Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:joyce2 schreef:Ik zuig dat verhaal niet uit mijn duim hoor... Tijdens de ceremonie na het huwelijk werd letterlijk gezegd dat Eva is geschapen uit de rib van Adam, omdat hij volmaakt was en daarom de vrouw moet gehoorzamen aan de man. Er werd haar dus letterlijk gezegd dat ze haar man moest gehoorzamen en moest volgen in alles wat hij deed, omdat het god het zo wil. Tsja sorry, dan gaan mijn haren overeind staan... Maar goed, dat zal wel per "tak" van het geloof verschillen...
Over het borstvoeding geven, dat zal ongetwijfeld niet in de bijbel staan, maar blijkbaar was dat in haar kerkgemeenschap wel heel belangrijk. Het zal er wel mee te maken hebben dat ze vroeger ook niet de fles konden geven en dat ze alles zoveel mogelijk willen doen zoals in de tijd van de bijbel. Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom ze geen condooms wou gebruiken.
Die "vriend" van mij (haar man dus) is niet altijd een hufter geweest, wel vaak bot en altijd verwend door zijn moeder! Maar doordat zijn vrouw alles maar pikt omdat ze "hem moet gehoorzamen en een goede vrouw moet zijn" loopt dat dus uit de hand. Sneu vind ik dat!
Ik zeg ook niet dat je het verhaal uit je duim zuigt, maar dat de situatie die jij beschrijft niet veel met het geloof te maken heeft. Dingen die jij beschrijft staan niet zo in de Bijbel, maar zijn zo door mensen verzonnen.
En 'de tijd van de Bijbel' bestaat niet. De Bijbel is zo actueel als maar zijn kan, en is geschreven zodat hij op elke tijd van toepassing is. Tijden veranderen namelijk, dat weet God ook, en daarom is de Bijbel zo geschreven dat hij altijd actueel is.
Citaat:Citaat:Hoe extreem ben jij? In hoeverre geloof jij blind de Bijbel, en in hoeverre sta je open voor evolutietheorien (Darwin bijv.) Als de wetenschap je de bewijzen voorlegt, hoe strak ben jij in het ontkennen van deze bewijzen?
Hoezo word de THEORIE dan als feit gezien? Genoeg wetenschappers die dat niet als feit zien en er niet in geloven....
I know dat t off topic is, maar wilde dat even kwijt
Lady_M schreef:Welke wetenschappers "geloven" er volgens jou niet in deze theorie?
(Je kunt wat mij betreft als huidige mens niet NIET geloven in evolutie. Zou hetzelfde zijn als dat ik zou gaan verklaren dat er niet zoiets raars als zwaartekracht is, maar een gigantische magneet in de aarde die ons allemaal op zijn plaats houdt...)
Annienke schreef:En over wetenschappers, iedereen noemt zich tegenwoordig wetenschapper omdat ze ergens verstand van denken te hebben maar er zijn maar bar weinig echte wetenschappers met een wetenschappelijk gestuurde opleiding
NatasjavE schreef:Annienke schreef:En over wetenschappers, iedereen noemt zich tegenwoordig wetenschapper omdat ze ergens verstand van denken te hebben maar er zijn maar bar weinig echte wetenschappers met een wetenschappelijk gestuurde opleiding
Ik bedoel met wetenschappers mensen met een WO opleiding die daarna verder zich op studie en onderzoek richten.
Niet iemand die gestudeert heeft en daarna is gaan werken.
Niwla schreef:Ik geloof wel dat alles voorbestemd is. En ik geloof ook dat diegene die snel rijk wordt door een heleboel leugens daar in een volgend leven voor betaalt. "De laatsten zullen de eerrsten zijn" staat er in de bijbel.
Mareng schreef:Ik las laatst een ingezonden brief in het AD over het sexuele misbruik binnen de kerk: "Mensen roepen steeds: Waar was God, hoe heeft hij dit kunnen laten gebeuren? Daar is maar 1 antwoord op, God bestaat niet, de mens heeft dit zelf veroorzaakt".
En zo is het!
verootjoo schreef:Mareng schreef:Ik las laatst een ingezonden brief in het AD over het sexuele misbruik binnen de kerk: "Mensen roepen steeds: Waar was God, hoe heeft hij dit kunnen laten gebeuren? Daar is maar 1 antwoord op, God bestaat niet, de mens heeft dit zelf veroorzaakt".
En zo is het!
of... God bestaat wel, maar de mens heeft dat veroorzaaktMensen hebben namelijk een vrije wil gekregen... En nee, God vond het vast niet leuk dat mensen slechte dingen doen met hun vrije wil...
verootjoo schreef:God brengt alleen het goede in de wereld. Mensen hebben toch echt veel aan zichzelf te wijten... God is er nu eenmaal niet om onze rotzooi op te lossen.
_AAASCHAAA_ schreef:Er bestaat ook nog iets als de duivel.... Die wordt hier niet genoemt, maar ook de duivel heeft invloed op het leven en de aarde. Het is niet zo dat God het fout doet of de mens, de duivel kan beinvloeden en de invloed van de duivel is er ook altijd en overal....
Aprils_joke schreef:_AAASCHAAA_ schreef:Er bestaat ook nog iets als de duivel.... Die wordt hier niet genoemt, maar ook de duivel heeft invloed op het leven en de aarde. Het is niet zo dat God het fout doet of de mens, de duivel kan beinvloeden en de invloed van de duivel is er ook altijd en overal....
Ik was er blijkbaar door bezeten
Aprils_joke schreef:_AAASCHAAA_ schreef:Er bestaat ook nog iets als de duivel.... Die wordt hier niet genoemt, maar ook de duivel heeft invloed op het leven en de aarde. Het is niet zo dat God het fout doet of de mens, de duivel kan beinvloeden en de invloed van de duivel is er ook altijd en overal....
Ik was er blijkbaar door bezeten
_AAASCHAAA_ schreef:Er bestaat ook nog iets als de duivel.... Die wordt hier niet genoemt, maar ook de duivel heeft invloed op het leven en de aarde. Het is niet zo dat God het fout doet of de mens, de duivel kan beinvloeden en de invloed van de duivel is er ook altijd en overal....