MamaMiesje schreef:Vergeet dan ook niet verplicht een opleiding volgen gedurende de dienstplicht.
Dat vind ik wel een goede optie ja...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:ik heb het een lange tijd geleden al op bokt gezegd, de pleuris gaat uitbreken en de echte financiele crisis moet nog komen.. niet geheel onbegrijpelijk hield iedereen mij voor gek, want nee, het machtige westen kan toch niet geraakt worden... geloof me, dit is pas het begin en Nederland krijgt het ook nog voor de kiezen. het is simpel een kwestie van niet rtl, nos en de telegraaf volgen maar buitenlandse internetsites en financiele internetsites en vooral de beurzen dagelijks in de gaten houden.
laat ze maar demonstreren, het is goed dat het volk in opstand komt en dat we eens laten werken dat wij niet voor te programmeren zijn en dus niet altijd alles maar klakkeloos volgen wat de autoriteiten ons opdragen. want je moet er niet vanuit gaan dat alles wat de autoriteiten van ons willen zomaar goed voor ons is, of goed voor het land.. het is vaak enkel goed voor hunzelf of andere doeleinden. je mag tegenwoordig overal je vraagtekens bij zetten, zelf nadenken is een kunst.
het is maar makkelijk om het probleem af te schuiven op 'criminelen, jongeren, kleurlingen' etc.
Is er ooit op de wereld een revolutie geweest zonder vernieling en geweld? Engeland heeft duidelijk steken laten vallen en 'criminaliteit is vaak een reactie van honger in de maag' .. en nee, de beschaafde burgers leiden geen honger, zij zijn hoger in rang en komen niets te kort, het zijn de beesten uit de achterbuurten (want die vergelijking zou men het liefst maken).
het vergrootglas word nu natuurlijk gelegd op een aantal jongeren die extreem buitensporig gedrag hebben vertoond, zo is de media en zo vergeten we de roep van de demonstratie en kunnen we makkelijk afkeuren, afkeuren is altijd het makkelijkst.
Er zijn mensen in nette pakken die speculeren, gokken, met ons geld. wij als burger worden uitgekleed en we trappen er nog steeds in.
De autoriteiten graaien en nu graait het volk eens een keer. en aangezien het volk minderen middelen heeft om mee te graaien pakken ze wat ze kunnen om maar gehoord te worden. De norm is dat je status afgemeten wordt aan je bezit, of je nou in een villawijk woont (lees schuldenwijk) of op de straat en dat kan een samenleving niet lang in stand houden.
BraveSpots schreef:Er is natuurlijk wel iets dieper aan de hand ivm het feit dat duizenden jongeren zulke opvoeding hebben gehad dat ze hier niet de minste graten in zien om de halve stad te plunderen.
Elja schreef:Een paar reacties van jullie heb ik gelezen en hoe het op mij overkomt is dat jullie hen als kortzichtig zien, maar daadwerkelijk zelf de situatie niet van top tot teen bekijken..
Anoli schreef:Hoe kansarm je ook bent je hebt áltijd een keuze.
Deze jongeren hebben overduidelijk de keuze gemaakt om de makkelijkste weg te nemen. De weg van zeuren, zanniken, en rellen...
Ze hadden ook de moeilijke weg kunnen kiezen; studie, werk, een bestaan opbouwen.
Maar hé je gaat toch niet moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Wat mij betreft krijgen ze geen aai over de bol en een "oh wat zijn ze zielig" , nee hoor ze kunnen een zeer speciale behandeling krijgen --> enkeltje leger wat mij betreft, daar leer je discipline te hebben, te werken voor je doelen.
Benfan schreef:Ow kom nou zeg!, moeten we maar medelijden met ze hebben? Even over het bolletje aaien en ze vertellen dat het hun schuld niet is dat delen van London in puin liggen? Moeten we die gewonde jongen die overvallen werd maar vergeten dan? De overvallers in het goeie daglicht zetten? Moeten we de winkeliers maar vertellen dat het hun eigen schuld is omdat zij wel een baan hebben? zij wel werken voor de kost? Die afgebranden gebouwen, en het in gevaar brengen van de medemens. Ach gossie, dat vergeten we dan toch gewoon even want ze hebben het al zo focking moeilijk.
Ga toch even fietsen zeg.
Wat daar is gebeurd heeft NIKS NOPES NADA politiek te maken. Dit hele gebeuren ging puur en alleen maar om vernielingen en diefstal niks meer. Het gaat hier puur om honderden idioten die hun kans schoon zagen om gratis en voor niks aan een tv te komen.
Nee sorry, je kan ook TE links zijn. Soms mag je die 'zielige' mensen best even een schop onder de kont geven als het moet. Ik hoop werkelijk dat deze jongeren stuk voor stuk de nodige discipline word bijgebracht. In de vorm van een paar maanden het leger in als je het mij vraagt. Hun help je er echt mee, ze leren stuk voor stuk met hun woede om te gaan, met hun lakse instelling en leren een vak. Daar heeft de maatschappij op zijn buurt ook weer wat aan.
Benfan schreef:Die rellen gaan daar niet eens over Jameyskatje