Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:34

stef schreef:
Mwah, als ik hier in de straat iemand zie die echt een associaal groot (wel schitterend mooi ;) ) huis heeft neergezet en 4 auto's op de stoep heeft staan, denk ik: Die kan best wat missen ;) (even puur financieel gezien).
Daarmee zeg ik niet dat hij het niet verdient, dat hij er niet hard voor werkt...

Tussen kunnen en moeten zit een heel groot verschil. Er zijn genoeg mensen die wel wat "kunnen" missen ;) Buiten dat de beoordeling ervan subjectief is, zou de vraag denk ik moeten zijn: moeten zij dat missen. En zo ja, wat levert het op. Als hij niet 4 auto's maar 1 auto voor de deur had staan, hoeveel zou een ander individu daar dan op vooruit gaan? Ps. Wellicht heeft ie al 4 auto's ingeleverd ;)

Oprah is miljardair, ondanks dat ze een groot deel van haar vermogen in liefdadigheidsprojecten steekt. De een zegt: wat goed van haar dat ze miljoenen van haar geld in liefdadigheid steekt, in goede doelen. De ander zegt: walgelijk dat ze miljoenen heeft, ze zou het moeten afstaan zodat niemand meer arm is.

Blijft subjectief he :) Hoe komt het eigenlijk dat mensen steeds naar de buren kijken, waar het gras altijd groener is, en dan met een vinger gaan wijzen? Ps. is niet specifiek gericht tot degene die ik hier gequote heb ;)
Laatst bijgewerkt door gummie op 23-04-12 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:35

RUIM Modaal is geen miljoen hoor!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:35

Heino schreef:
Een stem op de PVV is een verloren stem denk ik. Hoewel sommige kiezers zich wel als ezels tweemaal aan dezelfde steen stoten, denk ik dat de tweede kamer dat niet zo snel zal doen.

beetje denigrerend deze opmerking,vind je niet?
Mensen moeten stemmen wat ze zelf het beste lijkt....en niet wat jij graag zou willen zien,zo werkt het niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 13:37

Op alle slakken zout leggen is ook een hobby.... ik geef een voorbeeld....
En nee ik zou niet weten wat uberhaubt modaal is... 1.6 miljoen is iig véél meer dan wij hier thuis samen verdienen ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:37

geerke schreef:

Wat is er denigrerend aan??

gummie

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:40

Ik denk dat Geerke bedoelt dat het wel degelijk een zeer weloverwogen keuze kan zijn om bijvoorbeeld op PVV te stemmen. En om dan voor ezel uitgemaakt te worden, is in dat geval niet fijn....

Neemt niet weg dat iemand wel mag vinden dat 2 keer stemmen op de PVV niet handig is. Dat is een persoonlijke keuze.

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:46

Ik zou weer VVD stemmen. Ik vind dat Rutte het super gedaan heeft, alleen jammer hoe dit ten einde is gekomen. Ik sta voor de 2e keer voor 100% achter Rutte. Ik wil graag dat er veel bezuinigd gaat worden, dat wij wel zeker zijn dat het begrotingstekort niet steeds groter gaat worden. Dat wij (jongeren) niet over 30 jaar nog steeds een nasleep hebben van deze crisis door steeds met kleine beetjes te bezuinigen en veel uit te geven aan dingen die ik zelf niet snap. En hiervoor moet ik ook dingen inleveren ( Stufie).
Ieder zijn eigen mening en ik snap dat mensen PVV stemmen, ik zou het niet zo snel doen maar ik snap dat mensen het met Wilders eens zijn. SP is het laatste waar ik op zou stemmen, maarja ieder zijn eigen mening.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:47

Ik heb trouwens wel een praktische vraag voor de PVV stemmers: wat heeft stemmen op de PVV voor zin als je weet dat de PVV met geen enkele partij een coalitie zal kunnen gaan vormen? De PVV kan alleen regeren als het de absolute meerderheid krijgt... Die kans is ongeveer.... 0%
Er is geen enkele partij die met de PVV wil regeren.

Is het dan niet praktischer om een partij te kiezen die wel een coalitie kan gaan vormen en dus kan regeren? eentje die dicht bij de PVV ligt? Of die de standpunten die je het belangrijkste vindt, na de PVV het meest in het verkiezingsprogramma heeft?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:53

gummie schreef:
Ik heb trouwens wel een praktische vraag voor de PVV stemmers: wat heeft stemmen op de PVV voor zin als je weet dat de PVV met geen enkele partij een coalitie zal kunnen gaan vormen? De PVV kan alleen regeren als het de absolute meerderheid krijgt... Die kans is ongeveer.... 0%
Er is geen enkele partij die met de PVV wil regeren.

Dit bedoel ik dus precies te zeggen met mijn opmerking, de ezel is spreekwoordelijk dus hoeft helemaal niet zo denigrerend opgevat te worden (dacht dat het wel duidelijk was dat het een spreekwoordelijke ezel betrof, maar niet dus...)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:58

ik zit nu even voor de gein een (verouderde) partijen vergelijking te doen, pvv en sp komen echt wel flink overeen, buiten immigratie en integratie en cultuur om dan.
maar ik heb als ik tussen die twee zou moeten! kiezen, meer met de sp, hoewel ik het weer niet geheel eens ben met hun immi- en integratie beleid en kunst en cultuur beleid.
maar ja, van Wilders zijn immigratie en integratie beleid word ik een beetje eng van...doet me stiekem aan iets in de vorige eeuw terugdenken :=

heb trouwens laatste keer op VVD gestemd, maar dat gaat hem, deze keer niet worden vrees ik...lastig
moet er nog eens goed induiken

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:35

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:49

VVD of PVV. Sowieso weer lekker rechts, olée!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:51

en nu ik meer zit te lezen lijkt de SP het dichtste bij mijn gedachtengoed aan te sluiten , niet gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen ;) maar ik zit nu ook in info over de VVD te spieken en ik zie daar een aantal dingen staan waar ze echt voor zouden gaan en nu met gang het raam uit zijn gekieperd...
wat dat betreft is het best confronterend en verhelderend om de standpunten van partijen bij de laatste verkiezingen eens te bekijken. Wat hebben ze indertijd gezegd en wat deden ze .
daar zitten echt hele aparte dingen tussen

heb laatste keer VVD gestemd, ik denk niet dat ik dat nu weer zou doen :n en de PVV ...sja, al is het de enige partij dan nog niet :n een partij die zelf geheel gespeend is van enige democratie binnen de partijstructuur, heeft wat mij betreft niets te zoeken in een democratie , ook vind ik de partijleider communicatief niet vaardig genoeg en zijn inlevingsvermogen is ook aardig beperkt.

alle partijen op christelijke basis vallen ook af, als deze een grote stem binnen de toekomstige coalitie hebben dan zal dat een flinke aantasting op mijn leefwereld betekenen (vrijheid om dingen te doen wanneer ik die dingen wil doen om een klein voorbeeld te noemen, maar ook het beheer van eigen lichaam en geest)
D66 en groen links vallen voor mij ook af om verschillende redenen...dus dan blijven er maar weinig over.. PVDA, SP en dat is het wel zo een beetje (alle kleine splinterpartijen vallen ook sowieso af) maar ja, zal eerst alle info die de verschillende partijen publiceren nog maar eens doorspitten en het beleid wat ze tot nog toe hebben willen voeren nakijken, dan zie ik het wel weer
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 23-04-12 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:57

geerke schreef:
Mensen moeten stemmen wat ze zelf het beste lijkt....en niet wat jij graag zou willen zien,zo werkt het niet.

Beetje lange tenen :(:)
Wat er bedoelt wordt is dat, net zoals in België gebeurde maar hier moest men eerst zijn kop stoten, de PVV nooit meer deel zal nemen aan een regering. Niet als regeerder en niet als gedoger, zelfs niet als ze de grootste zouden worden, waar het niet naar uitziet

Dus die stem van jou gaat naar een partij die aan de zijlijn oneliners gaat roepen en wellicht zal hij er nog een schepje bovenop gooien nu hij zich van niemand meer wat hoeft aan te trekken, maar die heel weinig invloed heeft op het beleid.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:58

sarabande schreef:
griebels schreef:
Ik vind Geert een verschrikkelijke vent, maar ook nu zou ik weer op PVV stemmen...
Alleen niet op Geert, maar op Dion Graus.

Mmm ja die is echt aantrekkelijk :? , ramde ook nog zijn hoogzwangere vrouw in elkaar

Dat is de enige die ik ken en iets goed heeft gedaan.
Hij heeft zich ingezeten tegen de pitbullwet!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:59

zit op mijn werk dus kan geen filmpjes bekijken helaas...

Edit vorige keer heb ik Graus gestemd...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:00

erm, ja, want die pitbull wet afschaffen daar krijgen we Nederland vast wel weer mee op orde...
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 23-04-12 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:01

Ik denk dat ik SP zou gaan stemmen. Ik mag dit jaar voor het eerst stemmen en ga volgend schooljaar studeren.
Als het sociaal-leenstelsel wordt ingevoerd ben ik, en velen met mij, erg de sjaak. Zelfs de kinderen van rijke ouders(uitwonend) gaan er dan per studie ongeveer 15.000 euro op achteruit. Mijn ouders kunnen dat niet ophoesten hoor! En om te beginnen met een schuld van 15.000 euro is echt niet ideaal.
Ik zie mezelf liever wat meer afstaan zodra ik goed ga verdienen. Voort wat hoort wat. Ik mijn studiefinanciering n, later iemand anders zijn studiefinanciering van mijn geld.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:04

nou de pitbullwet is nu toch wel het gene waar we ons minst zorgen over moeten maken denk ik zo.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:08

Ik verbaas me er over dat er nog zo'n groot deel PVV stemmers is eerlijk gezegd.... Wat dat voor mij altijd heeft aangegeven is dat het tijd wordt dat er een kabinet met ballen komt...die ook echt maatregelen durven nemen.
Zelf ben ik een linkse rakker en groen links gestemd. Al vind ik ze erg op de achtergrond de laatste tijd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:10

Kohtje : was ook een beetje wat ik bedoel... dierenwelzijn is belangrijk, tuurlijk, maar het heeft momenteel iets meer prioriteit om de economie op orde te krijgen en dingen als zorg/welzijn en educatie toegankelijk en van goede kwaliteit te houden.
daar hebben we mensen met voldoende kennis en kunde voor nodig

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:11

Geen keuze nog, maar alles behalve PVDA!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:12

Sonja_vR schreef:
erm, ja, want die pitbull wet afschaffen daar krijgen we Nederland vast wel weer mee op orde...

Ik zei dat ik niemand kende van de PVV en niet op wilders wilde stemmen.
De enige die ik een beetje van naam kon was Graus, vandaar dat ik op hem heb gestemd.
Wat hij verder in zijn eigen leven doet boeit me niet...

En nee de pitbullwet is niet het belangrijkste, en geen reden om op die man of PVV te stemmen, maar ik vond het wel belangrijk dat er mensen zich mee bezig hielden.

Beetje bedaarder reageren mag ook wel hoor!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:13

en die kennis heb je niet als je ook zorgt dat de pitbullwet nader bekeken werd??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:15

griebels schreef:
Ik zei dat ik niemand kende van de PVV en niet op wilders wilde stemmen.
De enige die ik een beetje van naam kon was Graus, vandaar dat ik op hem heb gestemd.
Wat hij verder in zijn eigen leven doet boeit me niet...

En nee de pitbullwet is niet het belangrijkste, en geen reden om op die man of PVV te stemmen, maar ik vond het wel belangrijk dat er mensen zich mee bezig hielden.

Beetje bedaarder reageren mag ook wel hoor!

Ja dat kan je wel zeggen, maar als je ziet hoe het land onbestuurbaar wordt en voor gek staat in het buitenland door mensen die om dit soort non redenen op een politieke partij stemmen, dan kan je daar moeilijk bedaart bij blijven als de materie je aan het hart gaat