Wateroverlast Woltersum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Re: Wateroverlast Woltersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:13

spullen laten liggen levende dieren mee.. de meeste spullen zijn meestal wel te vervangen.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:15

Christiene schreef:
spullen laten liggen levende dieren mee.. de meeste spullen zijn meestal wel te vervangen.

Hebben ze bij ons ook gedaan,eerst de pensionpaarden, toen hun eigen. En de zadelkasten zijn blijven staan ( van wat ik nu weet) is niet anders,zolang de paarden maar veilig zijn. Zit nog steeds met een ongerust gevoel,ook al moet de situatie verbeterd zijn.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:16

Kun je je zadel daar niet weghalen dan Hilly?

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:18

Barbabientje schreef:
Kun je je zadel daar niet weghalen dan Hilly?

Je mag er helemaal niet meer komen,vanaf vannochtend al niet meer dus dat is geen mogelijkheid.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:23

oh nee das waar :+ Dom van mezelf :=

Is het nu nog wel droog bij jullie? Ze hadden regen aangegeven toch?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:27

Ik vertrek zo richting zuid-frankrijk.
Ik zat net naar de weersverwachting te kijken en ik heb het zo met jullie daar te doen!

Hierbij wil ik jullie sterkte wensen. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:31

Citaat:
Vandaag om 5.00 uur uit bed gebeld voor een inzet in Ten Boer om de evacuees op te vangen vanuit de regio. Veel overleg, collega`s aansturen en een praatje maken met de evacuees. De militairen en evacuees een slaapplaats aangeboden, de bedden staan klaar. Rode Kruis collega`s bedankt voor de goede samenwerking! Het stokje is overgedragen voor de avond en de nacht, morgenvroeg ben ik weer present! @ Ten Boer

Quote van m'n moeder. Die heeft dus de hele dag in Ten Boer gezeten om evacuees op te vangen.
Denk dat die zich rot geschrokken is om 05.00 dat de telefoon ging.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:32

Barbabientje schreef:
oh nee das waar :+ Dom van mezelf :=

Is het nu nog wel droog bij jullie? Ze hadden regen aangegeven toch?

Ik zit nu bij mijn ouders in friesland,zoals het lijkt is het droog. In groningen weet ik niet hoe het is. Vanmiddag wel weer wat druppels gehad maar denk dat het vannacht minder wordt. Hoorde net wel van een stalgenoot dat sommigen Woltersum weer in mochten om de stroom weer aan te doen :S. Dus weet niet hoe het daar nu is,want lees hierboven ook dat wirdum ed. word geëvacueerd.

@annastasia Dat denk ik ook wel!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:36

Ik woon zelf in friesland, tegen de grens groningen drente aan, wil jullie vanaf hier veel sterkte wensen....
en mochten er nog mensen met dieren (honden, katten, vogels ed) onderdak zoeken, hier is wel plek. Ook is er voor paarden en koeien, geiten ed wel wat te regelen!

Mocht er ook iemand zijn met vervoersproblemen, trailer staat al achter de auto...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:37

Saskia, wat lief aangeboden!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:38

Ik hoorde van iemand die vandaag gelukkig niet in het evaccuatieteam hoefde dat ze banger zijn voor verslechtering van de kades dan dat er meer/grotere overstromingen komen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:39

Fenna_s schreef:
Ik hoorde van iemand die vandaag gelukkig niet in het evaccuatieteam hoefde dat ze banger zijn voor verslechtering van de kades dan dat er meer/grotere overstromingen komen.

Kan maar zo aangezien ze vanmiddag het gebied een beetje verder hebben uitgebreid.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:40

Froukje1993 schreef:

Dat is normaal toch? Heb zelf bedden over en op de manege waar ik werk staan er 45 leeg en heb een aantal vrienden met boerderijen....dus tja, normaalste zaak van de wereld om hulp aan te beiden. :o

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:41

saskiaojan schreef:
Froukje1993 schreef:

Dat is normaal toch? Heb zelf bedden over en op de manege waar ik werk staan er 45 leeg en heb een aantal vrienden met boerderijen....dus tja, normaalste zaak van de wereld om hulp aan te beiden. :o

Zijn er genoeg die er niet mee willen zitten. Dus vind het lief :)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:42

Dat is zo idd, maar hoop dat als wij ooit in zon situatie komen er ook mensen zijn die helpen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:44

ik heb hier ook nog wel een plekje op de bank over :j Kan niet veel doen helaas, maar alle beetje helpen toch denk ik altijd maar :)

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:49

Jeetje wat vreselijk allemaal!!
Zou gek worden als ik mijn dieren achter zou moeten laten..

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:50

Als je plek hebt kun je denk ik het beste met het crisis-centrum bellen. Wie weet kunnen ze nog plekken gebruiken. Daar zit LTO-noord en zij regelen wie er oa het gebied in mag met trailers en vrachtwagens+combinaties en waar men heen gaat met het vee e.d.
Nummer kun je waarschijnlijk wel vinden op de site LTO of RTV Noord.

Ik hoor net op de radio dat bijna al het vee bij Woltersum e.d. onderdak heeft gevonden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:52

Inmiddels al paar uurtjes thuis. In Ten Boer zelf merk je er niets van.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:53

Wat lief om slaapplek en stalling ed. aan te bieden :). Begreep dat iedereen nu onderdak heeft. Wel zijn er nog een aantal boeren die nog wachten tot hun vee opgehaald wordt. Zit nu op twitter te kijken naar alle Woltersum tweets, het gerucht over het omhoogkomende asfalt doet nog steeds te ronde ben benieuwd of dat klopt.

Edit: inderdaad al het vee is veilig lees ik net.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:54

Ben benieuwd of ik morgen aan het werk kan, moet aan de andere kant van het kanaal zijn. Vrees dat ik een dag thuis zit.
Hoop dat de dijk het houd, en de regen/wind die voorspelt word ook gewoon weg blijft.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:58

hilly200 schreef:
Wat lief om slaapplek en stalling ed. aan te bieden :). Begreep dat iedereen nu onderdak heeft. Wel zijn er nog een aantal boeren die nog wachten tot hun vee opgehaald wordt. Zit nu op twitter te kijken naar alle Woltersum tweets, het gerucht over het omhoogkomende asfalt doet nog steeds te ronde ben benieuwd of dat klopt.

wie volg je dan via twitter?

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:04

saskiaojan schreef:
hilly200 schreef:

wie volg je dan via twitter?

Naar twitter gaan en dan woltersum intypen :P krijg je een hele lijst met actuele tweets :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:05

Op dit moment staan er nog zeker 20veewagens uit heel Nederland paraat op het industrieterrein in ten boer. Overal nog politie en me. Net nog weer 3 trailers het gebied uit zien rijden. Boerderij van mensen uit de buurt is ook weer in gebruik. Mensen hadden een nieuwe stal en zijn naar Canada geemigrerd

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:06

Ze verwachten nog heel wat zo te horen. :\