Scheidsrechter geeft keeper AZ rood na aanval supporter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:55

gohya schreef:
Daarom zeg ik er ook bij uit Woede.
@vuurneon
Dat kan jij nu wel makkelijk zeggen,tot je zelf in zo'n situatie komt.Niemand kan van tevoren zeggen wat je zou doen op dat moment.
En je kan werk en voetbal niet met elkaar vergelijken.
Zit je zelf ook op voetbal?

Wie zegt dat ik nooit in een soortgelijke situatie heb gezeten?
Waarom kan ik werk en voetbal niet vergelijken? Het is voor hem toch ook werk?

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:56

enniee schreef:
Nee, natuurlijk is dat niet acceptabel. Maar ik snap Esteban wel. Ik zeg ook niet dat de keeper doet wat hij hoort te doen. Maar ik blijf erbij dat de scheids het eerst kan platleggen zonder rode kaart, maar jij zegt dat dat niet mogelijk is kwa regels ...

Ja ik snap wel meer mensen wel, maar die moeten toch gestraft worden.
Als er bij je ingebroken wordt en je gaat ook in je eigen huis voor rechter spelen, wordt je ook gestraft. Maarja ik snap ze wel......

Ik vind dat de scheidsrechter heel juist heeft gehandeld. Het is volgens mij niet mogelijk om na het stilleggen van het spel en overleg dan nog ineens rood te geven. Dat is hetzelfde met buitenspel. Dat mogen ze ook niet eerst nakijken en dan een doelpunt goedkeuren of afkeuren.

Het begin is misschien zelfverdediging, maar als hij op de grond ligt en hij begint flink na te trappen vind ik dat te ver gaan. Ik denk eerlijk gezegd dat wanneer er niemand was tussen gesprongen, dat hij nog vrolijk door was blijven schoppen.

vuurneon

Re: Scheidsrechter geeft keeper AZ rood na aanval supporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:57

En het gaat maar om rood, dus die ophef snap ik niet... T is maar een rode kaart :?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:58

Rood, omdat het toch wel onterecht was.
Een man die niet deelneemt aan het spel en dan ook nog eens aanvalt in een veilige omgeving.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:11

@vuurneon
Werk en voetbal is een heel groot verschil,dat weet je pas als je zelf voetbalt.
Met voetbal ben je alleen op het spel gefoccused,je hoort en ziet weinig om je heen,het lijkt een soort van 'in trance' zijn met voetbal.
Toen men vroeg aan enkele mensen:wat zou jij doen in zo'n situatie? was Frank de Boer de enige die een correct antwoord gaf.Hij zou niet weten hoe hij zou reageren op dat moment!

Voetbal is Oorlog en ja vaak lijkt het daar heel erg op.
Waarschijnlijk worden beide clubs uit de beker ronde gegooid.De KNVB is er nog niet uit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:12

Ik geloof niet dat er überhaupt een correct antwoord bestaat...
Enige dat ik heel correct vond, was het naleven van de regels en dus rood.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:13

Zou banketstaaf zijn als ze er beide uit gaan. Ken beide clubs redelijk goed, maar gun dit geen enkele club.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:13

Het naleven van de regels IN het spel! de hooligan nam niet deel aan het spel!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:14

Ongeacht het feit dat het waarschijnlijk een reflex is van de keeper, heeft hij wel rood verdient. Die 2 trappen na waren niet nodig en dus geen zelfbescherming meer.

Wanneer een speler in een reflex zijn arm op heft en hands maakt, is het een reflex, maar is en blijft het toch ook nog steeds hands?

Terecht dat hij rood kreeg, begrijpelijk dat AZ het veld verliet.
Feit blijft wel dat het zonde was. Sfeer zat er goed in in het stadion, keek naar een redelijke wedstrijd en het zag er naar uit dat het alleen maar beter zou worden. Heb flink gebaald.
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 22-12-11 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:14

Nee, dat hoop ik ook niet, want de rest van de spelers had er niet mee te maken. Om die nou ook te straffen dat hoeft niet. Maar goed, ben benieuwd hoe het verder gaat nu!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:16

Ik vind dat de rode kaart ingetrokken moet worden en dat Ajax niet gestraft word.
Wedstrijd gewoon overspelen,klaar.
Beide hebben geen schuld,de enige schuldige is die door gedraaide hooligan.
En daar moeten nu 2 onschuldige clubs voor boeten waarschijnlijk.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:17

Er wordt nu een heel hoop poeha over gemaakt wat eigenlijk nergens op slaat.. :roll:

Het is alleen vermoeiend voor iedereen..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:17

Babel schreef:
Ongeacht het feit dat het waarschijnlijk een reflex is van de keeper, heeft hij wel rood verdient. Die 2 trappen na waren niet nodig en dus geen zelfbescherming meer.

Wanneer een speler in een reflex zijn arm op heft en hands maakt, is het een reflex, maar is en blijft het toch ook nog steeds hands?

Terecht dat hij rood kreeg, begrijpelijk dat AZ het veld verliet.
Feit blijft wel dat het zonde was. Sfeer zat er goed in in het stadion, keek naar een redelijke wedstrijd en het zag er naar uit dat het alleen maar beter zou worden. Heb flink gebaald.

Hier ben ik het mee eens :j Het was natuurlijk logisch dat hij zichzelf verdedigde, maar die 2 trappen waren doelbewust en alleen om te trappen.. niet ok.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:18

Die aanval op Esteban was óók doel bewust.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:20

Maar wel dronken uitgevoerd... Tja, alcohol maakt meer kapot dan je lief is. Die man zal nooit meer een stadion van binnen zien gelukkig! En er is ook aangifte gedaan, dus hij is nog niet klaar...

Neemt niet weg dat de keeper ook terecht rood kreeg. T is maar een rode kaart...

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:23

Klopt, maar als ik aangevallen wordt op straat door iemand die mij 1 keer raakt en dan op de grond valt, heb ik ook niet het recht om hem nog even extra te trappen. Volgens mij zat er geen gevaar meer in op het moment dat die supporter op de grond lag.
Ik vind niet dat je geweld goed kunt praten door te zeggen: maar hij deed het eerst!

Iriscope

Ja die aanval was doelbewust, maar die hooligan had geen voorbeeld functie, wat je als keeper bij een grote club in mijn ogen zeker wel hebt. Daarbij, die hooligan komt hier ook niet ongestraft vanaf.

Van mij mogen ze de wedstrijd afspelen zoals hij nu is, die rode kaart intrekken vind ik niet nodig.
Wel vind ik dat de rode kaart voor Esteban geen gevolgen zou moeten hebben op andere wedstrijden.

En tsja, de beveiliging laat te wensen over. Klopt als een bus.
Sinds ze sinds een aantal jaar de grachten volbouwen achter het gehandicaptenvak is het te gemakkelijk om vanaf de tribunes het veld op te komen. Laten ze daar maar eens wat aan doen.
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 22-12-11 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Chris_Fire

gohya schreef:

En dus wordt die supporter ook gestraft. Of denk jij dat die nu weer vrolijk rondloopt???

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:25

Dit is wel een goed leermoment voor alle stadions om even goed na te lopen waar supporters makkelijk het veld op kunnen komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:34

Chris_Fire schreef:
gohya schreef:

En dus wordt die supporter ook gestraft. Of denk jij dat die nu weer vrolijk rondloopt???

Uh ja die loopt straks weer vrolijk rond.Hij word voor mishandeling aangeklaagd,en wacht op zijn rechtzaak of boete.Maar ze sluiten hem echt niet meteen al op.Hooguit 3 dagen zit hij op het politie bureau en dan laten ze hem gaan in afwachting v.d boete en/of rechtzaak.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:35

Maar hij zal een levenslang stadion verbod krijgen en dat is voor een diehard hooligan ook een fikse straf.

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:37

En de keeper loopt ook vrolijk rond hoor. Die zit ook niet vast omdat hij rood heeft gekregen.
Geloof mij maar dat de hooligan harder gestraft wordt, dan de keeper met een rood kaartje.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:39

Dat is het zeker ja! maar goed ook dat zulke mensen niet meer in een stadion mogen.
Ze verpesten alles voor de mensen die wél graag voetbal willen kijken.Zulke mensen horen ook niet in een stadion thuis.
En w.b.t. de beveiliging van Ajax? je kan niets voor de 100% beveiligen.
Er ligt bij die tribune voor gehandicapte/rolstoelers een loopplank en daar is hij over heen gegaan en op het veld tercht gekomen.Houden ze speciaal voor gehandicapte mensen rekening,maakt een ander er misbruik van.

@Chris_Fire
Die hooligan heeft erom gevraagd,Esteban niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:41

Esteban heeft het wel over zichzelf afgeroepen toen hij erop in ging trappen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:43

Op zo'n moment denk je niet na.
Achteraf weet hij ook wel dat hij dat niet had moeten doen.