Rellen in Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:04

MamaMiesje schreef:
Vergeet dan ook niet verplicht een opleiding volgen gedurende de dienstplicht.

Dat vind ik wel een goede optie ja...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:50

Het lijkt mij gewoon wel de meest logische eerste reactie om deze mensen keihard aan te willen pakken of zelfs neer te maaien, als je er zelf middenin zit, slachtoffer bent, je huis en/of winkel platgebrand en je ziet de politie... "niets" doen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:32

ik heb het een lange tijd geleden al op bokt gezegd, de pleuris gaat uitbreken en de echte financiele crisis moet nog komen.. niet geheel onbegrijpelijk hield iedereen mij voor gek, want nee, het machtige westen kan toch niet geraakt worden... geloof me, dit is pas het begin en Nederland krijgt het ook nog voor de kiezen. het is simpel een kwestie van niet rtl, nos en de telegraaf volgen maar buitenlandse internetsites en financiele internetsites en vooral de beurzen dagelijks in de gaten houden.

laat ze maar demonstreren, het is goed dat het volk in opstand komt en dat we eens laten werken dat wij niet voor te programmeren zijn en dus niet altijd alles maar klakkeloos volgen wat de autoriteiten ons opdragen. want je moet er niet vanuit gaan dat alles wat de autoriteiten van ons willen zomaar goed voor ons is, of goed voor het land.. het is vaak enkel goed voor hunzelf of andere doeleinden. je mag tegenwoordig overal je vraagtekens bij zetten, zelf nadenken is een kunst.

het is maar makkelijk om het probleem af te schuiven op 'criminelen, jongeren, kleurlingen' etc.
Is er ooit op de wereld een revolutie geweest zonder vernieling en geweld? Engeland heeft duidelijk steken laten vallen en 'criminaliteit is vaak een reactie van honger in de maag' .. en nee, de beschaafde burgers leiden geen honger, zij zijn hoger in rang en komen niets te kort, het zijn de beesten uit de achterbuurten (want die vergelijking zou men het liefst maken).

het vergrootglas word nu natuurlijk gelegd op een aantal jongeren die extreem buitensporig gedrag hebben vertoond, zo is de media en zo vergeten we de roep van de demonstratie en kunnen we makkelijk afkeuren, afkeuren is altijd het makkelijkst.

Er zijn mensen in nette pakken die speculeren, gokken, met ons geld. wij als burger worden uitgekleed en we trappen er nog steeds in.
De autoriteiten graaien en nu graait het volk eens een keer. en aangezien het volk minderen middelen heeft om mee te graaien pakken ze wat ze kunnen om maar gehoord te worden. De norm is dat je status afgemeten wordt aan je bezit, of je nou in een villawijk woont (lees schuldenwijk) of op de straat en dat kan een samenleving niet lang in stand houden.

LecyTinker

Re: Rellen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:03

hoe graag ik ook zou willen dat ze stuk voor stuk die relschoppers op zouden sluiten en de sleutel weg kunnen gooien, weten we allemaal dat dat geen echte oplossing is.
Zodra je hele gemeenschappen gaat straffen voor wat hier gebeurd is, dan drijf je alleen nog maar een grotere wig tussen de geld verdienende klasse. De haat zal alleen nog maar groter worden.
Waarom de meeste jongeren hieraan mee doen, is omdat ze inderdaad geen toekomst zien.
Als ik kijk naar mijn eigen generatie en wij al niet meer voor pensioen sparen omdat we weten dat we dat toch niet meer gaan krijgen. En wij een NU-generatie zijn, omdat we twijfelen wat de toekomst ons nog kan bieden, dan kan je zien dat hoe lager op de trap je staat, hoe minder van een toekomst je verwacht en mogelijk ook kan verwachten. Deze jongeren staan heel erg laag op de maatschappelijke ladder en voor hun is er idd weinig van een toekomst. Iig een mogelijkheid om nu te klimmen.
Kinderen van 8 die ertussen lopen, zijn vaak kinderen waarvan hun broer of zus ook meedoen en mogelijk al lid zijn van bendes.

Kijk, ik walg er net zoveel van als iedereen en vooral in de nacht van zondag had ik zo iets van, afschieten die handel. Maar dat is omdat we overspoeld worden door beelden die gewoon TE extreem zijn om te gebeuren in een westerse wereld. Maar het zou alleen een pleister zijn als we dit als een gebeuren zien zonder reden. Deze jongeren hebben absoluut een reden om dit te doen, en uiteraard is hebberigheid een grote drijfveer. Maar er speelt natuurlijk meer dan alleen dat. Bendes etc. Deze jongeren zijn extreem ontevreden. En nou is dat wel een deel van een jongere zijn. Maar toch moet er meer zijn.
Om dingen in de toekomst te veranderen, moeten we ons verleden begrijpen en dat geldt hier ook. Om te zorgen dat dit niet meer kan gebeuren, zullen ze moeten weten waarom dit zo heeft kunnen escaleren, en waarom jongeren hun eigen buurt in de fik steken. Rebellen, ja, tuurlijk. Maar er moet een grotere motivatie zijn en ik denk dat het heel erg belangrijk is om uit te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:05

Het lijkt nu in ieder geval weer rustig te zijn in Londen en de andere steden. Vannacht was er nog 1 opstootje, in Eltham (zuid oost londen). Aanhangers van de extreem rechtse groepering EDL. Het lijkt erop dat alles weer rustig begint te worden. Dan kan het grote opruimen gaan beginnen.. ik vind het nog steeds erg voor alle onschuldigen die nu alles kwijt zijn ;(

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:12

ik ben alleen bang dat nu dit gebeurd is, er volgend jaar een veel erger iets staat te wachten als de ogen van de wereld allemaal op engeland staan dmv de spelen. DAT is het uitgelezen moment voor de jongeren om echt hun standpunt te gaan maken.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:31

Die rellen gaan daar niet eens over Jameyskatje, dat mag toch wel duidelijk zijn toch? Dat gespuis wil laten zien dat ze mogen wat ze maar willen en daar is iedereen het slachtoffer van. Mensen die hard werken om hun bedrijf in leven te houden verliezen hem in een nacht door een stel randdebielen die graag een fiets zakje chips willen. Dat is niet protest uitroepen tegen de 'macht' in het land, dat is puur en alleen maar de klootzak uithangen. In mijn ogen blijven het dan allemaal stuk voor stuk achterlijke klootzakken. Er is ALTIJD een keuze er is ALTIJD een kans je moet er alleen wel voor willen vechten. Mijn vriend komt ook uit een arm gezin en heeft zich omhoog weten te werken in een bedrijf puur op wilskracht en is nu een van de belangrijkste mensen daar :) Ze kunnen niet meer zonder hem, en dat kunnen er wel meer.Ik ben absoluut niet tegen het uiten van protest tegen de machten, of het nou politiek, mensen of bedrijven zijn. Maar ga dan niet het bedrijf de grond in branden van iemand die daar niks mee te maken heeft. Ga dan niet mensen op straat over vallen, ga dan niet mensen dwingen hun kleren uit te trekken, schiet niet iemand dood of rijd er overheen met je auto. Ga niet staan dreigen voor een ziekenhuis ga niet een huis in as leggen of iemands bedrijf. Mensen die dit begrijpelijk vinden zouden eens hun geitenwollen sokken moeten uittrekken en eens moeten stoppen met die fiets fake westernse vredenliefende instelling. Ik word daar echt heel heel erg kwaad van.

' people shouldn't fear their governments, governments should fear their people'

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 10:47

Ik ben het eens met Benfan. Deze rellen zijn niet om een punt te maken over wat dan ook. Dit zijn gewoon jongeren die nemen wat zei vinden dat hen toekomt. Uit een ander zijn winkel.

Los van de rellen zie ik wel wat in je post Jameyskatje. Ik denk dat we niet het laatste hebben gezien van de problemen. Ik ben ervan ovetuigd dat onze aanpak (financiele wereld, armoede, criminaliteit) niet werkt en niet zal werken ook.
Ik denk dat we op dat vlak nog flink wat crissisen gaan meemaken.

Off topic: Gisteren was de film V for Vendetta op televisie hier. Ik kreeg er wel rillingen van, in combinatie met de rellen in Londen. Delicate materie dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:59

Jameyskatje, dit zijn geen demonstraties, die zijn rellen en plunderingen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:09

V for Vendetta is inderdaad erg toepasselijk nu :) De strip zelf is ook een aaanrader trouwens.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:05

Het lijkt mij wel heel duidelijk dat deze plunderaars
(althans die 2 die op de radio met een flesje rosé in de hand zeiden: Leuk! Want die winkeliers zijn rijk en dat pikken wij niet langer!)
totaal geen besef hebben wat er dan op de wereld en in de samenleving gebeurt als ze lokale, hardwerkende winkeliers en horeca-uitbaters (die zijn net zo hard slachtoffer van overheid, belastingen en regels en vaak is het uitbaten van een winkel ook het enige dat ze kunnen om niet werkloos te hoeven zijn) plunderen en kapot maken.

Hoe bedoel je extreem kortzichtig?
Nee, misschien is er wel iets onderliggend aan de hand maar ik geloof momenteel niet in een diepzinnige reden van hunzelf.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:35

Volgens mij zien ze ook alleen maar hun kans waar om eens niets en niemand ontziend de beest uit te hangen en meer "diepzinnigs" zit er niet achter.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 13:38

Er is natuurlijk wel iets dieper aan de hand ivm het feit dat duizenden jongeren zulke opvoeding hebben gehad dat ze hier niet de minste graten in zien om de halve stad te plunderen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:01

jameyskatje schreef:
ik heb het een lange tijd geleden al op bokt gezegd, de pleuris gaat uitbreken en de echte financiele crisis moet nog komen.. niet geheel onbegrijpelijk hield iedereen mij voor gek, want nee, het machtige westen kan toch niet geraakt worden... geloof me, dit is pas het begin en Nederland krijgt het ook nog voor de kiezen. het is simpel een kwestie van niet rtl, nos en de telegraaf volgen maar buitenlandse internetsites en financiele internetsites en vooral de beurzen dagelijks in de gaten houden.

laat ze maar demonstreren, het is goed dat het volk in opstand komt en dat we eens laten werken dat wij niet voor te programmeren zijn en dus niet altijd alles maar klakkeloos volgen wat de autoriteiten ons opdragen. want je moet er niet vanuit gaan dat alles wat de autoriteiten van ons willen zomaar goed voor ons is, of goed voor het land.. het is vaak enkel goed voor hunzelf of andere doeleinden. je mag tegenwoordig overal je vraagtekens bij zetten, zelf nadenken is een kunst.

het is maar makkelijk om het probleem af te schuiven op 'criminelen, jongeren, kleurlingen' etc.
Is er ooit op de wereld een revolutie geweest zonder vernieling en geweld? Engeland heeft duidelijk steken laten vallen en 'criminaliteit is vaak een reactie van honger in de maag' .. en nee, de beschaafde burgers leiden geen honger, zij zijn hoger in rang en komen niets te kort, het zijn de beesten uit de achterbuurten (want die vergelijking zou men het liefst maken).

het vergrootglas word nu natuurlijk gelegd op een aantal jongeren die extreem buitensporig gedrag hebben vertoond, zo is de media en zo vergeten we de roep van de demonstratie en kunnen we makkelijk afkeuren, afkeuren is altijd het makkelijkst.

Er zijn mensen in nette pakken die speculeren, gokken, met ons geld. wij als burger worden uitgekleed en we trappen er nog steeds in.
De autoriteiten graaien en nu graait het volk eens een keer. en aangezien het volk minderen middelen heeft om mee te graaien pakken ze wat ze kunnen om maar gehoord te worden. De norm is dat je status afgemeten wordt aan je bezit, of je nou in een villawijk woont (lees schuldenwijk) of op de straat en dat kan een samenleving niet lang in stand houden.

Jij stemt zeker links? :)

Tja je pleidooi is erg leuk, interessant, maar niet realistisch.
Links en rechts staan nou eenmaal haaks op elkaar. En dat een hoop van de relschoppers onder de 16 zijn betekent voor mijn gevoel al dat dit gewoon onfatsoenlijke etterbakken zijn, die hebben nog amper met de politiek te maken. ;) En dan kunnen ze wel gaan rellen en ouwehoëren, misschien wel om het op te nemen voor hun ouders die in de bijstand zitten, maar na mijn idee kunnen ze beter uit de buurt blijven van dit soort gespuis (en de bijbehorende strafbladen die je ermee verdient) en gewoon lekker naar school gaan. Waar een wil is is een weg.

Ik geloof niet dat politiek heilig is, en ik ben er van overtuigd dat de politieke stelsels die de meeste westerse landen hebben simpelweg niét werken. En dat het tijd is voor een fatsoenlijk zakenkabinet wat dichter bij de bevolking staat (dus niet meer de minister van defensie die ineens een sociale portefeuille erbij pakt }:0 ), dat is de enige manier waarop ieders belangen tot op zekere hoogte behartigd kunnen worden. Want dit zul je altijd houden: De laagopgeleiden geven de hoogopgeleiden de schuld, en de hoogopgeleiden vinden dat ieder z'n eigen boontjes moet doppen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:35

BraveSpots schreef:
Er is natuurlijk wel iets dieper aan de hand ivm het feit dat duizenden jongeren zulke opvoeding hebben gehad dat ze hier niet de minste graten in zien om de halve stad te plunderen.

Ja dat wel, maar dat is "extern" niet een diepzinnige gedachte van de plunderende mensen denk ik.

Sterker nog, ik vind het vreselijk ongeciviliseerd dat "wij" in het "nette westen" zulke mensen voortbrengen blijkbaar. (Dachten wij even dat we niet meer barbaars waren! Dit lijken de middeleeuwen wel!)

Dan gaat er wat mij betreft duidelijk iets goed mis op heel veel plaatsen.

Naar mijn eigen idee heeft dat ook te maken met dat de politiek in júist landen als Engeland en Nederland mensen door alle beschermingen en voorzieningen steeds grotere slachtoffers maakt..

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:42

Hoi :) Ik zet dit bericht nu even en ga vanavond alles lezen.

Afgelopen dagen heb ik het geprobeerd te volgen via de kranten en BBC. Afschrikbarend..

Anyway, mijn visie op de situatie krijgen jullie vanavond te horen :)

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:43

Een paar reacties van jullie heb ik gelezen en hoe het op mij overkomt is dat jullie hen als kortzichtig zien, maar daadwerkelijk zelf de situatie niet van top tot teen bekijken..

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:49

Die zogenaamd rijke mensen (winkelhouders) zijn zo niet geworden met het in de fik steken van gebouwen en rotzooi trappen. Die hebben het allemaal ook niet in de schoot geworpen gekregen en van iedere verdiende cent een berg belastinggeld afgedragen. Maar hun hebben en houwen wordt ze wel zomaar even afgenomen door zo'n stel schoffies :( .

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:36

Elja schreef:
Een paar reacties van jullie heb ik gelezen en hoe het op mij overkomt is dat jullie hen als kortzichtig zien, maar daadwerkelijk zelf de situatie niet van top tot teen bekijken..

Ik ben dat, ja. Misschien moeten we eens gaan nadenken hoe dat toch komt dat we blijkbaar hordes mensen zover krijgen dat het ze blijkbaar geen reet kan schelen dat ze andere mensen in het ongeluk storten.

Als je winkeliers gaat plunderen omdat je denkt dat die rijk zijn, historische gebouwen in de fik gaat zetten, Londen opscheept met een kostenpost dat in de miljoenen loopt dan ben je niet bepaald maatschappelijk betrokken ofzo.
Volgens mij heb je dan zelf echt geen idee, of geen geweten, waar je mee bezig bent.

Bij Knevel & van de Brink was (is nu op tv, herhaling) een grietje dat in zo'n plunderwijk woont en ze zegt dat het al van kinds af aan begint: als de kinderen dingen in de winkel uit het schap trekken en kapot gooien interesseert het de ouders niks.

In plaats van dat omstanders / voorbijgangers er wat van zeggen gebeurt er niets (angst, om zelf problemen te krijgen, tegenwoordig weet je maar nooit) en als het echt ontspoort komt er een wildvreemd iemand van een jeugdzorg-achtig bureautje vertellen dat het mis gaat en foei toch.

In Engeland is het helemaal erg: als je kansarm bent dan is het beter om z.s.m. kinderen te krijgen dan krijg je tenminste voorzieningen van de overheid.

Lekkere slachtoffers creëer je dan.

^^ is mijn mening.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:52

Ow kom nou zeg!, moeten we maar medelijden met ze hebben? Even over het bolletje aaien en ze vertellen dat het hun schuld niet is dat delen van London in puin liggen? Moeten we die gewonde jongen die overvallen werd maar vergeten dan? De overvallers in het goeie daglicht zetten? Moeten we de winkeliers maar vertellen dat het hun eigen schuld is omdat zij wel een baan hebben? zij wel werken voor de kost? Die afgebranden gebouwen, en het in gevaar brengen van de medemens. Ach gossie, dat vergeten we dan toch gewoon even want ze hebben het al zo focking moeilijk.

Ga toch even fietsen zeg.

Wat daar is gebeurd heeft NIKS NOPES NADA politiek te maken. Dit hele gebeuren ging puur en alleen maar om vernielingen en diefstal niks meer. Het gaat hier puur om honderden idioten die hun kans schoon zagen om gratis en voor niks aan een tv te komen.

Nee sorry, je kan ook TE links zijn. Soms mag je die 'zielige' mensen best even een schop onder de kont geven als het moet. Ik hoop werkelijk dat deze jongeren stuk voor stuk de nodige discipline word bijgebracht. In de vorm van een paar maanden het leger in als je het mij vraagt. Hun help je er echt mee, ze leren stuk voor stuk met hun woede om te gaan, met hun lakse instelling en leren een vak. Daar heeft de maatschappij op zijn buurt ook weer wat aan.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:31

Hoe kansarm je ook bent je hebt áltijd een keuze.
Deze jongeren hebben overduidelijk de keuze gemaakt om de makkelijkste weg te nemen. De weg van zeuren, zanniken, en rellen...
Ze hadden ook de moeilijke weg kunnen kiezen; studie, werk, een bestaan opbouwen.

Maar hé je gaat toch niet moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Wat mij betreft krijgen ze geen aai over de bol en een "oh wat zijn ze zielig" , nee hoor ze kunnen een zeer speciale behandeling krijgen --> enkeltje leger wat mij betreft, daar leer je discipline te hebben, te werken voor je doelen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:31

Anoli schreef:
Hoe kansarm je ook bent je hebt áltijd een keuze.
Deze jongeren hebben overduidelijk de keuze gemaakt om de makkelijkste weg te nemen. De weg van zeuren, zanniken, en rellen...
Ze hadden ook de moeilijke weg kunnen kiezen; studie, werk, een bestaan opbouwen.

Maar hé je gaat toch niet moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Wat mij betreft krijgen ze geen aai over de bol en een "oh wat zijn ze zielig" , nee hoor ze kunnen een zeer speciale behandeling krijgen --> enkeltje leger wat mij betreft, daar leer je discipline te hebben, te werken voor je doelen.

_/-\o_

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:48

Benfan schreef:
Ow kom nou zeg!, moeten we maar medelijden met ze hebben? Even over het bolletje aaien en ze vertellen dat het hun schuld niet is dat delen van London in puin liggen? Moeten we die gewonde jongen die overvallen werd maar vergeten dan? De overvallers in het goeie daglicht zetten? Moeten we de winkeliers maar vertellen dat het hun eigen schuld is omdat zij wel een baan hebben? zij wel werken voor de kost? Die afgebranden gebouwen, en het in gevaar brengen van de medemens. Ach gossie, dat vergeten we dan toch gewoon even want ze hebben het al zo focking moeilijk.

Ga toch even fietsen zeg.

Wat daar is gebeurd heeft NIKS NOPES NADA politiek te maken. Dit hele gebeuren ging puur en alleen maar om vernielingen en diefstal niks meer. Het gaat hier puur om honderden idioten die hun kans schoon zagen om gratis en voor niks aan een tv te komen.

Nee sorry, je kan ook TE links zijn. Soms mag je die 'zielige' mensen best even een schop onder de kont geven als het moet. Ik hoop werkelijk dat deze jongeren stuk voor stuk de nodige discipline word bijgebracht. In de vorm van een paar maanden het leger in als je het mij vraagt. Hun help je er echt mee, ze leren stuk voor stuk met hun woede om te gaan, met hun lakse instelling en leren een vak. Daar heeft de maatschappij op zijn buurt ook weer wat aan.

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ .
Helemaal mee eens

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:50

Escha schreef:
Jolandaa_ schreef:
De demonstranten in London hebben reden om rellen te houden..

Niet helemaal mee eens.. de meeste rellers zijn gaan rellen om te rellen.

:oo

sorry sorry sorry er had moeten staan :

De demonstranten in Londen hebben geen reden om rellen te houden..

sorry voor het misverstand :oo

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 04:10

Benfan schreef:
Die rellen gaan daar niet eens over Jameyskatje

weet je dat zeker? er speelt van alles en er is nu een druppel gekomen die de emmer van frustratie deed overlopen. zoals ik al zei, volg ook buitenlands nieuws, niet enkel nos en rtl, natuurlijk geeft men het niet toe in het openbaar, zoals ik al zei, het is makkelijk om het 'criminelen' te noemen. ondertussen lopen de echte criminelen in nette pakken.... voornamelijk bij de banken. dikke bonnussen en noem maar op. Volg de beurzen en het financiele nieuws maar even, engeland ligt financieel op haar kont en het is normaal dat het volk in opstand komt.