Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ivy_power89 schreef:Het gaat mij erom dat er wel in die mensen geinvesteerd wordt, en dat de ER omhoog gaat omdat we in een crisis zitten.
Het zou nederland een boel geld schelen........
Citaat:Dan is het toch niet meer dan normaal dat je iemand die vast in dienst is naar een arbo arts/huisarts stuurt?
gohya schreef:Deze bezuiniging in de zorg kunnen de VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie dan wel willen,maar hebben alleen zij het voor het zeggen? Er is geen eens een kabinet,wie zegt dat hun dit kunnen waar maken? De SP en PVV hebben ook wat te zeggen en die gaan hier nooit mee akkoord,althans de SP niet.
Maak je nu nog niet druk,wacht gewoon af,je ontkomt er toch niet aan áls het door gaat,als je je nu druk gaat maken.Daarmee veranderd er helemaal niets.Ga dan alvast nu sparen voor die 400,- ER,dan zit je straks niet in de problemen.
Ik ben het er uiteraard ook niet mee eens,maar als het door gaat [wat ik niet geloof] dan is het gewoon zo.
Niemand die er als burger iets aan kan veranderen.
phormicola schreef:Sorry, ik heb geen medelijden met mensen die hun paard moeten verkopen. Noem me hard en kil, maar dat is toch echt luxe.
Als je je eigen gebroken been niet kunt betalen en je hebt al niets meer in je leven, dát vind ik wel erg.
KellyG schreef:en als je nou je kind door dit soort dingen niet meer kan bieden wat nodig is, moet je die dan maar ook wegdoen?
(ik zie mn paard namelijk als kind, en zo zullen er wel meer wezen)
ik heb hem aangeschaft toen de ziekenfonds nog 40 GULDEN per maand was, toen was dit makkelijk te betalen allemaal, maar nu wordt het je haast onmogelijk gemaakt
phormicola schreef:Sorry, ik heb geen medelijden met mensen die hun paard moeten verkopen. Noem me hard en kil, maar dat is toch echt luxe.
Als je je eigen gebroken been niet kunt betalen en je hebt al niets meer in je leven, dát vind ik wel erg.
Electra63 schreef:Dat is geen vergelijk, een gebroken been behandelen valt onder de basisverzekering en deze is verplicht. Dus iedereen in Nederland wordt aan zijn gebroken been behandeld, zonder dat dit onder het eigen risico valt.
KellyG schreef:en als je nou je kind door dit soort dingen niet meer kan bieden wat nodig is, moet je die dan maar ook wegdoen?
(ik zie mn paard namelijk als kind, en zo zullen er wel meer wezen)
ik heb hem aangeschaft toen de ziekenfonds nog 40 GULDEN per maand was, toen was dit makkelijk te betalen allemaal, maar nu wordt het je haast onmogelijk gemaakt
Marion71 schreef:@Kelly, maar dat weet je dus 9 maanden van tevoren. Elke maand wat opzij zetten. Begrijp me niet verkeerd: ik ben geen voorstander, maar vind dat er door een aantal wel errug wordt geklaagt. De bezuinigingen raken ons allemaal. Ook mij, en ik ben geen grootverdiener maar ik ben wel bereid om mijn steentje bij te dragen. Als mensen dat niet kunnen, hebben ze recht op een toeslag.
Rowdine schreef:Ik kan me wel vinden in de standpunten van wildgirl. Het is een forse stijging maar het aantal volksziekten en welvaartsziekten gaan wellicht op die manier wel omlaag omdat men eens na gaat denken over waten bijv eet en over wat men zichzelf aanpraat. Ik word echt ontzettend moe van alle zeurderige types die zichzelf gewoon gekke dingen aanpraten of die zichzelf volvreten en later suikerziekte ontwikkelen. Nu zal ik wel heel bokt over me heen krijgen, maar het zijn pure welvaartsziekten waarvan ik er nog wel een aantal op kan noemen. Ons land is zogenaamd te vol: misschien moeten we heel ouderwets maar eens gaan kijken naar de survival of the fittest.
En bezuinigen op salarissen van politieke figuren is mi echt uit den boze. Daar kan je pas over oordelen als je een zelfde verantwoordelijkheid draagt en wanneer je zelf zoveel uren draait.
Ojajoh schreef:Marion71 schreef:@Kelly, maar dat weet je dus 9 maanden van tevoren. Elke maand wat opzij zetten. Begrijp me niet verkeerd: ik ben geen voorstander, maar vind dat er door een aantal wel errug wordt geklaagt. De bezuinigingen raken ons allemaal. Ook mij, en ik ben geen grootverdiener maar ik ben wel bereid om mijn steentje bij te dragen. Als mensen dat niet kunnen, hebben ze recht op een toeslag.
En wat als je dat nou ook niet kan? En net aan alles rond krijgt of de laatste week zelfs de kasten leeg sprokkelt om toch nog een maaltijd in elkaar te draaien?
want die mensen zijn er ook
en dan hebben ze al een zorgtoeslag gehad, zo een vetpot is dat niet hoor
of je verdiend net ff te veel, zodat je amper tot geen toeslag krijgt.....
maar je betaald wel een huur van 650,- en dan woon je alleen in een kaal huis, nu de rest nog....
er is op een gegeven moment geen cent meer over bij gewone burger.......
Wildgirl schreef:Wees blij dat er in Nederland goede zorg bestaat en wil niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, of maak keuzes in je leven(dus niet beginnen aan kinderen of paarden) als je toch koste wat kost een duurdere levenstijl wilt doorvoeren.
Maar ga het niet op het bordje schuiven van hardwerkende,ambitieuze mensen die nagenoeg altijd een heel lang traject hebben moeten doorlopen om in de financiele schaal te belanden waarin ze nu zitten.
Wildgirl schreef:Rowdine schreef:Ik kan me wel vinden in de standpunten van wildgirl. Het is een forse stijging maar het aantal volksziekten en welvaartsziekten gaan wellicht op die manier wel omlaag omdat men eens na gaat denken over waten bijv eet en over wat men zichzelf aanpraat. Ik word echt ontzettend moe van alle zeurderige types die zichzelf gewoon gekke dingen aanpraten of die zichzelf volvreten en later suikerziekte ontwikkelen. Nu zal ik wel heel bokt over me heen krijgen, maar het zijn pure welvaartsziekten waarvan ik er nog wel een aantal op kan noemen. Ons land is zogenaamd te vol: misschien moeten we heel ouderwets maar eens gaan kijken naar de survival of the fittest.
En bezuinigen op salarissen van politieke figuren is mi echt uit den boze. Daar kan je pas over oordelen als je een zelfde verantwoordelijkheid draagt en wanneer je zelf zoveel uren draait.
Wat mij betreft mogen ze longkanker patienten die aantoonbaar langer dan 5 jaar gerookt hebben best behandelen op eigen kosten, geen geld? jammer dan.
En ja, ik rook zelf ook, ben dus niet zo hypocriet dat ik alleen maar naar anderen wijs.
Hetzelfde met kunstknieen door zwaarlijvigheid(zonder medische aantekening), en ja, ook ik heb 20 kg teveel aan mijn lijf maar mag ik daardoor terugvallen op de duurbetaalde centjes van anderen?
Als onze maatschappij eens wat meer verantwoordelijkheid ging dragen, eens wat harder ging werken, liever 40 upw in de kas staat dan thuis met een uitkering op de bank...dán pas gaat er wat veranderen en tot die tijd, kom maar door met die bezuinigingen, erger dan dit kan het toch al bijna niet...
Ojajoh schreef:wel eens gedacht aan het feit dat je een goede baan kon hebben, kindje enz en dan ineens ongewild zijn leven op zn kop vliegt waardoor je terecht komt in een veel lager betaalde baan en het kindje er al is?
Wildgirl schreef:Als je als alleenstaande het minimumloon krijgt + alle toeslagen en subsidies dan zit je op een 1500 netto in de maand, daar kan je in 99% van de gevallen prima 50 euro per maand van wegzetten
Wildgirl schreef:Ohjajoh, tuurlijk, pech hebben kan altijd...maar de meeste mensen met kinderen die ik ken die goed verdienen houden er zeker in deze tijd rekening mee dat ze buiten de boot kunnen vallen en zetten dus iets opzij cq investeren ergens in, voor later
Wildgirl schreef:Rowdine schreef:Ik kan me wel vinden in de standpunten van wildgirl. Het is een forse stijging maar het aantal volksziekten en welvaartsziekten gaan wellicht op die manier wel omlaag omdat men eens na gaat denken over waten bijv eet en over wat men zichzelf aanpraat. Ik word echt ontzettend moe van alle zeurderige types die zichzelf gewoon gekke dingen aanpraten of die zichzelf volvreten en later suikerziekte ontwikkelen. Nu zal ik wel heel bokt over me heen krijgen, maar het zijn pure welvaartsziekten waarvan ik er nog wel een aantal op kan noemen. Ons land is zogenaamd te vol: misschien moeten we heel ouderwets maar eens gaan kijken naar de survival of the fittest.
Wat mij betreft mogen ze longkanker patienten die aantoonbaar langer dan 5 jaar gerookt hebben best behandelen op eigen kosten, geen geld? jammer dan.
En ja, ik rook zelf ook, ben dus niet zo hypocriet dat ik alleen maar naar anderen wijs.
Hetzelfde met kunstknieen door zwaarlijvigheid(zonder medische aantekening), en ja, ook ik heb 20 kg teveel aan mijn lijf maar mag ik daardoor terugvallen op de duurbetaalde centjes van anderen?
Als onze maatschappij eens wat meer verantwoordelijkheid ging dragen, eens wat harder ging werken, liever 40 upw in de kas staat dan thuis met een uitkering op de bank...dán pas gaat er wat veranderen en tot die tijd, kom maar door met die bezuinigingen, erger dan dit kan het toch al bijna niet...
Rowdine schreef:Overigens vind ik persoonlijk ADHD en Add ook een broertje van de volksziekten. Nog nooit zijn zoveel mensen gediagnostiseerd met deze aandoening. Vroeger leefde men er toch ook mee??
flicka schreef:De premie alsook het eigen risico moeten inkomensafhankelijk worden, dat is het eerlijkst.