Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Nou die zijn er dus niet! de tuinders konden geen jongeren krijgen in de vakantie die wilde werken.Het fruit rotte van de bomen af omdat hij niemand kon krijgen die ze wilde plukken.En asperge's steken doen jongeren al helemaal niet,nee daar krijg je pijn van in je rug,en véél te vroeg beginnen, was het antwoord van een jongere.Hij is blij dat de Polen nu hier komen werken!
papagroom schreef:en het zijn niet alleen Polen hoor....het barst ook van de Roemenen Tscheggen Letten etc
Arabesk schreef:Als ik als tuinder kon kiezen
A. Een Pool die van aanpakken weet
B. Een Nederlander die werkeloos is en toch wel z'n centen vangt of ie nou 100 of 200 asperges steekt
C. Een Nederlandse scholier die niks gewend is en bij de eerste blaar op z'n handjes omvalt
Tja, hmmmmmmmmmm lastige keuze...
Arabesk schreef:Als ik als tuinder kon kiezen
A. Een Pool die van aanpakken weet
B. Een Nederlander die werkeloos is en toch wel z'n centen vangt of ie nou 100 of 200 asperges steekt
C. Een Nederlandse scholier die niks gewend is en bij de eerste blaar op z'n handjes omvalt
Tja, hmmmmmmmmmm lastige keuze...
sarabande schreef:Miracle_ schreef:Er zijn ook echt wel Nederlanders/scholieren die wel kunnen doorwerken. Beetje kort door de bocht dit.
Voor dat geld??? Als dat zo was zouden er helemaal geen Poolse arbeiders zijn
Arabesk schreef:Ik zie het ook aan de schoonmaaksters op het werk; de Nederlandse proberen ander werk te zoeken, wat vaak ook nog wel lukt omdat ze goed Nederlands spreken natuurlijk. De buitenlandse zijn veroordeelt tot het schoonmaakwerk, omdat ze door taalproblemen lastig iets anders kunnen gaan doen.
Arabesk schreef:Ik zie het ook aan de schoonmaaksters op het werk; de Nederlandse proberen ander werk te zoeken, wat vaak ook nog wel lukt omdat ze goed Nederlands spreken natuurlijk. De buitenlandse zijn veroordeelt tot het schoonmaakwerk, omdat ze door taalproblemen lastig iets anders kunnen gaan doen.
Miracle_ schreef:Als die er allemaal niet waren, werd het werk heus wel gedaan.
Evelli schreef:En hier bellen de buitenlandse op kosten van de bedrijven waar ze schoonmakenwij hadden sinds de buitenlandse schoonmaakster ineens een 8x zo hoge telefoonrekening
allemaal telefoonnummers in Afrika
Tot we eens een tijdje op tijden gingen werken dat er schoongemaakt werd. Toen werd het ineens veel midner (ook nadat we haar 5 kee betrapt hadden) Schoonmaken deed ze ook amper
lagen in mei nog steeds pepernoten op de grond
De nederlandse schoonmaaksters doen hier veel beter en grondiger hun werkwe zijn dus ook blij dat we die weer terug hebben.
Miracle_ schreef:Nee, maar als die buitenlanders er niet waren, dan hadden de werkgevers vanzelf de voorwaarden een stuk bij moeten draaien, en dan was het ook stukken redeleijker geweest voor arbeiders. En dus waren de NL's uiteindelijk echt wel gaan werken. Maar da's mijn mening.
sarabande schreef:Miracle_ schreef:Nee, maar als die buitenlanders er niet waren, dan hadden de werkgevers vanzelf de voorwaarden een stuk bij moeten draaien, en dan was het ook stukken redeleijker geweest voor arbeiders. En dus waren de NL's uiteindelijk echt wel gaan werken. Maar da's mijn mening.
Als de buitenlanders er niet waren geweest????? er zijn altijd buitenlanders geweest en Nederlanders werken ook in het buitenland, we leven van het buitenland. Je zit bij een computer het is 2012.........
sarabande schreef:Evelli schreef:En hier bellen de buitenlandse op kosten van de bedrijven waar ze schoonmakenwij hadden sinds de buitenlandse schoonmaakster ineens een 8x zo hoge telefoonrekening
allemaal telefoonnummers in Afrika
Tot we eens een tijdje op tijden gingen werken dat er schoongemaakt werd. Toen werd het ineens veel midner (ook nadat we haar 5 kee betrapt hadden) Schoonmaken deed ze ook amper
lagen in mei nog steeds pepernoten op de grond
De nederlandse schoonmaaksters doen hier veel beter en grondiger hun werkwe zijn dus ook blij dat we die weer terug hebben.
En die schrijven vast net zo goed Nederlands als jij doet![]()
![]()
![]()
Dit soort verhaaltjes zijn zo makkelijk te verzinnen en zeggen niets over het onderwerp.
Dat is dat er weer een hetze gevoerd wordt tegen een bevolkingsgroep en wij als Nederlanders door het buitenland weggezet worden als een intolerant volk.
En dat met name door meningen als die van jou op alles dat geen Nederlander is.
geerke schreef:volgens mij hebben er best wel mensen last van Polen,en waarom zou die overlast niet gemeld mogen worden?
Stel dat een poolse familie hun kind zouden mishandelen....dan mag dat toch ook gemeld worden?
Ik zou het alleen anders stellen....maakt niet uit,pools,turks,chinees of nederlander...bij overlast melden.
Het probleem is alleen dat er vaak niets met de melding wordt gedaan.