Geen bananen meer voor moslima's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:07

Ojajoh schreef:
Jammer genoeg zijn er altijd klagers, tip de temknop zit rechts en het kruisje ook ;)

Jammer genoeg zien velen de achterliggende problemen niet en maken ze daar dus grapjes over. Ieder heeft zijn ding, maar soms een beetje verder denken dan een artikel laat zien kan geen kwaad.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:55

Ojajoh schreef:
Zo he wat een ( onnuttige) discussie
Ik las het, kopieerde het en plakte het, link staat er bij!
Als het je niet bevalt dan ga je of weg of tem je toch lekker?
Ik ben geen redactielid, zag t en was wel nieuwsgierig hoe de bokkers erop zouden reageren
En gelukkig de meeste wel met een grote dosis humor

Jammer genoeg zijn er altijd klagers, tip de temknop zit rechts en het kruisje ook ;)

Je hoeft je voor het openen van dit topic wat mij betreft niet te verdedigen hoor. Maar je hoeft me ook niet te vertellen hoe ik wel of niet moet reageren op een topic dat ik een beetje dom vind (voor alle duidelijkheid, dat ik het een dom topic vind hoef je ook niet persoonlijk op te vatten, je bent je topic niet). Volgens mij ben jij helemaal vrij om een topic te plaatsen (zolang je je aan de bokt-regels houdt) en ben ik helemaal vrij om zelf te bepalen of ik ongezien wil temmen of gewoon open op wil schrijven wat ik van een dergelijk topic vind. Dat kun je nutteloos of humorloos vinden, maar niemand verplicht je toch om elke reactie te lezen of het met elke reactie eens te zijn? Blijkbaar vind je mijn reacties klagerig, ik vind het flauw om te roepen dat een reactie die niet in je straatje past hetzelfde is als klagen. Allemaal prima toch?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:00

Ojajoh schreef:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1113 ... ?cid=short

AMSTERDAM - Een moslimgeestelijke heeft een opmerkelijk verbod afgekondigd. Hij vindt dat moslima's geen komkommers, bananen of wortels meer mogen aanraken omdat deze te veel op het mannelijke geslachtsdeel lijken.

"Indien moslimvrouwen deze groenten of fruit toch willen consumeren dan moeten die eerst in stukjes worden gesneden. Dit moet bij voorkeur gebeuren door hun echtgenoot of vader", aldus de hooggeplaatste geestelijke. Dat meldt de website Bikya Masr.

Woede

De regel heeft voor veel oproer gezorgd onder moslims en is het gesprek van de dag op veel fora. De krant Times of India vindt het verbod een aanfluiting voor liberaal denkende gelovigen. Uit reacties van moslims in The International Business Times blijkt grote verbolgenheid over de maatregel
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

_O- _O- _O-

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 09:16

maura schreef:
Je hoeft je voor het openen van dit topic wat mij betreft niet te verdedigen hoor. Maar je hoeft me ook niet te vertellen hoe ik wel of niet moet reageren op een topic dat ik een beetje dom vind (voor alle duidelijkheid, dat ik het een dom topic vind hoef je ook niet persoonlijk op te vatten, je bent je topic niet). Volgens mij ben jij helemaal vrij om een topic te plaatsen (zolang je je aan de bokt-regels houdt) en ben ik helemaal vrij om zelf te bepalen of ik ongezien wil temmen of gewoon open op wil schrijven wat ik van een dergelijk topic vind. Dat kun je nutteloos of humorloos vinden, maar niemand verplicht je toch om elke reactie te lezen of het met elke reactie eens te zijn? Blijkbaar vind je mijn reacties klagerig, ik vind het flauw om te roepen dat een reactie die niet in je straatje past hetzelfde is als klagen. Allemaal prima toch?

als jij diegene bent die sprak over dat het niet volgens de regels was dan ben jij de klager ja, zoniet dan voel je je zelf blijkbaar toch erg aangesproken.......is vaak niet zonder reden :Y)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 09:17

magda_90 schreef:
Ojajoh schreef:

Jammer genoeg zien velen de achterliggende problemen niet en maken ze daar dus grapjes over. Ieder heeft zijn ding, maar soms een beetje verder denken dan een artikel laat zien kan geen kwaad.

Ok wijd je uit over de achterliggende problemen dan........
Als jij het goed weet wil ik daar graag wel uitleg over ;)

Blue_Eyes

Re: Geen bananen meer voor moslima's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:05

De Telegraaf is nou trouwens ook niet echt een bron waarvan ik zeg van.... geloofwaardig ofzo :')

Het zal best wel gezegd zijn, maar ik begreep in een ander topic al dat 90% van de moslima's er niet eens ooit van gehoord heeft, laat staan dat ze zich eraan houden. Hoezo overtrokken? :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 10:07

dat weet ik niet, dat zou je de telegraaf zelf moeten vragen :Y)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:09

Ja, want die zullen wel toe gaan geven dat ze een nieuwsbericht 500x aandikken voor ze het plaatsen :') Gelukkig staan ze erom bekend en kun je hun artikelen dus met een dikke korrel zout nemen ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 10:20

prima toch.......als je dat vindt moet je dat doen ;)
ik heb daar zozeer niet naar gekeken, was te verwondert over het bericht en vond het gewoon leuk om te delen wat ik gelezen had

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:36

zoofje schreef:
wat een rare regel...
gaan ze zomaar groente en fruit discrimineren :P

niet helemaal naar het onderwerp maar toch wel grappig: Afbeelding

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _O- _O- _O- _O- +:)+ {:)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:16

zoofje schreef:
wat een rare regel...
gaan ze zomaar groente en fruit discrimineren :P

niet helemaal naar het onderwerp maar toch wel grappig: Afbeelding

whahahahahaha :') _O- _O-

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:35

Ojajoh schreef:
als jij diegene bent die sprak over dat het niet volgens de regels was dan ben jij de klager ja, zoniet dan voel je je zelf blijkbaar toch erg aangesproken.......is vaak niet zonder reden :Y)

Ja, ik ben degene die sprak over dat dit topic strikt genomen niet voldoet aan de Bokt-regels. Jij vind mij dan de klager, ik vind het flauw om over klagers te gaan klagen als iemand kritisch reageert op wat jij op een internetforum wilt zetten. Ik voel met dus niet aangesproken, ik wordt aangesproken. Ik vind zulke verschillen best relevant eigenlijk, maar goed.

Ojajoh schreef:
ik heb daar zozeer niet naar gekeken, was te verwondert over het bericht en vond het gewoon leuk om te delen wat ik gelezen had

Wat ik me echt serieus afvraag is hoe dat in elkaar steekt. Je leest een bericht, bent daar verwonderd over en dan? Waarom ga je dan niet uitzoeken hoe het verhaal werkelijk in elkaar steekt (wat mij slechts drie minuten kostte, dus waarom jou niet)? Waarom ga je een bericht dat je blijkbaar zelf al vreemd vindt kopiëren (van een bron die zelf ook al aangeeft het gekopieerd te hebben, de Telegraaf noemt de echte bron) en verder verspreiden? En waarom vraag je bij het plaatsen van zo'n wazig bericht wat mensen ervan vinden en niet of iemand weet waar het vandaan komt of waar het op slaat? Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap echt niet hoe het kan dat je wel nieuwsgierig bent of anderen het ook raar vinden maar niet geïnteresseerd bent in hoe zo'n verhaal de wereld in is gekomen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:48

Ojajoh schreef:

@ Ojajoh .Ik vond het stukje wat je met ons deelde ook vermakelijk. Nogmaals mijn dank.

@maura Soms horen we dieper na te denken over wat er geschreven is, maar dit artikel hoeft toch niet serieus genomen te worden?
@magda_90 achterliggende problemen, die kon ik bij dit stukje niet ontdekken? Maar je mag me PB en vertellen wat een achterliggend probleem is.
Laatst bijgewerkt door Ersina op 22-12-11 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:49

Helaas zie je dat mensen dat wel doen. Ze nemen het zo serieus dat ze mede naar aanleiding hiervan topics openen over racisme :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:51

Hahahahahahaha. Sorry, meer kan ik echt niet uitbrengen. Zo ontzettend belachelijk dit!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:52

Blue_Eyes schreef:
Helaas zie je dat mensen dat wel doen. Ze nemen het zo serieus dat ze mede naar aanleiding hiervan topics openen over racisme :+

Ik weet al welke je bedoelt.... Die discriminatie topics komen als paddenstoelen uit de grond...

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:54

Blue_Eyes schreef:

En daarom mogen er geen grapjes gemaakt worden of artikelen geplaatst? Omdat er dan mensen zijn die het racistisch opvatten? -O-

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:55

Maar even wat anders... Mogen moslima's eigenlijk wel een kaarsje opsteken? :') O:)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:58

Er mogen best artikelen geplaatst worden, mij een zorg :) Maar dat mensen het niet serieus nemen - dat is dus helaas niet waar.

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:03

Maar die mannen mogen wel pruimen of mosselen ? Raar hoor!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:10

Blue_Eyes schreef:
Er mogen best artikelen geplaatst worden, mij een zorg :) Maar dat mensen het niet serieus nemen - dat is dus helaas niet waar.

Natuurlijk zijn er ook mensen die het serieus nemen. Maar daar hoor ik niet bij en het zou saai zijn als er alleen artikelen geplaatst worden die geen reacties oproepen. Positief of negatief. Heel negatief, dan hebben we een moderator.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:31

Ersina schreef:
@maura Soms horen we dieper na te denken over wat er geschreven is, maar dit artikel hoeft toch niet serieus genomen te worden?

Sja, van mij hoeft er helemaal niets. Zoals ik al gezegd heb kan ik ook best lachen om onzinnige berichten die niets met nieuws of feiten te maken hebben. Alleen zou het nooit in mij opkomen om zoiets te gaan verspreiden. Niet omdat dat niet zo hoort, maar omdat het gewoon niet in me opkomt. Ik zou er niets mee doen, of uitzoeken hoe het echt zit, of aan iemand vragen hoe het echt zit. In dit geval vroeg ik me af hoe het echt zat, was daar in drie minuten achter en vroeg me vervolgens af of anderen dan helemaal niet verder zoeken. Ik denk er niet over na omdat dat zo hoort, maar omdat dat gewoon gebeurt. Ik lees zoiets en denk dan automatisch dat er meer of andere dingen aan de hand zijn. Dan kijk ik eerst naar de bron, zie Telegraaf, zoek naar de echte bron, vind die en dan blijkt het verhaal inderdaad net een beetje anders in elkaar te steken. En dan begrijp ik helemaal niet meer waarom je zoiets zou verspreiden.
Blijkbaar werkt dat bij andere mensen anders en daar ben ik dus echt gewoon verbaasd over. Omdat er vaker dubieuze nieuwsberichten op Bokt staan vroeg ik me af of daar geen regels voor zijn. Die bleken er te zijn dus die heb ik aangehaald. Overigens heb ik niets gezegd over racisme (die link met dit artikel snap ik trouwens ook niet, maar goed, blijkbaar denk ik echt heel anders dan anderen).

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:33

Wat een bullshit _O-

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:21

wat belachelijk zeg, je kan ook doordraaien inderdaad..

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:25

Ik kan me ook herinneren dat er nieuwsberichten waren over homo's blote vrouwen die aarbevingen veroorzaakten en nog wel meer van dat soort onzin. Dan was het toch waarschijnlijk één (belangrijk) persoon die dat vond maar als die dan ook nog een hoge functie heeft ofzo, en het lijkt alsof iedereen in dat land het prima vindt dat iemand met zon functie zon onzin uitkraamt.

Maar goed, omdat ik wel vaker belachelijke dingen lees uit die regio vond ik het eigenlijk nog nieteens zo'n ongeloofwaardig bericht. :o