Onbelaste reiskostenvergoeding wordt afgeschaft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:25

Die lees ik sowieso elke keer, ik stem niet lukraak...

Nogmaals een partij die dat wel beloofd heeft een streepje voor bij mij :D Dan verhogen ze de eigen bijdrage in de zorg toch maar naar 400 euro ipv 350 :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:26

purny schreef:
Wel veel te veel. Chronisch zieken en ouderen zijn zoals gewoonlijk de sjaak om het te betalen. Ik ben ook chronisch ziek en kan het never nooit betalen. En dan spreken we nog maar niet over de verhoging van het ziekenfonds per maand!

Ik betaal me elke maand blauw aan zorgverzekering, maar ik krijg niets vergoed :x nog niet eens mijn pil die 60 euro per jaar kost :x of zooltjes van 90 euro! Daar baal ik ook van hoor ;) Chronisch zieken zijn niet de enige die hard geraakt worden met alle bezuinigingen in de zorg en het uitkleden van de vergoedingen.
Ook wij moeten steeds meet betalen en krijgen steeds minder vergoed.

Shadow: ben niet debiel ofzo hoor ;) zeg toch dat ik me er goed in ga verdiepen ;)

Shadow0

Re: Onbelaste reiskostenvergoeding wordt afgeschaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:31

Evelli en Babsiej: prima :j Jullie opmerking was vooral ook een aanleiding om het ook bij meelezers nog eens onder de aandacht te brengen. Dat beloften namelijk nog al makkelijk gedaan worden en niet altijd wat betekenen, leek bij de vorige verkiezingen bij veel andere mensen namelijk nogal als een verrassing te komen. Het zou zonde zijn als die zich nu toch weer in de luren laten leggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:32

Alles gaat steeds meer omhoog en we kunnen het gewoon niet meer betalen. En als je 6 maanden je ziekenfonds niet kan betalen word je nog eens dubbel zo hard gepakt met een boete boven op je premie. De partijen die ingestemd hebben met het akkoord krijgen van mij in ieder geval geen stem!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:37

De maatschappij moet zelf meer betalen voor het eigen levensonderhoud..

Dat vind ik balen maar het is nu eenmaal zo.. Alleen om 1000 euro per jaar kwijt te zijn om naar je werk te mogen dat euh slaat nergens meer op :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:43

Babsiej schreef:

Dat vind ik balen maar het is nu eenmaal zo.. Alleen om 1000 euro per jaar kwijt te zijn om naar je werk te mogen dat euh slaat nergens meer op :D

3000 euro per jaar aan zorgverzekering betalen en nog niets vergoed krijgen vind ik ook nergens meer op slaan :\

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:51

Evelli schreef:
Babsiej schreef:

3000 euro per jaar aan zorgverzekering betalen en nog niets vergoed krijgen vind ik ook nergens meer op slaan :\

Zoveel betaal ik ook niet ik betaal 109 per maand en daar zit tandarts bij in voor 250 euro, die ik al vergoed heb gekregen dit jaar... = 1528 premie + eigen bijdrage... en na mn eigen bijdrage worden mn medicijnen dus wl gewoon vergoedt... Ik zit rond april op 250 euro.. dus niks vergoeden is niet waar, steeds minder maar noodzakelijke zorg wordt nog steeds vergoedt.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:53

achn wij als gewone burger hebben toch geld zat!

ben benieuwd hoe sommige gezinnen volgend jaar rond gaan komen.
Net zoals de energie wat omhoog gaat +btw en zoveel andere dingen.
economie blijft zo echt niet draaiende succes den haag :(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:54

Betaal 130 euro per maand + een deel via mijn salaris (heb even niet bij de hand hoeveel dat is, maar ook een dergelijk bedrag) en krijg de 60 euro voor de pil en de 90 euro voor eens in de 3 jaar steunzolen niet eens vergoed.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:28

Ik had het ook al meegekregen van de verhoging. Dat betekend gewoon een premie verhoging in de eerste drie maanden van ruim 110 euro per maand. Daarna ben ik alweer door de bijdrage heen. Beroerde is dat voor mij hoognodige therapie om alles goed te kunnen blijven bewegen ook al beperkt is tot 25 behandelingen waar het eerder onbeperkt werd vergoed want chronisch nodig. Is nog steeds zo maar de lijst met klachten is aangepast en ik val onder 75 % zeker ms omdat een onderzoek niet uit te voeren is en ja je moet 100 % hebben. Jammer dan.

En maar raar vinden dat de ressesie niet weggaat en mensen minder gaan uitgeven. Ik vraag me af met al die rekenplannen ze de stapeling van verhogingen wel meenemen. Even snel rekenen btw 2 % omhoog, lees iedereen die btw vraagt zal wel stiekum de prijs verhogen met 2,5 % of zo niemand die in totaalprijs dat zal gaan berekenen, zorgkosten 30 % ? meer eigen risico, o ja premie van zorgkosten omhoog want hogere brandstofprijzen en hogere btw dus hogere rekeningen.

belastingen van energiekosten omhoog ivm hogere kolenbelasting en bouw kolen centrale, ook voor diegene die natuurstroom of groene stroom hebben, hogere olie prijs dus bedrag omhoog, brandstofprijzen omhoog door olieprijs, belastingen en btw, zorgtoeslag zal vast wel voor jan modaal omlaag gaan of verdwijnen. Premies omhoog, vergoedingen naar beneden. Ik geloof dat van dat alleen al de btw verhoging ervoor gaat zorgen dan de gemiddelde mens er al ruim 1,5 % op achteruit gaat omdat heel veel dingen hoog btw hebben.

Heb ik de gevolgen van de reiskosten nog niet eens meegenomen. Wie kan hier nu blij mee zijn en trots zijn op het accoord?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:41

Ik ben er iig niet blij mee, hoop dat mensen goed nadenken voordat ze op 12 september gaan stemmen.

Ik vraag me trouwens serieus af wat de regering voor uitleg kan geven aan het woord 'bezuinigen'. Ik zie namelijk geen bezuinigingen, enkel lastenverzwaring. Dat is imo niet hetzelfde namelijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:01

Vanaf volgend jaar als dit doorgaat: te koop, mooie merrie. Mijn kindje. Moet z.s.m. weg, anders slacht.
Eigenaar blijft achter met gebroken hart.

Serieus, als dit doorgaat kan ik echt niets meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:55

Germie, hoezo dan? Je paard kost toch meer dan die 100 euro ofzo die het scheelt met het OV of rij je in een leaseauto? Enneh, zit je dan zo in de marge met je paard qua inkomsten dat het dan al niet meer gaat? :(:)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:05

Het gaat waarschijnlijk niet alléén om belasting van het OV in deze, maar om alle maatregelen die getroffen worden door de Kunduz-kliek. Dus: hoger eigen risico, hogere BTW, belasting OV en reiskostenvergoeding etc.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:50

Ffortuna schreef:
Germie, hoezo dan? Je paard kost toch meer dan die 100 euro ofzo die het scheelt met het OV of rij je in een leaseauto? Enneh, zit je dan zo in de marge met je paard qua inkomsten dat het dan al niet meer gaat? :(:)

Bij mij gaat het ook om wel wat meer dan 100 euro. Weet je wat een OV jaarkaart kost? precies, die heb ik nodig om dagelijks die 80 km enkele reis af te leggen met het OV. Dus dan heb je het niet over 100 euro wat ik per maand kwijtben, maar wel om het dubbele. En ja, van dat geld betaal ik m'n paard. En als je dan de rest er nog bij optelt, dan kosten al die geintjes van de Roverheid meer dan mijn paard me per maand kost. Ik ga als dit doorgaat er meer dan 10% op achteruit (ook ziektekosten enz).

Ik heb vorig jaar 1 van m'n 2 paarden weggedaan, heel erg is dat. Ik mis m'n ruintje nog. Ik heb gewoon een kind verkocht. Vergeet niet dat ik dus alleenstaand ben, dus alles zelf mag ophoesten. Ik ben 12 tot 13 uur per dag van huis voor m'n werk. Het is dus alles bij elkaar. Op dit moment kan ik m'n paard betalen, maar hoe lang nog vraag ik me wel af als het zo doorgaat. Serieus, ik heb echt een aantal jaren elke cent moeten omdraaien om maar m'n paard te kunnen onderhouden (en tegenslagen zoals operatie van m'n ruin van spaargeld betaald). Flink gewerkt om iets over te kunnen houden. En nu? wordt alles waar je voor gevochten hebt je weer afgepakt.

Vakanties moet ik voor sparen, was 3 jaar niet weggeweest. Dat is dan straks ook gebeurd vrees ik. Andere auto is straks ook eens nodig (360.000 op de teller), heb oude badkamer met bruine tegeltjes, enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:00

He, wat rot voor je :(:) ik hoop dat het meevalt. Hoop eigenlijk sowieso dat dit hele begrotingsakkoord wordt afgeschoten maar ik vrees het ergste. Voor leaserijders schijnt het ook heftig te worden in de portemonnee...

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:16

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:20

Ja ik wist het al er is ook een andere site met zon rekenprogramma. Ik betaal straks 108 euro per maand zelf extra.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 18:28

Heb hem vandaag ook gedaan en ik ga 60 euro pm zelf betalen..
Thankgod heeft mn vriend vanaf 1 juli as een lease auto met tankpas.. Hij krijgt nu 420 euro reiskosten pm.. Als dat belast zou worden zouden we echt enorm achteruit gaan en veel zelf moeten betalen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:06

Wow :x de test even gedaan voor de klant waar mijn mannetje over 2 weken begint het gaat hem dan op basis van 5 dagen per week bijna 350 euro per maand kosten. Omdat de klant iets meer dan 80 km verderop zit. :(

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:51

Ik vind dit echt te belachelijk. Ik krijg nu per maand 83 euro. Daarvan moet ik vanaf januari (volgens de anwb) 70 euro zelf gaan betalen. Daarvan kan ik nog niet eens 1x een volle tank gas van tanken.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:18

Volgens mij heb ik nu toch ergens meegekregen op het nieuws dat de meerderheid van deze maatregel afziet?!!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:22

echt??? Heb je linkje?? *\o/* *\o/*

Dat zou mij een gelukkig mens maken :+ :D

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:27

Nou ik hoorde van de week iets op de tv dat 4 van de 5 partijen de maatregel willen terugdraaien,kan het ook nergens meer terugvinden,en anders is het misschien een verkiezingstruc??!
Hoopte dat iemand anders hier ook misschien zoiets opgevangen hadden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:30

Paddenpad schreef:
Nou ik hoorde van de week iets op de tv dat 4 van de 5 partijen de maatregel willen terugdraaien,kan het ook nergens meer terugvinden,en anders is het misschien een verkiezingstruc??!
Hoopte dat iemand anders hier ook misschien zoiets opgevangen hadden.

Mijn vader zei vanavond zoiets, maar ik heb er niets over gehoord of gelezen