Wilders in opgegroeid in dezelfde streek als ik, hij in de stad, ik in een dorp. Ik kan je vertellen dat ik als dorpsmeisje niet naar betreffende stad ging omdat het daar behoorlijk gevaarlijk was. Ik heb begrepen dat hij gepest is door Islamitische jongeren, hetgeen zijn angst jegens en agressie tegen Moslims voor mij begrijpelijk maakt. Fortuijn was homo en had ook persoonlijke ervaringen met Moslims. Dat zíj bang waren/zijn is geen wonder, ik zou het niet slim vinden als iemand die stelselmatig bedreigd of mishandeld is door één groep mensen (of dat nu roodharigen, mannen of moslims zijn' géén voroordelen zou koesteren jegens die groep. Dat beiden op basis van hun standpunten verkozen zijn als representanten van Nederland maakt voor mij op psychologisch en sociaal wetenschappelijk gebied duidelijk dat er op grote schaal angst heerst voor Moslims. Ook als dat niet politiek correct is.
Ik ben het met spiritdancer eens dat politici alleen maar ´trekpoppetjes´ zijn. Ik vind het een roedel bedrijfspoedels van de ambtenarij

Misschien wel alleen doordat mensen overal ter wereld worden aangezet tot migratie omdat er simpelweg teveel mensen komen voor het aantal bewoonbare m2 dat de aarde heeft of omdat men door de nieuwe media steeds beter kan zien wat er aan de andere kant van de wereld te halen valt (het gros van de wereldbevolking kan zich de luxe van het schrappen van een wintersportvakantie amper voorstellen).
Anya schreef:dat heet xenofoob, ik persoonlijk kom liever een mevrouw in een Burka tegen, dan een groepje witte mannen die het normaal vinden op hun vrouw te timmeren of rotzooi door de brievenbus te gooien. Bij de mevrouw in Burka voel ik me een stuk veiliger
Waarom= Hun meningen over jouw zijn waarschijnlijk vergelijkbaar. Voor beiden ben je als (westers geklede) vrouw iemand waar niemand respect voor hoeft te hebben.