Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chaos schreef:Ik ken iemand die het doet. Ik heb haar voor gek verklaard en heb medelijden met het kind want die valt overal buiten de boot en word gepest omdat hij nog aan mams tiet zuigt. Ik zou hem ook pesten, arm ding.
Nathalie schreef:Dat vind ik wel heel raar. Dus als het kind zinnen kan maken heeft het niets meer aan moedermelk.
Ik vind het geweldig hoe mijn dochter sochtends als ik haar uit bed til vraagt 'bors? bors?'
SusanH schreef:Ik had ook wel door willen voeden tot ze 2 was, dat had ik echt mooi gevonden. Ik had dus ook best door kunnen zetten toen ze met 13 maanden de borst weigerde. Ik vond stoppen niet makkelijk, maar je moet ook afgaan op wat je kind zelf aangeeft.
Idd kinderen van 3 jaar ouf ouder met een speen, vre-se-lijk. Terwijl dat voor een groot deel overeenkomt met langer voeden. Mensen vinden het wel normaal als kinderen na hun eerste levensjaar nog met een speen rondlopen, maar als ze nog bv krijgen is dat ineens vreemd en afwijkend.
Leonoor schreef:En het feit dat mijn dochter met 17 maanden al volledige zinnen maakte? Ze was nog geen 1,5 dus....
Niet elk kind is hetzelfde en niet elke situatie is hetzelfde
Nathalie schreef:Dat vind ik wel heel raar. Dus als het kind zinnen kan maken heeft het niets meer aan moedermelk.
Ik vind het geweldig hoe mijn dochter sochtends als ik haar uit bed til vraagt 'bors? bors?'
Miryamk schreef:Ik las net iets over het 'knuffelhormoon' nou heb ik mijn 2e kind gelijk flesvoeding gegeven maar die is niks tekort gekomen aan knuffels...
MamboBeach schreef:Ik zie de overeenkomst niet tussen een speen en BV of FV?Wat heeft dat met elkaar te maken?
Nathalie schreef:Miryamk schreef:Ik las net iets over het 'knuffelhormoon' nou heb ik mijn 2e kind gelijk flesvoeding gegeven maar die is niks tekort gekomen aan knuffels...
Wie zegt dat dan?Jammer dat soms flesmoeders zich zo aangevallen kunnen voelen als je met datsoort feiten komt. Feit is dat oxytocine vrij komt bij de MOEDER door het toeschietreflex. Dat is alles wat er gezegd is....
Nathalie schreef:MamboBeach schreef:Ik zie de overeenkomst niet tussen een speen en BV of FV?Wat heeft dat met elkaar te maken?
Ik bedoelde dat een kind dat 10 x de borst krijgt op een leeftijd van 4 jaar ook niet mijn ding is, net zoals dat een speen op 8 jarige leeftijd niet mijn ding is, en met 5 limonade tutteren uit een flesje ook niet. Niemand heeft ergens gezegd dat de speen en BV een overeenkomst hebben hoor.