Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evelli schreef:mick75 schreef:Een gewetensvraagje voor iedereen die zo afgeeft op mensen in de bijstand: Zouden jullie, als je de mogelijkheid had, deze mensen een baan geven? Iemand die zegmaar 8 jaar in de bijstand heeft geleefd, niet gewend is aan een normaal dag-nachtritme en geen greintje recente werkervaring heeft? Al is het "maar" stekken in een kas?
Jaals ze zouden solliciteren op een vacature, zouden we ze zo aannemen
woofie schreef:En voor degenen die zo neerkijken op werkelozen......ook jij komt aan de beurt als je baas kans ziet om jou te vervangen voor een goedkopere kracht!
Dit geldt niet voor alle banen natuurlijkop sommige functies gaat kennis en ervaring voor salaris
Evelli schreef:Niet werken? Geen uitkering!
Als ik hoor waarop mensen in de bijstand allemaal recht hebbenzou ik bijna stoppen met werken
Geen gemeentebelastingen, geen gemeenteheffingen, kortingen, subsidies, gratis kranten, computers, gratis sportclubjes, gratis trouwen (mag bij ons in de gemeente alleen als je inkomen onder de bijstandsgrens ligt)Al gaan ze kauwgom van de stoep krabben, schoffelen of bejaarden voeren. Werken voor het geld moeten ze!
Evelli schreef:Wat ben je negatief zegben je er zelf uitgegooid voor een jonger en goedkoper exemplaar?
Sommige bazen gaan nog voor kwaliteit en niet voor kwantiteitdaar hoef ik niet over te dromen, want dat is gewoon de realiteit. Denk dat je je realiteitszin een beetje kwijt bent
Abiola schreef:True Nuage, maar als je na je WW periode nog geen baan hebt, kom je in de bijstand. Je kunt dus wel werken, je kan (of wil) alleen geen baan vinden. Als de gemeente je dan tegemoet komt door een baan voor je te vinden in een kas, dan neem je die gewoon aan.
DaniBanani schreef:Waarom zo negatief?
Die mensen willen niet werken..welnu, daar hebben ze toch vooral zichzelf mee? Ze hebben sollicitatieplicht - zoals eerder hier genoemd, geen pretje. Ze moeten zich voor elke uitgave verantwoorden, kunnen nooit uit de band springen of relaxed op vakantie gaan. Ze voelen zich niet nuttig, ze missen een hoop sociale contacten, en leren nauwelijks bij. Iedereen kijkt op ze neer, en dat geldt zeker voor degenen die zwartwerken.
fiona1 schreef:Mijn ervaringen zijn soortgelijk aan die van Rosita.
En die sollicitatieplicht liggen vele ook idd. echt niet wakker van. Ik heb een schoonmaakbedrijf en ik krijg nog met enige regelmaat een telefoontje; " moghe, met ......., ken jij voor mij effe een brieffie schrijven dat ik bij jouw heb gesolliciteerd?"
Als ik ze dan uitleg dat dit de procedure niet is, maar dat hij of zij ons eerste een sollicitatie brief schrijven, wij hun dan uitnodigen voor een gesprek, en dat daaruit zal blijken of ze al dan niet in ons team passen.
"Laat maar dan juffie."
Evelli schreef:Heb ook wel eens sollicitatie brieven gekregen waarvan je in 1 oogopslag kon zien dat het een onzin brief was. Dat ze er geen woord van meende en dat het puur om de sollicitatieplicht was.