Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Appelmoes_11 schreef:Lisaa_ schreef:@ intral: Ja dat is ook krom, maar opzich is dat in Amerika natuurlijk al heel lang zo dat je vanaf je 16e mag autorijden en geloof pas vanaf je 21e alcohol mag drinken..
Ja, en dat gaat daar ook al heel lang niet goed.
galley schreef:Ashleytjuhh schreef:iemand die het er mee eens is ooit bedacht hoe ze dit in de kroegen moeten gaan doen? kroegen vanaf 18? 2 apparte ruimtes 16+ en 18+ zodat ze geen drank over kunnen geven?
Bij ons zijn bijna alle kroegen al 18+ op 1 na.
Lisaa_ schreef:haha cola malibu moet je eigenlijk ook 18 voor zijn! Dus hele strenge controle... maar niet heus. Ik denk dat ze beter daar wat aan kunnen doen, beter controleren en meer voorlichting geven
loesje166 schreef:en daarom, de leeftijd ophogen heeft geen zin, strenger controleren zou veel beter zijn..
Henkjan schreef:Jeetje wat een brave zielen hier toch zeg! Enorme betutteling die leeftijdsverhoging. Ik ben ook met af en toe een (paar) biertje(s) groot geworden. Ik denk ook niet dat het alcoholmisbruik zal afnemen, het zal eerder toenemen omdat het nu ''illegaal'' is, er is geen overzicht op als het stiekem gebeurt, en alles wat verboden is is stoer om te doen natuurlijk.. Slechte maatregel. Ik denk dat het einde een beetje zoek begint te raken.
Henkjan schreef:Jeetje wat een brave zielen hier toch zeg! Enorme betutteling die leeftijdsverhoging. Ik ben ook met af en toe een (paar) biertje(s) groot geworden. Ik denk ook niet dat het alcoholmisbruik zal afnemen, het zal eerder toenemen omdat het nu ''illegaal'' is, er is geen overzicht op als het stiekem gebeurt, en alles wat verboden is is stoer om te doen natuurlijk.. Slechte maatregel. Ik denk dat het einde een beetje zoek begint te raken.
Citaat:Het brein is namelijk nog volop in ontwikkeling, en het gebruik van (overmatig) alcohol kan dit proces behoorlijk verstoren. De schade die men dan oploopt is niet meer te herstellen, dus daar heb je dan de rest van je leven nog “plezier” van.