Blue_Eyes schreef:Het is mijn schoonouders prima gelukt.... En ze zijn in die contreien echt niet het enige gezin dat het lukt. Het is een kwestie van creatief zijn, maar het kan. Ze zijn allemaal gezond, hebben geen vitaminegebrek, en mijn schoonvader werkte gewoon als zelfstandig hovenier en later bij de gemeente als hoofd plantsoenendienst. Niets bijzonders dus.
Oh. Enne... Ze hebben ook nog allemaal gestudeerd, die kinderen!
Verder ben ik het in deze wel eens met HC eens, eigenlijk.
Niet vet bovenmodaal ook.
Goed voorbeeld Blue-eyes.
Kwestie van prioriteiten.
Helaas maakt onze samenleving met de promotie van overconsumptie op krediet een evenwichtige pririteitsafweging heel moeilijk voor de overgrote meerderheid van de mensen.
Ja, de overgrote meerderheid. Vraag je maar eens af hoeveel mensen de cash flow in orde hebben als er ook maar íets aan de inkomenskant gebeurt.
Beide de meeste gezinnen staat er aan de uitgavekant afbetaling en rente. Veelal langer lopend dan de consumptie waarvoor het krediet is verstrekt.
Ik lees hier op Bokt volop over de droom in Spanje te gaan wonen maar niet kunnen wegens inkomen.
Daar zou eígenlijk moeten staan wegens gebrek aan keuzevrijheid vanwege aangegane verplichtingen.
Door de ´hoe het hoort´ slavernij van overconsumptie op krediet.
Dat is met een grote worp grut kritscher omdat het een post vaste lasten is met een hoge prioriteit.
Dit gezin is door eigen schuld de pisang van het westerse model.