"Griekenland heeft meer geld nodig"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:38

papagroom schreef:
Electra63 schreef:
Oei PPG, jij hebt goed opgelet tijdens Griekse les,dit valt inderdaad onder de bokt-sensuur. Ik zit nog op mijn phone, dus bedankt voor de hulp filakia

Αφήστε τον άντρα σου και να μην ακούσει :+

Wat is er met je echtgenoot.. ?

papagroom

Re: "Griekenland heeft meer geld nodig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:39

niet de mijne ....de hare....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:41

Haha, grapjas, je hebtzeker zo'n vertaaldinges

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:45

minder goed opgelet als je dacht dus......LOL....vieze woorden lukt nog wel....maar hele zinnen....daar heb ik in het nederlands al moeite mee....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:52

papagroom schreef:
minder goed opgelet als je dacht dus......LOL....vieze woorden lukt nog wel....maar hele zinnen....daar heb ik in het nederlands al moeite mee....

Vieze woorden? Gewoon een lichaamsdeel toch?
Vies, vind ik: skata :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:16

Om weer on-topic te komen, hierbij een verhaaltje (niet van mezelf :D ):

Het is een mooie dag in een klein Grieks dorpje. De straten zijn leeg,het zijn slechte tijden, want iedereen heeft schulden en allemaal leven ze op de pof.

Dan rijdt een welgestelde Nederlandse toerist het Griekse dorp in en stopt bij een klein hotelletje. Hij vertelt de eigenaar dat hij graag de kamers wil bekijken om er misschien voor een nacht een kamer te huren en legt als onderpand 100 Euro op de balie.

De eigenaar geeft hem een paar sleutels. Als de bezoeker de trap op is, pakt de hoteleigenaar het geld, rent naar de slager en betaalt zijn schulden. De slager neemt de 100 euro, loopt de straat uit en betaalt de boer. De boer neemt het geld en betaalt zijn rekening bij de koelopslag. De man daar neemt het geld en rent naar de kroeg om zijn drankrekening te betalen. De kroegbaas schuift het bedrag door naar een aan de bar zittende drankleverancier, bij wie hij nog schulden had. De leverancier rent naar het hotel om daar zijn uitstaande rekening van 100 euro te betalen. De hotelbaas legt het geld weer op de balie.

Op dat moment komt de toerist de trap af, neemt het geld van de balie, zegt dat de kamers hem niet bevallen en verlaat het dorp.

De oplossing!

Niemand heeft iets geproduceerd. Niemand heeft iets verdiend. Iedereen is zijn schulden kwijt en ziet de toekomst met optimisme tegemoet. Waar doen we moeilijk over….. ?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:42

Electra63 schreef:
papagroom schreef:

Vieze woorden? Gewoon een lichaamsdeel toch?
Vies, vind ik: skata :D

van katten wel ja...

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:56

Electra63 schreef:
Om weer on-topic te komen, hierbij een verhaaltje (niet van mezelf :D ):

Het is een mooie dag in een klein Grieks dorpje. De straten zijn leeg,het zijn slechte tijden, want iedereen heeft schulden en allemaal leven ze op de pof.

Dan rijdt een welgestelde Nederlandse toerist het Griekse dorp in en stopt bij een klein hotelletje. Hij vertelt de eigenaar dat hij graag de kamers wil bekijken om er misschien voor een nacht een kamer te huren en legt als onderpand 100 Euro op de balie.

De eigenaar geeft hem een paar sleutels. Als de bezoeker de trap op is, pakt de hoteleigenaar het geld, rent naar de slager en betaalt zijn schulden. De slager neemt de 100 euro, loopt de straat uit en betaalt de boer. De boer neemt het geld en betaalt zijn rekening bij de koelopslag. De man daar neemt het geld en rent naar de kroeg om zijn drankrekening te betalen. De kroegbaas schuift het bedrag door naar een aan de bar zittende drankleverancier, bij wie hij nog schulden had. De leverancier rent naar het hotel om daar zijn uitstaande rekening van 100 euro te betalen. De hotelbaas legt het geld weer op de balie.

Op dat moment komt de toerist de trap af, neemt het geld van de balie, zegt dat de kamers hem niet bevallen en verlaat het dorp.

De oplossing!

Niemand heeft iets geproduceerd. Niemand heeft iets verdiend. Iedereen is zijn schulden kwijt en ziet de toekomst met optimisme tegemoet. Waar doen we moeilijk over….. ?

Wat een mooi kort verhaal..... :+

Hier draait het dus om, NIEMAND heeft ook maar ene cent belasting betaald...! :$

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 10:28

oei, ben je in IRL ook zo negatief ingesteld?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:08

Holypope heeft wel gelijk natuurlijk. van die 100 Euro had maar een deel terug mogen komen.... tenzij het echt ging om pure schulden en iedereen al eerder belasting had afgedragen :D

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 12:39

Electra63 schreef:

Ha ha ha, ja, ik ben van m'n hele leven nog nooit zo negatief geweest...als het om Griekenland gaat! :D :D :D

Oooh, ik heb geen idee wat IRL betekend.

En ik ken die hele niemand niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:05

joostvangestel schreef:
Huertecilla schreef:
De inkomensongelijkheid, sociale gelaagdheid en kleptocratie begon met landbouw.

Even nog zwaarder off-topic: zonder die landbouw zouden we allemaal van de honger creperen,

Zonder die landbouw zou er geen overbevolking zijn.
Het egalitaire jager-verzamelaar is zelfregulerend op dit punt :)*

De Neanderthal mens is illustratief.
Dat deze nu is uitgestorven is geen bewijs van falen. Wij zjn bij lange na nog niet zo lang aanwezig als zij geweest zijn. Het is een hoogst twijfelachtige zaak of we dat gaan halen en wel helder dat we nu al een schadelijke plaag voor de aarde zijn, beginnend met landbouw.
We gaan het record van de Neaderthalers in ieder geval níet halen zonder fundamentele revolutie in ons gedrag of expansie van de aarde weg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:18

HolyPope schreef:
Electra63 schreef:

Ha ha ha, ja, ik ben van m'n hele leven nog nooit zo negatief geweest...als het om Griekenland gaat! :D :D :D

Oooh, ik heb geen idee wat IRL betekend.

En ik ken die hele niemand niet.

IRL = in real life= dus in de echte wereld. Ben je zooooooooooo oud dat je dit niet wist? :D

En natuurlijk wordt er gewoon belasting afgedragen, als de boekhouder langs geweest is, om dit te regelen :P

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:20

@ HC

Wat een onzin....dan kun je beter de medische wetenschap de schuld geven.....als we met zn allen niet ouder als 30 zouden worden was het met de overbevolking,al snel afgelopen....en daar mee de roep om meer landbouw en veeteeld....
Laatst bijgewerkt door papagroom op 05-11-11 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:21

Huertecilla schreef:
De Neanderthal mens is illustratief.
Dat deze nu is uitgestorven is geen bewijs van falen. Wij zjn bij lange na nog niet zo lang aanwezig als zij geweest zijn. Het is een hoogst twijfelachtige zaak of we dat gaan halen en wel helder dat we nu al een schadelijke plaag voor de aarde zijn, beginnend met landbouw.
We gaan het record van de Neaderthalers in ieder geval níet halen zonder fundamentele revolutie in ons gedrag of expansie van de aarde weg.

Weet je wel zeker, dat hij uitgestorven is? Ik kom ze nog wel eens tegen. Alleen het berenvel ontbreekt. :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:23

Ik tem.....nu wordt je weer persoonlijk :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:27

papagroom schreef:

Ik zie jouw wel rennen hoor door Groningen met een berenvel om, mamagroom aan haar haren je grot in sleuren en dan .......................... :D

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:29

papagroom schreef:
@ HC

Wat een onzin....dan kun je beter de medische wetenschap de schuld geven.....als we met zn allen niet ouder als 30 zouden worden was het met de overbevolking,al snel afgelopen....en daar mee de roep om meer landbouw en veeteeld....

Jawohl, dat is ook de reden dat Afrika het snelst groeiende continent is qua aantal inwoners... Dalende kindersterfte is mooi, maar het maakt het daaropvolgende probleem alleen maar groter. Voedselschaarste, etc.

Ieder voordeel heb z'n nadeel. Ik weet overigens niet wat de toegevoegde waarde is van de wetenschap dat Neanderthalers het lang hebben uitgehouden. Ik kan echter wel zeggen dat er nog voldoende van dat soort aanwezig zijn. Geloof dat een aantal vanavond weer te vinden is in de voetbalstadions :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:29

en dan..........een pak op mn sodemieter krijgen,want dat staat mmg heus niet toe hoor....LOL..

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:31

Electra63 schreef:
papagroom schreef:

Ik zie jouw wel rennen hoor door Groningen met een berenvel om, mamagroom aan haar haren je grot in sleuren en dan .......................... :D

Dat is offtopic..... Het ging over Neanderthalers in Griekenland... LOL

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:34

is ook een heel end rennen....ik zit in Friesland...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:36

gummie schreef:
Ik weet overigens niet wat de toegevoegde waarde is van de wetenschap dat Neanderthalers het lang hebben uitgehouden.

Dat geldt niet alleen voor jou en dat is erg jammer.
Wanneer de mensheid dit eerder op het netvlies zou hebben gehad was deze niet in de valkuil gestapt en geen plaag voor de aarde en zichzelf geworden.
Een +:)+ voorbeeld door Homo sapiens zelf vormen de aboriginals van Australië.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:37

Gummy,
Neanderthalers heb je overal, in Griekenland, Nederland en vooral in Spanje. :D
Eigenlijk komt het gewoon door die kerels. Als wij vrouwen de wereld zouden regeren, zouden alle problemen snel opgelost zijn.

PPG,
Groningen of Friesland, het is allemaal daar hoog in het koude noorden :P

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:38

Huertecilla schreef:
gummie schreef:
Ik weet overigens niet wat de toegevoegde waarde is van de wetenschap dat Neanderthalers het lang hebben uitgehouden.

Dat geldt niet alleen voor jou en dat is erg jammer.
Wanneer de mensheid dit eerder op het netvlies zou hebben gehad was deze niet in de valkuil gestapt en geen plaag voor de aarde en zichzelf geworden.
Een +:)+ voorbeeld door Homo sapiens zelf vormen de aboriginals van Australië.

ik snap je laatste zin niet HC.....zou je die willen verduidelijken??

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:45

GBoycotten dat land, kom nou dat geld kunnen w zelf ook gOed gebruiken.... Daaaaag griekeland :evaw: