Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Wil jij dit dan even voorrekenen? Want ik zie het niet.
Anne_GTI schreef:@Natasja
De inhoud van de basisverzekering wordt in Den Haag bepaald. Niet door de zorgverzekeraars.
Electra63 schreef:Ja, het is sowieso verstandig om rond te kijken naar andere verzekeraard.
Maar je moet wel weinig gebruik maken van je verzekering, want anders is het dus wel nadelig.
Raiza schreef:Electra63 schreef:Ja, het is sowieso verstandig om rond te kijken naar andere verzekeraard.
Maar je moet wel weinig gebruik maken van je verzekering, want anders is het dus wel nadelig.
Je weet helaas van te voren niet of je wel of niet veel gebruik gaat maken van een zorgverzekering.
Ik heb jaren geen declaraties gehad, maar moet over 1,5 week geopereerd worden en over +/- 2 maanden nog een keer. Dat weet ik ook pas sinds 1 maand, dus is van te voren ook moeilijk in te schatten.
Electra63 schreef:Anne_GTI schreef:@Natasja
De inhoud van de basisverzekering wordt in Den Haag bepaald. Niet door de zorgverzekeraars.
Anne,
Ik heb zo de indruk dat jij bij een zorgverzekeraar werkt? (ik neem het je niet kwalijk hoor)
Volgens mijn huisarts ligt de macht bij de verzekeraars ,bij het overkoepelende orgaan. Was Wiegel daar niet de baas?
Heino schreef:Eén ding weet ik wel: zorgverzekeraars hebben idd véél te veel macht. Psychologen worden gedwongen mensen een diagnose te geven, ook al mankeren die mensen helemaal niets. Maarja, anders wordt het onderzoek niet vergoed hè... Waardoor er nu dus duizenden kindjes en volwassenen rondlopen met een stempeltje terwijl ze helemaal niks mankeren. Lang leve de macht der zorgverzekeraars. Zorg is geen zorg meer, niemand is gebaat bij een onterecht stempeltje.
Pearlss schreef:Nee en ik solliciteer ook maar als je de moeite neemt om even verder te lezen zie je dat ik bij uitzenbureaus ben afgewezen door mijn zwangerschap en bij vele mensen ben langs gegaan en ze zeggen ja je bent perfect voor het werk maar zwanger dus we kiezen een ander
Ja dan kun je je wel voorbereiden maar goed
Ik ben 21 jaar ik werk nog geen 5 jaar achter elkaar dus heb maar recht op 3 maanden ww
Maar zit nu in de ziekte wet dus ik kijk hoe dat gaat misschien blijf ik wel ziek en kan in de ziekte wet blijven tot de beval datum
Electra63 schreef:Babsiej schreef:Eindelijk wordt er eens gesneden in de kinderbijslag, kinderkorting, kinderopvangtoeslag en weet ik veel wat je allemaal nog meer krijgt![]()
Wanneer je kinderen wilt, en je vindt de opvangkosten te hoog, moet 1 van de 2 maar thuisblijven/minder werken. Wanneer dit niet kan, moet je je afvragen of kinderen op dat moment een goed idee is.
Wij zijn 2-verdieners, weet niet wat modaal is met zijn 2 maar denk dat wij daar ruim boven zitten. Komt niet vanzelf aanwaaien. Werken beide full time, 1 van de 2 bezig met een HBO naast de full time baan, en investeren een heleboel in het werk, en om vooruit te komen.
Ik snap dat dit niet voor iedereen is weggelegd maar denk dat er veel meer mensen zijn die veel meer kunnen als dat nu het geval is.
En geloof me als je meer als modaal verdiend draag je echt meer dan genoeg bij hoor.. Elke maand brengen wij samen bijna alleen al 2500 euro naar de belasting. krijgen uiteraard verder niets aan toeslagen etc.. Dus ik denk dat wij ons steentje dan toch wel bijdragen ?
Beetje kortzichtig en egoïstisch.
Ik ben ook gestopt met werken toen de kinderen klein waren, maar helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid. En lang wachten is i.v.m. de beperkte houdbaarheid van je eitjesen de hogere kans op geboorteafwijkingen ook niet echt een goed advies.
I.v.m. de vergrijzing lijkt het mij wel noodzakelijk dat mensen nog kinderen krijgen, anders moeten er weer buitenlanders naar Nederland gehaald worden om het werk te doen en daar is een groot gedeelte van Nederland het niet zo mee eens. Het systeem in Nederland is gebaseerd op solidariteit. Behalve kinderbijslag (wat totaal niet toereikend is voor het levensonderhoud) heb ik ook nog nooit iets ontvangen, maar ik heb het ook niet nodig.
Jij ontvangt waarschijnlijk wel hypotheekaftrek (net zoals ik), daar betaalt ook iedereen in Nederland aan mee.
Kinderbijslag en AOW zijn volksverzekeringen, daar heeft iedere inwoner/Nederlander recht op.
delerium schreef:Maar wat is er allemaal gedekt dan?
Heino schreef:Brainless schreef:Het wordt gewoon vergoed, ook al is er geen diagnose....
Waar is hier?In de GGZ-instellingen die ik ken moet je met een stempeltje de deur uit, anders kan de instelling fluiten naar vergoeding door de zorgverzekering.
NatasjavE schreef:Anne_GTI schreef:@Natasja
Dan zouden ze wel meer controle houden over het premiebedrag.
Den Haag bepaald wel de hoogte van de vergoedingen.