stef schreef:Mwah, als ik hier in de straat iemand zie die echt een associaal groot (wel schitterend mooi) huis heeft neergezet en 4 auto's op de stoep heeft staan, denk ik: Die kan best wat missen
(even puur financieel gezien).
Daarmee zeg ik niet dat hij het niet verdient, dat hij er niet hard voor werkt...
Tussen kunnen en moeten zit een heel groot verschil. Er zijn genoeg mensen die wel wat "kunnen" missen
Buiten dat de beoordeling ervan subjectief is, zou de vraag denk ik moeten zijn: moeten zij dat missen. En zo ja, wat levert het op. Als hij niet 4 auto's maar 1 auto voor de deur had staan, hoeveel zou een ander individu daar dan op vooruit gaan? Ps. Wellicht heeft ie al 4 auto's ingeleverd 
Oprah is miljardair, ondanks dat ze een groot deel van haar vermogen in liefdadigheidsprojecten steekt. De een zegt: wat goed van haar dat ze miljoenen van haar geld in liefdadigheid steekt, in goede doelen. De ander zegt: walgelijk dat ze miljoenen heeft, ze zou het moeten afstaan zodat niemand meer arm is.
Blijft subjectief he
Hoe komt het eigenlijk dat mensen steeds naar de buren kijken, waar het gras altijd groener is, en dan met een vinger gaan wijzen? Ps. is niet specifiek gericht tot degene die ik hier gequote heb

en de PVV ...sja, al is het de enige partij dan nog niet
, ramde ook nog zijn hoogzwangere vrouw in elkaar