Dodelijk busongeval in Zwitserland met Belgische bus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Redneck1

Re: Dodelijk busongeval in Zwitserland met Belgische bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:32

in 1 woord verschrikkelijk!!!
heel veel sterkte aan alle betrokkenen en de hoop dat de kinderen die het overleeft hebben het enigzins kunnen verwerken en het een plekje kunnen geven........en dan heb je ineens halve schoolklassen

een bus is niet zo stevig,vooral de voorkant niet,het is tegenwoordig allemaal polyester met maar een paar metalen profielen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:34

Cassia, nee dat is ze niet.
Ze komt uit Lommel.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:37

Ik vind het vreselijk wat er gebeurd is. Maar ook ik vind zoals sommige de aandacht van de pers en sommige mensen die er niets mee te maken hebben te walgelijk voor woorden. Reporters die speciaal naar het hotel vliegen om de hele buurt te gaan ondervragen. Gisteren zag ik beelden op het journaal van ouders die wenend in elkaars armen vielen aan de schoolpoort. Zoiets wil je als betrokken ouder toch niet in het 7-uur journaal hebben? Kranten die nu al moeten gaan speculeren over wat er mogelijk gebeurd is en wiens schuld het is. Of mensen die via facebook de foto's van de kinderen allemaal moeten doorsturen onder het mom van respect-betuiging. Wees toch sereen, toon/uit je medeleven maar ga toch niet mee met die mediacircus.
Vandaar, ik wens de ouders veel kracht en sterkte voor de rest van hun leven, en ik hoop dat ze het respect krijgen dat ze verdienen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:42

Ook bij mij is het niet uit de gedachten geweest. Wat moet dit een hel zijn voor de ouders, wat verschrikkelijk voor ze.....

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:16

Ik leef mee met iedere betrokkenen,
Sinds gisteren ben ik de hele dag met het ongeluk bezig, vreselijk zoveel jonge levens, maar net zo goed voor de begeleiders en schauffeurs is het vreselijk. :(

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:29

Het is vreselijk drame gewoon :n

Ik kan alleen maar met mijn gedachten bij de ouders en overige familieleden zijn.
Ook erg veel sterkte voor de hulpverleners die de ravage hebben moeten ruimen en kinderen hebben gevonden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:33

Ik hoorde daarnet van een collega (wiens achternichtje erbij betrokken was) dat ze 8 doden en 2 kinderen die in coma liggen nog niet hebben kunnen identificeren. Omdat ze de kinderen niet willen laten zien aan de ouders moeten die nu gaan identificeren aan de hand van armbandjes, schoenen, moedervlekjes, de vorm van oren, opvallende littekens op armen en benen etc. Kun je nagaan hoe die kinderen eruit zien...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 15-03-12 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:37

Bah bah, heb nog niet gereageerd maar volg het allemaal...
Vind het verschrikkelijk! Al mijn gedachten gaan naar ze uit. :)

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:39

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:41

Kippevel!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:47

Zo onwerkelijk dat je kind nooit meer thuiskomt maar ook dat je niet normaal afscheid kunt nemen door de gruwelijke verminkingen, dan blijf je dromen dat ze weer door de deur komen want je zwaait ze uit en vervolgens krijg je een gesloten kist terug, afschuwlijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:48

Ik neem aan dat als je perse wilt als ouder dat je je kind nog mag zien. Maar ik snap best dat ze het heel sterk afraden

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:49

Ik vind het ongeluk uiteraard erg,
niemand verwacht zoiets en ik kan me niet inbeelden hoe de ouders zich moeten voelen,
afwachtend of hun kind nog leeft al dan niet!!!
Ik heb een jaar naschoolse kinderopvang uitgebaat voor kindjes van 6-12,
het breekt mijn hart om te weten dat de overleden kindjes niet eens een kans hebben gehad!

Maar... Ik kan er niet zo goed tegen dat opeens héél België pas in rouw schiet als zoiets in het nieuws komt.
Als dit niet in het nieuws was geweest, had niemand zich hier ook maar om bekommerd lijkt me?
Mij raakt dit dubbel zo hard omdat mijn zus jaren terug is overleden omdat een dokter van wacht
zo dronken was dat hij mijn zus een overdosis antibiotica heeft toegediend, waar zij allergisch aan was.
Toen 8 jaar geleden mijn vriendin overreden werd door een vrachtwagen, kon niemand het wat schelen :-)
Toen een jaar later een vriendin overleed aan pancreaskanker was ook dat verdriet vrij beperkt in de omgeving.

Ik vraag mij gewoon af: waarom denken mensen daar niet over na?
Waarom kunnen ze alleen maar 'rouwen' als iets in het nieuws komt, rouwen om mensen die ze niet kennen?

Bij deze uit ik mijn respect en medeleven naar ALLE mensen die ooit een kind, vriend, vriendin, echtgenoot, echtgenote, partner, eender wie verloren zijn aan eender wat.

Dit is ook een moment om na te denken over wie je nog hebt rondom je,
koester die mensen en hou onvoorwaardelijk van hen, want van vandaag op morgen kunnen ze weg zijn...

Ik heb mijn man alvast een dikke knuffel gegeven en mijn zussen nog maar eens gezegd hoe graag ik hen zie.
Ik zeg het hen niet vaak genoeg helaas :-)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:51

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:52

Mensen kunnen nu rouwen omdat ze het weten. Dit komt in het nieuws omdat het heel veel doden in een keer zijn, heel veel jonge doden. Zoals je misschien merkt wordt er overal gesproken over de 22 doden etc. terwijl iedereen vergeet dat er ook 6 volwassenen zijn overleden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:52

Neonlight schreef:
3 doden zouden er vanmorgen nog niet geïdentificeerd zijn, dat was het nieuws van 8:22 op http://www.nieuwsblad.be/.

Familie zegt iets anders...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:53

Wat een verbittering uit jou bericht chipieke :(:)

Verschrikkelijk voor jou zus en jou vriendin, dit waren echter 2 individuele gevallen.
Nu vallen er ineens 28personen tegelijk weg, waaronder 22 kinderen. 28 gezinnen die in 1 klap iemand moeten missen. Ik begrijp dat wel.

En tja, dat de personen uit jou omgeving niet in het nieuws kwamen mag je misschien alleen maar blij om zijn, of zit jij te wachten om hordes pers als je net dergelijk nieuws hebt gekregen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:00

En toch snap ik het ook wel ergens. Ik lees op facebook dat er carnavalsstoeten worden afgelast omwille van deze gebeurtenis. En dan zijn er mensen die durven zeggen dat ze dat een heel jammere beslissing vinden, omdat er duizenden kinderen zijn die er naar uitgekeken hadden en nu ook teleurgesteld worden. Die worden echt létterlijk door een hoop uitgemaakt voor walgelijke gevoelloze personen "als je zelf kinderen had zal je niet zo praten!". Nee, het is toch niet omdat ik niet alles laat vallen, niet in een hoekje ga liggen huilen om wat er gebeurd is en ik mij niet aansluit bij dertig facebookpagina's "toon je steunbetuiging", mijn status aanpas met een "kopieer deze status als je het busongeval ook vreselijk vindt!" en geen foto's lig door te linken van de verongelukte klas, dat ik daarom het niet verschrikkelijk vind wat er gebeurd is. Dat vind ik dan wel heel storend aan zo'n gebeurtenis. Het lijkt alsof je niet màg verdergaan met leven, terwijl in de school waar het ongeluk gebeurd is vandaag de lessen gewoon doorgaan onder het motto van "we mogen niet alles laten vallen, we moeten nu sterk zijn en doorgaan!"

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:01

@Vjestagirl: dat is ook mijn punt onder andere... Heel facebook wordt overladen met statussen: 'we hebben verdriet voor de 22 overleden kindjes', maar hoe zit het met de volwassenen die kinderen achterlaten, echtgenoten, vrienden en familie?

Afijn, mijn verstand zal er blijkbaar te klein voor zijn...

Ik blijf het echter een verschrikkelijk ongeval vinden...

@stef: daar gaat het mij niet om, mijn persoonlijke verdriet is persoonlijk.
Ik vind het gewoon erg dat het mensen pas wat kan schelen als het op het nieuws is geweest.

Enkele jaren terug hadden wij Kim De Gelder, hij vermoordde 2 baby's en 1 vrouw in een kinderdagverblijf in Dendermonde.
Verder heeft hij diezelfde dag een boerin uit Vrasene vermoord.

Heel de wereld was in diepe rouw voor de 2 overleden kindjes en de overleden opzichter,
maar de boerin in Vrasene had een héél eenzame begrafenis omdat ze niet zoveel mensen kende :-)

Snap je een beetje mijn punt? Zoiets uitleggen is heel moeilijk op internet
en ik hoop dus dat ik niet onrespectvol overkom, want dat is absoluut niet mijn bedoeling!!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:03

Maar hoe moeten mensen ergens om rouwen als ze het niet weten?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:05

Of zijn dit ouders die hun kinderen niet hebben kunnen zien vanwege emotie? Identificatie is namelijk wel in stappen gegaan en ze hoefden niet alle stappen te doen, dus het kind zien hoefde niet, ze mochten ten alle tijde stoppen.
De eerste stap was inderdaad "formeel indentificeren", eerst persoonlijke bezittingen, daarna foto's en als laatste stap het stoffelijk overschot. De familieleden konden er ieder moment mee stoppen.

Ik ga nu naar het werk, en zal wellicht daar wat meer horen. Mijn collega zit natuurlijk in Zwitserland en heeft wel wat anders aan zijn hoofd, maar zijn broer werkt ook op dit bedrijf.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:07

Neonlight schreef:
Of zijn dit ouders die hun kinderen niet hebben kunnen zien vanwege emotie? Identificatie is namelijk wel in stappen gegaan en ze hoefden niet alle stappen te doen, dus het kind zien hoefde niet, ze mochten ten alle tijde stoppen.
De eerste stap was inderdaad "formeel indentificeren", eerst persoonlijke bezittingen, daarna foto's en als laatste stap het stoffelijk overschot. De familieleden konden er ieder moment mee stoppen.

Ik ga nu naar het werk, en zal wellicht daar wat meer horen. Mijn collega zit natuurlijk in Zwitserland en heeft wel wat anders aan zijn hoofd, maar zijn broer werkt ook op dit bedrijf.

Nee, dit zijn kinderen die nog niet geïdentificeerd zijn. Er zijn nog 10 ouder paren die niet zeker weten of hun kind dood is of in coma ligt...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:09

@Vjestagirl: hoe kunnen mensen rouwen om mensen die ze niet kennen?
Rouwen is toch een heel persoonlijk iets, niet?

Die identificatieprocedure moet enorm intens zijn... :'(

Ik had inderdaad ook gehoord dat heel wat ouders niet weten of hun kind nog in leven is of niet,
jongens toch wat moet er door die mensen hun hoofd gaan?!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:10

Vjestagirl schreef:
Ik neem aan dat als je perse wilt als ouder dat je je kind nog mag zien. Maar ik snap best dat ze het heel sterk afraden

Dat lijkt me ook een verschrikkelijke keuze. Als ouder zal je je kind nog een laatste keer willen zien. Het is letterlijk je laatste kans. Maar als die zwaar verminkt is en dat beeld blijft voor altijd op je netvlies gebrand... ;( . Ik weet echt niet wat ik zelf zou doen.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:12

Enorm erg wat er is gebeurd! Wij zijn een paar weken ook met school, met de bus naar Oostenrijk gegaan, ook op skivakantie. Wij hadden het bijna ook kunnen zijn..