Meisje(13) pleegt zelfmoord door bangalijst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:22

Celiien schreef:
Iemand vroeg wat die bangalijst maker allemala twitterde?:
Je staat op Bangalijst. Pleegt zelfmoord. MAAR HET WAS EEN GRAPJEEEE!

Als je zelfmoord pleegt omdat je op de Bangalijst staat. Wees blij dat je op EEN lijst staat. De Quote 500 haal je toch nooit.

Even mijn bangalijst updaten. Iemand viel af.

Dagelijks plegen er mensen zelfmoord en gaan ze dood. Treuren we elke dag om die mensen? Get real people. Hypocrieten zijn jullie...

:r

Ho rustig aan, hij was niet de maker van de lijst en kent het meisje niet eens.
Zó ontstaan er dus ook geruchten etc. op internet, omdat mensen zomaar van alles rondslingeren.

Verder is het natuurlijk dieptriest, zowel voor het meisje dat dit haar is overkomen als voor de ouders en andere nabestaanden. Y;(

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:24

Nies_ schreef:
Niemand hoort aan zelfmoord te denken, Crypto. Ten minste, lijkt me zo. Verder lijkt 13 me daar een hele 'normale' leeftijd voor, maargoed.

.

Nee niem hoort daar an te hoeven denken is zo , maar 13 lijkt je een heel 'normale" leeftijd? Waarom? wegens puberen? . puberen hoor er idd bij gedachtes over zelfmoord niet. dat het de laatste jaren wellicht als 'hoort erbij"gezien word zegt iets over hoe de maatschappij is.

13 lijkt heel wat op die leeftijd maar 13 is heel jong en idd horen die imo kind te kunnen zijn helaas verwachten omgeving en maatschappij anders imo moeten kinderen steeds vroeger volwassen worden..

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:24

Astaloca schreef:
Nelis, ouders kunnen vrij weinig doen.. zo zag je het al wel vorige week bij de aflevering van 'gepest' . Dan praat je wel anders.

Willen of kunnen?

die aflevering heb ik even gemist.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:25

nelis schreef:
Astaloca schreef:
Nelis, ouders kunnen vrij weinig doen.. zo zag je het al wel vorige week bij de aflevering van 'gepest' . Dan praat je wel anders.

Willen of kunnen?

die aflevering heb ik even gemist.

Kunnen.

nelis

Re: Meisje(13) pleegt zelfmoord door bangalijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:28

Ok laat ik het dan zo zeggen:

Wat kunnen ouders niet doen?

Ik snap niet hoe jij er bij komt dat ouders niks kunnen doen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:28

En ik snap niet dat jij in de illusie blijft hangen dat je met praten zulke grote problemen (als pesten) op kunt lossen!?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:30

nelis schreef:

Omdat ik het zelf van dichtbij heb meegemaakt en zelf slachtoffer ben geweest ;)
Ouders kunnen daar niks aan doen.. simpelweg omdat die pesters zich daarin niet interesseren en iks van aantrekken en anders worden de ouders ook de klos. Zoals je dus ziet bij gepest vorige week.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:31

Crypto schreef:
Nies_ schreef:
Niemand hoort aan zelfmoord te denken, Crypto. Ten minste, lijkt me zo. Verder lijkt 13 me daar een hele 'normale' leeftijd voor, maargoed.

.

Nee niem hoort daar an te hoeven denken is zo , maar 13 lijkt je een heel 'normale" leeftijd? Waarom? wegens puberen? . puberen hoor er idd bij gedachtes over zelfmoord niet. dat het de laatste jaren wellicht als 'hoort erbij"gezien word zegt iets over hoe de maatschappij is.

13 lijkt heel wat op die leeftijd maar 13 is heel jong en idd horen die imo kind te kunnen zijn helaas verwachten omgeving en maatschappij anders imo moeten kinderen steeds vroeger volwassen worden..

Nou iets met puberteit ja. Iets met emotionele ontwikkeling, onzekerheden, mwah, ik weet niet waarom dat een normale leeftijd zou zijn? :+ Iemand van 13 wilt niet graag kind zijn, die wil volwassen gevonden worden, dat is niets van tegenwoordig, maar is iets van alle tijden.

Dat gemauw dat de maatschappij achteruit gaat word ik dus echt doodmoe van, dat wordt ook al geroepen zo lang de mensheid bestaat.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:33

Ik moet wel zeggen dat ik in mijn jeugd ook wel de kinderen heb gekend waarbij de ouders alles controleerden, en dat was ook niet bepaald een positief effect als anderen dat te weten kwamen. Alleen al omdat je gewoon werd buitengsloten bij bepaalde pubergeheimen. "Stuur haar maar geen berichtje daarover, moeder leest toch mee"(of dat de kinderen het gewoon zelf zeiden niets te sturen omdat ze niet alles wilde delen met hun ouders). En bevordelijk voor je imago sowieso niet, voor vele andere kinderen voelt het alsof mama het handje moet vasthouden en dat wordt niet overal in dank afgenomen.

nelis

Dus je kan als ouder geen aangifte doen? je kan niet een gesprek voeren met de daders? je kan niet indien noodzakelijk voor een andere school kiezen? je kan niet met je kind er over praten en hem of haar steunen?

@ kentaro Hoe los je het dan op? met tegen geweld? :+ kom op, er is een heleboel op te lossen met communicatie en weerbaarheid.

nelis

Kwanyin schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik in mijn jeugd ook wel de kinderen heb gekend waarbij de ouders alles controleerden, en dat was ook niet bepaald een positief effect als anderen dat te weten kwamen. Alleen al omdat je gewoon werd buitengsloten bij bepaalde pubergeheimen. "Stuur haar maar geen berichtje daarover, moeder leest toch mee"(of dat de kinderen het gewoon zelf zeiden niets te sturen omdat ze niet alles wilde delen met hun ouders). En bevordelijk voor je imago sowieso niet, voor vele andere kinderen voelt het alsof mama het handje moet vasthouden en dat wordt niet overal in dank afgenomen.

er is een verschilk tussen verstikken of gewoon je rol als ouder vervullen natuurlijk 8-)

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:34

Vreselijk voor dat meisje van 13 zeg. We willen niet weten door wat voor een hel zij gegaan is afgelopen dagen en wat er door dat kopie heen gegaan is.

Heb ook de discussie hier een beetje gevolgd.
Ik vind dat ouders best een beetje in de gaten kunnen houden wat hun kinderen uit vreten op bijv. twitter/hyves/facebook.
Zo heb ik mijn pa en ma op twitter en facebook als vriend. Kunnen ze prima zien wat ik post.
Ik weet nog wel dat ik als puber een keer geplaatst had dat ik mijn school een k*t school vond.
Kreeg die zelfde dag nog een sms van mijn vader hoe ik het in mijn hoofd haalden van die rare taal op internet te plaatsen. Heb het nooit meer gedaan. natuurlijk snap ik dat niet iedere puber hier open voor staat. Maar als je een beetje een goede band heb met je ouders moeten dit soort dingen best kunnen en kunnen zij toch een beetje volgen met wie en wat je online praat. Het uitpluizen van de computer van je kind vind ik wel weer te ver gaan. Ergens mag je prima privacy hebben.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:37

nelis schreef:
Dus je kan als ouder geen aangifte doen? je kan niet een gesprek voeren met de daders? je kan niet indien noodzakelijk voor een andere school kiezen? je kan niet met je kind er over praten en hem of haar steunen?

@ kentaro Hoe los je het dan op? met tegen geweld? :+ kom op, er is een heleboel op te lossen met communicatie en weerbaarheid.

Ik zou zeggen kijk de aflevering van gepest van vorige week. En kom dan ff hier terug.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:37

marjolein_el schreef:
Heel apart, het zou mij persoonlijk een worst wezen als ik op zo'n lijst stond. Je weet zelf toch wel beter?
Heel triest dat dit meisje zich er zó veel van aantrok.

Het kan zijn dat er in haar leven meer speelde, weet jij veel. Dus ik vind niet dat je zo snel conclusies moet trekken.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:38

Astaloca schreef:
nelis schreef:

Omdat ik het zelf van dichtbij heb meegemaakt en zelf slachtoffer ben geweest ;)
Ouders kunnen daar niks aan doen.. simpelweg omdat die pesters zich daarin niet interesseren en iks van aantrekken en anders worden de ouders ook de klos. Zoals je dus ziet bij gepest vorige week.

Ouders kunnen zeker wat doen, en de school ook :) . Ben zelf er gepest en praten heeft alles opgelost.

Vind het echt erg wat er gebeurd is, ik had nog nooit van een 'bangalijst' gehoord, maar ik vind het hartstikke sneu klinken. Wie verzint nou zoiets? Ik wens alle nabestaanden veel sterkte toe, wat moet het vreselijk zijn om je dochter/vriendin/etc. zo te verliezen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:39

Het wordt tijd voor controle op dit soort internetzaken.....met behoorlijke sancties voor de veroorzakers.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:39

@ Thoraklover.. dan heb jij denk ik geluk gehad :)
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 29-03-12 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:40

Ik vraag me af, die bangalijst komt eigenlijk toch neer op laster? Mag dat eigenlijk, laster? Kunnen diegene achter die lijst eigenlijk niet aangepakt worden voor laster?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:41

Zo zou je het kunnen zien...en als er ook nog een dreiging van uit gaat...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:42

En het staat op internet, DUS het is aantoonbaar en te bewijzen en via ip adressen ook te achterhalen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:43

nelis schreef:

En wat ik dus al aangaf, je blijft dat maar geloven. Vind het helemaal super dat je er zo als ouder wilt zijn hoor, dat zeker! Maar wat ik o.a. al eerder aangaf, de hel van een meisje dat bij ons op school gepest werd, werd zóveel groter nadat de pesters op het matje geroepen waren!
En ik geloof er ook niet in dat je met veel praten iemand wel weerbaar kan maken die dat van nature niet is (was dat maar waar!!)
het is fantastisch als je als ouder aangeeft aan je kinderen dat ze ten aller tijde bij je terecht kunnen, maar in zo'n groot probleem als dus pesten houdt dat daarmee niet op.
Weet ook van iemand die gepest werd, dat zij er juist thuis niet over wilde praten, omdat ze dat zielig voor de ouders vond................ het is gewoon niet altijd in te schatten wat er in de hoofd van een kind om gaat!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:44

onee hier hadden we het over met gym en het is dus een meisje van mijn leeftijd :oo

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:44

Wat zou dan een oplossing zijn Kentaro? Of is er geen oplossing en moet men er zich bij neerleggen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:45

nelis schreef:
Kwanyin schreef:

er is een verschilk tussen verstikken of gewoon je rol als ouder vervullen natuurlijk 8-)

Dat is er inderdaad, maar als je als ouder wil controleren of je kind echt gepest wordt of iemand pest, ga je toch veel meer moeten controleren dan af en toe eens over de schouder meekijken. Want dat verbergen ze wel gemakkelijk anders. Dan heeft het controleren weinig nut. Jij denkt dat alles in orde is, maar via privéberichten en verborgen stukken van de sociale netwerksite zijn er heel wat andere dingen aan de gang. Een pester die weet dat zijn ouder hem een beetje controleert, zal er wel voor zorgen dat het niet zomaar te lezen valt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:46

Langcara schreef:
Ik vraag me af, die bangalijst komt eigenlijk toch neer op laster? Mag dat eigenlijk, laster? Kunnen diegene achter die lijst eigenlijk niet aangepakt worden voor laster?

Ben bang van niet. Een tijdje terug was het op t.v. van een meisje dat zo excreem 'gepest' werd! Mensen hadden sexy foto's van 'haar' (haar hoofd was gefotoshopt....) op internet geplaats. Adres vermeldt waar mannen heen konden voor sex...... telefoonnummer erbij.... Het was echt verschrikkelijk!
En volgens zeggen was daar niets aan te doen........ (ouders vroegen zich af of dat pas zou zijn als ze omgebracht werd........)