Cayenne schreef:Ik vind het een goede straf. De ouders van Stephanie hebben sowieso al levenslang.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yamcha schreef:Toch vind ik dat de ouders levenslang hebben, niet een heel sterk argument. Iemand die gepest wordt heeft vaak ook levenslang, maar toch krijgt de pester geen gevangenisstraf.
LecyTinker schreef:Langcora... better the evil you know, then the evil you don't know.
Ik ben het helemaal eens dat hij echt een onzuiver ventje is. Maar ik denk dat je als gewoon meisje dat uit zijn buurt blijft, je gewoon veilig bent. Denk dat er voor hem echt wel 10 mannen rondlopen die een stuk gevaarlijker zijn voor de doorsnee vrouw.
Maar goed, dat is mijn idee.
@Yamcha... waarom denk je dat hij tbs zou krijgen? Is dat standaard voor een enkelvoudige roofmoord?
(Ik weet niet goed wanneer iemand tbs krijgt hier in nl)
Yamcha schreef:In Nederland zou hij TBS krijgen, en komt hij wss nooit meer in de maatschappij, dus dat is onzin.
LecyTinker schreef:het is menselijk om emotie mee te laten praten, maar gerechtigheid zou blind moeten zijn en dus alleen op feiten moeten oordelen. Nou is het dat in Peru de straffen anders liggen, want in nederland had hij echt geen 28 jaar gekregen hiervoor. Dus het verbaast me dat iedereen het zo weinig vind. Ik vind het een enorm aantal jaren dat hij niet alleen afgescheiden zit van de maatschappij, maar ook van enige luxe die de nederlandse gevangenissen wel hebben.
28 jaar is een erg lange tijd hoor. En aangezien er 30 jaar werd geeist, denk ik dat de uitspraak voor de familie iets van tevredenheid in het rechtsstelsel moet geven.