Ik wil eigenlijk weleens gaan kijken of mensen met een lager IQ dikkere kinderen hebben *gaat neuzen*, ik denk wel dat daar eens onderzoek naar gedaan is (net zoals dat mensen met een lager IQ meestal van NL talige muziek houden, is ook onderzocht).
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idefix4 schreef:Fruitsuikers zijn ook niet goed. Mijn zoontje had met 2 al caries om die reden. Als ie mag kiezen, pakt ie fruit ipv snoep. Het snoep vinden ze of niet lekker, of het wordt veel vergeten, maar ook hier mag gesnoept worden hoor, met mate.Het viel mij op op school, hoeveel er daar al flink aan het gewicht zitten. Dat wordt vergoelijkt met: "Hij eet zo goed!" of "Hij is in de groei"
Om die reden zwemt mijn zoontje 2x per week een half uur ipv eens per week een uur. Veel ouders hebben daar geen tijd voor, want ze moeten werken. Ik máák daar tijd voor.
Quellian schreef:Het probleem zit in de opvoeding ja, ook niet in of baby's flessenvoeding of borstvoeding krijgen overigens. Zúlke lariekoek vind ik dat
Ik wil eigenlijk weleens gaan kijken of mensen met een lager IQ dikkere kinderen hebben *gaat neuzen*, ik denk wel dat daar eens onderzoek naar gedaan is (net zoals dat mensen met een lager IQ meestal van NL talige muziek houden, is ook onderzocht).
DaniBanani schreef:En wat te denken van de mensen die overgewicht hebben door een ziekte of beperking?
Ik ken iemand die dusdanig veel medische klachten heeft, en daardoor zoveel pijn, dat het écht onmogelijk is te sporten. Meer dan 50 meter lopen doet al hartstikke pijn. En ze eet gezond en weinig (eerder te weinig dan teveel, ook door medische problemen overigens) maar kan gewoon níet afvallen.
En die moet dan maar meer gaan betalen? Voor iets waar ze zelf niet voor kiest, enorm onder lijdt? Waar iedereen het ermee eens is dat afvallen nauwelijks mogelijk is?
En wat te denken van de groep die weliswaar ongezond eet, maar die eigenlijk een eetstoornis heeft? Die is er namelijk ook. Emoties wegeten kán uiteindelijk een eetstoornis worden. Dan ben je gewoon ziek. En is "stop met dat vette eten en ga sporten!" niet zo gemakkelijk, want er zit van alles achter. Maar ja, dankzij die keiharde veroordeling zal iemand die te dik is niet snel hulp durven zoeken.
tteettt schreef:Ik snap bovenstaande argumenten hoor, maar ik denk niet dat dit de personen zijn waar het artikel over gaat. Want er zijn natuurlijk altijd mensen geweest die helaas om gezondheid redenen niet kunnen sporten of dusdanige medicijnen moeten gebruiken dat afvallen bijna niet mogelijk is! Je kunt dus bij lange na niet iedereen over een kam scheren.
Maar wat opvalt dat er buiten de groep die zelf weinig invloed uit kunnen oefenen op hun gewicht, er een hele groep mensen en zelfs kinderen aan het ontstaan is die met heel ernstig overgewicht kampen! En deze groep heeft de nijging om zichzelf te scharen onder de ik kan er niks aan doen groep! Maar je kunt je in sommige gevallen wel afvragen wat was er het eest? Het overgewicht door omstandigheden waardoor bewegen lastiger wordt? Of het gebrek aan gezond eten en drinken en bewegen waardoor overgewicht ontstaat en bewegen ook steeds lastiger wordt!
En mijn ervaring is dat mensen met overgewicht maar al te graag zichzelf bij de eerste groep scharen, zo van ja ik kan er niks aan doen heb zware botten ja nee ik denk echt om m,n eten maar kom aan van de lucht tuurlijk wil ik wel bewegen maar ja druk he.
En ik zal nooit iemand veroordelen ivm overgewicht, want afvallen is gewoon echt moeilijk maar waar ik echt moeite mee heb is dat ouders hun kinderen maar gewoon uit hun voegen laten groeien, zonder even verder na te denken over de risico,s.
idefix4 schreef:Ergens ben ik van mening, dat je hoe ziek je ook bent, altijd in de gelegenheid bent om te bewegen. Al begin je maar met je armen te bewegen! Zo lang je niet in je kist ligt, kun je bewegen. En dan kan je geen 50 meter lopen? Dan doe je er toch minder? Je moet toch immers ook naar de WC lopen?
Ik kende een jongetje met overgewicht. Hij was zo geworden van de chemo's. Hij heeft geen 10 mogen worden. Zo één is niet duur voor de gemeenschap. Het verdriet om het verlies was er natuurlijk niet minder om. Dat had behoorlijk wat impact hier. Maar zelfs die vroeg om een Wii en zat hele dagen te Wii fitnessen! Ook al was ie dan te dik.
tteettt schreef:Of je daadwerkelijk ziek bent of niet? dat weet je alleen zelf toch? Mijn punt is ook niet de zieken want die waren er altijd al. Maar het is echt niet zo dat alle mensen met een groot overgewicht ook aan een of andere ziekte lijden.
idefix4 schreef:Ergens ben ik van mening, dat je hoe ziek je ook bent, altijd in de gelegenheid bent om te bewegen. Al begin je maar met je armen te bewegen! Zo lang je niet in je kist ligt, kun je bewegen. En dan kan je geen 50 meter lopen? Dan doe je er toch minder? Je moet toch immers ook naar de WC lopen?
idefix4 schreef:En tja, een deel is opvoeding. Ik ken een alcoholist, wiens kinderen geheelonthouders zijn. Je kan dus echt wel leren zien wat goed is en wat niet, ook al heb je dat dus niet in je opvoeding gehad.