Rare jongens die Turken.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 23:50

Electra63 schreef:
Papagroom,
Ik vind dat jij best (af en toe) rare topics opent. Heeft dat een reden? Wat vindt mamagroom daarvan? :D

Zo n raar topic was dit niet.....dat hebben jullie er van gemaakt.......ik verbaas me er alleen over dat verminking tot een feestje lijdt.

Apostrof

Re: Rare jongens die Turken.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:52

Mij zou het niet uitmaken, wel of geen velletje. Maar dat zei ik al :)

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:03

HLPhoto schreef:
Mij zou het niet uitmaken, wel of geen velletje. Maar dat zei ik al :)

Velletje of niet maakt me op zich niet uit, maar het idee dat ze erin gaan snijden. :Y)

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:05

papagroom schreef:
Electra63 schreef:
Papagroom,
Ik vind dat jij best (af en toe) rare topics opent. Heeft dat een reden? Wat vindt mamagroom daarvan? :D

Zo n raar topic was dit niet.....dat hebben jullie er van gemaakt.......ik verbaas me er alleen over dat verminking tot een feestje lijdt.

Ik vind dit best een vreemd topic. Waarom moet er zo geoordeeld worden over cultuur. Er zijn ook dingen die wij doen die voor hun heel raar zijn. En om het nou verminking te noemen..

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:08

Idd Jessicajoann.. Wat te denken van piercings en tatoeages bvb en die hebben nog niet eens echt een nut behalve 'zelfexpressie'..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 00:09

papagroom schreef:
Electra63 schreef:
Papagroom,

Ik vind dit best een vreemd topic. Waarom moet er zo geoordeeld worden over cultuur. Er zijn ook dingen die wij doen die voor hun heel raar zijn. En om het nou verminking te noemen..[/quote]
Hoe noem jij onnodig snijden in een gezond lichaamsdeel dan....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 00:10

lakshmi schreef:
Idd Jessicajoann.. Wat te denken van piercings en tatoeages bvb en die hebben nog niet eens echt een nut behalve 'zelfexpressie'..

Niet relevant....daar kiest men zelf voor.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:22

papagroom schreef:
Electra63 schreef:
Papagroom,

Culturele tradities, vreemde dingen :D .

Ik denk dat sommige andere culturen ook gewoon veel minder belang hechten aan zogenaamde "baas over eigen lichaam" of fysieke pijnen. Mijn vriend zegt me letterlijk: "Als je ooit boos op me bent, dan heb ik veel liever dat je me fysiek helemaal in elkaar slaat van woede dan dat je me emotioneel zou kwetsen." En dat méént hij echt.

Er zijn ook genoeg andere culturen waar fysieke verminkingen heel normaal zijn en waar je het niet voor het kiezen hebt. Afrikanen met halskettingen zodat ze een heel lange nek hebben, of indianen met de uitgeleurde onderlippen. En toch denk ik dat er weinig van deze mensen ongelukkig zijn dat anderen voor hun hebben gekozen dat ze hun lichaam moesten verminken, omdat ze er zijn opgegroeid en het een deel van bij de groep horen is. Een besnijdenisfeest is ook een deel "bij de groep horen".
Nee ik heb evengoed nog nooit geslaan :+

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:42

Nog erger, dat we er zelf voor kiezen misschien :')
En neuh hoor ik vind besnijden ook geen verminking trouwens, het heeft een duidelijk nut itt tot een hoop onzin die wij onszelf zomaar voor de lol aandoen..

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:45

papagroom schreef:
lakshmi schreef:

Veel meisjes krijgen hier al op jonge leeftijd gaatjes in hun oren met metaal erdoor. Wordt het ze niet aangeboden door hun ouders, dan vragen ze er vaak zelf om (eventueel onder invloed van familie en vriendinnetjes).
Meer dan sporadisch gaat dit ontsteken of blijkt zo'n kind een zilver- of goudallergie te hebben.

is dit een idee voor een nieuw topic, of volstrekt normaal onderdeel van een cultuur?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:50

HLPhoto idd, haha bijna m'n eigen trauma vergeten... Moest er ook aan geloven op 6 jarige leeftijd, man wat heb ik gehuild, heb me onder een tafel verstopt ergens en wilde niet blijven zitten voor het tweede gaatje... En nu draag ik alsnog bijna nooit oorbellen dus het was nu ook weer niet of ik ze echt nodig had :')

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 00:51

HLPhoto schreef:
papagroom schreef:

Veel meisjes krijgen hier al op jonge leeftijd gaatjes in hun oren met metaal erdoor. Wordt het ze niet aangeboden door hun ouders, dan vragen ze er vaak zelf om (eventueel onder invloed van familie en vriendinnetjes).
Meer dan sporadisch gaat dit ontsteken of blijkt zo'n kind een zilver- of goudallergie te hebben.

is dit een idee voor een nieuw topic, of volstrekt normaal onderdeel van een cultuur?[/quote]

Kleine kinderen met oorbellen zie je uitsluitend in de (dit gaat me kwalijk genomen worden ben ik bang)Bevolkings groepen die hun kinderen engelse namen geven........ik zie eerder een cheyenne van 2 met gaatjes als een joke....

En inderdaat kan dat best de basis zijn voor een nieuw topic...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:55

Euhm nou ik kan je verzekeren dat ik daar geen deel van uitmaak hoor Papagroom :') ik wilde de gaatjes ook dolgraag zelf, al m'n vriendinnetjes hadden ze ook al... Maar ja als je er dan een hebt gezet wil je niet meer zo graag verder he.
Jammer hoor al die vooroordelen! Laat vooral zien hoe kortzichtig je zelf bent ;(

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:58

Mijn zus wilde ook als kind héél graag oorbellen en heeft die ook gekregen, net als de meeste van haar vriendinnetjes. En mijn vriendinnetjes. Ik denk dat ik zowat het énige meisje in de hele klas op de lagere school was zonder oorbellen :') . Dit even terzijde :') .

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 01:01

Ik heb t over kinderen van 2.....en niet van 6.....overigens is onlangs bewezen dat kinderen met dergelijke namen heel veel vaker in de mindere milieus voorkomen....dat heb ik dus niet van me zelf.....en ik durf van me zelf te zeggen dat ik alles behalve kortzichtig ben....maar het stat als een paalboven water ,dat je als jan kees meer kans hebt in de huidige maatschapij als sjonnie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 01:04

papagroom schreef:
Hoe zo gezonder....je kan het zaakje ook gewoon schoon houden...

Alleen WC Eend komt écht onder de randjes Papagroom...
^)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 01:11

papagroom schreef:
Ik heb t over kinderen van 2.....en niet van 6.....overigens is onlangs bewezen dat kinderen met dergelijke namen heel veel vaker in de mindere milieus voorkomen....dat heb ik dus niet van me zelf.....en ik durf van me zelf te zeggen dat ik alles behalve kortzichtig ben....maar het stat als een paalboven water ,dat je als jan kees meer kans hebt in de huidige maatschapij als sjonnie....

ik speel momenteel met de gedachte om mijn (buitenlandse klinkende) achternaam te laten wijzigen in een nederlandse (van m'n moeder).
Diverse redenen voor, maar kan je nu alvast vertellen dat telefoontjes met instanties prettiger gaan verlopen, ik in een geblindeerde leaseauto minder snel aangehouden zal worden en eventuele sollicitatiebrieven positiever ontvangen zullen worden.

Wat je beschrijft is een verhaal met 2 kanten.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 01:12

Sonja schreef:
papagroom schreef:
Hoe zo gezonder....je kan het zaakje ook gewoon schoon houden...

Alleen WC Eend komt écht onder de randjes Papagroom...
^)

Wat ik me dan weer afvraag,,,,,zouden er ook wc zwanen zijn Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 01:13

In dergelijke gevallen adviseer in dakgootreiniger :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 01:15

@HL....je snapt dus helemaal wat ik bedoel,maar we gaan nu wel heel erg off topic......wel een goed idee voor een nieuw topic overigens..

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 01:16

Sonja schreef:
In dergelijke gevallen adviseer in dakgootreiniger :D

Ik vind besnijden niet angstaanjagend maar hier trekken mijn benen wel van samen ..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 01:16

@ Sonja....Dat wil nog wel eens verstoppingen veroorzaken en daar zit ik niet op te wachten,,,,LOL.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 01:17

Trustus allemaal...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 01:25

Ja maar in Turkije worden jongetjes toch ook pas later besneden, eerder op 7/8 jarige leeftijd dan op 2 jarige leeftijd? Dus net als de meisjes met oorbellen kijken ze er vaak al naar uit dan... Het is iets wat er gewoon bij hoort, ook al is het wel een beetje eng en pijnlijk.. Maar eenmaal gebeurd heb je er een leven lang plezier van :')
Hier in Tunesie gebeurd het trouwens vaak een stuk jonger, wel op 2 jarige leeftijd, en meestal wel gewoon in de kliniek onder verdoving. Ook steeds minder families doen er een heel feest omheen, de modernere families doen het trouwens meestal erg discreet.

Maar euuh vergelijk het anders met preventief verstandskiezen verwijderen oid := die dingen groeien daar ook maar zonder nut en je krijgt er vaak nog last van ook op latere leeftijd, en dat verwijderen is echt GEEN pretje.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 01:35

Wat ik overigens verbazingwekkend vind is dat sommige vrouwen zeggen dat smegma onhygienisch en vies is. Het heeft een smerende werking en vormt daarmee een eerste beveiliging tegen schade door ruw sexueel contact. Daarnaast ontdek ik net dat de letterlijke vertaling van de naam van "camembert" niets minder is dan... Zeep.
Niet voor niks ook, het houdt vuilafzetting tegen zodat je dat mee kan nemen tijdens het wassen (want zeep moet je geen dagen laten intrekken).

Het ergste vind ik nog het gebrek aan zelfkennis van vrouwen die roepen geen spontane buitensex te willen met onbesneden mannen... Dames, jullie geslachtsdeel dat weleens oneerbiedig zure sloot of vette vis genoemd wordt dankt zijn bijnaam, geur en smaak grotendeels aan de productie van smegma.

Jullie smegma bevat niet alleen dezelfde stoffen als dat van je onbesneden partner, maar ook gewoon talg. weleens een talgbultje opengeprikt en uitgeknepen? Juist ja, dat op pus lijkende spul EN die camembert waar in dit topic over geklaagd wordt krijgt je partner bij bepaalde handelingen in z'n mond.

Veel plezier vannacht ;)
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 01-08-11 02:09, in het totaal 2 keer bewerkt