sarabande schreef:Je chargeert 2 dingen, wellicht zou het goed voor je zijn om je, ik zei het al eerder, eens goed in te lezen over Robert, voordat je hem op een hoop gooit met andere mensen met dezelfde afwijking, maar die niet op zon excessieve manier aan die afwijking toegeven en dan ook nog verongelijkt zijn dat mensen hem niet willen knuffelen.
Lees de verslaggeving van de laatste dagen, met hoeveel afschuw de toehoorders vervult worden als er chat gesprekken worden gehoord en het dedain waarmee Robert de rechters antwoord
Dat maakt dat mensen de neiging krijgen om hele primitieve manieren te bedenken om hem te straffen
Omdat iedere vorm van berouw voor deze monsterachtige daden afwezig is
Sarabande, dit is de tweede keer dat je beweert dat ik iets doe dat ik niet doe. Dat vind ik vervelend, ik zou het erg waarderen als je daarmee op wilt houden. Dank.
Ik beschouw Robert M. in de allereerste plaats als mens, net als mijzelf, net als jou (oké, jij ben een anonieme mens zonder gezicht en bij Robert M. heb ik beeld, dus er is wel verschil). In de tweede plaats komen zaken als sekse, leeftijd, afkomst, gedrag, (psychische) aandoeningen, fouten, goede eigenschappen enz. Ik heb al aangegeven waarom ik weiger in de media-aandacht te duiken en dit topic bevestigt alleen maar dat ik daarin de voor mij juiste keuze heb gemaakt. Je zult mij niet horen beweren dat ik in geen enkele situatie mensen primitieve straffen toewens, maar van dat soort ideeën wordt niemand beter en er worden wel veel mensen slechter van het zwelgen in negatieve emoties. Ik mijd die situaties dus liever dan dat ik ze opzoek. Mochten de slachtoffers er beter van worden dan begin ik onmiddellijk alles te lezen en te bekijken dat er te vinden is, maar zij schieten er niets mee op en ik word er slechter van. Dus nee, ik ga de (strategisch geredigeerde) interpretatie van de media niet lezen.
Dit topic gaat inmiddels veel breder dan deze zaak en er schrijven meerdere mensen (Danibani, Vjestagirl, delerium) in die kennelijk ook in staat zijn onderscheid te maken tussen de mens en zijn daden. Ik begrijp best dat mensen hele primitieve emoties hebben bij zo'n verhaal, maar begrijpen is niet hetzelfde als het ergens mee eens zijn.