zweet en luxeproblemen. Die meid die veganist is, en ontzettend arme mensen die met trots een stuk vlees op tafel zetten,dit weigert. Daar kan ik geen respect voor opbrengen.
sflj schreef:Mijn info is juist want wordt door Campina beweert op hunpakken en ik kan rekenen.
En wie ben jij om te kunnen bepalen of ik iets bijdraag?
Over manieren gesproken ...
Ik wil best opsommen waar ik m'n eten haal maar zie niet in wat dat toevoegt.
Ik consumeer bewust en heb dieren lief.
Fred_Kroket schreef:sflj schreef:Mijn info is juist want wordt door Campina beweert op hunpakken en ik kan rekenen.
En wie ben jij om te kunnen bepalen of ik iets bijdraag?
Over manieren gesproken ...
Ik wil best opsommen waar ik m'n eten haal maar zie niet in wat dat toevoegt.
Ik consumeer bewust en heb dieren lief.
Nee je informatie is niet juist, je zegt 2 uur maar als je van het aantal maanden uitgaat dat een koe buiten loopt kom je op een ander sommetje. Maar jouw info is gewoon lekker juist als je dat graag wilt!
Maar, jij hebt toch gewoon lekker gelijk dus ga lekker bewust consumeren want je begrijpt totaal niet wat ik bedoel. Appelmoes11 is nog maar 17 jaar en heeft een pittige mening die duidelijk omschreven is en daar kan ik het niet mee eens kan zijn maar wel gefundeerd is en terugneemt als het te ver gaat. Jij draait als een plaat door die is blijven hangen. Fijne avond!
sflj schreef:Zij is nog maar 17?! Hoe oud ben jij? 'als je uitgaat van de maanden dat ze buiten lopen is het gemiddeld meer?'
Jij weet blijkbaar niet wat gemiddeld betekent en gezien je taalgebruik, schat ik in dat jij niet veel ouder bent.
En wat de holocaust betreft: ik stel mensen en dieren gelijk. Als jij je dat nou ook eens probeerde voor te stellen, zag je dat er met dieren nu precies hetzelfde gebeurt.
Waarom vinden jullie het wel oké dat deze studente shockeerde maar steigeren jullie bij onze holocaust vergelijking?
Appelmoes_11 schreef:Marjoow schreef:Dieren worden inderdaad allemaal op treinen gezet, uitgehongerd en vergast. Ook moeten ze keihard werken zonder dat ze er iets voor terug zien.
Of ze worden inderdaad zonder pardon neergeschoten, op straat of in de kampen. Omdat ze nergens goed voor zijn.
Inderdaad.
Appelmoes_11 schreef:Maar het gebeurt echt!