Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:01

ceasario schreef:
Al meer dan 10 jaar..Sinds dat een hele generatie dacht..:
Bij de banken kan ik meer krijgen dan ik zelf kan verdienen dus waarom sparen... :(:)

Precies!
Ik heb altijd geleerd van mijn ouders dat je nooit meer kunt uitgeven dan je hebt.
Oftewel als je iets wilt hebben, dan werk je ervoor en spaar je ervoor.

Ben benieuwd wat dit nu gaat doen met NL. Want ik verdiep mij er te weinig in om er echt over mee te kunnen praten.
Misschien toch maar eens gaan doen :')

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:04

Citaat:
Ik heb altijd geleerd van mijn ouders dat je nooit meer kunt uitgeven dan je hebt.

Precies, en dat geldt ook voor de overheid, en in het verlegde daarvan voor iedere burger. Vandaar dat we zo flink moeten bezuinigen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 21:08

gummie schreef:
[Precies, en dat geldt ook voor de overheid, en in het verlegde daarvan voor iedere burger. Vandaar dat we zo flink moeten bezuinigen.

Precies...en dan op de vierde macht , de ambtenaren , het eerst...Zij zijn het die het parlement, provincies en gemeentes sturen..
Let maar eens op, ga maar eens op ambtenaren bezuinigen dan is de geest uit de fles.
Die lieden betalen geen belasting, ze zeggen van wel maar moeten gewoon terug geven wat ze te veel ontvangen hebben, ons belastinggeld. ;)
Laatst bijgewerkt door ceasario op 21-04-12 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:08

gummie schreef:
Citaat:

Precies, en dat geldt ook voor de overheid, en in het verlegde daarvan voor iedere burger. Vandaar dat we zo flink moeten bezuinigen.

Ja zover was ik ook wel hoor :')
Ik weet dat we flink moeten bezuinigen, maar of dat overal even eerlijk en op de juiste manier is verdeeld??
Denk aan onderwijs, zorg...

Maar goed verder ga ik er niet mee bemoeien alleen meelezen, vind het namelijk erg nteressant wat iedereen hier plaatst. Weet zelf alleen te weinig om echt mee te discussiëren...

gummie

Re: Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:19

Vind het opvallend dat de zorg steeds wordt genoemd alsof dat iets is waar niet op bezuinigd mag worden oid... (is niet op 1 specifieke persoon gericht trouwens, evenals de vorige post ;))

En dat, terwijl de zorgkosten de pan uit rijzen, ons zorgstelsel duurder is dan waar dan ook, en de post van de zorg de grootste is op de hele begroting. Lijkt me niet meer dan logisch dat daar als eerste wordt ingegrepen. Door te kijken naar efficientie bijvoorbeeld.

Als de zorgkosten zo enorm stijgen in korte tijd, is het logisch dat mensen ook steeds meer moeten gaan betalen. Als we dat niet willen, moeten we toch op z'n minst onder de lope nemen of ons zorgstelsel nog wel goed in elkaar steekt. En ik had het al eerder ergens genoemd, maar dan kun je naar twee dingen kijken:
- efficientie
- onnodig gebruik van de zorg.

Als het gaat om het laatste punt, denk ik dat het goed is dat mensen zich eens verdiepen in wat zorg nu eigenlijk kost. Wat kost een ambulancerit, wat kost een behandeling, wat kost een operatie, wat kost een opname, etc. Waar bestaan die kosten uit. Waar kan het minder. en hoe kunnen we ervoor zorgen dat we geen onnodig gebruik maken van zorg, of hoe kunnen we voorkomen dat we een beroep moeten doen op zorg.

Zolang er nog mensen met een snee in hun vinger bij de EHBO gaan zitten, kan er bezuinigd worden op de zorg.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:24

Dat iedereen moet bezuinigen is gewoon een feit.
Maar als mensen minder te besteden hebben geven ze ook minder uit wat niet bevorderlijk is voor de economie.

Ik heb niet gestudeerd voor in de Kamer te zitten maar ik zou bezuinigen op:
*ontwikkelingshulp
Het geld komt 9 van de 10 keer niet op de goede plek aan.
Ga dan hulp bieden in bijv. goederen,eten,opbouw van huizen enz.
Maar geef geen geld als je weet dat het niet bij de juiste personen komt.
*immigratie
Ik zou zelf zo denken dat alle buitenlanders die niet werken maar terug gaan naar hun eigen land als daar de situatie veilig is.
Ze leven op onze centen en mogen niet werken.
Ik heb er helemaal geen problemen mee als er buitenlanders hier komen maar verander dan de wet dat ze MOETEN werken voor hun geld.
Het is gewoon een paradijs om hier in NL te wonen voor hun.
*zorgverzekering
Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar ik vind persoonlijk dat ze der zorgverzekering af moeten laten hangen aan het inkomen.
Iemand die veel verdiend meer betalen en iemand die weinig verdiend minder betalen.
En anders weer overstappen naar ons oude vertrouwde ziekenfonds en particulier.
Ik vind wel dat ze wel eens iets mogen doen aan al die mensen die voor elk wissewasje naar de huisarts lopen.
Voor chronisch zieken vind ik het dan weer anders,die hebben er niet voor gekozen om chronisch ziek te worden(iemand anders ook niet maar
jullie weten wel wat ik bedoel)
*hypotheekrente-aftrek
Huizen tot 350.000 gewoon de rente-aftrek laten bestaan.
Mensen die boven die 350.000 zitten gewoon geen aftrek meer geven.
Heel vaak hebben die mensen genoeg geld en dan moeten ze het ook maar zonder die aftrek doen.
Ook moeten ze gewoon naar een constructie gaan waar je je huis in 30 jaar gewoon afbetaald.
Dus geen x bedrag aflossen maar alles.
*bezuinigen op het kabinet
Ik vind het van de zotte dat ze daar met hun gedraai in het Catshuis nog een auto met prive-chauffeur hebben.
Laat ze lekker in hun eigen auto rijden en dan een kilometer-vergoeding van 19 cent per kilometer hebben.
Weten ze ook hoe het is wat de normale burger kwijt is aan brandstof.

Ik heb nog veel meer ideeen maar ik stop er maar mee met opschrijven.
Ik ben nu dus echt super kwaad op het kabinet dat ze er een zooitje van maken.

Laat alle Nederlanders maar eens opschrijven welke ideeen ze van elke partij goed vinden.
De ideeen die de meeste stemmen hebben gewoon uitvoeren en dan kan het zijn dat ze van elke partij een idee uitvoeren.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:24

gummie schreef:
Vind het opvallend dat de zorg steeds wordt genoemd alsof dat iets is waar niet op bezuinigd mag worden oid... (is niet op 1 specifieke persoon gericht trouwens, evenals de vorige post ;))

En dat, terwijl de zorgkosten de pan uit rijzen, ons zorgstelsel duurder is dan waar dan ook, en de post van de zorg de grootste is op de hele begroting. Lijkt me niet meer dan logisch dat daar als eerste wordt ingegrepen. Door te kijken naar efficientie bijvoorbeeld.

Als de zorgkosten zo enorm stijgen in korte tijd, is het logisch dat mensen ook steeds meer moeten gaan betalen. Als we dat niet willen, moeten we toch op z'n minst onder de lope nemen of ons zorgstelsel nog wel goed in elkaar steekt. En ik had het al eerder ergens genoemd, maar dan kun je naar twee dingen kijken:
- efficientie
- onnodig gebruik van de zorg.

Als het gaat om het laatste punt, denk ik dat het goed is dat mensen zich eens verdiepen in wat zorg nu eigenlijk kost. Wat kost een ambulancerit, wat kost een behandeling, wat kost een operatie, wat kost een opname, etc. Waar bestaan die kosten uit. Waar kan het minder. en hoe kunnen we ervoor zorgen dat we geen onnodig gebruik maken van zorg, of hoe kunnen we voorkomen dat we een beroep moeten doen op zorg.

Zolang er nog mensen met een snee in hun vinger bij de EHBO gaan zitten, kan er bezuinigd worden op de zorg.

Oh er mag best bezuinigd worden op de zorg, maar zorg moet wel voor iedereen betaalbaar blijven :j

En om door te gaan op je laatste zin, door dat soort sukkels is alles zo enorm de pan uitgerezen bij de zorg... Serieus mensen die met een simpele snee bij de SEH komen mogen van mij met dubbele kosten er weer weggestuurd worden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:25

Idd Gummie, heb zelf met de huisartsenpost gewerkt en als je ziet waar mensen deze post voor misbruiken, echt bizar.. :n En dan heb ik het alleen nog maar over de huisartsenpost :+

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:29

Ik juich nog niet te vroeg, de meest belastende regelingen zoals de nieuwe wet op studiefinanciering gaat waarschijnlijk door. Maar daarbuiten: tijd voor een links kabinet. Ik hoop tenminste dat een aantal stemmers inmiddels van hun keuzes hebben geleerd hahaha :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:32

Dat zie je al als je naar het programma Ingang Oost kijkt.Wat daar soms binnen komt? Ongeloofelijk veel pleisterwondjes.Maar ook mensen die met een ambulance komen [ritje kost 750,-] die gewoon wat schaafwondjes hebben! Mja je had een ongelukje met de fiets,dus tja dan zal je wel zwaar gewond kunnen zijn.Miss. als ze dat op straat iets beter onderzoeken,dat ze dan niet mee hoeven met de ambulance.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:36

Ik geloof dat er op de ambulance ook een eigen bijdrage zit. Maar ze zouden denk ik wel meer selectie aan de poort mogen doen m.b.t. het uitzenden van ambulances :j

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:45

gummie schreef:
Ah, maar dat vind ik even een ander verhaal. Als iemand hier het proportioneel vindt om een bom te gooien of te gaan schieten oid met als reden dat 1 politicus hen beledigt, of dat ze zich achtergesteld voelen, dan hoor ik het graag. Mochten er veel mensen zijn die dit begrijpelijk vinden, dan ben ik degene die zal verhuizen!

Denemarken was ook doelwit vanwege die ene striptekening in de krant.
Het gaat mij er niet om óf ze gelijk hebben, het gaat mij erom óf ik veilig ben in Nederland
Laatst bijgewerkt door Dromen op 21-04-12 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:47

Uh, en niemand die over de zorgverzekeraars valt? En de managers in de zorg? Die weer een manager hebben en waar weer een manager boven staat. Ze moeten bezuinigen op de graaiers in de zorg, niet op de zorgbehoevenden! Ik snap niet dat dat niet ter sprake komt hier. Het wordt tijd dat de zorg gewoon weer om de zorg gaat. En weg met het winststelsel dat het nu is. Toen de zorg nog bestond uit het ziekenfonds bestond waren de kosten 50 keer lager en werd er 100 keer meer vergoed. Maar nee, alles moet geprivatiseerd worden, en dáár gaat het fout!
Kijk maar naar de post, ns, en ook de zorg. Zorg is een recht dat iedereen moet hebben, dat moet niet iets voor de elite zijn, zoals dat nu is/wordt.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:48

s6801881 schreef:
Ik geloof dat er op de ambulance ook een eigen bijdrage zit. Maar ze zouden denk ik wel meer selectie aan de poort mogen doen m.b.t. het uitzenden van ambulances :j

Misschien is dat van de laatste jaren, in 2008 ben ik namelijk vervoerd in de ambu maar geen eigen bijdrage betaald hoor :n
En ik had misschien dat best moeten betalen tenslotte brachten ze mij naar huis in paats van naar het ziekenhuis :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:50

Rinske schreef:
Uh, en niemand die over de zorgverzekeraars valt? En de managers in de zorg? Die weer een manager hebben en waar weer een manager boven staat. Ze moeten bezuinigen op de graaiers in de zorg, niet op de zorgbehoevenden! Ik snap niet dat dat niet ter sprake komt hier. Het wordt tijd dat de zorg gewoon weer om de zorg gaat. En weg met het winststelsel dat het nu is. Toen de zorg nog bestond uit het ziekenfonds bestond waren de kosten 50 keer lager en werd er 100 keer meer vergoed. Maar nee, alles moet geprivatiseerd worden, en dáár gaat het fout!
Kijk maar naar de post, ns, en ook de zorg. Zorg is een recht dat iedereen moet hebben, dat moet niet iets voor de elite zijn, zoals dat nu is/wordt.

Oh het ziekenfonds, ja dat mag van mij best terug komen, toen was zorg nog betaalbaar... :j

Als ik zie hoe moeilijk mijn ouders het hebben om alle zorgrekeningen te betalen doordat ze beide kanker hebben (gehad, mijn moeder is net een paar maanden klaar met alle behandelingen)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 21:52

Anoli schreef:
[En ik had misschien dat best moeten betalen tenslotte brachten ze mij naar huis in paats van naar het ziekenhuis :')

Ik zag je profiel...Waarschijnlijk dachten ze dat je een van hun was...
Trouwens met 26 jaar wordt het wel tijd dat je afgestudeerd bent... ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:55

s6801881 schreef:

En dan? Selectie op geld? Of op situaties? Je kunt niet altijd van te voren weten hoe iets gaat verlopen. Heel raar idee dit. En als er dan besloten wordt om geen ambulance te sturen, en die persoon overlijdt alsnog, wat dan?
Of bedoelde je: hoeveel verdient u? Oh dat vinden we te weinig, dus u krijgt geen hulp? Alhoewel het dáár in deze maatschappij wel steeds meer op begint te lijken...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:55

ceasario schreef:
Anoli schreef:
[En ik had misschien dat best moeten betalen tenslotte brachten ze mij naar huis in paats van naar het ziekenhuis :')

Ik zag je profiel...Waarschijnlijk dachten ze dat je een van hun was...
Trouwens met 26 jaar wordt het wel tijd dat je afgestudeerd bent... ;)

Hahhaha ja misschien wel ja.

Uhm ik was ook 4 jaar netjes afgestudeerd hoor :j
Maar ben om bepaalde redenen weer opnieuw gaan studeren.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:56

Anoli schreef:
s6801881 schreef:

Misschien is dat van de laatste jaren, in 2008 ben ik namelijk vervoerd in de ambu maar geen eigen bijdrage betaald hoor :n
En ik had misschien dat best moeten betalen tenslotte brachten ze mij naar huis in paats van naar het ziekenhuis :')

:wow: Ik wist niet dat het gratis was, ik had ergens gelezen dat daar wel kosten aan waren verbonden. Hoe het precies zit weet ik eigenlijk ook niet zeker hoog, dus het kan ook misinformatie zijn, ik heb zoiets een keer gezien op de site van mijn zorgverzekeraar.

Maar ik denk sowieso dat een eigen bijdrage op ambulance vervoer helemaal geen gek idee zou zijn. Het uitrukken van een ambulance is achterlijk duur, en er zijn veel mensen die de ambulance uit gemakszucht laten bellen, terwijl iemand ook zittend vervoerd kan worden, waarbij er ook lang niet altijd sprake is van spoed. Maar het risico van dergelijke bezuinigingen is wel dat mensen ook geen beroep meer willen doen op de zorg die écht nodig is. Honderden mensen hebben nu voortijdig hun behandeling bij de psychiater/pscyholoog afgekapt omdat ze de eigen bijdrage niet kunnen opbrengen. En dat zijn dus ook mensen met een ernstige verslaving, psychotische problematiek of persoonlijkheidsporblematiek. Of dat wenselijk is? Ik denk het niet. De tijd zal het leren. Hoeveel Tristan van de Vlissen hebben we nodig om ons achter de oren te krabben?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:57

ceasario schreef:
mika11 schreef:
Maar het kabinet is toch nog niet gevallen?
Ze kunnen minder rekenen op steun van Wilders.
Dus het zal wel gaan vallen, een van de komende dagen.

HET IS VOORBIJ !!!

Maar het kabinet is niet gevallen.
Dat kan niet omdat de PVV geen ministers heeft, alleen gedoogt.
Daarom hoor je die uitspraak ook niet.
Maar de uitkomst is wel hetzelfde, namelijk verkiezingen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:58

Rinske schreef:
s6801881 schreef:

En dan? Selectie op geld? Of op situaties? Je kunt niet altijd van te voren weten hoe iets gaat verlopen. Heel raar idee dit. En als er dan besloten wordt om geen ambulance te sturen, en die persoon overlijdt alsnog, wat dan?
Of bedoelde je: hoeveel verdient u? Oh dat vinden we te weinig, dus u krijgt geen hulp? Alhoewel het dáár in deze maatschappij wel steeds meer op begint te lijken...

Door ook op 112 eens na te gaan wat de ernst van de situatie is: is de ABC normaal? Is de persoon aanspreekbaar? etc. Dan kan die ook in een normale personenauto worden verreden naar het ziekenhuis IMO.

Als ik het goed heb begrepen is het kabinet inderdaad niet gevallen, maar omdat de PVV zich terugtrekt hebben ze geen meerderheid in de kamer, en kunnen ze geen beslissingen meer vormen. Kortom: een fors probleem en verkiezingen zijn "een reële optie" aldus Rutte.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 21-04-12 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:59

Rinske schreef:
s6801881 schreef:

Bij mij wilde de centrale in eerste instantie geen ambu sturen, ik was niet ernstig gewond genoeg :')
Toen de politie(die dus toevallig ter plaatse was toen het ongeluk gebeurde) alsnog zelf boos opbelde, dat ik op straat lag te bloeden als een rund en die ambu toch echt moest komen kwam die ambu pas...

Ja uiteindelijk bleek ik dus niets ernstigs te hebben, hoefde niet eens hechtingen ik had namelijk het geluk of de pech dat ik precies op een grote ader op mn hoofd was gevallen. Ja dan wil je wel van top tot teen onder het bloed zitten....
Daarom hebben ze onderweg besloten mij toch maar naar huis te rijden, we reden toch al in de goede richting :')

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:01

Rinske schreef:

Hier ben ik het met ieder woord mee eens.
Als er een flinke greep graaiers verdwijnt moet je eens zien wat er weer terug de schatkist in kan.

Ben 2 jaar geleden naar de trauma vervoerd met de ambu, maar daar waren gelukkig geen eigen kosten aan verbonden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:01

@s6801881
Is dat zo? Wellicht werken iemand zijn lichaamsfuncties wel en is hij aanspreekbaar, maar heeft hij toch zijn rug gebroken. Dat kun je niet door de telefoon zien. Erg fijn om die dan maar zonder spoed in een auto te vervoeren :+ .
Laatst bijgewerkt door Rinske op 21-04-12 22:04, in het totaal 2 keer bewerkt

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:03

Helaas heb ik niet alles doorgelezen.

Het overleg is mislukt omdat ouderen meer dan 3% moesten bezuinigen volgens Wilders. Zijn dit diezelfde ouderen die hun huizen gekocht hebben voor zo'n 40.000 gulden?

Natuurlijk moeten we 't allemaal met minder gaan doen, maar de sterkste schouders de zwaarste lasten dat lijkt me logisch toch?