Wanneer gaan wij (Nederlanders) eens tegen de overheid in?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:02

Limanade schreef:
Ik snap heus wel dat je een hoge buitenlandse gast niet in een hostelletje gooit..
Maar een hotelovernachting van 300 euro omdat je de volgende ochtend een tv opname hebt vind ik echt te ver gaan.. en dat is wat er nu wel gebeurt
Net zoals dat ik heus wel snap dar je met die hoge piefjes niet een albert heijn binnen wandeld
Maar als er een vergadering is of je moet overwerken kan je best wel een maaltijd nuttigen van een eurootje of 10

300 Euro is zo bijzonder helemaal niet, daar heb je een gewone kamer voor. Maar wat er zo fijn is aan het Okura is dat je in een paar uur tijd je overhemd en onderbroek kunt laten wassen zodat je die de volgende dag weer schoon aan kunt.
Het is echt belachelijk om van die mensen te verwachten dat ze een maaltijd gaan nuttigen van een eurootje of 10 :n.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 18:02

Die lamp van 1500 euro of wat het ook was zit me nog nieteens dwars maar wel al die overbodig dure bonnetjes. Prima om een bespreking in een luxer hotel/restaurant te doen maar privé hoeft dat niet altijd vind ik. Neem aan dat ze voor besprekingen sowieso wel een aparte ruimte gebruiken. Een kantoor van 45000 euro..een kantoor van 15000 doet het ook meer dan prima hoor. Het gaat wel om ONS geld, gebruik het dan ook voor het volk en niet voor eigen gebruik. Woonruimte kun je prima zelf schoon houden. Geen tijd voor? Betaal je het maar uit eigen zak. En zo voorbeelden zat.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:04

Squawk schreef:
Die lamp van 1500 euro of wat het ook was zit me nog nieteens dwars maar wel al die overbodig dure bonnetjes. Prima om een bespreking in een luxer hotel/restaurant te doen maar privé hoeft dat niet altijd vind ik. Neem aan dat ze voor besprekingen sowieso wel een aparte ruimte gebruiken. Een kantoor van 45000 euro..een kantoor van 15000 doet het ook meer dan prima hoor. Het gaat wel om ONS geld, gebruik het dan ook voor het volk en niet voor eigen gebruik. Woonruimte kun je prima zelf schoon houden. Geen tijd voor? Betaal je het maar uit eigen zak. En zo voorbeelden zat.

precies, wij moeten dat toch ook uit eigen zak betalen!!????

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:05

Adamootje schreef:
Ik wou dat ik mijn onkosten ook kon declareren bij mijn baas. :') Betaal ik daar belasting voor? Voor de nieuwe inrichting van een keuken en voor een hamburger bij de burger king? Come on... :+ Ze zijn niet al te zuinig op de centen.

Als jij zo'n 100-120 uur voor je baas werkt per week, nauwelijks thuis bent en voor je werk verplicht moest verhuizen of tijdelijk ergens anders moet wonen dan weet ik zeker dat je dit allemaal vergoed krijgt :j

En wat willen we nou, koopt Mark een hamburgertje ipv een duur diner en dan is het nog niet goed want dan is het weer te weinig om te declareren :+

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 18:05

Of minister die zich door een vliegtuig die vanuit Rotterdam naar Groningen laat vliegen (naar huis) terwijl hij een auto met chauffeur ter beschikking heeft en dan beweren dat het niets extra's kost, daaag. Vliegtuig moest een extra landing maken voor de minister, no way dat daar geen kosten aan verbonden zijn.

En het feit dat er toegegeven wordt dat dhr. Bleker fout zat met z'n hotelkeuze zegt meer dan genoeg.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:05

Lovely schreef:
Limanade schreef:
Ik snap heus wel dat je een hoge buitenlandse gast niet in een hostelletje gooit..
Maar een hotelovernachting van 300 euro omdat je de volgende ochtend een tv opname hebt vind ik echt te ver gaan.. en dat is wat er nu wel gebeurt
Net zoals dat ik heus wel snap dar je met die hoge piefjes niet een albert heijn binnen wandeld
Maar als er een vergadering is of je moet overwerken kan je best wel een maaltijd nuttigen van een eurootje of 10

300 Euro is zo bijzonder helemaal niet, daar heb je een gewone kamer voor. Maar wat er zo fijn is aan het Okura is dat je in een paar uur tijd je overhemd en onderbroek kunt laten wassen zodat je die de volgende dag weer schoon aan kunt.
Het is echt belachelijk om van die mensen te verwachten dat ze een maaltijd gaan nuttigen van een eurootje of 10 :n.

Waarom is dat belachelijk dan?
Ik moest het met overwerken met 6 euro maaltijdvergoeding doen.. En als ik dat jan, kan zo'n minister dat ook vast wel met een tientje

En hoezo DIE mensen? Zijn die zo anders dan een gewone burger dan?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:06

Zoals ik het las vond Bleker zelf de hotelkeuze nogal overdreven. Denk maar niet dat de beste man dat zelf regelt hoor.

Ik vind Mark Rutte absoluut anders dan een gewone burger :j Niet beter, maar vaak wel belangrijker

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 18:07

Nuage schreef:
Ik denk ook dat het beeld niet helemaal realistisch is idd.

Zelf heb ik veel meer moeite met de kosten die hogere ambtenaren declareren. Onze ministers en MP vind ik nou juist de personen van wie ik het wél kan hebben. Maar al die wethouders en secretaris-generalen en noem ze allemaal maar op.. die kosten ook een bak geld. Ik heb ervoor gewerkt, dus ik weet het zeker. Daar kan het allemaal echt een tandje terug naar mijn mening. En dan heb ik het nog niet eens over het koningshuis.

Ik vind ook dat er teveel geld wordt uitgegeven door de overheid en dat we worden uitgeknepen. Maar dat probleem zit niet in de keuze van hotels of restaurants van de MP en zijn regering naar mijn mening. Ik had het vele malen duurder verwacht namelijk.

Gebeurd in iedere laag van de bestuursorganen, klopt :j laatst was het nog in het nieuws van gemeentelijke bestuurders e.d. koningshuis is net zo'n verhaal..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:08

Geen tijd voor omdat je voor het volk aan het werk bent... Als al die ministers nu eens mooi dagen van 9 tot 5 gingen maken. Gewoon een 40 urige werkweek, niet als iedereen. Dan kunnen we ze minder betalen, kunnen ze mooi zelf naar huis toe rijden (auto met chaufeur kan eruit), hoeven ze ook niet meer zo vaak in hotels te eten en in restaurants te slapen.

Moeten we alleen wel genoegen nemen met het feit dat het allemaal íets langzamer gaat voortaan...

Caroline1985

Re: Wanneer gaan wij (Nederlanders) eens tegen de overheid in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:10

NOG langzamer?

Maar goed dit is een eindeloze discussie :evaw:

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:11

Het is niet zozeer dát ze zakelijke dingen declareren... Het gaat om de manier waarop.
De belastingdienst geeft torenhoge boetes weg als je het in je hoofd haalt om werkkleding te declareren en ze hebben staan controleren of mensen niet stiekem met hun lease-auto naar het pretpark gingen.
Ze verzinnen regels dat je maximaal 1.4% onbelast mag vergoeden als werkkostenregeling, maar de ministers komen er ruim bovenuit met al die etentjes, hotelovernachtingen, waarom geldt die regel voor hun dan niet?

En dan zie je dat ministers náást hun auto met chauffeur ook nog vrolijk voor 10.000 euro per keer in een privévliegtuig naar Brussel vliegen.
En dat er Lowlandskaartjes?? gedeclareerd worden door ambtenaren?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:15

Caroline1985 schreef:
NOG langzamer?

Maar goed dit is een eindeloze discussie :evaw:

Ja, nog langzamer. Ze maken nu gigantische werkweken omdat er gigantische bergen werk liggen. Maar ach, het maakt toch niet uit als het allemaal wat langzamer gaat, dan hoeft er veel minder gedeclareerd te worden.

Kool en de geit?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:20

Nuage schreef:
Adamootje schreef:
Ik wou dat ik mijn onkosten ook kon declareren bij mijn baas. :') Betaal ik daar belasting voor? Voor de nieuwe inrichting van een keuken en voor een hamburger bij de burger king? Come on... :+ Ze zijn niet al te zuinig op de centen.

Als jij zo'n 100-120 uur voor je baas werkt per week, nauwelijks thuis bent en voor je werk verplicht moest verhuizen of tijdelijk ergens anders moet wonen dan weet ik zeker dat je dit allemaal vergoed krijgt :j

En wat willen we nou, koopt Mark een hamburgertje ipv een duur diner en dan is het nog niet goed want dan is het weer te weinig om te declareren :+

Ja, laten we het er op houden dat het declareren van privédingen (zoals die keuken) héél normaal is als parlementslid zijnde.... :+

Het is niet erg als ze dingen declareren zoals bijv. eten wanneer ze aan het werk zijn. Maar Let's get real, een minivlucht naar Groningen vind ik niet noodzakelijk. Je kunt ook te ver gaan.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:24

:evaw:

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 18:29

Even kort bericht per tel. Het vorige kabinet lukte het met één derde van dit bedrag..lijkt me een stuk volkvriendelijker.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:29

Nuage schreef:
Zoals ik het las vond Bleker zelf de hotelkeuze nogal overdreven. Denk maar niet dat de beste man dat zelf regelt hoor.

Ik vind Mark Rutte absoluut anders dan een gewone burger :j Niet beter, maar vaak wel belangrijker

Ja, volgens mij hebben veel mensen het idee dat bleeker zelf handenwrijvend het ocura of hilton belt omdat hij geen zin heeft om op dagjeweg.nl te kijken.

Ik zag 6 euro staan als maaltijdvergoeding voor overwerken, daar kan je prima een pizza of patatje met snack van kopen als je incidenteel overwerkt. Als je echter zo vaak buiten de deur eet als onze bewindslieden lijkt het me niet zo verstandig en gezond.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:39

Vjestagirl schreef:
IMJ schreef:
Nu heb je het over een hotel IN Brussel. Heb je er al net buiten gekeken?

En wat vind je dan van mijn voorbeeld van mijn patient? Ik vind het schrijnend nl!

Citaat:
Ik heb laatst gezocht naar een hotelletje bij Brussel (dus niet eens erin)
;). Dit was BIJ Brussel.

Ik vind je patient onverstandig. Als hij ziek wordt moet hij toch de medicatie gaan betalen, dan kan hij beter nu een bloedonderzoek laten doen.

Eigen risico is een bedrag waarvan je weet dat het kan gebeuren dat je het uit moet gaan geven. Dat zou je dus apart kunnen zetten/voor kunnen sparen. Kun je het zelf niet betalen, misschien kun je dan familie om hulp vragen, of (als je daar lid van bent) de kerk. Zo ging het jaren en jaren voordat we een centraal zorgstelsel kregen, waarom zou dat nu niet meer werken?

Ik vind het idd zielig voor deze man, maar het is een individu. Je kunt geen wetten maken op individuen, dat werkt niet.

Het probleem is dat je zonder bloedonderzoek geen medicatie geeft. Deze man zal dus eerst wat moeten overkomen voordat hij iets krijgt. Bijvoorbeeld een infarct. En dat kost iedereen geld, zeker als het maar genoeg gebeurt!
Heb je wel is van een achterstandswijk gehoord? Daar zijn dit geen individuen, daar gebeuren dit soort dingen geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:55

Nicolletje schreef:
Het is niet zozeer dát ze zakelijke dingen declareren... Het gaat om de manier waarop.
De belastingdienst geeft torenhoge boetes weg als je het in je hoofd haalt om werkkleding te declareren en ze hebben staan controleren of mensen niet stiekem met hun lease-auto naar het pretpark gingen.
Ze verzinnen regels dat je maximaal 1.4% onbelast mag vergoeden als werkkostenregeling, maar de ministers komen er ruim bovenuit met al die etentjes, hotelovernachtingen, waarom geldt die regel voor hun dan niet?

De werkkostenregeling en dus je structuur inrichten voor werknemers is heel erg anders dan kosten declareren.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:58

Squawk schreef:
Even kort bericht per tel. Het vorige kabinet lukte het met één derde van dit bedrag..lijkt me een stuk volkvriendelijker.

Mee eens..zeker in tijden van recessie én in tijden van grote bezuinigingen op álles waar op bezuinigd moet en kán worden.
Iedereen levert in, de een wat meer dan de ander. En dat is ook noodzakelijk, anders zijn we straks het 2e Griekenland. Maar op het moment dat je van het volk vraagt de broekriem heel strak aan te trekken, doe dat dan zelf als regering ook. Zo krijg je de juiste spirit erin en wil iedereen zich heel graag inzetten om met z'n allen de schouders eronder te zetten om NL uit het begrotingstekort te halen.

Het gaat er om dat we het sámen doen, met zijn allen...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 02:11

Lovely schreef:
Nicolletje schreef:

De werkkostenregeling en dus je structuur inrichten voor werknemers is heel erg anders dan kosten declareren.

http://sites.google.com/site/werkkosten ... trekkingen

http://www.belastingtips.nl/zakelijk/we ... ergoeding/

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:35

laetitia schreef:
Squawk schreef:

Mee eens..zeker in tijden van recessie én in tijden van grote bezuinigingen op álles waar op bezuinigd moet en kán worden.
Iedereen levert in, de een wat meer dan de ander. En dat is ook noodzakelijk, anders zijn we straks het 2e Griekenland. Maar op het moment dat je van het volk vraagt de broekriem heel strak aan te trekken, doe dat dan zelf als regering ook. Zo krijg je de juiste spirit erin en wil iedereen zich heel graag inzetten om met z'n allen de schouders eronder te zetten om NL uit het begrotingstekort te halen.

Het gaat er om dat we het sámen doen, met zijn allen...

Eens.

Ik las nog ergens dat we maar moeten tolereren dat bewindslieden baden in luxe omdat ze heel erg belangrijk zijn (toch lukt het ons om ze zo om de 4 jaar, tegenwoordig eerder 1-2, om te wisselen, indachtig de aloude wijsheid, niemand is onmisbaar...) en omdat ze heel veel voor ons, het volk, zouden doen.

Ten eerste, wat die bewindslieden doen, levert óók die bewindslieden enorm veel op, tijdens en vaak na hun regeerperiode. We hebben in Nederland nog steeds geen inzicht in wie en wat de politici en politieke partijen nou sponsort. Das jammer, zou een hoop helderheid verschaffen. Dat er koehandel wordt gedaan, jij stemt voor deze gunstige wet voor ons, dan krijg jij een lucratief erebaantje later, mag duidelijk zijn.

Ten tweede: álle werkende Nederlanders werken potverdorie voor ons allemaal! Hallo, we betalen allemaal in meer of mindere mate mee aan de staat.
Wij Nederlanders dragen allemaal bij aan de staat, gewoon door dingen te kopen, onze ziektekostenverzekeringen te betalen, door voor pensioenen te sparen enz, enz, enz.... Zelfs rokers leveren als groep een belangrijke bijdrage aan de staatskas.

Voor mij is een vuilnisman echt niet belangrijker dan een staatsman.
Sterker, een land als Belgie kon het een jaar zonder regering. Probeer het eens een jaar zonder vuilnisophalers, zou ik zeggen. ;)

Dat hotels geld kosten, en een bedrijfslunch geld kost, is daarbij niet echt het probleem lijkt me. Wel de 'bijzondere' uitgaven. En moet een werkkamer echt voor 45.000 euro worden opgetuigd?

Dit probleem speelt overigens in de hele (semi)overheidssector hoor. Maar ik snap de notie niet zo goed, dat 'dit soort mensen' zich allemaal rechten zou mogen toeeigenenen, betaald van belastinggeld.

Het geld dat wij aan Griekenland betaald hebben, is overigens rechtsstreeks opgeteld bij de staatsschuld. Het preciese bedrag is erg lastig uit internetmedia op te maken, maar het gaat om een bedrag van tegen de 4-5 miljard. Dus trek die broeksriem nog maar wat aan.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:45

Ja walgelijk dit en het wordt steeds slechter en slechter, althans datz ijn de prognoses..en wij met zn allen keihard aan het werk om ons hoofd boven water te houden..
Wat me eigenlijk nog het meest dwarszit van alles, is dat men heel hard aan het zeuren etc is, maar wie heeft destijds voor dat kabinet gekozen, wie heeft op een bepaalde partij gestemt die dat kabinet vormt?? Men heeft het zelf veroorzaakt, dat daar deze gevolgen aan vastzitten, konden we zo ongeveer wel raden van te voren.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:54

Waarom kan mijn man wel een prima maaltijd scoren op het werk voor 5 euro? Toen ik dit van de week in het nieuws las vond ik het ronduit misselijkmakend.
Laat die lui maar eens een week in een gezin rondbrengen dat alle eindjes aan elkaar moet knopen, ieder dubbeltje 10 keer om moet draaien. Dat moet sparen voor een wasmachine terwijl de andere het al even begeven heeft... misschien dat ze dan eens in een iets anders perspectief gaan kijken naar de 'armere' van de samenleving.
Prima dat er bezuinigt moet worden,... maar dit is een beetje meten met 2 maten???

Ze zeggen steeds dat de crisis komt omdat mensen meer uitgegeven hebben dan er binnen komt,...
Uhm,... ik kan er me iets bij voorstellen als ik die declaraties zie :')

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:06

Nou ja, ik snap ook wel dat je niet bij van der valk gaat slapen en dat je geen hamburger haalt. Maar dan nog is er een middenweg en zijn er andere onnodige declaraties. Ik vind wel dat daar eens kritisch naar gekeken moet worden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:13

Is er nou iemand hier die echt denkt dat de ministers hun eigen hotels en restaurants uitzoeken? Of dat ze zelf naar IKEA gaan? Of zelf die schoonmaakster inhuren?