Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye1995 schreef:Als je nu eens goed leest voordat je begint te schreeuwen
faye1995 schreef:Kijk dat vind ik ook; Mensen moeten leren lezen en nuanceren. Met die foto was niets mis, met de tekst wel.
Die jongen hoeft geen respect, hij is dood. En wat meerderen hier schijnen te vergeten; Iemand die zoiets doet is geestelijk niet in orde. Dus dat je het niet begrijpt lijkt me logisch tenzij ergnw een steek bij je los zit
maura schreef:@Gummie: in dit hele topic noem je, voordat je reageert op mijn post, nergens de media als basis voor je oordeel. Los van mijn mening dat de media in het algemeen geen bijzonder brede basis voor oordeelvorming zijn, ging het mij puur om het gebrek aan nuance in het citaat waar ik op reageerde. Later leg je uit dat je bij je standpunt blijft dat je het een egoïstische daad vindt. Helemaal prima, ik blijf bij het standpunt dat ik - voor zover ik uit je posten kan opmaken - vind dat die mening ongenuanceerd is en niet goed gefundeerd. Omdat ik nou eenmaal vind dat het niet mogelijk is een genuanceerde en goed gefundeerde mening te vormen op basis van de minimale hoeveelheid feiten die bekend zijn. Misschien had het kind een ernstige genetische afwijking die het van de vader had, had de vader al eerder een kind aan die afwijking verloren zonder te weten wat er aan de hand was, had hij recent ontdekt hoe het zat met die genen en heeft hij dit kind juist een lijdensweg willen besparen. Dat gelooft geen mens hier (of misschien wíl niemand zoiets geloven), maar mijn punt is dat helemaal niemand weet wat er precies gebeurd is en welke omstandigheden daartoe hebben geleid. Een gezinsdrama is altijd afschuwelijk. Maar juist daarom zou het goed zijn als we met z'n allen niet te snel klaar staan met allerlei conclusies over waarom iemand iets gedaan heeft en wat er precies gebeurd is. Niemand zou zoiets moeten meemaken, maar als iemand toch zoiets meemaakt lijkt het me niet helpen als de hele wereld klaarstaat met een oordeel.
faye1995 schreef:Gummi, ik vind je reacties eigenlijk vrij irritant, maargoed. Je hoeft me de les niet te lezen met betrekking tot juridische zaken, over een half jaar ben ik afgestudeerd jurist (wo) en geloof mij maar; Als ze die vader nog had geleefd en ze hadden psychiatrisch onderzoek gedaan, dan komen ze naar alle waarschijnlijkheid uit bij niet of verminderd toerekeningsvatbaar. Maargoed dat is gespeculeer.
faye1995 schreef:Lees nu eens even; Er is een foto gestuurd van een spelend kind n niet zoals hier gezegd wordt van een verhangen kind. Ik zeg alleen dat er niets mis mee is om een NORMALE foto te sturen.
faye1995 schreef:Ik snap heel je ophef tegenover mij totaal niet; Zoals ik al meerdere malen heb getypt: Iedereen moet geloven en vinden wat hij/zij zelf wil! Het enige wat ik verder zei is dat de media, net als in vele andere gevallen, ook in dit geval een gekleurde weergave van de feiten laat zien. Wat jij daar verder van vindt moet je zelf weten. Hetgeen wat ik irritant vind is dat sommigen ongenuanceerd reageerden, maar ook dat is aan eenieder om te verkiezen boven een wel genuanceerde reactie. En wat deze man voelde, en hoe zijn geestelijke gesteldheid was: Dat weten jullie nietIk ga ook niets prijsgeven, dus dat zal zo blijven. Iedereen mag z'n mening over dit delict hebben, maar geloof niet altijd de media. En over de media betreft, deze nemen allemaal elkaars nieuwsberichten over, dus dat je overal hetzelfde leest is zo gek nog niet.
faye1995 schreef:Ik vind je reacties irritant, jou ken ik natuurlijk nietEn waarom; Vind ze een beetje betweterig, maar ook dat is eigen mening! Dus daar hoeven we verder geen probleem van te maken.
Mindfields schreef:faye1995 schreef:Lees nu eens even; Er is een foto gestuurd van een spelend kind n niet zoals hier gezegd wordt van een verhangen kind. Ik zeg alleen dat er niets mis mee is om een NORMALE foto te sturen.
Neeee ook niet in de omstandigheden waarin dat gebeurde hoor. Niks mis mee. Jeminee echt......
faye1995 schreef:Het lijkt wel of jij een hobby hebt gevonden in het naar reageren naar mensen in een voor hen PERSOONLIJK vervelende situatie. Reageer toch eens normaal zeg, dat je het niet met me eens bent prima, maar het ontbreekt je echt aan enige vorm van tact. Gelukkig is dit een forum, en hoef ik irl niet met mensen om te gaan die weinig normen/waarden en respect naar anderen tonen. En dan heb ik het NIET over de dader, voordat je daar weer over valt