Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

Re: Gewonden door onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:33

op nu.nl staat dat alle optredens opgeschorst zijn.

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:36

Malima schreef:
op nu.nl staat dat alle optredens opgeschorst zijn.

je kunt beter kijken of je een belse zender heb , dat veel duidelijker en ben je sneller op de hoogte :)

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:37

Ik lees net dat alle getroffen families ingelicht zijn, je kunt dus wat minder ongerust zijn als je niks hoort.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:38

Voor mensen met kinderen op Pukkelpop: NOODNUMER: Debora Op't Eijnde 011 267401 Noodnummer Pukkelpop zoveel moelijk delen aub. kan mss helpen voor de ongeruste ouders

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:39

http://www.standaard.be of http://www.deredactie.be is het meest betrouwbaar. Op het VRT-journaal zeiden ze net dat naar alle waarschijnlijkheid de concerten wel doorgaan, Chokri (organisator) zegt te willen doorgaan, evt. in beperkte mate, dus met minder podia/concerten. De boiler room is helemaal ingestort en dat is wel de grootste en meest bezochte tent/podium.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:39

Miss_m schreef:
Ik lees net dat alle getroffen families ingelicht zijn, je kunt dus wat minder ongerust zijn als je niks hoort.

Vrienden nog niet dus ik ben nog niks geruster... Zijn de namen al bekent?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:40

nee geruster ben ik ook nog niet :S

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:41

Citaat:
'Alle activiteiten worden opgeschort. Het is een heel moeilijke beslissing. We weten niet hoe het nu verder moet,'' aldus Mahassine. Er zou alvast vanavond wat muziek blijven spelen, om de jongeren rustig te houden. De artiesten zullen zelf moeten bepalen of ze in deze omstandigheden willen aantreden.

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110818_198

Er zijn natuurlijk niet alleen kampeerders, maar ook heel veel mensen die een dagticket hebben voor morgen of overmorgen. Die komen gewoon voor 1 dag dus voor hen zou het jammer zijn als het terrein morgen en/of overmorgen leefbaar zou zijn en het mooi weer is en zij niet kunnen gaan.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:42

Okee verkeerde woordkeuze, bedoel mensen die directe familie daar hebben zitten kunnen geruster zijn.

Ayasha
Blogger

Yasmine schreef:
Citaat:
'Alle activiteiten worden opgeschort. Het is een heel moeilijke beslissing. We weten niet hoe het nu verder moet,'' aldus Mahassine. Er zou alvast vanavond wat muziek blijven spelen, om de jongeren rustig te houden. De artiesten zullen zelf moeten bepalen of ze in deze omstandigheden willen aantreden.

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110818_198

Er zijn natuurlijk niet alleen kampeerders, maar ook heel veel mensen die een dagticket hebben voor morgen of overmorgen. Die komen gewoon voor 1 dag dus voor hen zou het jammer zijn als het terrein morgen en/of overmorgen leefbaar zou zijn en het mooi weer is en zij niet kunnen gaan.

Er zijn doden gevallen, welk recht heb je dan om over een weekendje te zeuren zeg.

lovemario

nee ik ben ook nog iet geruster :n

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:43

Ik denk dat dagjesmensen dat wel begrijpen en dat die met dit nieuws ook niet echt meer erom staan te springen om te gaan. Dus imo zijn zij niet het belangrijkste. Ik maak me meer zorgen om de mensen die nu doorweekt daar de nacht door moeten. Immers kennen we het onderkoelingsdrama nog van een dancefestival hier in NL. Het schijnt te zijn dat je door zware regenval in zomerse kleren toch in schock kunt raken ivm onderkoeling.....

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:44

Ook ik ken tenminste 1 iemand die daar zit. Weliswaar al lang niet gesproken maar toch een raar idee.
We wachten maar gewoon af, meer kun je op dit moment ook niet doen. :(

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:47

Ik heb al gelezen dat lichtgewonden etc. worden opgevangen in de plaatselijke sporthal, hulpdiensten zijn uitgebreid aanwezig en het lijkt me waarschijnlijk dat ze ook gewoon extra treinen inleggen zodat mensen die naar huis willen ook naar huis kunnen. Kiewit heeft niet bepaald een heel gevulde dienstregeling qua treinen.

Ayasha, ik zeur niet, ik zeg gewoon dat ik het begrijp dat ze de concerten nog willen doorzetten. Als de bands willen spelen, de tenten kunnen worden opgebouwd, het terrein leefbaar kan worden gemaakt en mensen willen zelf nog naar het festival komen, waarom zou je hen dat dan niet toelaten? Ze kunnen nog altijd zelf beslissen of ze komen of niet. Als ik nu bv. een dagticket had voor komende zaterdag, het weerbericht zegt dat het droog blijft, de weide is weer in orde en er zijn veel bands die spelen die ik graag wil zien, dan zou ik absoluut gaan. Die doden zijn tragisch, maar je kan niet verwachten dat daarom 100.000 mensen niet naar het festival gaan komen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:48

heftig weer echt niet normaal zo hard heb ik het nog nooit zien regenen,
diep triest voor al die mensen daar.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:49

Moet de topictitel niet aangepast worden?

Roosch

Ik ben het eens met Yasmine, vreselijk wat er gebeurd is, dat wel, maar kan me voorstellen dat ze het wel door willen laten gaan.

SilverStorm

en vergeet http://twitter.com/#!/search?q=%23hasselthelpt niet

hartverwarmend hoe mensen daar willen helpen.

en edit:
op zich lovenswaardig dat ze het wel door willen laten gaan op deze manier. maar, denk ik dan, als er misschien 5000 mensen in shock zijn door wat ze gezien hebben, en (zoals ik ergens las) 60000 tp zijn, waarvan er misschien 10000 afhaken en een groot deel totaal verkleumd en nat zich terugtrekt, dan heb je vast nog minimaal 10000 mensen die niet in hun tent zitten, bij elkaar troost zoeken, dat red je toch niet met 1 of 2 optredens? want ze willen rustig weer wat laten spelen en x aantal podia worden niet gebruikt...

Ik vraag het me gewoon af......

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:55

Politie van Leuven zegt publiek dat er geen slachtoffers uit het Leuvense bij zijn, moest dat mensen gerust stellen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:56

_Azar_ schreef:
Politie van Leuven zegt publiek dat er geen slachtoffers uit het Leuvense bij zijn, moest dat mensen gerust stellen

Super, bedankt om dat door te geven! Ik heb wat vrienden van hier die daar zitten, dus dat lucht op.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:59

Yasmine schreef:
_Azar_ schreef:

Super, bedankt om dat door te geven! Ik heb wat vrienden van hier die daar zitten, dus dat lucht op.

graag gedaan :)
eigenlijk moet je de studentenflik vanop facebook bedanken :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:01

Op twitter is de oproep of mensen in de buurt die een warme douche en onderdak kunnen/willen bieden zich willen melden.

Verschrikkelijk wat daar gebeurt is... Mijn nichtjes zitten op lowlands, daar nog niks over gehoord, dus daar zal het wel mee vallen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:03

Er zijn inderdaad heel veel initiatieven. De Muziekodroom (concertzaal in Hasselt) gaat open voor slaapplaatsen, hotels bieden vergaderzalen aan als slaapplaats en ook gewone mensen die een gratis lift/taxirit, bed, douche etc. aanbieden. Als ik vlakbij zou wonen, zou ik het ook doen.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:04

Inderdaad Yasmine, mijn deur zou dan ook open staan maar woon alles behalve i nde buurt...

bekende van mij is trouwens terecht en op weg naar huis.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:04

Waar is die twitter waar de festivalgangers kunnen laten weten of ze okee zijn?