Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JuliaMaria schreef:Traiectum: Iemand die heel zwaar is als negatief bestempelen is niet iets feitelijks, dat is puur jouw eigen interpretatie van een bepaalde omstandigheid. Je doet net alsof het vanzelfsprekend is, maar dat is het niet (ja hooguit voor jezelf).
(Opmerkingen tov haar gezin vind ik wat anders, maar puur over haar zwaarlijvigheid.)
Traiectum schreef:Geloof me, ik weet dat een normaal BMI absoluut niet vanzelfsprekend is - ik ben door een hormoonafwijking zo'n 10 kilo te zwaar (en het is een hel om die eraf te krijgen), en als ik eet waar ik zin in heb zit er heel snel nog eens 10-20 kilo bij. Ik ben bijna permanent op dieet om m'n eigen lijf onder controle te houden. En zoals ik al eerder schreef, ik zou zulke opmerking nóóit plaatsen over iemand met dit gewicht die probeert af te vallen. Daar zou ik alleen maar heel veel respect voor hebben.
Maar deze vrouw heeft willens en wetens zichzelf zo zwaar gegeten, en ze doet er helemaal niets aan om af te vallen. Ze wil zelfs nog zwaarder worden, ook al kan ze nauwelijks meer lopen, niet werken, zichzelf niet meer verzorgen .... Alles komt op haar kinderen, haar familie en de maatschappij terecht - allemaal mensen die hier niet voor gekozen hebben en zich maar te schikken hebben naar wat deze vrouw wil. Haar kinderen zullen vroegtijdig hun moeder verliezen - omdat zij zonodig dik wil zijn. Haar zus zal de zorg over twee tieners op zich krijgen - omdat zij zonodig dik wil zijn. De maatschappij mag haar uitkering, ziektekosten etc betalen - omdat zij zonodig dik wil zijn.
Waarom zou ik voor zo iemand respect hebben? Ik heb altijd geleerd dat je respect niet krijgt, dat moet je verdienen. Hoe heeft deze vrouw respect verdient?
KoudbloedKim schreef:Er is een verschil tussen geen respect hebben voor iemand en haar dood te bespreken inclusief allerlei bizarre opmerkingen over de manier waarop ze begraven of gecremeerd moet worden.
Ik heb geen probleem met mensen die zeggen dat ze geen respect hebben voor iemand die zichzelf dit aan doet, en dat zijn er nogal wat.
Dan kun je inderdaad praten over de dingen die op internet staan en meerdere mensen praten daar dan ook gewoon op een nette manier over.
Maar om nou over de rendac, doodskisten en begraafplaatsen te spreken, nee, dat gaat echt te ver.
Cryssie schreef:JuliaMaria schreef:Ze verdient misschien geen respect, maar verdient ze dan wel "alle respectloze opmerkingen die je maar kunt verzinnen?"
Geef mij 1 reden waarom zij respect zou moeten krijgen?
KoudbloedKim schreef:Jij vreet jezelf ook moedwillig vol, terwijl er hongersnood is.
Vol is namelijk een ruim begrip, aangezien ze in Afrika al blij zouden zijn met 1 boterham.
Wij spelen allemaal met ons leven, door de straat op te gaan en op ons paard te stappen of auto of fiets of benenwagen.
Grapjes snap ik, maar bepaalde dingen die hier worden genoemt, vallen niet meer onder 'grapjes'.
Maar goed, ik heb hier genoeg gezegd.
Hopelijk blijft er iets hangen.