Tieneke schreef:Hoe weet jij zo zeker dat dat geen nut zal hebben? Als er zelfs maar één pedofiel daardoor van één kind kan afblijven, maakt dat het wat mij betreft wel de moeite waard om te proberen. Een therapie is trouwens niet noodzakelijk behandelend tegen iets. Gewoon hulpmiddelen aangereikt krijgen om de grens niet te overschrijden, kan positief zijn.
Over dat tweede stuk: kan kloppen, maar sowieso als ik weet dat de persoon een pedofiel is, laat ik die niet op mijn kind passen. De pedofiel zijn voorkeur moest maar eens veranderen (dat heb je bij hetero's ook, plots mensen die voor een andere leeftijdscategorie oid kiezen), en dan zou ik het mezelf nooit vergeven als dat kind iets overkomt. Trouwens, het lijkt me sterk dat iemand weet heeft over een pedofiel zijn voorkeuren...
Ik denk eerder dat het averechts zal werken, pedofielen zullen namelijk dan niet alleen het gevóel hebben veracht te worden, het zal zelfs in de wet staan. Het zal dan een 'feit' zijn, dat ze een 'mogelijk' 'gevaar' vormen. Zit je dan, bij je psych. Ik vraag me af of dat voor ook maar 1 pedofiel zal werken. Een psycholoog zal namelijk niets uit halen als iemand zijn hart niet open gooit, als iemand niet volledig achter het gesprek staat, zodra hij of zij ook maar een beetje terughoudend wordt/is is het klaar. En ik denk niet dat er ook maar iemand een psych volledig binnen zal laten als hij gedwongen wordt te gaan voor iets waar hij zich enorm voor schaamt/enorm door veroordeeld wordt en verder helemaal niets mee doet.
En over dat laatste, als je weet dat iemand pedofiel is, dan vraag je áls je het overweegt hem of haar op je kind te laten passen toch eerst naar zijn voorkeur? Dat lijkt mij in ieder geval. Maar zoals ik al zei, hij of zij zou wel een hele goede vriend(in) van me moeten zijn zou hij of zij op mijn kind mogen passen, en dat is bij iedereen zo. Dan is het al aannemelijker dat je weet wat zijn of haar voorkeuren zijn, eigenlijk was dat waar ik ook vanuit ging. Een onbekende pedofiel die beweert geen pedoseksueel te zijn zou ik ook niet op mijn kind laten passen, die kan beweren wat hij wil over zijn of haar voorkeur, je weet niet of het waar is, je kent die persoon verder immers niet.
En over het allerlaatste