Langcara schreef:Toch vind ik een verbod op vuurwerk wel terecht.
Verbod op vuurwapens is er immer toch ook? Terwijl de meeste mensen er wel verantwoordelijk mee om kunnen gaan. Maar een paar kunnen dat niet, en voor die paar is er een algeheel verbod, tenzij je een vergunning kunt aanvragen, je wapen geregistreerd en je voldoet aan een aantal zeer strenge eisen.
Is deze vergelijking niet TE extreem? En is dat waar, dat de meeste mensen er wel verantwoordelijk mee om kunnen gaan? In de U.S.A waar velen een wapen bezitten zijn er grote getallen, waaruit blijkt dat een mens helemaal niet zo verantwoordelijk met een wapen kan omgaan. Bovendien , als je aan een schietsport doet, heb jij alleen lol . Als er vuurwerk afgestoken wordt , hebben er heel veel mensen plezier aan.
Ergens las ik ook nog dat iemand een verwijt maakte naar dierenvrienden toe...Tegen die persoon wil ik dus nog een keer zeggen, dat er ook mensen zijn met huisdieren, die niets merken van hun stress. En niet omdat ze niet kijken, maar omdat hun dieren niet reageren op vuurwerk.
Auto's veroorzaken jaarlijks veel ongelukken, weg doen? Honden bijten jaarlijks erg veel mensen, weg doen?
Nee hoor, er kan best een tussenoplossing gevonden worden, waar de meerderheid blij mee is.
Dat er mensen zijn die met vuurwerk gooien naar mensen en dieren toe, is jammer. Zij hebben geen mentaliteit en houden zich hoogstwaarschijnlijk met andere ongein bezig als ze niet aan vuurwerk kunnen komen.