wat vinden jullie nu van de kwestie 'Mauro'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:35

smurffie schreef:
Hij heeft een vader en een moeder die voor hem willen zorgen in zijn geboorteland.

Nee hij heeft een moeder die hem als jochie van 9 op een vliegtuig gezet heeft (een moeder dus :r ) die adoptie tegengehouden heeft, omdat ze nu wil dat hij voor haar gaat zorgen.
Daarbij blijven maar weinig ama's 9 jaar in hetzelfde gezin en is er zelden een dergelijke hechting.

Authentic

Re: wat vinden jullie nu van de kwestie 'Mauro'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:17

Tuurlijk is deze jongen niet zoals de meeste buitenlandse pleegkinderen hier in Nederland, maar als je tegen de één zegt jij spreekt Nederlands en je doet hier een opleiding dus je mag blijven, dan moet je ook tegen de ander die net wat minder Nederlands spreekt ook zeggen je mag blijven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:25

Authentic schreef:
Tuurlijk is deze jongen niet zoals de meeste buitenlandse pleegkinderen hier in Nederland, maar als je tegen de één zegt jij spreekt Nederlands en je doet hier een opleiding dus je mag blijven, dan moet je ook tegen de ander die net wat minder Nederlands spreekt ook zeggen je mag blijven.

Waarom, dat is helemaal niet waar. Er is een vorm van flexibel handelen mogelijk, en nu duidelijk is wat er allemaal achter en om Mauro bestaat lijkt het me nogal kortzichtig om alleen met die regeltjes te zwaaien.

Een bewindsman die niet autonoom durft te handelen zou een andere baan moeten zoeken

Met mensen die zonder enige empathie steeds maar blijven herhalen dat er regels zijn, bouw je geen land op.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:30

We gaan jongeren als Mauro straks heel hard nodig hebben als een groot deel van de Nederlanders oud en grijs en niet langer actief op de arbeidsmarkt is. Ik ben benieuwd hoe we dan gaan terugkijken op het (terugkeer)beleid zoals dat nu word uitgevoerd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:35

sarabande schreef:
Authentic schreef:

Waarom, dat is helemaal niet waar. Er is een vorm van flexibel handelen mogelijk, en nu duidelijk is wat er allemaal achter en om Mauro bestaat lijkt het me nogal kortzichtig om alleen met die regeltjes te zwaaien.

Een bewindsman die niet autonoom durft te handelen zou een andere baan moeten zoeken

Met mensen die zonder enige empathie steeds maar blijven herhalen dat er regels zijn, bouw je geen land op.

Gaat er toch niet om of je wel of geen empathie hebt. Ik vind het hartstikke sneu voor Mauro maar regels zijn regels. Nee, een land op bouwen zonder regels, dat zal het zijn! :D Ik vind het nog steeds hartstikke dom dat de mensen om hem heen hem hoop hebben gegeven, dat vind ik pas sneu! Hadden ze beter over na moeten denken!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:38

Er was reden voor hoop volgens Nederlandse rechtsgeleerden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:39

Helemaal eens met Mambobeach. Al die jaren hebben ze hem verteld dat het allemaal wel goed zou komen. Dat is gewoon heel erg sneu voor die jongen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:39

Boras schreef:

Blijkbaar waren ze niet rechts genoeg... :P

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:42

Ik las trouwens in een artikel dat minister Verdonk, die toch graag bekend stond als zeer streng ten aanzien van de asielzoekersproblematiek, tegelijkertijd meer asielverzoeken met haar discretionaire bevoegdheid heeft ingewilligd dan welke andere minister of staatssecretaris voor of na haar. Toch opvallend.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:52

suuzepuus schreef:
Boras schreef:

Blijkbaar waren ze niet rechts genoeg... :P

:D

Nee, dat was het niet. Zij hebben deze zaak bekeken op basis van juridische argumenten. Volgens mij de enige juiste manier om een zaak als deze te beoordelen, of je nu voor- of tegenstander bent.

Zie hier het betreffende artikel http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... rima.dhtml

Dus er was een juridische reden om Mauro te laten blijven. En er was geen reden om aan te nemen dat het aanzuigende werking zou krijgen, dus dat zich veel meer asielzoekers gaan melden om te mogen blijven om dezelfde reden.

Leers heeft gewoon de hete adem van Wilders in zijn nek gevoeld, zoals hij die constant voelt.
Laatst bijgewerkt door Boras op 14-11-11 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:54

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:19

Ondanks dat ik voor de PVV gestemd heb vind ik dat hij mag blijven.
Ik vind dat je niet zomaar mensen mag terugsturen.

Ze moeten er nu gewoon een stop op zetten om ervoor te zorgen dat er niet nog meer mensen binnenkomen tenzij het echt niet anders kan.
En iedereen van wie dit niet hun geboorteland is en 1 maal over de schreef gaan ook gewoon terug sturen dan zul je zien dat Nederland zo een stuk leger is.

Vind het echt niet kunnen dat ze die arme jongen terugsturen :n

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:25

Er komen amper nog AMA's binnen. De regelgeving is al zo strikt dat het bijna onmogelijk is geworden. Kijk de cijfers er maar eens op na. Nieuwe Mauro's die vandaag de dag binnenkomen zullen er niet meer komen, en als er toch eens eentje door glipt gaat het om een enkeling. Er is dus helemaal geen strakkere regelgeving nodig want die is er al. En een beetje menselijkheid richting die paar Mauro's die er nu zijn kan helemaal geen kwaad.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:45

Het is leuk en aardig dat iedereen die het land uit zou moeten het gaat aanvechten. Maar je weet dat dat kan gebeuren als je geen verblijfsvergunning hebt. Het komt altijd in de media met als gevolg dat ze wel mogen blijven, want het is zo zielig...
Dus wie zou niet proberen om het aan te vechten en het in de media te brengen.. iedereen vind het toch zielig voor die mensen?
Geef ze gelijk allemaal een verblijfsvergunning je moet niet meten met 2 maten :roll:
Zelf (en ik weet dat veel die mening niet delen) zeg ik terug moeten = terug gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:51

De taal zou geen probleem moeten zijn lijkt mij, eenmaal terug leer je de taal vrij vlot. T is een slimme jongen dus wat dat betreft moet dat ook wel lukken.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:55

wat ik trouwens wel heel frappant vind is dat ze niet af willen wijken van de regeltjes om hier te kunnen laten blijven dmv een verblijfsvergunning.. maar wel van de regels af willen wijken om hem hier te kunnen laten studeren :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:56

Nou het enige verschil wad geweest dat hij in angola aanvraag had moeten doen en alsnog was toegelaten. Dus die logica snap ik nog.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:57

ik vind dat iemand niet langer dan 5 jaar mag wachten op een uitspraak en dat er sneller een definitief besluit moet zijn, zonder mogelijkheid om maar de rechtzaak door te laten slepen. Eruit is eruit en niet dat geharrewar en slappe zooi; niet die CDA mentaliteit van washanden, maar oprecht.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:59

vuurneon schreef:
Nou het enige verschil wad geweest dat hij in angola aanvraag had moeten doen en alsnog was toegelaten. Dus die logica snap ik nog.

'nee nee regels zijn regels' :')

zit me zo eens wat te bedenken he..?
wat als mauro nou homo was geweest?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:02

Marchador schreef:
Het is leuk en aardig dat iedereen die het land uit zou moeten het gaat aanvechten. Maar je weet dat dat kan gebeuren als je geen verblijfsvergunning hebt. Het komt altijd in de media met als gevolg dat ze wel mogen blijven, want het is zo zielig...
Dus wie zou niet proberen om het aan te vechten en het in de media te brengen.. iedereen vind het toch zielig voor die mensen?
Geef ze gelijk allemaal een verblijfsvergunning je moet niet meten met 2 maten :roll:
Zelf (en ik weet dat veel die mening niet delen) zeg ik terug moeten = terug gaan.

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Een geval als dít vind ik zielig en onterecht, ja. Maar een volwassene die hier komt en eigenlijk al weet dat-ie geen kans maakt en bovendien de taal en cultuur van land van herkomst goed kent, vind ik een heel ander geval. Het is onzin om te denken dat alle situaties gelijk zijn. Alle minderjarige asielzoekers die hier in hun eentje naartoe zijn gestuurd en hier al jaren wonen, díe zijn gelijk - maar dat zijn er helemaal niet zoveel en die mogen van mij ook allemaal blijven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:04

Daar zeg je wat inderdaad... Maar ligt eraan of in angola veilig bent als homo.

Als deze jongen een lagere opleiding had gehad, moest hij ook terug toch?

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:02

Ik vind het sneu.
Zo'n jongen die oa geweldig Nederlands spreekt en de nederlandse cultuur kent.
Moet weg terwijl er zo veel buitenlanders ( no offence ) geen Nederlands kunnen.
Waar moet het heen als er word aangespoord tot inergratie en juist de mensen die dit netjes hebben gedaan eruit moeten.
Natuurlijk weet ik niet het fijne van de kwestie en kan ik zonder alle informatie niet goed een mening vormen.
Maar met de dingen die ik nu weet vind ik het onterecht.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:14

Ik vind het ronduit belachelijk dat die jongen terug moet naar zijn eigen land.
De rotte appels mogen blijven en de goede worden weg gegooid.
Ik had ook PVV gestemt maar niet voor de dingen over buitelanders,maar de belofte over de gezondheidszorg en de dierenpolitie en de geldkraan naar landen waar het niet aankomt bij de mensen waar het voor bedoelt is.
Maar het enige waar het nu om draait bij de PVV is buitenland,buitenlanders,moskeën en hoofddoekjes.
Heb spijt dat ik ooit op ze gestemt heb,ik spuw op de PVV.
Wilders heb alles bij elkaar gelogen en de boel bedrogen.

Mauro staat straks in een wild vreemd land,waar moet hij heen?waar moet hij wonen en waar moet hij van leven? Je zal het maar zijn, in zijn eentje in een vreemd land komen te staan.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:22

Jeemig Gohya wat kortzichtig zeg! Wilders was altijd al tegen buitenlanders, en nu vind jij ineens dat hij jou heeft bedrogen? Dan had je misschien wat beter moeten kijken op wie je stemde! Ben het zelf btw wel met Wilders eens hoor maargoed dat is een ander verhaal.

Mauro krijgt 5000 euro mee, heeft familie en Angola heeft de snelst groeiende economie in Afrika. Hij is volwassen en gaat het daar echt wel redden hoor! Hoeveel mensen van 18 gaan er niet op wereldreis? En dan weet Mauro ineens niet waar hij heen zou moeten? Ik schat hem iets hoger in.

Daarbij vind ik dat Mauro wat beter van de situatie gebruik had kunnen maken, ipv lopen zeuren. Hij had zijn bekendheid moeten gebruiken om geld in te zamelen. Denk dat heel veel nederlanders wat gestort zouden hebben, en daar een school, winkel, of wat dan ook moeten opzetten. Hij kan zijn hier opgedane kennis prima inzetten in Angola.