20 kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: 20 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:34

Sowieso heeft een gebruiksaanwijzing ontzettend weinig zin als ieder dorp een ander dialect heeft en 99% van de bevolking niet kan lezen :+ Ik heb collega's die aan dergelijke projecten hebben meegewerkt en die hebben de meest geweldige verhalen, helaas dus wel allemaal mislukte projecten..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:41

Haha misschien dacht dit gezin ook wel dat het puur voor decoratief gebruik was :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:42

uhm, het was uiteraard ook geen serieuze opmerking over de gebruiksaanwijzing, nam aan dat dat wel duidelijk was en anders bij deze :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:49

Aha!

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:56

Yessy schreef:
Sowieso heeft een gebruiksaanwijzing ontzettend weinig zin als ieder dorp een ander dialect heeft en 99% van de bevolking niet kan lezen :+ Ik heb collega's die aan dergelijke projecten hebben meegewerkt en die hebben de meest geweldige verhalen, helaas dus wel allemaal mislukte projecten..

Mijn vader heeft vroeger in Afrika gewerkt, hij was piloot.
Die heeft ook verhalen.... :') Zo stonden ze een keer op zijn vliegtuig te spuugen omdat het een ''kwaadaardige vogel'' was.

En moesten ze een keer iemand uit een dorpje halen ,waar niet geland kon worden, ze liepen door olifanten, krokodillen,leeuwen,neushoorn en noem maar op gebied, hadden ze alleen een knuppel bij zich, Don't worry sir! Hij heeft een hagelbuks en jachtgeweer gekocht, en daar wij hij mee getrouwd.

Dat condoom verhaal kwam bij een collega van hem weg. Net als het telefoon-project.
Ze hadden Nokia koelkasten ,die ze uitdeelden in rimboe dorpen, want daar hadden ze geen radio niets.
Was er geen bereik, een veld telefoon doet het daar niet eens.:+

Ze hadden een een wasplaats gegraven , een soort zwembadje die 40 cm diep is. Geen hek omheen gezet, waren er krokodillen ingaan zitten, heb je 3 weken met een schep voor gegraven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:58

Waar is de like knop :')

Mijn zus zit in Namibie, knuffelen met cheeta's. Maar internet is te slecht voor leuke verhalen :/

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:06

MarcoBorsato schreef:
Waar is de like knop :')

Mijn zus zit in Namibie, knuffelen met cheeta's. Maar internet is te slecht voor leuke verhalen :/

:o

Ze hebben er ook leuke dingen mee gemaakt, en dan vooral het bier voor omgerekend 20 cent herinnerd hij zich goed :+

Alleen zijn de domme-flop verhalen veel-veel leuker, vind het leuker om te horen dat mijn vader die 2 meter is op een bedje van 1,50 sliep. , dat er iemand was die via het dak naar binnen moest omdat hij te dik voor de ingang was.

Dat ze een keer midden in no-were reserve brandstof in een auto hadden gegooid, benzine in plaats van diesel.En ze een lift in een oude range rover kregen model flinstone, en waar alles met tape vast zat.

Iemand zijn vrouw tegen een auto wou ruilen.

Mijn vader 3 nachten niet had geslapen omdat hij een slang had gezien.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:49

Moderatoropmerking:
Inmiddels zijn er schitterende anekdotes langs gekomen, maar mag ik nu verzoeken om weer on-topic te gaan? Mijn dank

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:33

Het is natuurlijk wel zeer interessant voor de mensen die dit belachelijk vinden om zich eens af te vragen waarom deze kinderen zich wel netjes kunnen gedragen bij het uit eten gaan, onderling contact of noem maar op en het gemiddelde gezin met zijn 1,7 kind draken van kind(eren) hebben die gillen, stampen, knijpen, slaan en schoppen als ze hun zin niet krijgen. Liever 20 van het eerst genoemde dan 1 onhandelbaar pokkejong. :+

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:47

dat is absoluut waar :j

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:13

Sammie schreef:
Het is natuurlijk wel zeer interessant voor de mensen die dit belachelijk vinden om zich eens af te vragen waarom deze kinderen zich wel netjes kunnen gedragen bij het uit eten gaan, onderling contact of noem maar op en het gemiddelde gezin met zijn 1,7 kind draken van kind(eren) hebben die gillen, stampen, knijpen, slaan en schoppen als ze hun zin niet krijgen. Liever 20 van het eerst genoemde dan 1 onhandelbaar pokkejong. :+

:j

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:06

Je bent alleen in staat om zoveel kinderen te hebben als je ze kan opvoeden, ja. Dat wil niet zeggen dat een groot aantal kinderen dus altijd beter is omdat ze zich net gedragen :+ Alleen na 2 draken heb je vast geen zin in nog eens 18 :P Imo staat opvoeding en de gezinsgrootte los van elkaar, tuurlijk heb je liever de een dan de ander maar ik snap de relevantie niet zo. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:09

Mijn god........ Van die vrouw is zo onderhand toch helemaal niets meer over? Dat haar man er uberhaupt nog op wil..... :P

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:10

Als ik naar de foto's kijk, lijkt dat in ieder geval met het zichtbare deel van haar lijf erg mee te vallen... Dus wie weet valt het met het onzichtbare deel ook wel mee ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:20

Orchid schreef:
Je bent alleen in staat om zoveel kinderen te hebben als je ze kan opvoeden, ja. )

Naar mijn idee ontbreekt het daar dus aan. Pas aan kinderen beginnen als er tijd en zin in wil steken om ze op te voeden. Die mensen lukt dat blijkbaar prima bij 20, laat ze lekker. Zie liever de wereld bevolkt door dat soort lui dan door wat ik gemiddeld in de supermarkt tegenkom. En dan gaan er hier mensen over oordelen over de waarde van andersmans leven. Alsof zij uberhaubt kunnen bepalen hoe en wanneer een ander gelukkig is. In Nederland kan men 1 kind dus al niet fatsoenlijk opvoeden, omdat ze nergens tijd voor hebben of nergens tijd voor willen maken. Men moet leuke dingen doen, men moet op vakantie, men moet winkelen, men moet vrije tijd voor zichzelf hebben, men moet werken. Je moet dus helemaal niks. Die mensen leven zo. Laat ze lekker, denk dat zij gemiddeld genomen een stuk gelukkiger zijn dan de gehaaste werkende moeder en vader hier in Nederland die overal tijd aan wil besteden (omdat ze denken dat dat moet en zo hoort) en op die manier nergens aan toekomt, incl het opvoeden van slechts 1 of 2 kinderen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:27

Wow ik vind dit best overdreven...
En dan te bedenken dat er zoveel mensen zijn die graag kinderen willen,maar ze niet kunnen krijgen,en dan komen hun er ineens met 20 aanzetten...

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:57

Citaat:
"Gaat heen en vermenigvuldigt u is bij hun niet van toepassing, wel: gaat heen en kwadrateer u tot de 10de macht"

_O-

Ik kan het me vanuit hun 'point of view' wel een beetje voorstellen.
Toch ben ik ook religieus en moet ik er niet aan denken meer als 4 kinderen te hebben.

2 lijkt mij ideaal, er passen op een gewone trailer namelijk maar 2 pony's O:)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:13

Orchid schreef:
Je bent alleen in staat om zoveel kinderen te hebben als je ze kan opvoeden, ja. Dat wil niet zeggen dat een groot aantal kinderen dus altijd beter is omdat ze zich net gedragen :+ Alleen na 2 draken heb je vast geen zin in nog eens 18 :P Imo staat opvoeding en de gezinsgrootte los van elkaar, tuurlijk heb je liever de een dan de ander maar ik snap de relevantie niet zo. :)

We hebben het over DIT gezin. De negatieve opmerkingen komen nu een beetje in balans . Want eerlijk gezegd snap ik het niet zo dat dit gezin zo afgezeken word.
Het zou ook mijn keus niet zijn, zoveel kinderen te hebben. Maar ik heb geen aanmerkingen op dit gezin. Wat niet wil zeggen dat ik altijd grote gezinnen zo geweldig vind, want daarin heb jij gelijk, opvoeding en gezinsgrootte staan los van elkaar!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:02

Zertab schreef:
Wow ik vind dit best overdreven...
En dan te bedenken dat er zoveel mensen zijn die graag kinderen willen,maar ze niet kunnen krijgen,en dan komen hun er ineens met 20 aanzetten...

Dit snap ik niet zo.
Waarom moeten hun rekening houden met mensen die geen kinderen kunnen krijgen?

Ik heb nu 3 auto's en 2 paarden op de dam... hou ik nu geen rekening met mensen die er geeneens 1 kunnen betalen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:32

hun = zij :+

Die 20 kinderen waren er niet ineens. Die kwamen stuk voor stuk of misschien per 2 :+ Ze zijn niet op een ochtend wakker geworden met 20 kinderen om hun heen.

Sneu voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen, maar daar kan een ander niks aan doen. Laten we vooral niet meer over kinderen praten of zelfs krijgen, want stel je voor dat er iemand is die ze niet kan krijgen en die wil je niet kwetsen. Is vervelend en is heel naar, maar je bent niet verantwoordelijk voor andermans kinderpech noch kindergeluk. Rekening houden mee prima, maar het argument dat iemand geen 20 kinderen mag krijgen omdat een ander er geen kan krijgen vind ik zelf vrij onzinnig.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:56

Ik heb alleen de eerste en laatste pagina gelezen (tijdenlijk alleen internet op telefoon) en ik vind het jammer dat een hoop mensen een mening over dit gezin hebben terwijl ze zo te lezen nog nooit een aflevering hebben gezien.
Zoek op youtube maar eens op 19 kids and counting. Het zijn hele aardige mensen, die bij NIEMAND hun hand ophouden voor geld....

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:20

Sammie schreef:

Ik was zo'n pokkejong, :')

Betwijfel of je wel met 20 kinderen uit eten kan, denk dat het niet te betalen is.
Patatje halen word al een dure grap.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:23

Je zult er een jaar voor moeten sparen, maar goed - dan is er misschien best weleens iets te regelen ;) Ze zullen ook een aardige bijdrage krijgen van TLC, schat ik :)

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:25

Blue_Eyes schreef:
Je zult er een jaar voor moeten sparen, maar goed - dan is er misschien best weleens iets te regelen ;) Ze zullen ook een aardige bijdrage krijgen van TLC, schat ik :)

Maar als je het zonder die bijdrage zou bekijken.
Zijn vast meer gezinnen met 20 kinderen die die bijdrage niet hebben.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:28

Ik vertel dit net tegen mijn collega en haar reactie.. jee wat ranzig dat mens is vanaf haar 20ste alleen maar zwanger geweest.

Ik vind het ook niet normaal zoveel kinderen hoor maarja de oudste zullen de jongste wel weer opvoeden.