Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:12

Elanor schreef:
Pieteritus1 schreef:
Je zou wel gek zijn als je dat niet deed.

Of fatsoenlijk, stel je voor. =:)

Precies hetzelfde inderdaad Blue_Eyes.

Ik zou pas hypocriet zijn als ik zou zeggen dat ik het niet zou doen en dan tóch wel geld meenemen. Ik ben iig eerlijk genoeg om toe te geven dat ik dat wel zou doen....

Sjors

Re: Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:13

net de beelden gezien, ben echt jaloers zeg!!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:15

Het is natuurlijk niet leuk, maar als ik heel eerlijk ben had ik ook wat gepakt }>

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:15

Martine_R schreef:
Meteen even langs de Divoza, een nieuwe wintercollectie aanschaffen _O-

Nee even serieus. Ik heb eens een portemonnee gevonden met €90,- erin. Ik heb hem netjes teruggebracht naar de eigenaresse, maar had ook gewoon het geld eruit kunnen halen en weg kunnen lopen.
Dat zouden jullie dus doen, als ik het goed begrijp? Of is het dan opeens heel anders?
Beeeeetje aso.. O:)

Heel stom, maar dat is particulier, dat geef ik wel terug.. Geldtransport is verzekerd, dus laat mij maar lekker graaien :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:16

ik had ook wat gepakt hoor, zoveel ik kon :o
Gewoon door de tijd leuke extra's mee doen, Biosje hier, paar nieuwe pumps daar :j

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:16

Ik had ook gegraaid. Zag net beelden op tv, allemaal honderdjes liggen haha! Voor 2 hondertjes werk ik ongeveer 8/9 dagen, en dan 10 seconden graaien _O-

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:18

Vervelend voor die man maar ik geef de graaies niet ongelijk. Wanneer het geld dan letterlijk om je oren vliegt is de verleiding moeilijk te weerstaan.

Maar over gevonden dingen. Heb ooit eens een bagde van een agente gevonden toen we uitgingen naar het theater. Me vader heeft toen naar de politie gebeld en de naam verteld die er op stond. Deze mevrouw is toen weer gebeld door het kantoor en die is ons tegemoet komen fietsen. Ow wat was die blij dat ze het terug had. Hier melden we dus alles bij de politie.

Ik denk ook niet dat ik het geld had kunnen houden als ik daar was geweest op die weg. Waarschijnlijk zal het schuld gevoel harder aan mij knagen dan het geld.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:25

Niet te geloven zeg...
Dat die mensen zich niet schamen...:n De auto langs de snelweg zetten, uitstappen en gewoon gaan graaien. En dan nog gefilmd worden ook.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:29

nine1987 schreef:
Martine_R schreef:
Meteen even langs de Divoza, een nieuwe wintercollectie aanschaffen _O-

Nee even serieus. Ik heb eens een portemonnee gevonden met €90,- erin. Ik heb hem netjes teruggebracht naar de eigenaresse, maar had ook gewoon het geld eruit kunnen halen en weg kunnen lopen.
Dat zouden jullie dus doen, als ik het goed begrijp? Of is het dan opeens heel anders?
Beeeeetje aso.. O:)

Heel stom, maar dat is particulier, dat geef ik wel terug.. Geldtransport is verzekerd, dus laat mij maar lekker graaien :D

Zo zou het mij ook gaan. Wat van iemand is geef ik terug, maar als ik zo'n vrachtwagen tegen kwam die met geld aan het strooien is? Nou dan weet ik het ook wel hoor! Misschien dat het knagende schuldgevoel later zou komen... Iets met geld uitgeven wat niet van mij is en dat ik het dan vervolgens wel aangeef.

Maar de moraalridder in mij red het op een 'vliegend geld' moment vast niet van de graaier... :o

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:34

Ik lees wel dat degene die wél zou graaien er ook enkel overbodige dingen van zou kopen.
Hebzucht siert geen mens! :n
Er is niet 1 iemand bij (in dit topic)die echt iets nuttigs zou doen van de gegraaide centen hahaha.(omdat we het ozo slecht hebben he?! >;) )

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:56

Blue_Eyes schreef:
Ik begrijp dat jullie het allemaal normaal vinden dat als je de supermarkt uitloopt met je volle krat en de bodem breekt er onderuit, dat men dan met jullie boodschappen ervandoor gaat, terwijl je erbij staat? Want dat is feitelijk wat er nu gebeurt. Die man verliest de centen, maar iedereen weet waar ze vandaan komen. En toch pakt iedereen ze op en neemt ze mee. Belachelijk, het is gewoon diefstal. Ik vind het echt schokkend dat zoveel mensen dat normaal vinden.

Ook ik vind het schokkend hoeveel mensen het normaal vinden om andermans geld in te pikken, bank of geen bank, gewoon afblijven, is niet van jou!!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:00

is mijn droom eindelijk werkelijkheid geworden, was ik niet op de juiste plaats -O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:05

Pfft wat een heilige boontjes hier idd := Ja, als iemand zn portemonnee verliest ga ik ook bellen, zo ben ik dan ook wel weer... Maar als het geld op straat ligt? Graaien! :Y)

Hoewel ik waarschijnlijk wel zo'n schlemiel zal zijn die doorrijdt en later pas denkt ''goh, had beter kunnen stoppen'' :') Nee hoor, geef dat geld maar hier... Tandarts voor ponybeest en nieuwe hond weer bekostigd... Nieuwe voorruit in mn auto... Ik wist er wel raad mee :D

En dan idd keurig een deel terugbrengen, ben je mooi van de zwarte lijst af, laat ze maar bewijzen dat je meer gegraaid hebt :Y)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:07

Citaat:
Ik zou pas hypocriet zijn als ik zou zeggen dat ik het niet zou doen en dan tóch wel geld meenemen. Ik ben iig eerlijk genoeg om toe te geven dat ik dat wel zou doen....

Nou daar moet je blij mee zijn :7 ..

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:10

Dus als je gewoon fatsoenlijk bent en niet wil stelen (want dat is het echt hoor) ben je een heilig boontje....Oke, dan maar een heilig boontje, kan ik wel mee leven.....;)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:15

Ach als het daar letterlijk voor het oprapen ligt en je word niet aangereden door een auto dan wordt het toch wel verleidelijk!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:18

Heilig boontje als je niet steelt ... nee nu wordtie goed :=

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:19

Ik zou ook graaien hoor! Extra geld altijd mooi meegenomen. :')

Maar als ik een portomonnee vind dan probeer ik wel de eigenaar te achterhalen ofzo dat ik die portomonnee kan teruggeven!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:21

Beetje schijnheilig van mensen om te zeggen dat ze wel gaan graaien als het op de weg ligt, maar als ze een portemonnee vinden ze wel proberen de eigenaar te vinden.
Je weet, ziet, gewoon waar dat gevallen geld vandaan komt, dan neem je het toch niet mee?!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:22

HannahFrouk schreef:
Heilig boontje als je niet steelt ... nee nu wordtie goed :=

Mijn gedachte. Omgekeerde wereld zeg, owowowowow..... ;(

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:22

xConnie schreef:
Beetje schijnheilig van mensen om te zeggen dat ze wel gaan graaien als het op de weg ligt, maar als ze een portemonnee vinden ze wel proberen de eigenaar te vinden.
Je weet, ziet, gewoon waar dat gevallen geld vandaan komt, dan neem je het toch niet mee?!
:j

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:25

nine1987 schreef:
Geldtransport is verzekerd, dus laat mij maar lekker graaien :D

En wie betalen dat met zijn allen denk je 8)7 ?

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:34

Nou ik had ook wel even een tasje voor gepropt en weggereden.
Alleen gebeuren zulk soort dingen nooit bij mij. _O-

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:16

En dan ben je dan in beeld als graaiend en met nummerbord. Echt genant.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:36

hahaha ja ik zag het ook net op het nieuws......ik had in de camera mijn duimen nog even omhoog gedaan ook +:)+ _O-