Studente doodt katjes voor kunst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Re: Studente doodt katjes voor kunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:02

Als die mensen weten dat zij geen vlees eet (en waarom) dan is het pas respectloos om haar te 'dwingen'

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:03

sflj schreef:
Ja, inderdaad! Weinig respect voor dieren, ja.
En dat veel 'boktpaarden' niet meer dan 2u buiten komen is onterend en onbeschoft!
En gemiddeld 4 uur slaat nergens op; hoeveel is het gemiddeld op hun hele leven?

Het gaat er niet om of ik 4 uur wel of niet veel vind, het gaat er om dat je juiste informatie moet geven als je iets wilt bijdragen in een discussie.
En je draagt niets bij. Ik hoef mezelf niet te verantwoorden. Zoals ik eerder zei ik weet waar mijn producten (zowel dierlijk als graan e.d.) vandaan komen. En daarom ga ik niet betweterig doen hoe het wel hoort volgens mezelf.

Welke melk drink jij dan? En waar haal jij je vlees vandaan en welk brood eet je dan? Moeten we zo beginnen? +:)+

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:07

Mijn info is juist want wordt door Campina beweert op hunpakken en ik kan rekenen.
En wie ben jij om te kunnen bepalen of ik iets bijdraag?
Over manieren gesproken ...

Ik wil best opsommen waar ik m'n eten haal maar zie niet in wat dat toevoegt.
Ik consumeer bewust en heb dieren lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:09

_Noah schreef:
Zeker na het programma bloed, zweet en luxeproblemen. Die meid die veganist is, en ontzettend arme mensen die met trots een stuk vlees op tafel zetten,dit weigert. Daar kan ik geen respect voor opbrengen.

Ik heb er toch wel begrip voor.
Een heel goede vriendin van mij is vegetariër, en als zij per ongeluk vlees eet, krijgt zij er ontzettend last van...... zij verdraagt dit gewoon echt niet. Dus het ligt er erg aan waarom dat meisje dat weigerde, het kan dus ook puur om deze reden geweest zijn, er ik vind die reden heel valide. Het is echt heel onverstandig om vlees te eten als je dat nooit doet. Je lichaam verdraagt het gewoonweg niet.
Als zij het vlees uit trots weigerde, vind ik het iets anders....... dat is idd ondankbaar, maar dan nog blijft het zo dat vlees eten als je dat nooit doet, echt erg onverstandig is.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:13

_Noah schreef:
Wat ik wel wil zeggen, is de reden dat ik dat ik niet hou van bont om de volgende reden. Zelf heb ik in de mode industrie gewerkt en met de productie daarvan. En weet helaas hoe bont verkregen wordt en het productieproces verloopt. De meeste dieren worden levend gevild, omdat als ze eerst sterven het bont niet meer mooi is. In Nederland zijn daar speciale wetgevingen voor en daarom is de bonprijs hier erg hoog, maar productielanden zoals China, India ed zijn die anders. Daarom is de douane streng met het invoeren van bont. Dus als je denkt snel een mooie jas met een bontkraagje te kopen voor een leuk prijsje op de Chinese markt, bedenk dan wel dat dit op een onethische manier verkregen is. Daarnaast zijn er ontzettend veel huiden nodig voor een artikel.
Daarbij vraag ik mij af hoe deze meid dit bont zou willen verkrijgen. Villen is vakwerk evenals het proces om de huid mooi te krijgen, net als leer. Dit kost veel kennis, geld en materiaal. Vraag mij af hoe zo'n kunststudente dit kan bekostigen.
Tja en welk dier het nou is, een dier is een dier. Het gaat om de manier waarop dit geslacht wordt. Dan vind ik halal slachten veel gruwelijker dan een pin door de kop.
En als opgegroeid bent met vlees eten en lekker koken, is het lastig te stoppen met vlees eten. Ik heb respect voor vegetariërs, maar ik begrijp niet waarom ze dan wel leer consumeren. En mocht de situatie er toe leiden dat er niks anders dan vlees te eten is, wat dan? Dat zet mij wel aan het denken.
Zeker na het programma bloed, zweet en luxeproblemen. Die meid die veganist is, en ontzettend arme mensen die met trots een stuk vlees op tafel zetten,dit weigert. Daar kan ik geen respect voor opbrengen.

Dat bont hier duur is is niet waar. Die leuke jassen bij de New Yorker met van die leuke kraagjes voor €20,-? Dat is echt. De import is namelijk niet verboden. De precieze feiten weet ik even niet, maar ik kan ze opzoeken (of je kunt het zelf doen op http://www.bontvoordieren.nl).
Als er niets anders dan vlees te eten is zal ik het niemand kwalijk nemen, maar dat is in Nederland toch echt niet het geval. Daar zijn vervangers. Voor mensen in een hongersnood geldt dat niet, dat kun je niet met elkaar vergelijken.
Tja, dat meisje... daar hoor ik wel meer over. Aan de ene kant kan ik me heel goed inleven in haar situatie en dat ze dit niet wil aannemen, aan de andere kant snap ik ook dat je dat misschien beter wel kunt doen. Dat is echt een persoonlijk dilemma.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:15

sflj schreef:
Mijn info is juist want wordt door Campina beweert op hunpakken en ik kan rekenen.

Nee je informatie is niet juist, je zegt 2 uur maar als je van het aantal maanden uitgaat dat een koe buiten loopt kom je op een ander sommetje. Maar jouw info is gewoon lekker juist als je dat graag wilt! :D

Maar, jij hebt toch gewoon lekker gelijk dus ga lekker bewust consumeren want je begrijpt totaal niet wat ik bedoel. Appelmoes11 is nog maar 17 jaar en heeft een pittige mening die duidelijk omschreven is en daar kan ik het niet mee eens kan zijn maar wel gefundeerd is en terugneemt als het te ver gaat. Jij draait als een plaat door die is blijven hangen. Fijne avond!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:17

hou op, heb hier zelf een kleine en het idee... gatver ik krijg er rillingen van.
Ik krijg hier altijd agressieve opvliegers van...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:19

Sflj, ik denk dat iedereen op dit forum om dieren geeft of er wel iets mee heeft.

Yamcha, als je het niet kunt eten uit dieet, allergie of inderdaad er niet aan gewend bent is dat een heel ander verhaal. Maar in dit geval wilde mevrouw niks met "animal products" te maken hebben. En niet eens water gebruiken voor de thee waar die mensen een ei in kookten. Dan heb ik het over back to basic. En als arme mensen je dan iets te eten geven, ookal lust je het niet, kun je best wat respect opbrengen.

Appelmoes, ik zeg ook niet al het bont wat ingevoerd wordt, maar er zitten ontzettend strenge regelgevingen en douane formaliteiten aanvast. Mocht er iets niet kloppen, of een formulier niet aanwezig is wordt de hele partij terug gestuurd. Kan best dat het bij de New Yorker goedkoop is, maar is het dan wel echt bont. Het lijkt er vaak heel goed op. En anders zal het wel een hele kleine hoeveelheid zijn of de rest van het artikel goedkope productie.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:22

Het zijn die kraagjes... geloof me, dat is echt bont. Verschil is best makkelijk te zien als je weet waar je op moet letten. Dat het goedkoop is, tja... Als je naar de Nederlandse nertsenfokkerij kijkt, kun je je dat best voorstellen.

De laatste keer dat ik per ongeluk vlees at, een jaar of drie geleden op uitwisseling in Spanje, is het er allemaal weer uitgekomen over de hond van de gastfamilie heen. Dat was echt geen pretje en geloof me, dat deed ik niet expres. :')

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:27

Nou zo makkelijk is het verschil niet altijd te zien hoor, tenzij je een brandproefje in de winkel hebt gedaan?
Maar goed, het gaat mij er nog steeds om hoe het bont verkregen wordt. En dat is het voor mij niet waard.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:40

Fred_Kroket schreef:
sflj schreef:

Nee je informatie is niet juist, je zegt 2 uur maar als je van het aantal maanden uitgaat dat een koe buiten loopt kom je op een ander sommetje. Maar jouw info is gewoon lekker juist als je dat graag wilt! :D

Maar, jij hebt toch gewoon lekker gelijk dus ga lekker bewust consumeren want je begrijpt totaal niet wat ik bedoel. Appelmoes11 is nog maar 17 jaar en heeft een pittige mening die duidelijk omschreven is en daar kan ik het niet mee eens kan zijn maar wel gefundeerd is en terugneemt als het te ver gaat. Jij draait als een plaat door die is blijven hangen. Fijne avond!

Zij is nog maar 17?! Hoe oud ben jij? 'als je uitgaat van de maanden dat ze buiten lopen is het gemiddeld meer?'
Jij weet blijkbaar niet wat gemiddeld betekent en gezien je taalgebruik, schat ik in dat jij niet veel ouder bent.
En wat de holocaust betreft: ik stel mensen en dieren gelijk. Als jij je dat nou ook eens probeerde voor te stellen, zag je dat er met dieren nu precies hetzelfde gebeurt.
Waarom vinden jullie het wel oké dat deze studente shockeerde maar steigeren jullie bij onze holocaust vergelijking?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 09:28

sflj schreef:
Zij is nog maar 17?! Hoe oud ben jij? 'als je uitgaat van de maanden dat ze buiten lopen is het gemiddeld meer?'
Jij weet blijkbaar niet wat gemiddeld betekent en gezien je taalgebruik, schat ik in dat jij niet veel ouder bent.
En wat de holocaust betreft: ik stel mensen en dieren gelijk. Als jij je dat nou ook eens probeerde voor te stellen, zag je dat er met dieren nu precies hetzelfde gebeurt.
Waarom vinden jullie het wel oké dat deze studente shockeerde maar steigeren jullie bij onze holocaust vergelijking?

En wie beschuldigde wie ook alweer van veroordelen, :') qua leeftijd zit je er compleet naast trouwens... Jij hebt blijkbaar erg moeite met begrijpend lezen en ik bedoelde wederom iets anders maar ben er nu echt klaar mee, ik heb echt meer te doen dan jou ego te trotseren en op woordjes gaat lopen fitten, het was laat ik was gaar en kan mezelf prima formuleren maar ik ga ook niet op jouw taalfouten lopen hameren... Holocaust schrijf je trouwens met een hoofdletter... :+

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:06

Ik snap best het punt dat zij wilde maken maar als iemand een kitten eigenhandig kan doden en villen zit er iets erg fout in je hoofd. Als je zo'n lief babypluizenbolletje iets aan kan doen, brrr..zulke mensen zou ik bang van zijn als ik ze in mijn omgeving had! En dan was ze 'verrast' dat er zo'n stortvloed aan reacties kwam..joh..walgelijk idee!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:09

Dieren worden inderdaad allemaal op treinen gezet, uitgehongerd en vergast. Ook moeten ze keihard werken zonder dat ze er iets voor terug zien.
Of ze worden inderdaad zonder pardon neergeschoten, op straat of in de kampen. Omdat ze nergens goed voor zijn.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:26

Marjoow schreef:
Dieren worden inderdaad allemaal op treinen gezet, uitgehongerd en vergast. Ook moeten ze keihard werken zonder dat ze er iets voor terug zien.
Of ze worden inderdaad zonder pardon neergeschoten, op straat of in de kampen. Omdat ze nergens goed voor zijn.

Inderdaad.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:34

Appelmoes_11 schreef:
Marjoow schreef:

Inderdaad.

Dit meen je toch niet serieus he? :\ %)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:42

Maar het gebeurt echt!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:50

Appelmoes_11 schreef:
Maar het gebeurt echt!

8)7

Transport van dieren: Gebeurd níet per trein, maar per vrachtwagen. Tegenwoordig is ook daar streng beleid voor, en worden vrachtwagens gecontroleerd.
Voeding van dieren: Als je enig kennis hebt van de dierenindustrie, weet je dat deze niet uitgehongerd worden, alleen al omdat ze dan bij de slager niets waard zijn omdat er geen grammetje vlees meer aan zit.
Euthanasie/slacht van dieren: Dieren mogen pas geeuthanaseerd of geslacht worden nadat een dierenarts hier bij is geweest, mocht er iets mis zijn met de dieren. Dit gebeurt dan door middel van een spuitje of een schot. Geen gas.
Arbeid van dieren: De enige dieren die arbeid moeten verrichten, zijn de paarden. Koeien hoeven niet te werken hoor ;)

Dus, houd je nu op met deze walgelijke vergelijking? :r

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:52