Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miepie77 schreef:@Jessandhope: een auto en een mobiel zijn geen noodzaak, als je die wilt hebben zul je dus of moeten werken of een familielid hebben die dit voor je wil doen, ik heb geen auto en een prepaid mobiel sinds ik in de WAO zit, aanpassen aan wat je hebt noem ik dat. En ik voel me prima hoor, ik heb het idee dat jij jezelf nogal zielig vind, mensen die klagen...
Miepie77 schreef:wat een zelfmedelijden ongelooflijk zeg, als je een gezondheidsindicatie hebt, kun je via je huisarts een taxikaart krijgen, dan kan je een aantal keer per maand met de taxi naar dingen toe, heb je dus echt geen autovergoeding oid voor nodig en wat dacht je van een scootmobiel, dat is er speciaal voor mensen die niet kunnen fietsen en moeilijk lopen
JessAndHope schreef:een paar x pm met de taxi? ik zit 3x pw in het ziekenhuis! en wat als er een spoedgeval met die kleine is? wachten op een taxi zeker?auto is noodzaak in mijn geval. scootmobiel, prima... wel jij um wel even voor me kopen dan? heb het geld niet....
en geen gezeik over de paarden, want beide worden over een goed 1,5u ingeslapen.
Zoek het ff uit met je zelfmedelijden.... het enige wat ik doe is mijn situatie omschrijven om mijn argumenten te onderbouwen.
JessAndHope schreef:een paar x pm met de taxi? ik zit 3x pw in het ziekenhuis! en wat als er een spoedgeval met die kleine is? wachten op een taxi zeker?auto is noodzaak in mijn geval. scootmobiel, prima... wel jij um wel even voor me kopen dan? heb het geld niet....
en geen gezeik over de paarden, want beide worden over een goed 1,5u ingeslapen.
Zoek het ff uit met je zelfmedelijden.... het enige wat ik doe is mijn situatie omschrijven om mijn argumenten te onderbouwen.
Abiola schreef:maar zij moet ook inzien dat paarden, auto's en tatoeages een luxe zijn waar ze nu gewoonweg het geld niet voor heeft.
Heino schreef:Abiola schreef:maar zij moet ook inzien dat paarden, auto's en tatoeages een luxe zijn waar ze nu gewoonweg het geld niet voor heeft.
Eens. Ik wil dat mijn belastinggeld naar mensen gaat die anders 's nachts op straat of op het station slapen, die wekelijks naar de voedselbank moeten en geen passende kleding voor hun kindjes kunnen kopen. Ik wil dat mijn zuurverdiende centen naar mensen gaat die het écht nodig hebben, die ik met mijn centen waar ik hard voor gewerkt heb een dak boven hun hoofd kan geven, gezond voedsel kan bieden. Ik wil niet dat míjn zuurverdiende centen naar een mobiele telefoon of paard gaan...
gummie schreef:Maar wat als je een paard al hebt, en dan pas in een uitkering belandt of afhankelijk wordt van je ouders bijvoorbeeld? Twee mogelijkheden: verkopen, of afmaken. Ik zie J&H hier schrijven dat ze, om welke reden dan ook, haar paarden laat inslapen.
gummie schreef:En ik wil dat mijn zuurverdiende centen later, mocht dat nodig zijn, aan mijn zoon of dochter worden besteed, en niet aan een zwerver die ik niet ken. Maar dat wordt me dan verboden, want mijn zuurverdiende geld moet ik afstaan en wordt niet geinvesteerd in mijn eigen kinderen. Terwijl dat eigenlijk juist meer zou passen in die onderhoudsplicht! Dat iedereen zijn eigen gezin kan onderhouden, en dat niet mijn eigen gezin wordt uitgesloten, terwijl de centen naar een volstrekte vreemde gaan.
Heino schreef:Eens. Ik wil dat mijn belastinggeld naar mensen gaat die anders 's nachts op straat of op het station slapen, die wekelijks naar de voedselbank moeten en geen passende kleding voor hun kindjes kunnen kopen. Ik wil dat mijn zuurverdiende centen naar mensen gaat die het écht nodig hebben, die ik met mijn centen waar ik hard voor gewerkt heb een dak boven hun hoofd kan geven, gezond voedsel kan bieden. Ik wil niet dat míjn zuurverdiende centen naar een mobiele telefoon of paard gaan...
gummie schreef:En de overheid heeft bepaald wie dat zijn. En dat is o.a. J&H.
gummie schreef:Want een bijbaantje naast je studie, is dat niet iets heel anders dan een afgestudeerde die een baan zoekt? Die geen recht op bijstand heeft omdat ie weer thuis is gaan wonen na al 3x wegbezuinigd te zijn uit een bedrijf?