Maatje meer voor Ann Summers 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:56

lesilla schreef:
Sorry maar xxx film is wel degelijk verantwoordelijk voor een groter opkomen hype in het lichaamsbeeld dan mager zijn. Het aantal brazilian but lifts, schaamlippenplastie en borstvergrotingen zijn onder invloed van xx films en niet onder invloed van mode.

Iedere sector zijn uitwassen.. maar dat is dus een geheel ander probleem. Met een kont -en of borstvergroting probeer je niet 35 kilo te wegen..
Waarom wordt voor mode zo radicaal voor anti-vrouwelijk gekozen? Geen vet, geen rondingen, geen zandloper, geen billen, geen borsten, alleen een frame om kleren op te hangen..

Dat gezegd zijnde ga ik mijn rondingen wat onderhouden met een late snack, mjam :P ik krijg honger van dit topic ;)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 00:12

Ik ga nog steeds voor dun is functioneel/ goedkoop voor modesector, dunne modellen worden aan high fashion gelinkt, high fashion is macht en status etc. Waarom mode voor dun en vormloos (geen billen en borsten) kiest is trouwens al verklaard :).

eetsmakelijk!

Tessa_1

Re: Maatje meer voor Ann Summers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 02:07

- Het is makkelijker om mode te ontwerpen op dunne lichamen (minder rondingen om rekening mee te moeten houden, dus alles past iedereen)

Overigens heb ik met mijn maat 36 gewoon een c-cup, dus ook hier heus wel rondingen hoor :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 04:16

Tessa_1 schreef:
Overigens heb ik met mijn maat 36 gewoon een c-cup, dus ook hier heus wel rondingen hoor :P

En ik ben als een jonge god maar dan met levenswijsheid en ervaring. Op internet kan alles ;)

Mijn dekbed-lief heeft ongeplastificeerde DD en is alleen daardoor al ongeschikt als klerenhanger voor haute couture en functioneel ´gehandicapt´ bij ruigritten te paard.

Het is dat ik er niet achter kom waarom de fotos van mijn camera ineens niet meer downloaden, anders plaatste ik een foto van de museum replica Venus van Willendorf voor mijn beeldscherm met dit topic :D

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 04:25

Leuk gebaar, maar zwaar gefotoshopt... :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 11:04

Hackie schreef:
Leuk gebaar, maar zwaar gefotoshopt...

Dat is irrelevant.
Het gaat om de modelvorm. Hoe dat gevormd is, is irrelevant.
Het is juist een onderstrepeing van de bewuste keuze.
Idem de klerenhangers. Elke foto in elk modeblad is bewerkt naar het model wat men als doel gekozen heeft.

Wat je in de Elle of Cosmo, zelfs de Libelle, ziet is niet was is maar wat men wil dat jij ziet.

http://www.youtube.com/watch?v=Kd1VV9caAYk

Het letterlijk en figuurlijk onrealistische smalle daarvan is nu net waarom de Summer keuze *\o/* is. Het verbreed de beeldvorming van wat normaal is.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:13

Leuke woordkeuze, verbreedt ;)

Om nog maar eens te benadrukken hoe gebrainwashed we worden door photoshop:
Afbeelding

Dit is een bestaamde reclame, die in vele steden heeft gehangen. De meeste mensen zien in eerste instantie niet eens dat hier wat mis mee is. Ik heb met mijn schooklas deze foto bekeken en het grootste gedeelte zag er niets mis aan, tot ik aanwees dat haar hoofd groter is dan haar heupen.

Nog zo een, zelfde merk, nog erger:
Afbeelding

Dat dit wordt toegestaan is een bloody miracle...

(foto's van photoshopdisasters, with reason... )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:17

Veel mensen hebben er wel iets mis in gezien. Want het was voor ralph laurent een heel slechte campagne. Want modeland heeft er een hele toestand op gemaakt.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:20

Killyenn schreef:
Dit is een bestaamde reclame, die in vele steden heeft gehangen

:=
Die is bijna helemaal weg-gefotoshopt!!!
Ze ziet zelfs de kleertjes bijna niet meer _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 13:26

Killyenn schreef:
Dat dit wordt toegestaan is een bloody miracle...

Misleiding door marketing is de norm.
Zo lang er niemand aangifte van doet of een proces over aanspant gaat het door.
Wie heeft er belang bij aangifte een proces?

De consument kan er alleen wat aan doen door het aanpassen van het uitgave-patroon.
Maar ja, de consument is nu net misleid en heeft geen benul.
Een fraai voorbeeld is het zwitserse mechanische horloge wat als duur luxeproduct verkocht wordt doch feitelijk een door twee briljante entrepeneurs in 1983 als Veblen goed is heruitgevonden.
Ze worden nét zo geautomatiseerd massagefabriceerd als quartz stuurde uurwerken, net zo duur om te maken, hoeven maar 25% zwitsers te zijn, dus vaak 75% chinees, doch...
Omdat echter ´Swiss Made´ volgens de Zwitserse wet 75% wat anders mag zijn, is het geen liegen en toegestaan. Dan moet je de wet maar kennen....

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:32

lesilla schreef:
Veel mensen hebben er wel iets mis in gezien. Want het was voor ralph laurent een heel slechte campagne. Want modeland heeft er een hele toestand op gemaakt.

Ja, natuurlijk zijn er genoeg mensen die er wel iets mis in zien. maar het gaat om de 'massa', want het is de massa die hierdoor beinvloedt wordt. Elke fotograaf, photoshopper, wie dan ook die met beeld werkt ziet meteen dat dit mis is, en waarschijnlijk nog een heleboel anderen met gezond verstand. Maar iemand die dat inzicht mist, die niet zo goed is in foto's analyseren, die ziet dat niet, en dat zijn er ook (te) veel. Nu is dit een zwaar overdreven voorbeeld waar modeland dan misschien ook op reageert, maar er zijn nog tig andere voorbeelden te noemen die iets minder heftig zijn en die wel 'mogen'.
Feit is dat alles wordt gephotoshopt en dat veel mensen dat niet weten, en zich daarom gaan vergelijken met een neppe realieit die compleet gevormd wordt door computerbewerking. Porieen? Not done. Een normale lichaamsverhouding? Zo 2009. En ondertussen ontwikkelen miljoenen tieners een verstoorde relatie met hun eigen lichaam en met eten. En dat zijn niet alleen de 'anorexiapatienten', maar ook mensen waarvan je het niet zou denken, die bij alles wat ze eten moeten nadenken of dat wel mag, wel kan, of ze daar niet 'te dik' van worden, en die lagen make-up dragen zodat hun eigen huid maar niet te zien is, want al die vrouwen in de bladen zijn zoveel dunner en mooier...

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:39

Huertecilla schreef:
Wat je in de Elle of Cosmo, zelfs de Libelle, ziet is niet was is maar wat men wil dat jij ziet.

Hmm, sorry maar als dat jouw beeld van Fashion is zou ik mij er toch maar eens in gaan verdiepen voordat je zo'n oordeel velt over het figuur van modellen. Noch de Elle of de Cosmo en al helemaal de libelle zijn echte fashion magazines. 2 Tienerbladen en een blad voor Tena-Lady vrouwen (even heel plat gezegd).

Ik zou zeggen sla eens een Nico, Mister Modley, 125 enz. enz. open. In de echte mode-bladen zijn helemaal niet altijd mooie modellen te zien. Slank ja, mager nee, mooi... absoluut niet.
Het is niet zozeer de schuld van mode-bladen, maar de glossy's met de buikspieroeffeningen, 10 tips voor een gave huid en hoe zorg ik dat hij me ziet staan. En da's nou net geen mode.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 13:51

Killyenn schreef:
Ja, natuurlijk zijn er genoeg mensen die er wel iets mis in zien. maar het gaat om de 'massa', want het is de massa die hierdoor beinvloedt wordt.

Inderdaad. Het gaat erom dat het de beeldvorming stuurt, de lat voor de norm voor goed legt terwijl het niet eens bestáánd is 8)7
Net als de uit amerika overgenomen plastic-norm. Die is ook niet bestaand. Pamela Anderson was puur karikaturaal doch wel tot 8)7 beeldvorming geleid.

Dít is normaal en wat de mannetjesmens door de millennia als praktijkbewezen +:)+ zag (ziet):

http://1.bp.blogspot.com/_-pTAm_hlYO0/S ... iker-1.jpg

Niet BMI-gezondnorm, niet 21ste eeuw modebeeld en of je het mooi vindt is persoonlijk, maar het is wel realistisch, écht, bestaand.
HOOGNODIG als onderdeel van onze beeldvorming.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 13:51

Kaula schreef:
Hmm, sorry maar als dat jouw beeld van Fashion is zou ik mij er toch maar eens in gaan verdiepen voordat je zo'n oordeel velt over het figuur van modellen. Noch de Elle of de Cosmo en al helemaal de libelle zijn echte fashion magazines. 2 Tienerbladen en een blad voor Tena-Lady vrouwen (even heel plat gezegd).

Je mist de plank totaal.
Zelfs díe bladen zijn fotonep; dus kun je :)*

Het is niet De Schuld van ´iemand´.
Het is een colectieve beweging naar een 8)7 welke een verwording is van het oprimale op de catwalk waar een androgene mobiele klerenhanger zonder vormen die de kleding in de weg zitten, het beste is om de kleren op te schowen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-01-12 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:53

Axh, maatje 36/38/40 bestaat ook, maar zie je nergens terug in de bladen als zijnde 'mooi'. De big and beautiful vrouwen krijgen tenminste hier en daar nog gewoon aandacht, al is het een niche blad.
Het is het ene uiterste of het andere uiterste, lijkt het wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 14:03

phormicola schreef:
Axh, maatje 36/38/40 bestaat ook, maar zie je nergens terug in de bladen als zijnde 'mooi'. De big and beautiful vrouwen krijgen tenminste hier en daar nog gewoon aandacht, al is het een niche blad.
Het is het ene uiterste of het andere uiterste, lijkt het wel.

Uiteraard.
Dat is óók marketing.
De Summer keuze is puur marketing; onderscheiden. Verder niets.
Dat heb ik al mermalen aangegeven hier op dit topic.

Mbt de beeldvorming zet het midden ook geen zoden aan de dijk.
Als aan de ene kant een zelfs helamaal niet bestaand beeld (plastic en/of photoshop) wordt geschetst, dan is goed uiteraard wel het beste maar non-effectief mbt de bandbreedte van ´normaal´.

Daarbij komt; wat is kenmerkend voor ´vrouwelijke vormen´?
Waarom dan in vrédesnaam te mager met plastic inzetten voor de vrouwelijke rondingen?
Antwoord; omzet :)*
Enig idee wat de dieetindustrie en cosmetische chirurgie omzetten?
Dat terwijl de natuur de échte vrouwelijke vorm gratis levert :D

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:14

Huertecilla schreef:
Kaula schreef:

Je mist de plank totaal.
Zelfs díe bladen zijn fotonep; dus kun je :)*

Het is niet De Schuld van ´iemand´.
Het is een colectieve beweging naar een 8)7 welke een verwording is van het oprimale op de catwalk waar een androgene mobiele klerenhanger zonder vormen die de kleding in de weg zitten, het beste is om de kleren op te schowen.

Maar laat jij nou diegene zijn die mode linkte aan het creëren van een ideaalbeeld, waarvan ik dus zeg dat dat dus niet waar is.
Buitendat vind ik het tamelijk onbeschoft dat jij het kennelijk normaal vind om dames die wel aan het modellen beeld voldoen te bestempelen als androgyne mobiele kleerhanger. Valt in dezelfde categorie als iemand een dik varken noemen met een maatje meer, naar mijn mening.

Waarom niet streven naar een slank lichaam, wat is daar mis mee? Tuurlijk zijn er mensen die doordraven, maar wie zegt dat dat door de gephotoshopte voorbeelden komt? Bovendien zijn er in meerdere sectoren mensen die doordraven in het uiterlijk om te streven naar een ideaalbeeld, iemand die zich compleet laat transformeren tot slang, incl. tong, vind ik ook niet helemaal gezond hoor.

Misschien moet je jouw persoonlijke voorkeur voor vrouwen, aannemend dat je hetero bent, even los zien van de rest.

Zou je misschien iets meer op je spelling kunnen letten? Ik doe er enorm lang over om jouw berichten te ontcijferen :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 14:30

Kaulia, je slaat nog steeds de plank mis en ik begrijp niet waarom de beledigend moet worden.

Als jij je aangesproken voélt, ligt dat bij JOU :)*

1. Mode wordt op de catwalk rondgelopen op neutraal gevormde, dunne modellen opdat de ontwerpen zélf het beste uitkomen. Dat modellenlijf staat feitelijk op zichzelf als functioneel criterium.

2. Die modeshows krijgen veel publicitaire aandacht en hebben een grote invloed op de beeldvorming.

3. Dat is besmettelijk en doet volgen in het merendeel van de bladen met vrouwelijke doelgroep.

4. Niet onbelangrijk is dat de adverteerders het beeld zwaar beïnvloeden :)* Zowel door hun advertenties als door de invloed van hun geld op de redactionele stukken.

Vandaag is de beeldvorming zwaar beïnvloed door photoshop en plastische chirurgie; niet eens werkelijke plaatjes.
Zozeer dat een normale vrouw al héél snel niet aansluit bij het beeld wat zij krijgt voorgeschoteld in van xxx--films tot de Libelle.

Ik stel dat een realistisch beeld een welkome aanvulling is.
Ik ben het er helemaal mee eens dat BMI-model het beste is.
Persoonlijk heb ik drie voorkeuren; horses for courses van maatje minder tot maatje meer met BMI-maat in het midden. De bandbreedte van écht normaal dus :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 14:50

Kaula schreef:
Misschien moet je jouw persoonlijke voorkeur voor vrouwen, aannemend dat je hetero bent, even los zien van de rest.

Even een vraag als perspectief.

Wat is eigenlijk een belangrijke, mogelijk de belangrijkste, motivatie voor vrouwen´mode´; van kleding tot er lichamelijk ´goed´ uitzien; aan een beeld voldoen?
Niet voor iedereen, maar modaal?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:19

je lichaam zo mooi mogelijk uit laten komen, lijkt mij. Daarbij is het ook wel belangrijk dat je in de winter lekker warm bent en in de zomer koeler :P

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:02

Mode is begonnen om je te onderscheiden van de rest en je gevoelens uit te drukken, ik denk dat dat nog steeds een groot deel of doel van mode is. Zie Rose Bertin :).
Ik denk niet dat mode is om je figuur goed te laten uitkomen, noch om je warm in de winter en koel in de zomer te houden, mode is niet zozeer functioneel.
Maargoed, dan kun je je afvragen wanneer is iets mode en wanneer niet? En daar zijn wetenschappers nog steeds niet over uit.

Huertecilla, ik voel mij totaal niet aangesproken, maar vond het weinig respect tonen om zo modellen te omschrijven.
Verder heb ik niet heel veel zin om jouw post weer te ontcijferen, dus ik laat het hierbij :). Zeker niet omdat er geen wederzijdse interesse getoond wordt.
(Schrijf dan op z'n minst mijn forum naam juist).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 17:37

@Kaula; waar het ook vandaan komt, mode heeft nú een sterk element níet anders zijn; ergens bij horen.
Allemaal slank willen zijn en het juiste formaat schaamlippen is je individualiteit zó sterk níet willen onderscheiden dat men er chirurgie voor over heeft om in de mal te passen.

Respect of niet heeft NIETS te maken met dat de modellen op de catwalk mobiele klerenhangers ZIJN. Dát is hun werk en op hun neutrale, ranke, ontwerp niet-beïnvloedende lichaam worden ze gekozen.

phormicola schreef:
je lichaam zo mooi mogelijk uit laten komen, lijkt mij.

De vraag is; waarom?

Dat motie geldt overigens ook voor mannen.

Het sexueel dimorphisme is bij de mens behoorlijk extreem niet direct functioneel en tegenwoordig politiek incorrect :roll:

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:14

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:28

Sorry, maar ik vind dat er echt ziekelijk uitzien! Vooral omdat haar heupen wel gewoon "breed" zijn (in vergelijking tot haar taille)... In het begin lijkt het zelfs of ze niet eens normaal kan lopen, het gaat super wiebelig!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:07

Nee dat ziet er inderdaad niet gezond uit. Totaal uit verhouding ook....