Boetes fors hoger, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:55

cinn87 schreef:
@Elin_ Waarom reageer je dan als je je niet wil mengen? je kan op zijn minst uitleggen waarom je een hekel hebt aan de politie? O jah, je bent 14 jaar, staat nog in de bloei van je leven en dan al zo mening _O-

En wanneer de argumenten op zijn begint het persoonlijke modder gooien

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:55

Fiffill schreef:
Tsja, ik denk: ze hebben weer geld nodig :+

Vind de verhoudingen krom, en de bedragen zijn absurd hoog bij sommige overtredingen. :n Beetje alles op de politie afschuiven vind ik zwak, zij bedenken de boetes toch niet? Ze moeten ze uitschrijven, maar wie zegt dat ze daar zo blij mee zijn ;)

Ik heb zowel negatieve als positieve ervaringen met de politie, maar dat heeft imo meer met personen te maken dan met politie in het algemeen, om ze dan allemaal over één kam te gaan scheren vind ik onzin :)
Overigens ben ik zo'n 5 keer aangehouden, nooit een boete gehad :') altijd voor fietsen zonder licht. Had in die tijd een fiets met dynamo die het tijdens de regen niet meer deed (band te glad) en een keer een lampje die bij elke hobbel uitviel >;) Werd een keer aangehouden door een motoragent die 'm er strakker op ging duwen, toen deed hij het en de agent vertrok weer... alleen zat hij toen zo strak erop dat ik amper vooruit kwam want mijn wiel wilde niet meer goed draaien _O-

Dat ben ik helemaal met je eens en vind ik een nette uitspraak! jammer dat niet iedereen zo kan reageren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:56

_San87_ schreef:
Ojajoh schreef:

En lege post voegt idd wel veel toe :D.

Ik had wel degelijk een tekst en waarom het er niet staat is mij ook een raadsel
Bokt mobiel werkt niet helemaal correct

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:57

@ Ojajoh: argumenten zat, maar zoals ik net al aangaf gaat het dan off topic.
Over argumenten gesproken, nee jij hebt er lkkr veel om al een oordeel over de politie te hebben.

Nogmaals, niet meer in dit topic.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:57

Ojajoh schreef:
_San87_ schreef:

En lege post voegt idd wel veel toe :D.

Ik had wel degelijk een tekst en waarom het er niet staat is mij ook een raadsel
Bokt mobiel werkt niet helemaal correct

Ik moest er wel om lachen :D.

Ojajoh

Re: Boetes fors hoger, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:58

Ach ja het heeft wel wat , maar om het nou weer helemaal opnieuw te doen :+

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:02

Nagini schreef:
@Fl0wer, Maar soms overkomt dat je toch gewoon? Zoals het zebrapad? Of ontzettend nodig moeten plassen in een file? Winkelwagentje meenemen terwijl je nog geen 5 min verderop woont en misschien geen auto hebt? Claxoneren omdat je ergens weggaat of een bekende ziet?

Nou nee, eigenlijk niet ;)
Ik stop altijd voor het zebrapad als er iemand over steekt, ik neem nooit een winkelwagen mee en plassen doe ik voordat ik wegrijd (of benzinestation)?

En "als" ik het wel zou doen (dat is een keuze en niet iets wat je overkomt) dan neem ik het risico op een boete, dat weet je dan toch?
Claxoneren doe ik wel als ik wegrijd, ik weet dat ik er een boete voor kan krijgen en is het dus geheel op eigen risico en niet omdat oom agent moeilijk doet.
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 27-11-11 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:02

cinn87 schreef:
@ Ojajoh: argumenten zat, maar zoals ik net al aangaf gaat het dan off topic.
Over argumenten gesproken, nee jij hebt er lkkr veel om al een oordeel over de politie te hebben.

Nogmaals, niet meer in dit topic.

Oja vast, daarom ga je een 14 jarige aanvallen op haar leeftijd
Had je ook zo gereageerd als er geen leeftijd in haar profiel stond

Ik heb mijn redenen hier iig genoemd en dan ga je maar lekker terug lezen
En niet dan heb je ook niks en ben je het in mijn ogen niet waard om energie in te steken om te discussiëren

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:04

Nagini schreef:
Ik bedoel dan uiteraard de mensen die nog niet op het zebrapad staan en niet over aan het lopen zijn. :') Kan best wel eens zijn dat er iemand staat en je die te laat ziet en dus moet doorrijden. Ja, heel vervelend als je wilt oversteken, maar dat kan gebeuren.

Met zulke hoge boetes bereik je dan misschien ook weer dat mensen BOVENOP hun rem gaan staan als iemand z'n hond staat uit te laten bij het zebrapad met allerlei botsende auto's op elkaar als gevolg.

Is ook zo zodra ze de fietsers voorrang geven op de rotonde. Sommigen trappen al bovenop de rem als er 100 meter verderop een fietser aankomt.

Het is gewoon een feit dat het makkelijker is én meer oplevert om de gewone mens een hoge boete te geven dan om criminelen een straf te geven.
De meeste boetes voor te hard rijden worden uitgeschreven voor 5 km te hard. Wat is nou 5 km te hard?
Maar het spekt wel de schatkist het meest :list:

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:04

Kunnen ze niet bezuinigen op de inzet van politieagenten ofzo?
Ze stonden hier pas een paar keer fietslichten te controleren voor mijn huis en ze waren met zon 7-8 personen. Met zn allen op één weghelft. :') Dat kan je toch ook wel met 2-3 personen doen? Zelfs in je eentje zou t nog lukken als je dat echt wil.

Nu krijgen ze allemaal betaald terwijl de helft er maar een beetje naar staat te staren.
Kansloos gebeuren.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:06

De overheid heeft weer geld nodig zeker :+

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:06

Waarom is wildpoepen niet duurder dan wildplassen? :')

Lijkt me toch wel wat hinderlijker. }:0 Tenzij je het daarna in een poepzakje doet natuurlijk.

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:08

Sommige boetes mogen wat mij betreft best hoger, zo waar zij gevaar opleveren in het verkeer. Dat de boete voor onnodig claxonneren omhoog is gegaan vind ik onzinnig en doel ontbrekend.

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:08

Skygirl schreef:

Lijkt me toch wel wat hinderlijker. }:0 Tenzij je het daarna in een poepzakje doet natuurlijk.

Daar heb je wel een punt :') .

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:13

Skygirl schreef:

:')

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:15

Doelloos rondhangen beboet?! Dan kan je om het minste een boete gaan uitschrijven, toch -.-*?
En wat een bedragen joh :s..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:26

Tja dan kunnen ze er elke avond op uit, want ik sta ook zo vaak nog uren met een vriendin te kletsen op de hoek van de straat.. Zullen de hangjongeren leuk vinden :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 17:30

LynnS_ schreef:
Doelloos rondhangen beboet?! Dan kan je om het minste een boete gaan uitschrijven, toch -.-*?

Dat snap ik dan nog net wel. Ik heb er hier geen last van, maar in de wijk waar ik tien jaar geleden woonde, hing er regelmatig jeugd rond onder het raam van mijn flat. En dat was dan jeugd die er niet woonde (en het was nou ook niet zo midden in het centrum dat het logisch was dat ze daar zouden hangen), maar wel zoveel herrie maakte dat je niet kon slapen en als je er wat van zei, kon je een grote waffel en een berg dreigementen krijgen. Ik zou blij geweest zijn als ze daar wat aan gedaan hadden!

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:31

Marit schreef:
Tja dan kunnen ze er elke avond op uit, want ik sta ook zo vaak nog uren met een vriendin te kletsen op de hoek van de straat.. Zullen de hangjongeren leuk vinden :+

Dat bedoel ik inderdaad :P..
Tegen hangjongeren zou het misschien een goede maatregel zijn..
Maar dit is toch niet realistisch? Want hoe ga je bepalen wie hangjongeren zijn,...?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 17:32

Laten we zeggen dat het in ieder geval een handvat geeft om de hangjongeren waar klachten over zijn, aan te pakken :)

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:33

Blue_Eyes schreef:
LynnS_ schreef:

Dat snap ik dan nog net wel. Ik heb er hier geen last van, maar in de wijk waar ik tien jaar geleden woonde, hing er regelmatig jeugd rond onder het raam van mijn flat. En dat was dan jeugd die er niet woonde (en het was nou ook niet zo midden in het centrum dat het logisch was dat ze daar zouden hangen), maar wel zoveel herrie maakte dat je niet kon slapen en als je er wat van zei, kon je een grote waffel en een berg dreigementen krijgen. Ik zou blij geweest zijn als ze daar wat aan gedaan hadden!

Dat begrijp ik volledig ;)!
Maar dan kunnen ze dat toch beter doen op aanvraag van de buren die er last van hebben?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 17:35

Ja, okee. Maar dan moeten ze dus wel een ondersteunende regel hebben. Het is nou eenmaal makkelijker om te zeggen 'Jongens, jullie mogen hier niet rondhangen en overlast veroorzaken, wegwezen anders krijg je een boete', dan 'Heren, volgens artikel xxx,xxx lid yyy van het zo-en-zo wetboek is het verboden om overlast te veroorzaken op grond van weetikveel.' Korter en duidelijker.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:36

cinn87 schreef:
@Elin_ Waarom reageer je dan als je je niet wil mengen? je kan op zijn minst uitleggen waarom je een hekel hebt aan de politie? O jah, je bent 14 jaar, staat nog in de bloei van je leven en dan al zo mening _O-

Het ging erom dat ik me niet in de discussie Ojajoh vs ander wou mengen.
Niet in de discussie in het centraaal.
En wat heeft mijn leeftijd met mijn mening te maken?
En al zou ik aleen mijn reactie kwijt willen en verder geen discussie ,wie ben jij om mij dat te verbieden ? ;)

Imo is dit nog steeds openbaar forum.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 17:37

Ja, maar wel een discussieforum en het heeft iets te maken met gewoon normaal fatsoen om niet alleen je ei te deponeren en dan weer af te taaien ;)
Je leeftijd lijkt me in deze dan wel weer van belang; pubers en volwassenen hebben vaak totaal verschillende meningen over dezelfde situatie.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:38

Dan nog geld wat ik getypt heb, ik niet in de discussie ojajoh vs andere bokkers me wil mengen ondanks dat ik het met haar eens ben :)