Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:51

Quote:Er zijn zomers zat jongeren die best in de kassen willen werken en asperges willen steken. Alleen krijgen ze die kans niet meer omdat er inmiddels goedkopere krachten elders vandaan worden gebruikt.

Nou die zijn er dus niet! de tuinders konden geen jongeren krijgen in de vakantie die wilde werken.Het fruit rotte van de bomen af omdat hij niemand kon krijgen die ze wilde plukken.En asperge's steken doen jongeren al helemaal niet,nee daar krijg je pijn van in je rug,en véél te vroeg beginnen, was het antwoord van een jongere.Hij is blij dat de Polen nu hier komen werken!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:53

gohya schreef:
Nou die zijn er dus niet! de tuinders konden geen jongeren krijgen in de vakantie die wilde werken.Het fruit rotte van de bomen af omdat hij niemand kon krijgen die ze wilde plukken.En asperge's steken doen jongeren al helemaal niet,nee daar krijg je pijn van in je rug,en véél te vroeg beginnen, was het antwoord van een jongere.Hij is blij dat de Polen nu hier komen werken!

Nog niet te spreken van de werklozen die gedwongen worden en een ramp betekenen voor de tuinders

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:54

en het zijn niet alleen Polen hoor....het barst ook van de Roemenen Tscheggen Letten etc

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:56

Die klaagsite is absurd. Klagen moet kunnen en ik ken de overlast die sommige mensen met zich meebrengen. Maar ik vind dat het een zaak is voor de politie en niet voor een politieke partij

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:56

papagroom schreef:
en het zijn niet alleen Polen hoor....het barst ook van de Roemenen Tscheggen Letten etc

Ja logisch toch? er zal toch iemand het 'vieze'/zware werk moeten doen?

Miracle_

Re: Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:57

Als die er allemaal niet waren, werd het werk heus wel gedaan.

Arabesk

Als ik als tuinder kon kiezen

A. Een Pool die van aanpakken weet
B. Een Nederlander die werkeloos is en toch wel z'n centen vangt of ie nou 100 of 200 asperges steekt
C. Een Nederlandse scholier die niks gewend is en bij de eerste blaar op z'n handjes omvalt

Tja, hmmmmmmmmmm lastige keuze...

Keet

papagroom schreef:

Daar is het meldpunt ook voor bedoeld :) niet alleen voor/tegen Polen :)

Bij ons in de omgeving zijn wél jongeren die die baantjes willen uitvoeren :) maar niet meer aan de bak komen omdat er goedkopere krachten uit het buitenland worden gebruikt.
Zo krijgen de jongeren helemaal geen werkervaring meer.

Ach, van mij mogen ze alle mensen die wel kunnen werken (maar dit niet doen) en een uitkering krijgen gewoon zulke baantjes laten doen hoor. Niet goed genoeg? Dan krijg je ook geen uitkering meer. Werken voor geld :) Daar hou ik van :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:58

Arabesk schreef:

B. Een Nederlander die werkeloos is en toch wel z'n centen vangt of ie nou 100 of 200 asperges steekt
C. Een Nederlandse scholier die niks gewend is en bij de eerste blaar op z'n handjes omvalt

B: niet werken = geen centen. Gewoon veel harder aanpakken die handel. Desnoods vul je het lage salaris aan met een kleine uitkering.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:59

Arabesk schreef:

Er zijn ook echt wel Nederlanders/scholieren die wel kunnen doorwerken. Beetje kort door de bocht dit.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 13:00

Miracle_ schreef:
Er zijn ook echt wel Nederlanders/scholieren die wel kunnen doorwerken. Beetje kort door de bocht dit.

Voor dat geld??? Als dat zo was zouden er helemaal geen Poolse arbeiders zijn

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:00

Miracle_ schreef:

Geloof je dat nou echt? nou niet door de jeugdigen hoor.
En ook niet door de oudere nederlanders.
In de jaren 70 hebben ze al de Spanjaarden moeten halen om hier het vuile werk te doen.Omdat niemand het wilde doen hier.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:02

sarabande schreef:
Miracle_ schreef:

Voor dat geld??? Als dat zo was zouden er helemaal geen Poolse arbeiders zijn

Als die er niet waren, dan hadden ze wel gemoeten :D

Maar aangezien die Polen alles voor een onbeschofte lage loon doen, komen de Nederlanders er echt niet meer tussen. En nee, ik zou me ook niet onder laten betalen, en al helemaal niet voor een rotbaan.
Vroeger werd dit alles ook door NL's gedaan toen de Polen er niet waren. Ik heb zelf ook nog bij een tuiniersbedrijf gewerkt. Toen kon dat nog.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:05

Volgens mij zijn er weinig nederlanders die dit werk willen doen, daarom wordt het ook opgevuld door buitenlanders. In Nederland is altijd veel arbeidsmigratie geweest inderdaad

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:06

Ik zie het ook aan de schoonmaaksters op het werk; de Nederlandse proberen ander werk te zoeken, wat vaak ook nog wel lukt omdat ze goed Nederlands spreken natuurlijk. De buitenlandse zijn veroordeelt tot het schoonmaakwerk, omdat ze door taalproblemen lastig iets anders kunnen gaan doen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:09

Arabesk schreef:
Ik zie het ook aan de schoonmaaksters op het werk; de Nederlandse proberen ander werk te zoeken, wat vaak ook nog wel lukt omdat ze goed Nederlands spreken natuurlijk. De buitenlandse zijn veroordeelt tot het schoonmaakwerk, omdat ze door taalproblemen lastig iets anders kunnen gaan doen.

Tsja, kan ze daar geen ongelijk in geven. Ik zou ook niemand in mijn bedrijf willen die de taal niet spreekt. Als je hier wil werken, dan moet je ook de taal willen en kunnen spreken wat mij betreft.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:09

Arabesk schreef:

En hier bellen de buitenlandse op kosten van de bedrijven waar ze schoonmaken :x wij hadden sinds de buitenlandse schoonmaakster ineens een 8x zo hoge telefoonrekening :x allemaal telefoonnummers in Afrika :x Tot we eens een tijdje op tijden gingen werken dat er schoongemaakt werd. Toen werd het ineens veel minder (ook nadat we haar 5 keer betrapt hadden) Schoonmaken deed ze ook amper :n lagen in mei nog steeds pepernoten op de grond :x
De nederlandse schoonmaaksters doen hier veel beter en grondiger hun werk :) we zijn dus ook blij dat we die weer terug hebben.
Laatst bijgewerkt door Keet op 15-02-12 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:12

Mijn vader heeft 2 jaar lang gezocht naar iemand. En nee, geen onder het minimum betaalde flutbaan. Gewoon een diploma houtbewerking, met normale lonen in de sector, normale arbeidstijden en normale vakantiedagen. Maar ja, het is nu eenmaal een feit dat het hard werk is en dat je niet evenveel verdient als iemand met een bachelor of master. Dat is vroeger zo geweest en nu nog altijd. Maar daar is de gemiddelde sollicitant het blijkbaar niet mee eens.

Uiteindelijk een jongere aan het werk gezet onder het motto de jeugd een kans geven. Hij is welgeteld 1, misschien 2 dagen komen werken. Dan was het "mijn rijbewijs is afgepakt" "de bus gemist" "ik ben ziek"...altijd wel iets. De Pool daarentegen, die het thuis véél en véél zwaarder had, kwam wel door weer en wind naar het werk. Dan weet je wel als werkgever wat je moet kiezen en als je al zo lang zoekt en al die autochtonen die zo hard roepen dat ze wel willen werken zonder te mekkeren over het zware werk of te lonen komen maar niet op de sollicitaties opdagen. De geschiedenis herhaalt zich gewoon. Vroeger kwamen buitenlanders ook in de koolmijnen het vuile werk opknappen dat niet door autochtonen gedaan wilde worden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:13

Miracle_ schreef:

Hoe dan?
Als er dezelfde lonen worden betaald voor dezelfde arbeidsvoorwaarden als nu voor de Oost-Europeanen, dan willen Nederlanders dat over het algemeen echt niet doen.
Als de werkdruk omlaag gaat en de lonen omhoog, dan kun je wel Nederlandse werknemers vinden, maar dan lukt het echt niet meer om tegen de huidige bodemprijzen je product aan te bieden, met als gevolg dat niet alleen de arbeid maar gewoon het volledige product uit het buitenland wordt geïmporteerd. Geen Polen in de bloembollen dan, maar bloembollen uit Polen (of Afrika)

Als dat op grote schaal gebeurt in de tuinbouwsector, dan hebben we toch echt wel een probleem met zijn allen. Dan zijn er geen kassen, boomgaarden, akkers en bollenvelden meer om werklozen heen te sturen. Dan zijn we bovendien ook een van onze grootste en bekendste exportsectoren kwijt.
Echt goed voor "onze eigen" economie in deze tijd. 8)7

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:14

Nee, maar als die buitenlanders er niet waren, dan hadden de werkgevers vanzelf de voorwaarden een stuk bij moeten draaien, en dan was het ook stukken redeleijker geweest voor arbeiders. En dus waren de NL's uiteindelijk echt wel gaan werken. Maar da's mijn mening. :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 13:14

Evelli schreef:
En hier bellen de buitenlandse op kosten van de bedrijven waar ze schoonmaken :x wij hadden sinds de buitenlandse schoonmaakster ineens een 8x zo hoge telefoonrekening :x allemaal telefoonnummers in Afrika :x Tot we eens een tijdje op tijden gingen werken dat er schoongemaakt werd. Toen werd het ineens veel midner (ook nadat we haar 5 kee betrapt hadden) Schoonmaken deed ze ook amper :n lagen in mei nog steeds pepernoten op de grond :x
De nederlandse schoonmaaksters doen hier veel beter en grondiger hun werk :) we zijn dus ook blij dat we die weer terug hebben.

En die schrijven vast net zo goed Nederlands als jij doet :x :x :x

Dit soort verhaaltjes zijn zo makkelijk te verzinnen en zeggen niets over het onderwerp.
Dat is dat er weer een hetze gevoerd wordt tegen een bevolkingsgroep en wij als Nederlanders door het buitenland weggezet worden als een intolerant volk.
En dat met name door meningen als die van jou op alles dat geen Nederlander is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 13:16

Miracle_ schreef:
Nee, maar als die buitenlanders er niet waren, dan hadden de werkgevers vanzelf de voorwaarden een stuk bij moeten draaien, en dan was het ook stukken redeleijker geweest voor arbeiders. En dus waren de NL's uiteindelijk echt wel gaan werken. Maar da's mijn mening. :)

Als de buitenlanders er niet waren geweest????? er zijn altijd buitenlanders geweest en Nederlanders werken ook in het buitenland, we leven van het buitenland. Je zit bij een computer het is 2012.........

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:18

sarabande schreef:
Miracle_ schreef:

Als de buitenlanders er niet waren geweest????? er zijn altijd buitenlanders geweest en Nederlanders werken ook in het buitenland, we leven van het buitenland. Je zit bij een computer het is 2012.........

Als die niet in NL waren geweest. En ja ik weet dat die er altijd zijn geweest, ik zeg toch ook ALS.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:20

sarabande schreef:
Evelli schreef:
En hier bellen de buitenlandse op kosten van de bedrijven waar ze schoonmaken :x wij hadden sinds de buitenlandse schoonmaakster ineens een 8x zo hoge telefoonrekening :x allemaal telefoonnummers in Afrika :x Tot we eens een tijdje op tijden gingen werken dat er schoongemaakt werd. Toen werd het ineens veel midner (ook nadat we haar 5 kee betrapt hadden) Schoonmaken deed ze ook amper :n lagen in mei nog steeds pepernoten op de grond :x

En die schrijven vast net zo goed Nederlands als jij doet :x :x :x

Dit soort verhaaltjes zijn zo makkelijk te verzinnen en zeggen niets over het onderwerp.
Dat is dat er weer een hetze gevoerd wordt tegen een bevolkingsgroep en wij als Nederlanders door het buitenland weggezet worden als een intolerant volk.
En dat met name door meningen als die van jou op alles dat geen Nederlander is.

Ik heb geen problemen met buitenlanders die netjes werken, belasting betalen, wegenbelasting betalen, hun boetes netjes betalen, en alle andere dingen die wij als inwoners van dit land ook moeten :)
Maar er zijn er heel erg veel die dat allemaal niet doen en het dus verpesten voor de rest.

Daarnaast hoef ik dit soort verhaaltjes niet te verzinnen aangezien ze gewoon gebeurd zijn, heb de telefoonrekeningen hier naast me liggen.
En dat ik een typgebrek heb is al langer bekend, dus die belediging kan je gewoon achterwege laten uiteraard :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:24

geerke schreef:
volgens mij hebben er best wel mensen last van Polen,en waarom zou die overlast niet gemeld mogen worden?
Stel dat een poolse familie hun kind zouden mishandelen....dan mag dat toch ook gemeld worden?

Ik zou het alleen anders stellen....maakt niet uit,pools,turks,chinees of nederlander...bij overlast melden.
Het probleem is alleen dat er vaak niets met de melding wordt gedaan.

Je mag best klagen over de dingen die iemand doet, maar je mag iemand niet aangeven omdat hij Pools is. Als je dat wel wilt doen dan overtreed alvast een belangrijke wet.

Deze discussie is al vaker op bokt gevoerd en de mensen die moeten concurreren met oost europese werknemers kunnen ook zelf actief iets aan hun positie doen.