Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:41

Agressie is geen kwestie van keuzes, agressie is een uiting van angst... van de (ons paardenmensen) welbekende fight or flight respons, zwakke energie. Daarom is er binnen ´hogere milieus´ ook minder agressie, als je meer geld hebt is er minder kans dat je in je bestaan wordt bedreigd en dat je een impulsieve/ agressieve uitbarsting hebt.

Wilders in opgegroeid in dezelfde streek als ik, hij in de stad, ik in een dorp. Ik kan je vertellen dat ik als dorpsmeisje niet naar betreffende stad ging omdat het daar behoorlijk gevaarlijk was. Ik heb begrepen dat hij gepest is door Islamitische jongeren, hetgeen zijn angst jegens en agressie tegen Moslims voor mij begrijpelijk maakt. Fortuijn was homo en had ook persoonlijke ervaringen met Moslims. Dat zíj bang waren/zijn is geen wonder, ik zou het niet slim vinden als iemand die stelselmatig bedreigd of mishandeld is door één groep mensen (of dat nu roodharigen, mannen of moslims zijn' géén voroordelen zou koesteren jegens die groep. Dat beiden op basis van hun standpunten verkozen zijn als representanten van Nederland maakt voor mij op psychologisch en sociaal wetenschappelijk gebied duidelijk dat er op grote schaal angst heerst voor Moslims. Ook als dat niet politiek correct is.

Ik ben het met spiritdancer eens dat politici alleen maar ´trekpoppetjes´ zijn. Ik vind het een roedel bedrijfspoedels van de ambtenarij :+ maar door de aard van die trekpoppetjes kun je wel zien wat er leeft in de samenleving. Op dit moment is dat angst.

Misschien wel alleen doordat mensen overal ter wereld worden aangezet tot migratie omdat er simpelweg teveel mensen komen voor het aantal bewoonbare m2 dat de aarde heeft of omdat men door de nieuwe media steeds beter kan zien wat er aan de andere kant van de wereld te halen valt (het gros van de wereldbevolking kan zich de luxe van het schrappen van een wintersportvakantie amper voorstellen).

Anya schreef:
dat heet xenofoob, ik persoonlijk kom liever een mevrouw in een Burka tegen, dan een groepje witte mannen die het normaal vinden op hun vrouw te timmeren of rotzooi door de brievenbus te gooien. Bij de mevrouw in Burka voel ik me een stuk veiliger ;)

Waarom= Hun meningen over jouw zijn waarschijnlijk vergelijkbaar. Voor beiden ben je als (westers geklede) vrouw iemand waar niemand respect voor hoeft te hebben.

sarabande

Re: Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:54

Wilders is helemaal niet gepest door islamitische jongeren, die waren toen nog helemaal niet lastig. Hij is naar Israël gegaan en heeft daar in een Kibboets de gevechten tussen de Joodse kolonisten en de Palestijnen wiens land afgepakt was, meegemaakt.
Daarom is hij zo zwart wit geworden.
Overigens als zoon van een Indonesische moeder werd hij wel eens gepest, zoals ieder kind dat er anders uitziet gepest is ooit, maar dat heeft niks met de Islam te maken.

Ik zou je aanraden om eens mee te lopen met een gemotiveerd kamerlid van welke partij dan ook, hoe die zich inzetten voor de zaken waar ze voor staan. Als je denkt dat die trekpoppen zijn heb je je weinig in de materie verdiept.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:57

sallandval schreef:
Waarom= Hun meningen over jouw zijn waarschijnlijk vergelijkbaar. Voor beiden ben je als (westers geklede) vrouw iemand waar niemand respect voor hoeft te hebben.

En ook dat is xenofoob, gebaseerd op vooroordelen en retoriek

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:01

MamboBeach schreef:
Wat mij opvalt is dat altijd dezelfde zitten te mokken hier op Wilders! _O- Hij bereikt zijn doel wel hoor! Negatieve aandacht is ook aandacht he! ') Wat denk je van leven en laten leven! Altijd hetzelfde gemok, dat je daar zelf niet moe van wordt... :)

Het zijn ook altijd dezelfde bokkers die reageren :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:02

Het is heel aardig tijdverdrijf moet je maar denken ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:12

sarabande schreef:
Wilders is helemaal niet gepest door islamitische jongeren, die waren toen nog helemaal niet lastig.

ehm... ik weet niet waar je dat vandaan haalt... maar zoals ik al zei kom ik uit dezelfde buurt, bovendien ben ik maar een paar jaar jonger en ken ik mensen uit Wilders´ klas van de middelbare school. De eerste keer dat ik ben lastig gevallen door een groepje islamitische jongens in Venlo was ik ongeveer 8 a 9 jaar. Ze gooiden brandende voorwerpen op mij en mijn broer toen we in de bioscoop bij een kinderfilm zaten, we zijn weggegaan en hebben in een winkel op onze moeder gewacht. Dat was de eerste keer maar niet de laatste keer. Toen ik op de leeftijd was dat ik ging stappen waren er al bijna geen kroegen meer waar je als groep meiden veilig heen kon gaan. Wij moesten toen dus noodgedwongen ipv een kwartiertje op de fiets een uur in de bus om naar de boerendisco te gaan een povincie verderop.

Citaat:
Hij is naar Israël gegaan en heeft daar in een Kibboets de gevechten tussen de Joodse kolonisten en de Palestijnen wiens land afgepakt was, meegemaakt.
Daarom is hij zo zwart wit geworden.
Hij ging daar waarschijnlijk niet zonder reden heen, denk je wel.

Citaat:
Ik zou je aanraden om eens mee te lopen met een gemotiveerd kamerlid van welke partij dan ook, hoe die zich inzetten voor de zaken waar ze voor staan. Als je denkt dat die trekpoppen zijn heb je je weinig in de materie verdiept.

dan kan ik jou aanraden eens mee te lopen met een mammoet in de ambtenarij (die al 30 jaar op een topfunctie zit en daar niet eens kán worden ontslagen), als je denkt dat er ook maar een politicus is die iets aan diens macht kan veranderen denk ik dat jij je niet voldoende in onze staatsinrichting hebt verdiept.

Overigens mag je je ook inlezen in de zogenaamde bezuinigingen die op dit moment worden doorgevoerd in de zorg... die leveren geen geld op, die kósten geld.. niet dat de politici geen goede voornemens hadden hoor... maar met de uivoering hebben ze zo goed als niets te maken, dat vullen de ambtenaren zelf in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:42

Sallandval,
Ik wil jouw berekening graag zien over die "zogenaamde" bezuinigingen in de zorg?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:53

sallandval schreef:
Hij ging daar waarschijnlijk niet zonder reden heen, denk je wel.

Nee ik begrijp eigenlijk niet waarom een half Indische Limburger zonder enig joods bloed zo nodig naar Israël moet

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:53

sarabande schreef:
Nee die kans is er niet, want hij blijft dingen zoals haatpaleizen roepen

Overigens heb ik nog geen parlementariër Wilders voor Hitler horen uitmaken en dat is wel het platvorm waar het hier over gaat.

Als we internet erbij gaan halen kan je je lol helemaal op op Geen stijl en zo

1. Wilders is vrijgesproken van haatzaaien. De rechter baseert zijn uitspraken op oa de wet. De wet is vastgesteld door het parlement. Het parlement heeft de grens dus daar neergelegd waar wilders zich begeeft. Als het je niet aanstaat dat Wilders mag roepen wat hij doet, dan moet je daar ook alle partijen op aankijken die verantwoordelijk zijn voor de wetgeving zoals die nu is. Want toen deze regelgeving werd gemaakt, bestond de PVV nog niet eens...

2. Jij koppelt de beveiliging aan de uitingen van Wilders. Ik zeg nu juist dat ik van mening ben dat het, wat je ook roept, ontoelaatbaar en crimineel is om iemand met de dood te bedreigen of daadwerkelijk vermoorden. Jij zegt in feite dat als iemand van de beveiliging af wil, hij of zijn mond maar moet houden of in ieder geval zijn mening niet of anders moet ventileren. Daar verschillen wij sterk van mening. Ik vind het ronduit schandalig dat iemand in gepantserde wagens moet rondrijden omdat hij kritiek heeft op een godsdienst. en dat staat totaal los van wat ik van de uitspraken van Wilders vind. Het is tegelijkertijd ook een cirkelredenering. Want je kunt beweren dat Wilders dit soort gedrag oproept, maar je kan ook zeggen (zoals Wilders dat bijvoorbeeld doet), dat het gedrag juist een mening zoals die van Wilders oproept. de kip of het ei.

En mag ik iedereen er even aan herinneren dat het ander lid van de Kamer (Samson, van de PvdA notabene!) was, en niet Wilders, die uitsprak dat 'Marokkanen het etnisch monopolie hebben op overlast'. Maar dat, gek genoeg, deze persoon in dit hele verhaal niet naar voren komt en Wilders met zijn 'doe eens normaal' opmerking wel.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:01

Anya schreef:
sallandval schreef:

En ook dat is xenofoob, gebaseerd op vooroordelen en retoriek

Volgens mij is kritiek op een godsdienst of cultuur tegenwoordig bij voorbaat al een vooroordeel en voortkomend uit angst... jammer. Op de een of andere manier mag je ook geen feiten meer noemen die ongunstig zijn voor een hele groep. Misschien is dat juist wel xenofoob!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:05

Wilders zaait haat, dat staat als een paal boven water
Hem daarvoor veroordelen zal zoveel onrust teweeg brengen dat het verstandiger is om hem vrij te spreken hetgeen niet betekent dat hij dat niet doet
Wilders is voortdurend bezig om groepen binnen de samenleving, die juist nu er een crisis is samen zouden moeten werken, tegen elkaar uit te spelen.
Zie bijvoorbeeld Abayrak aanvallen over haar nicht, alsof ze daarvoor verantwoordelijk is

Hij vindt ook dat de Marokkaanse gemeenschap de uitwassen zelf moet oplossen, alsof jij en ik verantwoordelijk zijn voor de schutter in Alphen of Kars met zijn auto.

Het is volslagen ridicuul om een hardwerkende Nederlandse man wiens grootvader ooit uit Marokko kwam ter verantwoording te roepen voor achterbuurt tuig

Zolang Wilders blijft roepen dat die mensen allemaal Marokkanen zijn met een verkeerd geloof, houdt hij iedere vorm van integratie tegen en dat is schadelijk

Net zo schadelijk als Leers naar Europa sturen om de toetreding van Roemenië te saboteren, vraag maar hoeveel de bloemenkwekers daar aan verloren hebben

Wilders weet heel goed dat Nederland voor zijn export afhankelijk is van Europa, en hij weet ook heel goed dat zijn achterban alleen maar naar leuzen luistert en op dat gebied is hij inderdaad vergelijkbaar met meerdere heersers uit de geschiedenis

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:06

Ik zeg de t shirt tekst van de komende maanden

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:08

Ja hoor dat mag van mij wel. Het is het over één kam scheren o.b.v. vooroordelen en het maar wat roepen zonder echt na te denken waar ik last van heb.

Kijk als jij zegt ik ken drie mensen waar ik bang voor ben, en eentje draagt een burka. Dan is het de persoon waarop je reageert. Of er is een relatief grotere kans dat een groep Marokkanen de buurt terroriseert in mijn wijk.. Ook prima. Mijn ervaringen zijn (in het oosten des lands) weer anders. Wij hebben niet of nauwelijks marokkanen, de overlast hier wordt veroorzaakt door witte jongeren uit een achterstandswijk ;)

Roepen dat een burka gevaarlijk is omdat je het gezicht niet kan zien, lijkt heel waardenvrij, maar dat is het natuurlijk niet. Omdat het om te beginnen maar om 160 burka-draagsters gaat. Omdat politie altijd mag vragen de sluier te verwijderen ter identificatie. Omdat heel veel enge mensen (die tot heel enge dingen in staat zijn) er helemaal niet eng uitzien. Omdat je dus met een burkaverbod een xenofobe schijnveiligheid realiseert die ook nog eens heel duur is als het om handhaving gaat en omdat dat toevallig fijn combineert met de huidige zondenbok van onze samenleving: de islamitische Nederlanders.

Maar eigenlijk hoef ik dit niet op te schrijven, want ik denk eerlijk gezegd niet dat je het verschil wilt snappen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:12

En ook de opmerking dat je geen kritiek mag hebben op godsdienst omdat dat al xenofoob zou zijn, is niet waar.

Ik heb kritiek op alle godsdiensten, simpelweg omdat ik niet geloof in een hogere macht o.i.d. Het verschil is dat ik op basis van die kritiek niet roep dat ze allemaal fout zijn, of eng, of met een keppeltje op gevaarlijk. Sommige mensen die sommige godsdiensten aanhangen zijn eng. Of dat nu hardline moslims zijn, of hardline jehova's of mensen die hun kinderen polio laten krijgen omdat ze dat als staf van een christelijke god zien. Allemaal enge mensen. Maar dat maakt het geloof zelf nog niet eng.

Ik ken serieus ook wel aardige Wildersaanhangers ;) :D

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:13

sarabande schreef:
Wilders zaait haat, dat staat als een paal boven water
Hem daarvoor veroordelen zal zoveel onrust teweeg brengen dat het verstandiger is om hem vrij te spreken hetgeen niet betekent dat hij dat niet doet
Wilders is voortdurend bezig om groepen binnen de samenleving, die juist nu er een crisis is samen zouden moeten werken, tegen elkaar uit te spelen.
Zie bijvoorbeeld Abayrak aanvallen over haar nicht, alsof ze daarvoor verantwoordelijk is

Hij vindt ook dat de Marokkaanse gemeenschap de uitwassen zelf moet oplossen, alsof jij en ik verantwoordelijk zijn voor de schutter in Alphen of Kars met zijn auto.

Het is volslagen ridicuul om een hardwerkende Nederlandse man wiens grootvader ooit uit Marokko kwam ter verantwoording te roepen voor achterbuurt tuig

Zolang Wilders blijft roepen dat die mensen allemaal Marokkanen zijn met een verkeerd geloof, houdt hij iedere vorm van integratie tegen en dat is schadelijk

Net zo schadelijk als Leers naar Europa sturen om de toetreding van Roemenië te saboteren, vraag maar hoeveel de bloemenkwekers daar aan verloren hebben

Wilders weet heel goed dat Nederland voor zijn export afhankelijk is van Europa, en hij weet ook heel goed dat zijn achterban alleen maar naar leuzen luistert en op dat gebied is hij inderdaad vergelijkbaar met meerdere heersers uit de geschiedenis

Bij deze haal je ons volledige rechtssysteem onderuit. Niet alleen de rechter, maar ook het OM dat niet wilde vervolgen. dat een zekere groep Marokkanen problemen vormen, is een feit. dat wordt door alle partijen genoemd. Dat daar iets aan moet gebeuren, wordt ook breed gedragen in de Kamer. Er zijn inmiddels ook al meerdere onderzoeken geweest naar 'multiculturele samenlevingen' en integratie, waarbij de conclusie is getrokken dat het niet werkt. Die onderzoeken zijn niet door de PVV gedaan. Vanuit links hoor je steeds meer een geluid over marokkanen.

Er is ook onderzocht welke mensen op Wilders stemmen. En in tegenstelling tot jouw eigen vooroordeel dat dat mensen zijn die alleen naar leuzen luisteren, komen zij uit alle hoeken van de samenleving, zijn zij te vinden op alle niveaus, en zijn zij niet slimmer, dommer of extreem rechtster dan de gemiddelde mens. Zelfs vanuit de hoek van allochtonen die daadwerkelijk behoren tot die "hardwerkende groep" die jij noemt, komt de roep om harder optreden.

En de boycot van Roemenie was te schandalig voor woorden. Dat heeft niets met Wilders te maken. dat je het uberhaupt noemt... Vind ik maf.

Kortom: alles wordt maar op het bordje van Wilders gegooid. Als hij uit de pas loopt, is het huis te klein. en toch stemmen er zoveel mensen op hem. Die mensen afdoen als idioten, en Hitler er steeds bij halen, schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

O ja, en ik heb nu zoveel van Wilders gehoord en gezien, en ook van al die andere politici, maar ik haat nog steeds geen mensen.... rara...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:17

Anya schreef:
En ook de opmerking dat je geen kritiek mag hebben op godsdienst omdat dat al xenofoob zou zijn, is niet waar.

Ik heb kritiek op alle godsdiensten, simpelweg omdat ik niet geloof in een hogere macht o.i.d. Het verschil is dat ik op basis van die kritiek niet roep dat ze allemaal fout zijn, of eng, of met een keppeltje op gevaarlijk. Sommige mensen die sommige godsdiensten aanhangen zijn eng. Of dat nu hardline moslims zijn, of hardline jehova's of mensen die hun kinderen polio laten krijgen omdat ze dat als staf van een christelijke god zien. Allemaal enge mensen. Maar dat maakt het geloof zelf nog niet eng.

Ik ken serieus ook wel aardige Wildersaanhangers ;) :D

Ik bedoelde dat anders: ik denk dat de mensen die alle kritiek op godsdiensten, culturen of groepen definitief van de hand wijzen en het afdoen als discriminatie of haatzaaierij zonder echte te luisteren naar de argumenten die worden aangevoerd, zelf misschien wel xenofoob zijn.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:20

Nee, dat is niet de definitie van xenofoob. Dat is de definitie van kop in het zand ;)
Een xenofoob is een persoon die een ongegronde en onberedeneerbare angst of afkeer voor vreemdelingen en buitenlanders voelt en daarmee een individu alleen beziet o.b.v. daardoor onstane vooroordelen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:25

LimaMambo schreef:
Danique_G schreef:
Hitler is wel om ongeveer dezelfde rede gekozen, land beter maken, buitenlanders het land uit, meer werk, zou Duitsland wel uit de crisis halen.. Ik zie toch wel ernstig veel gelijkenissen.

beloofd elke nieuwe president/premier/koning/koningin dat niet?

Dat is helemaal waar, ik had het misschien iets gedetailleerder moeten beschrijven. Ik stuur u wel even een privebericht om de vergelijking in mijn ogen uit te leggen. Anders gaat het zo off topic.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:42

gummie schreef:
Bij deze haal je ons volledige rechtssysteem onderuit. Niet alleen de rechter, maar ook het OM dat niet wilde vervolgen. dat een zekere groep Marokkanen problemen vormen, is een feit. dat wordt door alle partijen genoemd. Dat daar iets aan moet gebeuren, wordt ook breed gedragen in de Kamer. Er zijn inmiddels ook al meerdere onderzoeken geweest naar 'multiculturele samenlevingen' en integratie, waarbij de conclusie is getrokken dat het niet werkt. Die onderzoeken zijn niet door de PVV gedaan. Vanuit links hoor je steeds meer een geluid over marokkanen.

Er is ook onderzocht welke mensen op Wilders stemmen. En in tegenstelling tot jouw eigen vooroordeel dat dat mensen zijn die alleen naar leuzen luisteren, komen zij uit alle hoeken van de samenleving, zijn zij te vinden op alle niveaus, en zijn zij niet slimmer, dommer of extreem rechtster dan de gemiddelde mens. Zelfs vanuit de hoek van allochtonen die daadwerkelijk behoren tot die "hardwerkende groep" die jij noemt, komt de roep om harder optreden.

En de boycot van Roemenie was te schandalig voor woorden. Dat heeft niets met Wilders te maken. dat je het uberhaupt noemt... Vind ik maf.

Kortom: alles wordt maar op het bordje van Wilders gegooid. Als hij uit de pas loopt, is het huis te klein. en toch stemmen er zoveel mensen op hem. Die mensen afdoen als idioten, en Hitler er steeds bij halen, schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

O ja, en ik heb nu zoveel van Wilders gehoord en gezien, en ook van al die andere politici, maar ik haat nog steeds geen mensen.... rara...

Ik haal ons rechtssysteem niet onderuit, dat schertsproces deed dat waarbij anderen dan Wilders de schuldigen leken te zijn. Het was in zijn totaal een aanfluiting. Signant detail was weer dat Wilders rechters die uitspraken deden die hem welgevallig waren, prees en anderen op vrij onbeschofte toon schoffeerde, iets dat een kamerlid niet hoort te doen. Maar het rare is dat iedereen er aan gewend is dat dit kamerlid dat nu eenmaal doet en dat tekent het afglijden van het niveau

Mensen die op Wilders stemmen worden voortduren ondervraagd op de TV en komen niet echt met jouw ideaal overeen, hun belangrijkste uiting is "dat zooitje in Den Haag moet maar eens de bezem door" Vervolgens kunnen ze nooit uitleggen wat ze bedoelen.

Waarom zou je mensen haten, ik vind dat een niet zo relevante opmerking

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 00:04

Geert Wilders vergelijk ik met Hans Teeuwen. Hans Teeuwen is niet grappig dus gaat hij maar schelden en schreeuwen. De gene die op Wilders hebben gestemd hebben dit gewoon uit een noodsprong gedaan en omdat zij er hoop in zagen. Ik zie ook een hoop.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 00:06

Danique_G schreef:
Geert Wilders vergelijk ik met Hans Teeuwen. Hans Teeuwen is niet grappig dus gaat hij maar schelden en schreeuwen. De gene die op Wilders hebben gestemd hebben dit gewoon uit een noodsprong gedaan en omdat zij er hoop in zagen. Ik zie ook een hoop.

Mensen die Hans Teeuwen grappig vinden kopen een kaartje om hem te zien. Wilders is, of zou moeten zijn, een politicus, mensen betalen niet voor zijn totaal onterechte grappen

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 00:22

Onze regering is een weerspiegeling van het Nederlandse volk. Ze zijn namelijk door ons gekozen. Wat dat betreft doen ze het prima. In Nederland is het namelijk ook al de gewoonste zaak van de wereld dat men zo met elkaar om gaat.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 00:35

Sarabande jij woont niet eens in Nederland, waarom heb je het dan over "ons" rechtssysteem? Of bedoel je een Europees rechtssysteem wat niet bestaat? Ik snap uberhaupt dat geschreeuw van jou tegen Wilders niet, je woont hier niet, wat heb je dan in vredesnaam te maken met de Nederlandse politiek?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 00:37

Betteke schreef:
Sarabande jij woont niet eens in Nederland, waarom heb je het dan over "ons" rechtssysteem? Of bedoel je een Europees rechtssysteem wat niet bestaat? Ik snap uberhaupt dat geschreeuw van jou tegen Wilders niet, je woont hier niet, wat heb je dan in vredesnaam te maken met de Nederlandse politiek?

Ik ben Nederlands en ik stem voor het Nederlandse parlement, dat heb ik al tig keer uitgelegd op deze aantijgingen, dus ik begrijp deze oprisping, buiten dat het een persoonlijke aanval is, niet zo goed

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 00:38

sarabande schreef:
Danique_G schreef:

Mensen die Hans Teeuwen grappig vinden kopen een kaartje om hem te zien. Wilders is, of zou moeten zijn, een politicus, mensen betalen niet voor zijn totaal onterechte grappen

wat dacht je van belasting :D