Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shilady schreef:Ik doneer ook niet ben het met illusion eens dat het vaak niet komt waar het voor is .
Daarnaast vind ik nog steeds dat die mensen dood beter af zijn..
chanicha schreef:Ik denk dat als men zou weten dat de hulp wél op de plekken komt waar het nodig is men veel meer zou geven!
Kijk naar Haïti, zóveel miljoenen zijn er gegeven en nog leven de mensen daar in tenten die onder water lopen!
Het is hetzelfde als met de goede doelen, de directeuren rijden in dikken auto's en hebben een salaris waar je steil van achterover slaat, nou sorry maar daar geef ik niet meer aan.
Ik vind het heel erg dat er daar kinderen sterven van de honger maar laten ze eerst eens iets aan geboortebeperking doen en die hoge pieten hun bezit eens verdelen onder de mensen want het geld blijft aan de strijkstok hangen.
elllis schreef:shilady schreef:Ik doneer ook niet ben het met illusion eens dat het vaak niet komt waar het voor is .
Ongelovelijk en dat durf je te zeggen? Moeders die van hun kinderen houden sterven !! Ik kan er niet bij dat er mensen zijn die dit zo zwart/wit zeggen of neerzetten ..
Er hoeft maar een iets vermagert paard hier op een weitje te staan en heel bokt staat op zijn kop Brooke horses steunen we .. en deze mensen mogen sterven ??
Wat er ook fout gaat met de hulpverlening moeten daar deze mensen voor boeten en ze gewoon maar vergeten en onze ogen sluiten voor het leed van een ander die het minder getroffen heeft ??
PussInBoots schreef:Ik weeet niet of het desinteresse is. Het is gewooon geen "plotselinge" ramp die inslaat als een bom. Ook denk ik dat mensen even "rampenmoe" zijn, en voor veel mensen is het simpelweg een ver van mijn bed show, het is natuurlijk veel belangrijker om de vakantie goed te plannen (ik hoop dat het sarcasme begrepen wordt).
JuliaMaria schreef:Met de belangrijke kanttekening dat Islamitische rebellen genaamd Al-Shahaab de mensen terroriseren en er alles aan doen om de hulp op afstand te houden. Naast een groot gebrek aan voedsel is het dus ook gewoon heel gevaarlijk gebied.
Illusion schreef:Klopt, ik zou er best 'n keer heen willen om echt te helpen(artsen zonder grenzen o.i.d.) maar het is gewoon heel link.. en zeker niet zonder gevaren.
elllis schreef:shilady schreef:Ik doneer ook niet ben het met illusion eens dat het vaak niet komt waar het voor is .
Ongelovelijk en dat durf je te zeggen? Moeders die van hun kinderen houden sterven !! Ik kan er niet bij dat er mensen zijn die dit zo zwart/wit zeggen of neerzetten ..
Er hoeft maar een iets vermagert paard hier op een weitje te staan en heel bokt staat op zijn kop Brooke horses steunen we .. en deze mensen mogen sterven ??
Wat er ook fout gaat met de hulpverlening moeten daar deze mensen voor boeten en ze gewoon maar vergeten en onze ogen sluiten voor het leed van een ander die het minder getroffen heeft ??
shilady schreef:Idd want vanaf de dag dat ze worden geboren in zoon hutje bij ouders die voor een euro of minder per uur werken ben je eigelijk al verdoemd zeker als meisje.. In Somalie worden nog steeds heel veel meisjes besneden (maar ik zeg liever verminkt) en uitgehuwelijkt wanneer ze voor het eerst ongesteld worden..
Naar school gaan is er weinig tot niet bij er word nog steeds geloofd dat meisjes beter niet kunnen leren en dat hun alleen geschikt zijn om kinderen te baren en wat op het land te werken..
Als die kinderen al naar school gaan is het vaak niet meer dan basisschool en daarna net als papa en mamma voor die 1e euro of minder een slechtbetaald baantje hebben omdat ze anders thuis niet rond kunnen komen...
Er is geen geld voor studie . Er inauwelijks te eten het zullen meestal niet 3 maaltijden per dag zijn..
Zo blijft de cirkel altijd rond de mensen die arm worden geboren zullen meestal nooit veel gaan verdienen
Dus ja in mijn ogen kan je beter dood zijn dan dat jeje daar suf moet werken voor een hongersloontje
of als meisje word geboren en jong word gesneden en niet lang daarna word uitgehuwelijkt aan een oude man waarvan je tienermoeder moet worden en waarschijnlijk aids krijgt omdat ze daar houden van meerdere vrouwen hebben en vaak ook vreemd gaan bij het leven...
Sterf je niet vd honger .Dan sterf je wel vd aids, sterf je niet vd aids dan sterf je wel van een zwangerschap die fout loopt als je niet bij een ziekenhuis kan komen..
Er word al meer dan 30 jaar gedoneert maar er is nooit erg veel verbeterd en het is algemeen bekend dat het geld vaak bij de verkeerde terrecht komt .. Dus leg je erbij neer het klikt hard en gevoelloos maar veel van die mensen zijn het beste af in de hemel ..
JuliaMaria schreef:BaileyMix: Armoede gaat niet voor niets gepaard met een hoog geboortecijfer, zijn allerlei uiteenlopende redenen voor. (Even googelen als je interesse hebt)
Overigens vind ik het diep triest dat er hier meerdere mensen zijn die zeggen dat deze mensen dood beter af zijn... Niets persoonlijks tegen deze bokkers, maar ik vind het diep triest dat het mogelijk is zo om zo te denken, om zo weinig begrip te hebben.. Het zijn gewoon MENSEN hoor, net zoals jij, net zoals je kinderen, net zoals je buren.. Het is geen diersoort die we kunnen steriliseren, of laten dood hongeren, in verband met overpopulatie.... Ik kan hier echt met mijn hoofd niet bij.
BaileyMix schreef:Het geld komt er toch niet terecht, en heel eerlijk? Hoeveel geld er ook komt, je kunt geen regen kopen. Dus het geld kan misschien op korte termijn gebruikt worden voor eten, maar dan zou dat geld eeuwig moeten blijven komen want waar eht écht om gaat is droogte en dat kan niet opgelost worden.
En tja, het zijn gewoon tekenen. DIe droogte is toch al een flink aantal jaren aan de gang, is het dan nu nóg niet duidelijk DAT DAAR GEWOON GEEN MENSEN HOREN TE WONEN!? Maar ze blijven daar maar gezinnen stichten etc. en de regering doet niks anders dan oorlog voeren. Typisch gevalletje Eigen Schuld, Dikke Bult. Ze lossen het deze keer maar lekker zelf eens op zonder meteen naar de westerse landen te wijzen.
JuliaMaria schreef:BaileyMix: Armoede gaat niet voor niets gepaard met een hoog geboortecijfer, zijn allerlei uiteenlopende redenen voor. (Even googelen als je interesse hebt)
Overigens vind ik het diep triest dat er hier meerdere mensen zijn die zeggen dat deze mensen dood beter af zijn... Niets persoonlijks tegen deze bokkers, maar ik vind het diep triest dat het mogelijk is zo om zo te denken, om zo weinig begrip te hebben.. Het zijn gewoon MENSEN hoor, net zoals jij, net zoals je kinderen, net zoals je buren.. Het is geen diersoort die we kunnen steriliseren, of laten dood hongeren, in verband met overpopulatie.... Ik kan hier echt met mijn hoofd niet bij.
BaileyMix schreef:Nog zoiets... Zodra er mensen (die er al veeeeeel te veel zijn!) ergens in Afrika met honger zitten is het een ramp maar we laten wel expres dieren doodhongeren vanwege overpopulatie...