aanslag Twintowers New York 9/11/2001 Waar was jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: aanslag Twintowers New York 9/11/2001 Waar was jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:48

Ik was net onderweg om een stel gele halsters en een fietsspaak op te halen in Hoorn. Ik hoorde het op de radio bij zo'n zender die je normaal niet echt serieus neemt dus ik dacht eerst dat het een grapje was

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:57

Wuis schreef:
Ergens in het topic hier zegt iemand dat de springers niet in één keer dood waren, maar eerlijk gezegd kan ik me dat niet voorstellen. Als je hoofd op de grond komt, lijkt het me niet dat je schedel dit aan kan. Denk dat je gewoon kapot knapt. *gruwel*

Ik mag hopen dat ze wel degelijk in één klap dood waren.

Geloof niets van die onzin dat je na zo'n sprong niet meteen dood bent. De vader van een toenmalig lesgenootje op de manege is jaren geleden uit een kraan gevallen op de maasvlakte en was op slag dood. Zijn val is alsof hij van een drempel gevallen is vergeleken bij de val van de mensen die uit het wtc gesprongen zijn.

Bovendien zijn er nog altijd mensen die in het kader van zelfmoord van een flat springen en dat lukt ook vaak genoeg. Deze nederlandse flats halen het ook bij lange na niet vergeleken bij het wtc.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:59

Ik zat toen op school in het biologielokaal, we hebben toen meteen een minuut stilte gehouden enz.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:00

Ik hoorde het op school van onze juf, ik was toen 5, maar toch, ik weet het nog erg goed.
Toen moesten wij 2 minuten stil zijn(wat erg logisch is, lijkt mij).

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:02

Ik was toen nog 5 ofzo, was tv aan het kijken, weet nog precies dat ineens overal die beelden op waren..

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:02

moi22 schreef:
Wuis schreef:
Ergens in het topic hier zegt iemand dat de springers niet in één keer dood waren, maar eerlijk gezegd kan ik me dat niet voorstellen. Als je hoofd op de grond komt, lijkt het me niet dat je schedel dit aan kan. Denk dat je gewoon kapot knapt. *gruwel*

Geloof niets van die onzin dat je na zo'n sprong niet meteen dood bent. De vader van een toenmalig lesgenootje op de manege is jaren geleden uit een kraan gevallen op de maasvlakte en was op slag dood. Zijn val is alsof hij van een drempel gevallen is vergeleken bij de val van de mensen die uit het wtc gesprongen zijn.

Bovendien zijn er nog altijd mensen die in het kader van zelfmoord van een flat springen en dat lukt ook vaak genoeg. Deze nederlandse flats halen het ook bij lange na niet vergeleken bij het wtc.

Volgens mij was het verhaal meer dat iemand zei; Je bent al dood voordat je de grond raakt en iemand anders zei; je bent nog niet door voordat je de grond raakt.

Het lijkt me inderdaad logisch dat als je de grond raakt je sowieso dood bent. Gister op televisie een foto gezien van iemand die op de grond terecht gekomen was. Naja.. je lichaam is dan natuurlijk ook niet meer helemaal in tact.

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:03

ik was op school, ben meteen naar huis gegaan, want de leraren hadden besloten dat ze niet verder les konden geven die dag, thuis in spanning af zitten wachten op een telefoontje uit amerika omdat we iemand kenden die daar was op dat moment..

die beelden gaan nooit meer uit mn hoofd..

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:08

Ookal was ik pas bijna 5 jaar, ik weet het nog precies. Ik zat tv te kijken, maar toen wilde mijn vader de tv persé op het nieuws zetten. Toen zagen we die beelden... Ik werd bang van de paniek van mijn ouders. Ookal was ik nog zo klein, ik wist dat het 'oorlog' (voor zover een klein kind weet wat oorlog is) was...

Later heb ik op de basisschool in groep 7 of 8 de beelden van de Twin Towers gezien. Ik vergeet het nooit meer. Je hoorde de mensen zeggen 'Holy sh*t, there are people burning here!' en 'There are falling chairs out of the towers. O MY GOD! That aren't chairs, that are PEOPLE!'

Nu voel ik me nog steeds niet prettig op 9 september :o
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 11-09-11 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:10

Ik was denk ik ook vijf ongeveer. Ik herinner mij ook nog alleen de tv-beelden, dat was echt wel gruwelijk.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:13

Ik was ongeveer 5. Ik herinner de tv-beelden allemaal nog goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:16

Ik was met mijn vader een nieuwe schooltas aan het kopen, toen we de winkel uit kwamen zagen we heel veel mensen voor de televisiewinkel staan kijken...
De volgende dag op school zaten we boven (2e verdieping) toen er een vliegtuig heel laag overvloog, toen zaten we allemaal nog een keer te bibberen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:10

Pff... meer mensen die nu de memorial aan het kijken zijn?

Sommige speeches zijn echt heel heftig..

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 15:16

Debbie schreef:

dank je, zet m net aan, op Ned 2

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:17

Miepie77 schreef:
Debbie schreef:

dank je, zet m net aan, op Ned 2

Ja ben nu net ook aan het kijken

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:24

Ik zit het via NOS.nl te kijken.

Soms zie je mensen daar zooo hartverscheurend huilen.. erg heftig.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:30

T blijft wel erg heftig hoor... pfff.... Al die namen, al die gezichten, al dat verdriet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:31

Wij zaten voor engels op school TV te kijken.. drie keer raden wat er toen op tv kwam. Zijn toen naar huis gestuurd ivm mensen die er familie hadden zitten, kwam thuis en het tweede vliegtuig vloog er in. Ik vergeet dat echt nooit meer :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:56

Wuis schreef:

weet niet of je op mij doelde :o sorry in dat geval, maar er is een fabel dat je door het verschil in luchtdruk tijdens de sprong al komt te overlijden vóór je de grond raakt. Iemand anders zei, ' waarschijnlijk zijn ze al dood voor ze de grond raken' dus toen dacht ik daar aan.

Heb ooit in een tijdschrift gelezen dat dat niet klopt, en daarbij stond een voorbeeld dat je anders met bungeejumpen en parachutespringen door de luchtdruk ook zou moeten overlijden.... Zelfde situatie immers, alleen hang je dan aan een touwtje/parachute. Dus ja, dat vond ik wel plausibel klinken.

Maar ik geloof idd niet dat je de klap, als je de grond raakt, kan overleven.... Wat het naar mijn inziens alleen maar vreselijker maakt ;(

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:41

StableDoor schreef:
Nu voel ik me nog steeds niet prettig op 9 september :o

9 September??

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:51

Ik kwam aan op school en de tv stond aan in de aula

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:42

Apart om te zien hoe het menselijk brein bepaalde informatie onthoudt bij schokkende gebeurtenissen zoals 9/11. Ik kan me bijvoorbeeld nog volledig voor de geest halen hoe de extra ingelaste RTL Nieuws-uitzending toen instartte, met beelden van het eerste vliegtuig dat toren 1 in vloog. Enkele minuten later zag ik Loretta Schrijver sprakeloos achter haar desk zetten, terwijl zij (net als alle kijkers) volledig gechoqueerd bekeek hoe vliegtuig 2 de tweede toren in vloog. Die uitdrukking op haar gezicht ben ik nooit vergeten, misschien omdat ik nog nooit had gezien dat een presentator zo van haar stuk kon zijn en het ook niet meer wist.

Menino schreef:
Maar ik geloof idd niet dat je de klap, als je de grond raakt, kan overleven.... Wat het naar mijn inziens alleen maar vreselijker maakt ;(

Als je het geluid eenmaal hebt gehoord waarmee die mensen de grond raakten op die dag, twijfel je er niet meer aan dat zij meteen overleden waren. Ik heb dat eergisteren in een docu gehoord, wat een hartverscheurend geluid is dat, ik hoop zo dat ze geen pijn gehad hebben.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 20:53

zit nu op SBS6 naar 102 minutes te kijken, brrrrr als je het zo ziet als die mensen springen vanuit de mensen die er tegenover wonen, rillingen weer helemaal...

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:00

ik wist er nog niet van en kwam thuis uit mijn werk. Zette de tv aan, en dacht in eerste instantie dat dat wel heel wat beloofde en wachtte een paar seconden op het vervolg. Toen Mireille Bekooij (die was het toch?) echter in beeld kwam in plaats van het verwachtte "even apeldoorn bellen" was er echt alleen nog maar verbijstering. En die heeft heel lang aangehouden...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:00

Het is ook geen keuze - levend verbranden of dan maar het raam uit...
Ik heb ooit gelezen dat je bij zo'n langdurige val je bewustzijn verliest. Ik hoop het van harte.

Overigens hoorde ik op die dag dat het bedrijf waar ik werkte gereorganiseerd zou worden, dat iedereen ontslagen werd en maar een deel van het personeel weer in dienst genomen zou worden. Toen ik die bijeenkomst uitliep werd ik door mijn zus gebeld dat er in New York een bizar ongeluk gebeurd was.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:01

Ik hoop ook dat je er niets van meekrijgt, lijkt me zo raar, vooral dat moment vlak voordat je de grond raakt, brr..