Alcohol vanaf 18

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:47

Wat zijn mensen hier kortzichtig :\

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:59

Appelmoes_11 schreef:
Lisaa_ schreef:
@ intral: Ja dat is ook krom, maar opzich is dat in Amerika natuurlijk al heel lang zo dat je vanaf je 16e mag autorijden en geloof pas vanaf je 21e alcohol mag drinken..

Ja, en dat gaat daar ook al heel lang niet goed. -O-

oke ja daar heb ik geen verstand van, maar het verschil is hier dan 17-18 en daar 16-21 dus dat is alsnog wel een groter verschil.
Maarja dit is natuurlijk een andere discussie! :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:25

galley schreef:
Ashleytjuhh schreef:
iemand die het er mee eens is ooit bedacht hoe ze dit in de kroegen moeten gaan doen? kroegen vanaf 18? 2 apparte ruimtes 16+ en 18+ zodat ze geen drank over kunnen geven?

Bij ons zijn bijna alle kroegen al 18+ op 1 na.

Hier niet en hier controleren ze niet eens als je er al wat ouder uitziet. ik ben 18 en kom kroegen voor 21+ binnen. ook toen ik 14 was kom ik binnen bij 16+ dus ik denk dat ze dan maar eerst hier de controle aan de deur moeten gaan versterken. :j

Het probleem pakken ze ook niet echt aan vind ik ze verschuiven het alleen maar zo

Anoniem

Re: Alcohol vanaf 18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:06

Ojee dan mag ik 2 weken geen drank drinken. Scheelt dat ik het toch al nauwlijks doe.
Alleen met uitgaan paar glazen cola malibu. Alleen omdat ik dol ben op kokos smaak.

Maar ik denk dat het geen enkele zin heeft. Controle daarvoor is gewoon veelste slecht. Ben nog gecontroleerd als ik een kroeg in wou.

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:11

haha cola malibu moet je eigenlijk ook 18 voor zijn! Dus hele strenge controle... maar niet heus. Ik denk dat ze beter daar wat aan kunnen doen, beter controleren en meer voorlichting geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:52

Lisaa_ schreef:
haha cola malibu moet je eigenlijk ook 18 voor zijn! Dus hele strenge controle... maar niet heus. Ik denk dat ze beter daar wat aan kunnen doen, beter controleren en meer voorlichting geven

Ow echt :oo Word nooit gecontroleerd :') Heb verder ook geen verstand van drank. En als ik drink dan is het dus cola malibu.
Maar na 4 glazen heb ik alweer genoeg. En ga ik weer verder op de sinas.

Maar hier in de kroegen lopen ook genoeg meiden van 14 jaar rond. Dus betere controle is wel nodig

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:12

en daarom, de leeftijd ophogen heeft geen zin, strenger controleren zou veel beter zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:13

loesje166 schreef:
en daarom, de leeftijd ophogen heeft geen zin, strenger controleren zou veel beter zijn..

idd, als ik al zie hoeveel mensen onder de 16 gewoon drank meekrijgen in een supermarkt. Gewoon verschrikkelijk.
Dus dan kan je wel leeftijd ophogen. Maar als controle zo slecht is. Blijft het probleem net zo erg.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:18

ik kreeg laatst in de supermarkt geen wijn mee omdat mijn zusje van 13 bij me was, op dat moment vond ik dat echt onzin maar achteraf is het gewoon wat ze horen te doen daar.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:29

Jeetje wat een brave zielen hier toch zeg! Enorme betutteling die leeftijdsverhoging. Ik ben ook met af en toe een (paar) biertje(s) groot geworden. Ik denk ook niet dat het alcoholmisbruik zal afnemen, het zal eerder toenemen omdat het nu ''illegaal'' is, er is geen overzicht op als het stiekem gebeurt, en alles wat verboden is is stoer om te doen natuurlijk.. Slechte maatregel. Ik denk dat het einde een beetje zoek begint te raken.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:31

nou ik hou wel van een wijntje! :D en niet omdat er perse alcohol inzit. Ik vind wijn gewoon erg lekker en als ik dan een wijnavond heb kunnen er genoeg glazen in. Maar ik heb wel mijn grens :)
mijn avond is net zo tof met als zonder alcohol. en ik vind dat iedereen dat voor zichzelf kan beslissen.

het is niet zo erg dat mensen drinken, maar het probleem is dat mensen soms hun grens niet weten.
daarom vind ik dit ook niet zo handig. je haalt hiermee t probleem niet weg, ik weet van mezelf dat je er toch wel makkelijk aan komt. misschien niet in de supermarkt maar in de kroeg krijg je het wel, omdat ze toch willen verkopen. ik geloof echt niet dat ze in de toekomst om je ID gaan vragen aan de bar :')

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:31

Henkjan schreef:
Jeetje wat een brave zielen hier toch zeg! Enorme betutteling die leeftijdsverhoging. Ik ben ook met af en toe een (paar) biertje(s) groot geworden. Ik denk ook niet dat het alcoholmisbruik zal afnemen, het zal eerder toenemen omdat het nu ''illegaal'' is, er is geen overzicht op als het stiekem gebeurt, en alles wat verboden is is stoer om te doen natuurlijk.. Slechte maatregel. Ik denk dat het einde een beetje zoek begint te raken.

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:34

Henkjan schreef:

Ik ben absoluut niet braaf. Maar na een paar glazen heb ik gewoon genoeg gehad.
En het probleem is dat ik alles mag van mijn ouders. Als ik er maar eerlijk over blijf.
En dat word het gelijk een stuk minder leuk om iets stiekem te doen -O-

xcaroline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:36

IK denk dat hierdoor jongeren niet minder gaan drinken, Bijna iedereen kent iemand boven de achtien die dan drank voor ze kan halen.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:40

Ik ben het er absoluut mee eens, als je naar de lichamelijke gevolgen van alcohol kijkt, dus bij je hersenen. Vind ik het zeker goed dat de leeftijd verhoogd word. Ja er zullen altijd mensen zijn die stiekem drinken, maar ik denk dat zoiets ook zn tijd nodig heeft om 'in te burgeren'. In het begin was er ook heel veel ophef over het rookverbod, en dat begint nu ook steeds meer geaccepteerd te worden. In Amerika mag het bijv pas vanaf je 21e, ik vind dat eigenlijk nog beter :)
Citaat:
Het brein is namelijk nog volop in ontwikkeling, en het gebruik van (overmatig) alcohol kan dit proces behoorlijk verstoren. De schade die men dan oploopt is niet meer te herstellen, dus daar heb je dan de rest van je leven nog “plezier” van.

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:45

loesje166 schreef:
de leeftijd ophogen heeft geen zin, strenger controleren zou veel beter zijn..

_O_

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:49

xcaroline schreef:
IK denk dat hierdoor jongeren niet minder gaan drinken, Bijna iedereen kent iemand boven de achtien die dan drank voor ze kan halen.

Zo dacht ik er ook over.
Als je het zelf niet kan krijgen vraag je het toch aan iemand anders?

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:52

Ja precies! Dat gebeurt nu ook, dus dan schuift die leeftijd alleen 2 jaar op! :+

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:05

Gezien enkele reacties zouden ze dus net zo goed de leeftijd kunnen verlagen, of zelfs geen minimumleeftijd hanteren, aangezien de leeftijdsgrens toch niet voorkomt dat jongeren drinken?

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:07

Je zou het bijna denken ja! _O-
Aangezien het nu 'stoer' is om te drinken onder je 16, omdat het dan júist niet mag!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:10

Ik vind het geen slecht idee.. Ik denk dat er al een goed begin zou zijn als drank niet meer in de supermarkt verkocht mag worden.. en dan alleen in slijterijen..

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:12

en dan? gaat iedereen naar een slijterij? (of sturen ze iemand naar de slijterij) ze zouden ook kunnen zeggen dat iedereen die alcohol haalt zich bij de supermarkt moet legitimeren, gewoon standaard.
er moet zeker een minimumleeftijd zijn maar daar moet wel op gecontroleerd worden, dat word nu al niet goed genoeg gedaan

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:14

In de supermarkt moet je je ook kunnen legitimeren tot en met je 21e voor drank! :j

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:15

@ Nienke: Nou, daar zeg je wat.... Er is denk ik 1 manier om het hele zuip-probleem op te lossen, en dat is het IMAGO van drank veranderen.

Als het niet stoer is, not done, voor mietjes, zielig, etc. om alcohol te drinken en dronken te worden, zijn er ineens een hoop jongeren die het achterwege laten. Daar ben ik van overtuigd. Als je het groepsgevoel wegneemt, en je er voor zorgt dat iemand juist er NIET bij hoort als ie te veel, te vaak, te vroeg drinkt, neemt het af. Dat geldt overigens ook voor roken en drugs bijvoorbeeld.

Misschien moeten we eens af van dat imago van "maatschappelijk geaccepteerd", "gezellig", etc. Iemand mishandelen is toch ook niet maatschappelijk geaccepteerd? Waarom wordt het iemand zichzelf laten mishandelen dan zo regelmatig aangemoedigd door omstanders, vrienden, jongeren, etc.?
Laatst bijgewerkt door gummie op 06-06-12 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:15

uhm jaa maar niemand vraagt het :) als ik wijn haal zit er een 16 jarige achter de kassa die het niet durft te vragen (zo kijken ze er in ieder geval altijd bij) en ik ben nog lang geen 21..